684 fans | Vote

#209 : La plus belle pour aller danser


Malgré les menaces de Félix, Lucas invite Anna au bal mais ce n'est pas avec elle qu'il rentrera... Le bal est loin de faire des heureux, Micro est jaloux de Félix, Nathan en veut à Haley à cause de Chris et enfin Brooke met fin à sa relation avec Félix. Peyton se retrouve seule lors du bal, seule contre la drogue...

Popularité


4.1 - 10 votes

Titre VO
The Trick Is To Keep Breathing

Titre VF
La plus belle pour aller danser

Première diffusion
16.11.2004

Première diffusion en France
12.10.2005

Vidéos

Promo!!

Promo!!

  

Plus de détails

Réalisation : John Mallory Asher

Scénario : Chad Fiveash

Haley réveille Nathan avec un petit déjeuner au lit. Elle le supplie pour aller au bal de leur promo qui a lieu le soir même. Nathan est réticent mais après avoir fait promettre à Haley de ne pas le laisser seul, il accepte.

Brooke et Peyton font les magasins à la recherche d’une robe. Brooke voit une sublime robe bleue qui est beaucoup trop cher pour son budget. Peyton lui dit que cette robe ne lui va pas mais court à la caisse une fois que Brooke a le dos tourné. Brooke lui dit qu’elle n’est plus sa meilleure amie mais Peyton achète la robe pour lui l’offrir ! Brooke saute de joie ! Une fois sorties du magasin, Peyton lui demande si elle va au bal avec Félix mais leur contrat l’interdit, elles y vont donc entre filles . Félix croise Brooke et lui dit qu’il n’a entendu aucune alarme sonner. Brooke lui dit que Peyton lui l’a offert pour le bal, elle lui demande s’il y va avec quelqu’un. Félix avait pensé à elle mais il ne faudrait pas enfreindre leur contrat. Brooke lui donne rendez vous chez elle après le bal.

Lucas est devant chez Félix, celui-ci arrive. Il commence à le menacer en lui disant qu’il ne doit pas s’approcher d’Anna mais Lucas lui dit qu’il va au bal avec Anna et que les photos d’elle, il ne les avait pas vu auparavant. Félix lui demande pourquoi il ne les a pas montré lors du défi, Lucas lui dit que pour lui ce n’était pas un jeu, il tient beaucoup à Anna.

Dan fait des pompes mais dès qu’il entend Deb rentrer, il s’installe rapidement dans un fauteuil avec un journal. Elle lui conseille de ne pas aller au bal car il ne doit pas faire d’efforts. Dan refuse et demande à sa femme ce qui la tracasse. En fait Karen va elle aussi au bal en tant que chaperon. Dan lui demande pourquoi elle ne lui a rien dit pour Keith alors qu’elles sont censées être amies. Deb lui dit que c’est justement pour cette raison qu’elle lui avait menti.

Lucas est au café quand le téléphone sonne. Il s’agit du cardiologue de Dan qui lui demande pourquoi il n’a pas fait les test. Lucas préfère vivre une vie courte mais à fond qu’une longue vie à moitié. Le médecin lui apprend que son père est en pleine santé !

Peyton est au Tric, Rick arrive avec une petite boîte. Il a plusieurs groupes qui pourraient jouer au club. Il lui donne la boite en lui disant qu’il a quelque chose pour elle. Elle ouvre la boite qui contient des CDs mais aussi un tube de cocaïne.

Karen est au téléphone avec Andy qui est parti à un séminaire à New-York. Haley est elle aussi au café. Peyton arrive et demande à Haley de bien vouloir chanter au Tric la semaine suivante. Haley refuse car il s’agit d’un concert et non de quelques chansons. Chris arrive et accepte à une condition : qu’Haley chante avec lui. Il lui propose d’enregistrer une demo le soir même mais Haley ne peut pas. Il arrive tout de même à la persuader d’y aller.

Nathan et Lucas entrent dans un magasin pour acheter leur smoking. Nathan apprend à son frère qu’Haley va être élue reine de la promo et qu’il a donc prévu une soirée de rêve ! Lucas est surpris mais content surtout qu’au bal précédent, ils étaient tous les deux au mini golf.

Félix et Micro essayent eux aussi des smoking. Micro avoue à Félix qu’il aimerait une relation sérieuse avec une fille pas une histoire d’une nuit comme Félix.

Peyton est devant son ordinateur, elle n’a toujours pas eu de message de Jake. Brooke arrive avec ses affaires et découvre la robe de Peyton. Peyton lui dit qu’elle était à sa mère. Brooke lui dit que sa mère aurait été fière d’elle. Anna arrive à son tour, après quelques minutes, Anna leur demande un conseil pour ses cheveux : Lucas les préfère bouclés ou raides ? Peyton et Brooke s’approchent d’elle, Anna propose de faire moitié moitié.

Nathan grave la chanson d’Haley : « When the stars go blue ». Haley s’en aperçoit et s’emporte. Nathan lui demande quand elle l’a enregistré, Haley lui répond que c’était pendant son week-end à Charlotte. Haley lui dit qu’elle va devoir répéter avec Chris pour le concert qui doit avoir lieu la semaine suivante. Haley lui avoue qu’elle a sa première répétition le soir même. Elle lui promet d’être là pour la première danse et qu’ils ne rateront aucune seconde du bal. Elle s’en va, Nathan regarde l’ordinateur et sourit : la chanson a été gravée avec succès !

Anna se met du gloss, Peyton le met dans son sac au cas où elle aie besoin d’en remettre. Anna complimente Peyton pour la déco de sa chambre, elle montre le dessin de Jake et Jenny et lui demande de qui il s’agit. Peyton lui parle d’eux et lui avoue qu’elle n’a aucune nouvelle d’eux. Brooke arrive et leur demande comment elles la trouveraient si elles étaient des garçons. Peyton et Anna lui disent qu’elle est superbe !

Anna et Lucas arrivent au bal, ils croisent Micro et lui propose d’entrer avec eux.

Lucas et Anna s’installent à une table tandis que Brooke et Peyton arrivent au bal. Peyton lui propose de rejoindre Anna qui leur a gardé des places. Brooke hésite étant donné que Lucas est le cavalier d’Anna. Alors qu’elles s’apprêtent à les rejoindre, Félix et Micro arrivent devant elles. Brooke complimente Micro et le compare à James Bond. Quant à Félix, elle l’ignore en beauté et accorde la première danse à l’agent 007 ! Ils s’éloignent laissant Peyton et Félix ensemble.

Plan sur Anna et Lucas puis sur Brooke et Micro. Brooke lui parle d’Anna et de Lucas. Micro lui dit qu’il la comprend tout à fait, Brooke lui répond que c’est pour cette raison qu’elle l’adore, qu’il n’est pas comme les autres garçons. Micro lui avoue que parfois il aimerait être comme les autres garçons et avoir une cavalière. Brooke lui dit que c’est la sensibilité qui plaît aux filles, elle lui donne l’exemple de Félix qu’elle détestait avant mais elle a été séduite quand il s’est occupé d’elle et l’a ramenée du Tric quand elle était ivre. Micro accuse le coup tant bien que mal.

Peyton est assise seule à une table, Félix la rejoint. Quand il lui demande ce qu’elle pense de la relation qu’il a avec Brooke, Peyton lui dit qu’elle n’aime pas leur amitié améliorée. Félix lui fait comprendre que c’est pour cette raison qu’elle est seule et qu’elle restera seule à la fin de la soirée. Peyton lui dit qu’elle est venue avec Brooke mais Félix lui dit que Brooke rentrera avec lui !

Haley est toujours au studio, Chris est très exigeant, il veut que leur demo soit géniale pour que des producteurs se déplacent au Tric. Nathan l’appelle mais Haley sera en retard, elle lui dit de partir devant et qu’elle le rejoint au bal. Nathan raccroche et regarde la calèche qui les attendaient et paye le cocher en lui disant qu’elle ne viendra pas.

Nathan arrive au bal, Tim le rejoint et lui demande où est « sa demi » ! Nathan lui répond qu’on dit « sa moitié » ! Tim lui demande si la soirée chez ses parents est toujours prévue après le bal et le prévient que ses parents arrivent. Dan demande à son fils où est la fille qui doit aller avec la fleur. Nathan lui répond qu’Haley enregistre en studio et qu’elle ne devrait plus tarder. Il propose à sa mère de danser laissant Tim et Dan seuls. Tim regarde Dan qui le prévient de ne pas l’inviter à danser.

Micro rejoint Félix, en colère. Il lui demande pourquoi il a menti à Brooke au sujet de la soirée au Tric. Félix lui répond que c’est pour la même raison qu’il l’a envoyé acheter la maison de poupée. Il lui avoue qu’il souhaite vivre une histoire sérieuse avec Brooke.

Nathan danse avec sa mère. Deb lui confie qu’elle aurait aimé avoir la première danse à son mariage. Réalisant ce qu’elle a dit, elle s’excuse et lui dit qu’elle ne souhaite que son bonheur. Nathan lui demande quand elle a été heureuse pour la dernière fois. Deb lui répond que c’est quand elle avait encore une famille. Tim qui fouille le sac de Deb montre la clé à Nathan qui met fin à cette danse.

Au studio, Haley arrive enfin a enregistrer une demo géniale ! Elle regarde l’heure et demande paniquée si l’horloge est à l’heure. En fait, Chris l’a débranchée et il est plus de 21h. Haley s’emporte et quitte le studio en vitesse.

Félix est assis à une table, Brooke le rejoint. Il lui demande s’il doit la rejoindre plus tard, si elle a besoin de quelqu’un pour la ramener après quelques verres.

Anna va voir Tim qui est assis seul à une table, elle lui demande où se trouve Peyton, celui-ci n’en a aucune idée. Elle lui demande lequel est son sac, Tim lui indique que c’est celui qui est en faux cuir italien (connaisseur !). Anna regarde à l’intérieur mais au lieu d’y trouver son gloss, elle y trouve un tube de cocaïne.

Tim va voir Nathan une flasque à la main. Nathan la prend et Tim surpris lui dit qu’il pensait qu’il ne buvait pas à cause d’Haley. Nathan lui demande s’il la voit quelque part et boit une gorgée.

Lucas se sert un verre, Dan arrive derrière lui et lui demande pourquoi il n’a pas fait les test. Lucas lui dit que c’est mieux que de mentir à propos des résultats. Dan lui demande de préciser le fond de sa pensée et Lucas lui dit qu’il sait qu’il est rétabli. Dan lui avoue qu’il veut récupérer Deb et qu’il ne peut pas le faire s’il est loin d’elle. Lucas lui dit qu’on ne doit pas mentir à ceux qu’on aime. Dan ajoute que Lucas aussi ment à sa mère.

Peyton et Anna sont assise à une table, Félix arrive et dit qu’il n’est pas habitué de voir sa petite sœur autrement qu’en uniforme d’écolière. Peyton lui dit qu’elle est très belle et joue avec ses cheveux. Félix fait remarquer qu’on dirait un véritable petit couple homo ! Anna, gênée, retire la main de Peyton et lui dit qu’elle lui fait honte. Lucas arrive et invite Anna à danser.

Plan sur Félix qui rejoint Brooke puis sur Peyton qui regarde son sac.

Karen est dans les toilettes quand Peyton y entre. Karen lui demande si tout va bien, et voyant la tête de Peyton, comprend que tous ses rêves ne se sont pas réalisés. Karen lui dit que ça pourrait être pire, elle était avec Dan lors de son bal ! Karen lui que tout ira bien car elle est forte.

Micro rejoint Brooke et lui avoue qu’il n’a pas acheté la maison de poupée, que Félix l’a fait. Il lui dit aussi que c’est lui qui l’a ramenée du Tric pas Félix ! Brooke s’énerve et comprend qu’ils lui ont menti tous les deux. Elle par en disant à Micro qu’il a réalisé son rêve : Il est exactement comme tous les autres garçons !

Lucas va voir Dan et lui demande s’il va tout dire à Karen mais Dan sait que son fils le fera de lui même.

Karen s’apprête à annoncer le nom du Roi et de la Reine de la promo. Nathan laisse un message à Haley quand celle-ci arrive enfin. Nathan lui attache sa fleur au moment où Karen annonce les noms : Haley et Nathan Scott ! Alors qu’ils se dirigent vers la scène, la chanson qu’Haley a enregistré avec Chris est diffusée. Haley est gênée mais Nathan est déçu quand il entend la voix de Chris.

La fête a commencé chez les Scott, Haley rejoint Nathan pour tenter de se justifier mais leur discussion tourne en dispute.

Lucas et Anna sont dans une des chambres de la maison. Anna termine son verre et l’embrasse mais Lucas la repousse gentiment. Elle ne se laisse pas déstabiliser et lui fait comprendre qu’elle est prête à aller plus loin avec lui, elle descend une des bretelles de sa robe. Lucas s’avance vers elle et remet la bretelle en place. Il lui dit que la prochaine fois qu’il fera l’amour ce sera avec quelqu’un qu’il aime et là il n’est pas prêt. Elle souhaite rentrer mais seule, elle refuse que Lucas la raccompagne.

Plan sur Brooke et Félix qui s’éloignent sous l’œil de Micro. Peyton va le voir et lui demande où est Brooke. Micro lui dit qu’elle est partie avec Félix et il prend une bouteille. Peyton s’en va à son tour mais quelqu’un lui rentre dedans et renverse son verre sur sa robe. Pour Peyton, c’est la goutte de trop qui fait déborder le vase.

Brooke et Félix ont atterri dans une chambre mais pas pour mettre en pratique leur accord tel que semble le penser Félix. Brooke souhaite avoir une mise au point avec lui, elle lui dit qu’entre eux, il n’y plus rien : pas d’amour, pas d’amitié ! Félix lui rétorque qu’il n’est pas Lucas, Brooke lui dit que non car il ne sera jamais aussi proche que Lucas l’a été ! Il n’aura plus son corps et encore moins son cœur !

Peyton est rentrée chez elle, elle essaye de détacher sa robe mais n’y arrive pas. Elle se met à pleurer contre le lavabo. Elle se dirige vers son sac et en sort la cocaïne. Elle commence à l’étaler sur un CD mais après une seconde d’hésitation, elle jette tout sur le sol et pleure encore plus. Elle déchire le dessin de Jake et Jenny.

A la fête, Haley va voir Nathan et lui dit qu’elle n’aime pas Chris et que si elle ne lui a rien dit c’est parce qu’elle sait que Nathan ne l’aime pas. Elle lui dit qu’elle ne le comprend pas, que d’un côté il l’encourage à faire de la musique mais que d’un autre, il refuse qu’elle travaille avec Chris. Nathan lui dit qu’elle n’a pas besoin de lui pour réussir. Elle lui dit que c’est injuste qu’il lui en veuille parce qu’elle entrain de réaliser son rêve alors que lui il n’a pas pu aller au stage de basket. Nathan lui dit de rentrer chez eux et de lire la lettre qui se trouve dans l’armoire.

Anna va voir Peyton pour s’excuser de son attitude lors du bal. Peyton lui dit que ce n’est rien. Anna lui dit qu’elle a trouvé la drogue mais Peyton la rassure en lui disant qu’elle a tout jeté dans les toilettes. Anna s’assoie sur le lit et demande à Peyton si Jake a quelque chose à voir dans tout ça, elle lui dit que c’est en partie à cause de son départ qu’elle va mal. Peyton lui propose de rester dormir ici car elles ont besoin de parler toutes les deux. Anna accepte.

Brooke est assise sur la plage, Lucas la rejoint et s’assoie à ses côtés. Elle lui demande pourquoi tout le monde ment, pourquoi les garçons mentent soit pour mettre les filles dans leur lit soit pour avoir leur cœur. Il lui dit qu’elle sait qui elle est alors que la plupart des personnes ne savent pas qui elles sont et que c’est pour cette raison qu’elles mentent. Lucas lui propose de la ramener ce qu’elle accepte après un premier refus. Elle se retourne pour prendre ses chaussures et quand elle va pour se lever, elle voit la main que Lucas lui tend. Elle hésite mais finalement glisse sa main dans la sienne.


Dan descend les escaliers avec ses bagages, Deb le voit et lui demande ce qu’il fait, il lui avoue qu’il lui a menti et qu’il va bien. Il lui rend sa liberté même s’il l’aime. Deb l’empêche de partir et lui laisse une autre chance mais elle ne supportera pas un nouveau mensonge.

Haley a trouvé la lettre, elle comprend que Nathan a refusé le stage de basket et qu’il ne lui a rien dit, elle pleure. Elle prend le téléphone et l’appelle.

Nathan est devant la maison, près de la mer. Son téléphone sonne mais il répond pas quand il voit qu’il s’agit d’Haley.

Peyton et Anna sont allongées sur le lit de Peyton, celle-ci lui demande si elle regrette pas son ancienne vie mais Anna lui répond que non.

Lucas s’arrête devant chez Brooke, celle-ci lui dit qu’elle souhaite une véritable amitié mais pas améliorée. Lucas rigole, Brooke sort de la voiture sous le regard de Félix qui les espionne depuis sa chambre.

Résumé épisodes précédents.

Générique.



[Appartement d’Halley et Nathan-Dans la chambre-Jour]
Nathan dort et Haley arrive avec un plateau. 


-Haley
 : Bonjour mon chéri. (Elle monte sur le lit). Il faut se lever.

Nathan se réveille alors.

-Haley : Je t’est fait une surprise. De bonne gaufres surgelées, réchauffées avec amour au micro-onde.

-Nathan : Toi tu veux que je t’emmène à cet saleté de bal de fin d’année.

-Haley : Ca va être bien ! On va s’habiller super classe, passer une soirée entre amis et danser langoureusement tous les 2. Je vois pas ce qui te déplait là dedans ?

-Nathan : Le fait que mes parents soient chaperons.

-Haley : Ouais ! Ca c’est pas génial. Mais je serais avec toi pour les affronter.

-Nathan : Tu tiens vraiment à aller à ce bal ringard ?

-Haley : J’y tiens pour le moment mais…une fois que je te verrais en smoking, j’aurais peut-être envie qu’on reste là.

-Nathan : D’accord. On y va mais tu me laissera pas seul.

-Haley : Juré ! Je ne te quitterai pas une seconde.

Nathan lui donne un bout de gaufre et l’embrasse.

-Haley : Délicieux !

-Nathan : A mon tour !



[Centre commercial-Dans une boutique de vêtements-Jour]
Brooke et Peyton regarde des robes. 


-Brooke
 : Tu te rends compte de tous les taffetas qu’ils ont tués pour faire ça ?

Peyton et Brooke rigolent quand Brooke voit une magnifique robe bleue.

-Brooke : Waouh ! Regarde celle-là ! (Elle regarde le prix). Si je prends dette robe mais que j’enlève pas l’étiquette, je devrais pouvoir la ramener le lendemain ? De toute manière je ne compte pas la porter longtemps. Si tout va bien. (Elle met la robe devant elle) Elle me va ?

-Peyton : Non !

-Brooke : T’est sûr ? (Elle repose la robe). C’est aussi bien, j’ai pas le budget.

Brooke part voir d’autre robe et Peyton prend la robe et va à la caisse. Brooke se retourne et la voit à la caisse avec la robe.

-Brooke : C’est fini. T’est plus ma meilleure amie !

-Peyton : Même si je t’achète cette robe pour te l’offrir ?

-Brooke (contente) : Tu est redevenue ma meilleure amie.

Brooke rejoint Peyton et sortent de la boutique.

-Brooke : Ma chère Miss Sawyer. Je te remercie pour la robe mais si c’était une blague et que tu veux la reprendre…j’te mord ! (Peyton rigole.) Pourquoi tu t’est rien acheté ?

-Peyton : J’ai ce qu’il me faut. C’était pour toi que je venais.

-Brooke : Je ne pouvais rêver mieux pour m’accompagner à ce bal.

-Peyton : Ah tiens ! Et Félix alors ?

-Brooke : Interdit par notre accord mais il fait de gros effort pour être gentil en ce moment. Je commence à lui trouver quelques petites qualités en plus de celle d’homme objet.

-Peyton : Je vois. (Elle regarde sa montre). Désolé il faut que j’aille au club pour récupérer mes CD mais on s’appelle plus tard ?

-Brooke : D’accord ! Merci encore Peyton.

-Peyton : De rien.

Peyton s’en va d’un côté et Brooke de l’autre quand une voix la stoppe.

-Félix : Bizarre ! Je n’entends pas d’alarme antivol.

Brooke s’approche de Félix.

-Brooke : Ma cavalière Peyton vient de me l’offrir. Je suppose que tu n’as pas de cavalière ?

-Félix : C’est toi que je pensais inviter. Mais c’est interdit par la règle numéro 2.

-Brooke : Umh ! Tanpis mais rassure toi, on peut toujours aller seul au bal et rentrer à 2.

Brooke lui tape sur le torse et s’en va.



[Devant la maison d’Anne et Félix-Jour]

Lucas est assis sur les marches quand Félix arrive en voiture.

 

-Félix (en s’approchant de Lucas) : Je t’avais interdit de voir ma sœur. Pourquoi t’es devant chez moi ?

-Lucas : Je veux seulement te parler.

-Félix : Mais j’ai rien à te dire moi.

Il passe à côté de lui et le bouscule.

-Lucas : J’emmène Anna au bal de promo. (Félix se retourne). Ecoute ! J’ai pas de sœur mais je considère Haley comme tel et je suis très protecteur vis à vis d’elle. Alors je comprends que ces photos t’est énervé mais celle que tu as trouvé je ne les avais pas vu avent que tu me la montre.

-Félix : oui mais tu en avais 2 autre. Avec elle t’aurai pu gagner ton défi. Pourquoi tu ne les as pas donné ?

-Lucas : Ca n’avais rien d’un jeu pour moi. Je ne ferais jamais de mal à Anna.

-Félix : D’accord ! Invite l au bal mais si tu fais le malin, je serais pas loin et c’est avec moi qu’il faudra que tu danse.

Lucas regarde Félix rentrer chez lui et sourit.



[Maison des Scott-Salon-Jour]

Dan fait des pompes quand quelqu’un rentre. Il arrête et se met dans le fauteuil avec un journal. Deb arrive alors.

 

-Deb : Bonsoir !

-Dan : Salut Debborah !

-Deb : Je t’ai rapporté ton smoking même si je crois que tu ferais mieux de rester là..

-Dan : Je perdrais une occasion de voir Nathan.

-Deb : Dan ! Le médecin t’a dit que tu de…

-Dan : C’est un bal Debborah. C’est pas un marathon. (Deb part). Debborah ! Qu’est-ce qui ne va pas?

-Deb (revenant vers Dan) : Karen est censé être chaperon elle aussi.

-Dan : Je te demande pardon pour la énième fois d’avoir dit à Karen que tu avais couché avec Keith. Je croyais que tu lui avais dit. C’est ton amie après tout.

-Deb :  C’est exactement pour ça que je lui avais caché.

-Dan : Et ça l’aurai blessé si tu lui avais dit la vérité. Malheureusement nos mensonges nous rattrape toujours.



[Au Karen’s café-Jour]

Lucas est assis à une table et lit un livre. Son téléphone sonne.

 

-Lucas : Allô !

-Voix : Allô ! Lucas Scott ? Je suis le Docteur Mitchell, le cardiologue de votre père. Le médecin que j’avais recommandé à votre frère m’a dit que vous aviez refusé de faire les tests cardiaques. Puis-je savoir pourquoi ?

-Lucas : Je crois que je préfère vivre une vie courte à fond …qu’une vie longue à moitié.

-Médecin : Je comprend mais un traitement simple vous permettrai de vivre aussi longtemps et intensément, comme votre père.

-Lucas : Ouais, c’est pas très encourageant. Il a besoin d’une infirmière à domicile.

-Médecin : C’est faux. Il est tiré d’affaire depuis plusieurs semaine. Il a passé tous les examens médicaux haut la main. Je vous en prie Lucas, réfléchissez. Vous devez faire ce test.

Lucas raccroche.



[Au Tric-Jour]

Peyton écrit avec un CD dans la main quand Rick rentre.

 

-Rick : Salut!

-Peyton : Salut !

-Rick (en allant vers Peyton) : Tu sais que Karen m’a interdit de séjour ici ?

-Peyton : Ouais ! Je suis désolé.

-Rick : C’est rien. On s’en fiche. Je t’est ramené des démos de groupe pour ton club. (Il pose une boîte sur le comptoir à côté de Peyton). Si il te plaise appelle-moi. D’accord ? Bon faut que j’y aille. Salut ! (Rick part mais arrivé à la porte il se retourne). Ah ! J’ai rajouté un petit cadeau pour toi.

Peyton prend la boîte, regarde dedans et trouve un petit tube (le cadeau en question).


[Au Karen’s café-Au comptoir-Jour]

Karen est au téléphone et Haley fait du café.

 

-Karen : Amuse toi bien Andy ! Oui très bien. Je t’embrasse moi aussi.

Karen raccroche.

-Haley : Il est en Nouvelle-Zélande ?

-Karen : Non ! A New-York pour un séminaire.

Peyton entre dans le café en souriant.

-Karen : Tiens ! Salut Peyton ! (Peyton salue Karen de la main) . Haley, tu sert une part de gâteau à ma talentueuse organisatrice de concert ?

-Haley : Ca marche ! (Elle lui sert un café). Qu’est ce qui me vaut cet honneur ?

-Peyton : En fait l’organisatrice de concert à un petit service à te demander.

-Haley : Vas-y, Je t’écoute !

-Peyton : J’aimerais que tu rejoue au club le week-end prochain mais cette fois ça serait un petit peu différent. Parce qu’au lieu d’avoir un ou deux morceaux…tu ferais tout un concert.

-Haley : Oh ! Euh ! C’est flatteur mais je peux pas accepter.

-Peyton : Pourquoi ?

Chris entre dans le café.

-Haley : J’ai pas assez de chansons.

Chris arrive à côté de Peyton.

-Chris : J’en ai plein si tu veux.

-Peyton : Vraiment ? Pourtant quand je t’es demandé de jouer tu as refusé et tu as insulté le public.

-Chris : Arrête ton cinéma ! Et dit moi simplement à quelle heure je passe.

-Peyton : Et qui me dit que tu me laissera pas tomber à nouveau ?

-Chris : Je l’ai fait une fois. Ca m’amuse plus.

-Peyton :  T’auras encore des exigences particulières ?

-Chris : Ouais ! Une ! Qu’Haley joue avec moi.

-Haley : Euh ! Tu crois vraiment que je suis prête à faire un duo ?

-Chris : Euh ! Non ! Mais tu le seras après notre répète de ce soir.

-Haley : Oh ! Pas ce soir, Chris. Il y a le bal de promo.

-Chris : Finalement c’est aussi bien. Je ne joue qu’avec des gens investis. J’aime pas les amateurs, surtout quand je me produit devant des responsables de maisons de disques. Moi j’ai des contacts et toi tu as le bal de ta promo.

-Haley : D’accord ! Je viendrais répéter.

Chris part.



[Dans une boutique de smoking-Jour]

Lucas et Nathan entre dans la boutique.

 

-Nathan : Grande nouvelle ! Quelqu’un m’a prévenu. Ce soir Haley va être élu reine du bal.

-Lucas : Waouh ! C’est super ! Elle est au courant ?

Lucas prend un chapeau et le met.

-Nathan : Non ! Je lui ai même fait croire que j’avais pas envie d’y aller. Je lui est préparé une soirée dont elle va se souvenir.

-Lucas (enlevant le chapeau) : Haley reine du bal de promo. Non mais c’est dingue. Quand on pense à l’année dernière, on a passé la soirée ensemble à jouer au golf miniature tout en se moquant de cette tradition ringarde.

-Nathan : Dire que maintenant je traîne avec vous.



[Dans une autre Boutique-Jour]

Félix regarde sa montre et Micro arrive. Félix aide Micro à mettre son smoking.

 

-Micro : J’ai l’air idiot d’aller au bal sans cavalière.

-Félix : Ces soirées regorgent de filles émotionnellement vulnérable. Elles te tomberont dans les bras. Les imbéciles leur payent des fleurs et toi tu ramasse la mise.

-Micro : Je me sens moins l’âme d’un joueur que toi.

-Félix : Qu’est-ce que tu veux dire par là ?

-Micro : Que moi je veux une relation un peu plus sérieuse.

-Félix (sérieux) : Et alors ! Moi aussi je peux être sérieux…Quoique !

Félix rigole et donne une tape à Micro.



[Chambre de Peyton-Soir]
Peyton est assise devant son ordinateur et recherche si elle a reçu de nouveau mail…mais rien. Elle regarde son mur où est accroché le dessin de Jake et Jenny quand Brooke entre. 


-Brooke
 : Salut ! Waouh ! C’est ta robe pour ce soir?

-Peyton : Oui ! C’est celle que ma mère a porté lors du bal de sa promo.

-Brooke : Dis donc ! Ta mère a du faire tourner des têtes à l’époque ?

-Peyton : S’en doute !

-Brooke : Elle serait sûrement fière de te voir avec.

-Peyton : Merci. Je suis contente d’emmener un souvenir d’elle au bal.

-Brooke : Et on va bien s’amuser. Rien que toute les 2.

Anna entre alors dans la chambre.

-Anna : Salut !

-Brooke :  Ouais ! Toute les 3.

-Peyton : C’est le premier bal de promo d’Anna alors je lui ai proposé qu’on se prépare ensemble avant d’y aller.

-Brooke : Bonne idée !

-Anna : En plus Félix monopolise la salle de bain. J’aurais besoin de conseils pour ma coiffure. (Peyton s’asseoit sur son lit, Brooke est à côté d’elle et Anna se met devant le miroir). Vous croyez que Lucas préfère quoi ? Les cheveux raides ? Ou bouclés ? (Brooke et Peyton se mettent devant le miroir de chaque côté d’Anna).  En fait moitié-moitié.



[Appartement d’Haley et Nathan-Soir]

Nathan est devant son ordinateur et grave les chansons d’Haley. On entend Haley chanter      « When the stars go blue » quand elle arrive et coupe la musique.

 -Haley : Nathan !

-Nathan : Haley ! Qu’est-ce qui te prend? Elle est super cette chanson.

-Haley : Je t’ai dit qu’elle n’était pas terminé. Tu as la sale habitude d’envoyer mes morceaux n’importe où.

-Nathan : Avoue que j’ai plutôt bien fait. Non ? Dis moi quand est-ce que tu as trouvé le temps d’enregistrer ça ?

-Haley : Euh ! Le week-end où tu était à Charlotte avec Lucas. (Haley part et se retourne). Oh ! J’allais oublié…Peyton est passé me voir ce matin. Elle veut que je fasse le prochain concert au Tric avec euh !…avec Chris.

-Nathan : Haley ! T’as pas besoin de lui pour réussir.

-Haley : Si. Il a des contacts avec des maisons de disques, et si je veux être au point il va falloir que je répète…dès ce soir.

-Nathan : Haley !…

-Haley : T’inquiète pas ! Je serais seulement un peu en retard mais on manquera pas une seconde de la soirée. D’accord ? C’est promis.

Haley part et Nathan finit de graver le CD.



[Chambre de Peyton-Soir]

Anna se maquille. Peyton est à côté d’elle.

 

-Anna : Alors ? Qu’est-ce que t’en dit ? Ca me va ?

-Peyton : Super ! (Elle se dirige vers son bureau). Tiens. Je le met dans mon sac, si jamais un certain Lucas t’embrasse et t’enlève tous…

Anna sourit et s’asseoit sur le lit.

-Anna (la coupant) : Arrête un peu ! Bravo pour la déco de ta chambre. Je la trouve vraiment super.

-Peyton : Ah ! C’est gentil.

-Anna : D’ailleurs. (Elle montre le dessin de Jake et Jenny). Qui est-ce ?

-Peyton : Ca ? c’est Jake et Jenny, la dernière fois qu’on s’est vu. Il a déménagé.

-Anna : Et tu n’as plus de nouvelle ?

-Peyton : Pas vraiment ! Non. Je lui ai envoyé des mail mais il ne m’a pas répondu pour l’instant. Il doit avoir ses raisons.

Brooke sort de la salle de bain.

-Brooke : Je suis prête. Qu’en penseriez-vous si vous étiez des garçons ?

-Peyton : T’est superbe.

-Brooke : Oui ?

-Peyton : Tourne ! Tourne !

Brooke s’exécuta.



[Au bal-Nuit]

Lucas et Anna arrive.

 

-Anna : Le thème c’est « les rêves finissent par se réaliser ? »

-Lucas : On a le droit à un rêve par billet.

-Anna : Il ne faut pas souhaiter n’importe quoi alors ?

Micro attend à l’entrée quand Lucas et Anna arrive vers lui.

-Lucas : Micro ! Tu n’entre pas ?

-Micro : Euh ! Pas tout de suite. Félix m’a dit d’attendre pour ne pas que les autres pensent qu’on est venue en couple.

-Lucas : Viens avec nous.

Ils entrèrent tous les 3. Lucas tendit sa main à Anna qui la prit et vont s’installer à une table.

 

Brooke et Peyton sont dans un coin de la salle.

-Brooke : Bon ! Si on accaparait une table ?

-Peyton : Anna a dit qu’elle nous gardait des places.

-Brooke : Ca c’est une bonne idée ! T’as oublié qui est son cavalier ? Tu veux t’asseoir avec lui ?

-Peyton : Il faudra quand même qu’on le supporte si on veut continuer à voir Anna.

-Brooke : J’ai l’impression que tu veux me rendre jalouse, Miss Sawyer !

-Peyton : Tu l’est déjà.

Micro et Félix arrivent alors ver elles.

-Félix : Salut !

-Brooke : Waouh ! Quelle classe Micro ! Tu ressemble à James Bond.

-Micro : C’est gentil mais j’ai plus l’impression que je vais sortir un lapin de mon chapeau.

-Brooke : Ca commence. La première danse de la soirée est accordée à l’agent 007. Tu me tiens ça ?

Elle donne son sac à Peyton.

 

Lucas et Anna dansent.

-Anna : Je suis vraiment contente qu’on soit venue.

-Lucas : Moi aussi.

On passe à Brooke et Micro qui dansent aussi.

-Brooke : J’aime bien Anna. Elle est sympa et tout, mais je viens juste de retrouver ma meilleure copine et ça m’embête de devoir la partager avec quelqu’un d’autre. Tu comprend ?

-Micro : Euh ! Oui, je te comprend tout à fait.

-Brooke : C’est pour ça que je t’adore. Toi tu sais ce que je ressens. T’est pas comme les autres garçons.

-Micro : Merci. Mais quelque fois j’aimerais être un peu plus comme les autres. Ils ont des cavalières eux.

-Brooke : Dis pas ça. Les filles adorent les garçons sensibles. Tiens ! Regarde Félix ! Je le détestais au début à cause de son côté macho mais ce qui m’a séduit c’est que le soir où j’ai trop bu au Tric, il m’a ramené chez moi.

 

Peyton est assise et Félix la rejoint.

-Félix : Ca te déplait que je couche avec Brooke ?

-Peyton : Votre amitié améliorée c’est stupide et tu le sais.

-Félix : Bien sûr ! Tu dis ça parce que tu es seule.

-Peyton : Je suis venue avec Brooke.

-Félix : Oui. Mais à la fin de la soirée c’est avec moi qu’elle repartira et tu seras à nouveau seule.



[Studio d’enregistrement-Nuit]

Chris écoute chanter Haley. Il la rejoins de l’autre côté du studio.

 

-Haley : Quoi ?

-Chris : Rien. C’était bien.

-Haley : Ah ouais ! T’es sûr ?

-Chris : Ouais ! Le problème c’est que les grands labels ne dépensent pas des millions pour des morceaux bien et les disques qui passent à la radio ne sont pas seulement bien. (Haley se recoiffe). Pour qu’un producteur se déplace, il faut faire mieux que sa Haley.

-Haley : Je croyais que t’avais des contacts ?

-Chris : C’est vrai. Oui et si je leur envoi une super démo, ils viendront nous voir au Tric. Mais notre démo est loin d’être super Haley. Pour l’instant elle est…bien.

-Haley : Bon alors on pourrai répéter à nouveau demain. Là il faut que j’y aille.

-Chris : Ouais va-t’en ! C’est très bien.

Chris part et le téléphone d’Haley sonne.

-Haley : Je te demande pardon chéri. C’est un peu plus long que je croyais.

Nathan est sur le trottoir devant leur appartement.

-Nathan : t’en a encore pour longtemps ?

-Haley : Pars devant je te retrouve directement au bal à 20h30 dernier délai.

-Nathan : Haley !

-Haley : je te demande pardon mais qu’est-ce que ça peut faire qu’on manque le début ? Tu voulais même pas y aller.

-Nathan : D’accord. Je te retrouve là-bas.

-Haley : D’accord. Je t’aime.

Nathan raccroche et va voir un homme assis dans une calèche devant chez lui.

-Nathan : Elle a eu un empêchement. Ca sert à rien d’attendre. J’aurais pas besoin de vous.

Nathan donne de l’argent à l’homme et la calèche part.



[Au bal-Nuit]

Nathan arrive et est rejoins part Tim.

 

-Tim : Je t’attendais mon vieux. Où est ta demi ?

-Nathan : L’expression c’est ma moitié Tim. Elle va pas tarder.

-Tim : On s’en fiche. Dans combien de temps on déclenche l’opération  « clés du paradis » ?

-Nathan : Faut d’abord que tu termine l’opération « j’explique de quoi je parle ».

-Tim : La fête à la plage. Dans la maison de tes parents.

-Nathan : On prend la clé dès que possible. Tu te souviens du plan ?

-Tim : Evidemment ! Oh Oh ! Attention King Kong et la gorgone à 6h.

-Nathan : Tes parents arrive aurait suffit.

Dan et Deb rejoignent Nathan et Tim.

-Deb : Nathan ! Tim ! Vous êtes beau comme tous.

-Nathan : Merci maman. Papa.

-Dan : Très jolies fleurs ! Où est la fille qui va avec ?

-Nathan : Haley enregistre un morceau en studio. Elle va pas tarder.

-Deb : Bien. J’espère qu’elle te fera pas trop attendre.

-Nathan : On pourrait en profiter pour danser tous les 2 ?

-Deb : Avec plaisir chéri.

Deb donne son sac à Dan et Nathan donne les fleurs à Tim et partent danser. Tim se met à côté de Dan et le regarde.

-Dan : Ne m’invite surtout pas à danser.

Dan part et laisse Tim.

 

Félix est au bar et se sert un verre quand Micro lui tire le bras.

-Félix : Micro, t’es fou ?

-Micro : A quoi tu joue Félix ? T’as dit à Brooke que c’est toi qui l’avait ramené après la soirée au club.

-Félix : Et alors ? T’était là au début mais j’ai assuré le final. Qu’est-ce que ça peut faire ?

-Micro : Pourquoi t’as pas dit la vérité ?

-Félix : Pour la même raison que je t’ai envoyé acheter la maison de poupée.

-Micro : Ca veut dire quoi ? Que tu tiens à elle finalement ?

-Félix : Je te l’ai dit ce matin. Je veux une vraie relation…avec Brooke.

Félix part son verre à la main.

  

[Au bal-Sur la piste de danse-Nuit]

Nathan et Deb dansent.

 

-Deb : Tu sait Nathan, j’aurais aimé avoir la première danse à ton mariage aussi. Excuse-moi. Je ne voulais pas avoir l’air de me plaindre, je tiens seulement à ce que tu sois heureux.

Tim fouille dans le sac de Deb qui est sur une table.

-Nathan : Depuis quand tu n’as pas été heureuse toi ?

-Deb : Depuis que je n’ai plus de famille. Et tu n’as pas à te défouler sur moi parce que ta femme est en retard. (Nathan regarde Tim qui fouille toujours dans le sac de Deb pour trouver les clés). Je ne te comprend pas Nathan. Je m’inquiète pour toi et tous ce que j’y gagne se sont des reproches ? Haley t’abandonne à votre bal de promo et elle, tu lui pardonne.

Tim montre les clés à Nathan.

-Nathan (criant) : C’est ça !

-Deb : Pardon ?

-Nathan : Non rien. Merci pour cette danse maman.

-Deb : La chanson n’est pas fini Nathan.

-Nathan : Non ! Mais cette conversation l’est.

Nathan part laissant Deb seule.



[Studio d’enregistrement-Nuit]

Haley finit de chanter.

 

-Haley : Cette fois c’était génial.

-Chris : Ouais ! c’était mieux.

-Haley : Mieux que génial ?

-Chris : Non ! Mieux que pas terrible.

-Haley : Merci. Ce sera le titre de mon premier album « Mieux que pas terrible ».

-Chris : Non ! c’était génial.

Haley rigole et s’arrête d’un coup quand elle voit la pendule.

-Haley : Elle est à l’heure cette pendule ?

-Chris : Euh ! Non ! je l’ai débranché.

-Haley : Tu plaisante ?

-Chris : Mais tu étais à ça de la bonne prise.

-Haley : Mais quelle heure est-il ?

-Chris : Il est 21h et quelque.

-Haley : Mais ! mais t’est malade où quoi ? Pourquoi ta fait ça ? Nathan va m’en vouloir à mort.

-Chris : Fais lui écouter la chanson et il comprendra.

-Haley : Non ! Justement ! Au contraire.

Haley quitte le studio.



[Au bal-Nuit]

Félix boit et Brooke arrive à côté de lui.

 

-Brooke : Content de ta soirée ?

-Félix : Ca dépend ! On se voit tout à l’heure ?

-Brooke : Ca dépend ! Je reboirai peut-être un peu trop pour que tu vole à mon secours.

Brooke part et Micro qui avait assister à la scène la regarde partir.

 

Tim est assis à une table et Anna va le voir.

-Anna : Salut ! Tu n’as pas vu Peyton ?

-Tim : Si ! J’en suis tombé à la renverse.

-Anna : Oui ! Je veux lui emprunter son rouge à lèvre. C’est lequel son sac à main ?

-Tim : Oh ! Celui en faux cuir italien. Enfin je crois.

Tim part un verre à la main laissant Anna qui fouille dans le sac. Elle trouve alors la drogue que Rick avait donné à Peyton au Tric, le matin.

 

Nathan retrouve Tim et les autres dans les coulisses.

-Tim : Eh Nathan ! Tu monte la garde?

-Nathan :  Monte la garde toi même et passe moi à boire.

-Tim : Je croyais que tu boirais pas à cause d’Haley ?

-Nathan : Tu la voit ?

Nathan prend un verre et le boit cul sec.

 

Lucas est au bar et se sert un verre quand Dan arrive.

-Dan : Laissez le boire tant qu’il veut, qu’il en profite. Ca va peut-être pas durer.

-Lucas : C’était sûrement très drôle mais malheureusement je n’ai absolument rien compris.

-Dan : Mon cardiologue m’a dit que tu avais refusé las test de dépistage ?

-Lucas : C’est moins grave que de mentir sur les résultats.

-Dan : Je te demande pardon ?

-Lucas :  Je sais que tu t’es très bien remis. Bonne nouvelle mais tu as oublié de nous le dire.

-Dan : J’avais une bonne raison pour ça. J’aimerais convaincre ma femme de me redonner une chance et pour ça il faut que je la vois souvent.

-Lucas : Je m’attendais à ce genre de chose venant de toi mais même avec une bonne excuse ça reste un mensonge et quand on aime quelqu’un on lui ment pas.

-Dan : Ah ! Vraiment ? Dans ce cas dis-moi ta mère s’est-elle que tu as refusé un bilan cardiaque ? Et tu as sûrement une très bonne excuse ?

 

Peyton et Anna sont à une table.

-Anna : Est-ce que je peux te parler ?

-Peyton : Ouais ! Vas-y je t’en prie.

Félix arrive et s’asseoit.

-Félix : Alors on se fait des confidences ? J’adore les petits secrets. Tenez en voilà un. J’ai pas l’habitude de voir ma petite sœur en robe du soir. Je trouve que son ancien uniforme d’écolière lui allait mieux.

-Peyton : C’est faux Anna. T’es magnifique.

Peyton remet une mèche de cheveux à Anna.

-Félix : Waouh ! On dirait un vrai petit couple homo.

Tim, Félix et les autres rigolent. Anna enlève alors méchamment la main de Peyton.

-Anna : Arrête ! Tu me fait honte Peyton.

 

Lucas arrive et tend sa main à Anna.

-Lucas : Tu m’accorde cette danse ?

Anna lui prend la main et partent tous les 2, laissant Peyton qui ne comprend rien à ce qui vient de ce passer.



[Au bal-Toilettes-Nuit]

Karen est devant un miroir quand Peyton entre.

 

-Karen : Peyton ? Ca ne vas pas ? Pourquoi tu fais cette tête ?

-Peyton : C’est rien. Je suis un peu triste, c’est tout.

-Karen : Où tes rêves se sont pas réalisés ?

-Peyton : C’est ça.

-Karen : Ca pourrait être pire. Moi, mon bal de promo j’étais avec Dan. (Peyton sourit). Ah ! Le sourire revient. Sors de là et va t’amuser. Aller ! Il faut faire honneur à cette magnifique robe.

-Peyton : Merci. Elle était à ma mère.

-Karen : Oh Peyton ! (Karen prend Peyton qui pleure dans ses bras).Tu sais, j’ignore ce que sait d’avoir une fille mais je sais ce que c’est d’être maman et je peux te dire que ta mère serait vraiment fière de toi. (Karen essuie les larmes de Peyton qui coule sur son visage). Je ne voulais pas te faire pleurer. Désolé.

-Peyton : Non ! Vous en faites pas pour moi. Ca va.

-Karen : Je sais que ça va aller. Je te connais.

Karen sort des toilettes.

 

Brooke va vers les toilettes et Micro arrive.

-Micro : Brooke ! Je voudrais te parler.

-Brooke : Oui ! Mais tu veux bien attendre une seconde il faut que j’aille aux toilettes.

-Micro : Je n’ai pas acheté ta maison de poupée.

-Brooke : Tu veux dire que tu l’as volée ? Oh ! Monsieur Bond, vous êtes incorrigible.

-Micro : C’est Félix qui l’a achetée mais il m’a demandé de te l’offrir parce que votre stupide accord le lui interdisait. Et après le concert au club c’est moi qui me suis occupé de toi. C’est moi qui t’es ramené, pas Félix. Moi ! Et si  je l’ai fait c’est parce que…

-Brooke (le coupant) : Vous m’avez menti tous le 2.

-Micro : Brooke !

-Brooke : Pourquoi t’as fait ça ? Je pensais qu’on était amis toi et moi ? Je me suis trompé.

Brooke part et se retourne une dernière fois.

-Brooke : Oh ! Bravo Micro ! Tu as réalisé ton rêve. Tu es exactement comme tous les autres garçon.

 

De l’autre côté la salle, Lucas va voir Dan.

-Lucas : Je suppose que tu vas dire à ma mère que je n’ai pas fait les tests cardiaques ?

-Dan : Ne t’en fait pas. Ca reste entre toi et moi. (Dan lui tend la main et Lucas lui serre). Pour l’instant. Ce n’est pas moi qui le dirais à ta mère. C’est toi. Je te connais. Je sais que tu feras ce qu’il faut.

 

Karen est sur le podium devant le public.

-Karen : Puis-je avoir votre attention, s’il vous plait ?…

Nathan est au téléphone pendant que Karen continue de parler.

-Nathan : Rappelle-moi dès que tu auras ce message. Je commence à me faire un peu de soucis.

-Karen : Je vais annoncer le nom du roi et de la reine du bal. (Haley arrive enfin). Comme vous le savez tous, les élèves de Tree Hill…

-Haley : Nathan ! Je te demande pardon mon chéri.

-Nathan : C’est pas grave. Viens ! Il faut que je t’accroche ça. (Il lui accroche des fleurs à sa robe).

-Haley : La pendule du studio s’est arrêtée et j’ai pas vu…Ouh ! Nathan ! Tu sens l’alcool ?

-Nathan : J’ai bu un verre.

-Karen : Le roi et la reine du bal de promo de cette année…Nathan et Haley Scott !

Tous le monde les applaudit et Haley n’en revient pas. Haley et Nathan s’embrasse. La chanson de Haley  « When the stars go blue » passé en même temps qu’ils vont vers le podium.

-Haley: Nathan!

-Nathan: Surprise!

-Haley: La musique c’est…

-Nathan : Allez on y va.

-Haley : Je t’avais dit que cette chanson n’était pas terminée.

-Nathan : Je sais mais tu es trop critique, ils vont tous adorer. Tu vas voir. (Ils montent tous les 2 sur le podium). J’avais dit au DJ de la passer si tu gagnais. C’est ta soirée Haley. Je veux que tous soit parfait. (Karen remet à Haley et Nathan leur couronne et on entend la voix de Chris qu chante).  Mais cette voix…C’est Chris ? Mais enfin Haley. Tu m’as dit que tu l’as enregistrée pendant que j’étais à Charlotte ? Tu as vu Chris et tu ne me l’as pas dit ?

-Haley : Nathan ! Je t’assure que je comptais t’en parler.

-Nathan : Ouais ! Mais t’es en retard…pour la deuxième fois de la soirée.

 

[Maison de la plage-Sur le ponton-Nuit]
Nathan rejoint Haley. 


-Nathan
: Haley! Excuse-moi ! Mais j’ai un peu de mal à comprendre pourquoi c’est toi qui m’en veux?

-Haley : Parce que tu as sciemment fais quelque chose que je t’avais demander de ne pas faire.

-Nathan : Attends ! Je nous avais prévue une super soirée et je t’ai attendue pendant des heures sous le regard de mes parents, alors que tu traînais avec Chris ?

-Haley : Je préfèrerais qu’on ne parle pas de Chris.

-Nathan : Pourquoi ? qu’est-ce qu’il y a ? Il te branche ?

-Haley : Ca me fait de la peine que tu en vienne à ma poser une question pareil.

-Nathan : C’est à moi que ça en fait le plus.

Nathan part et laisse Haley en larme.



[Maison de la plage-Dans une chambre-Nuit]

Lucas entre dans la chambre où il y a Anna qui boit.

 

-Lucas : Encore entrain de boire ?

-Anna : J’arrête, mon verre est vide.

Anna se jète sur Lucas et l’embrasse mais Lucas la repousse.

-Lucas : Oh ! C’était de l’alcool fort.

Anna se dirige vers le lit et commence à baisser les bretelles de sa robe.

-Anna (d’un air coquin) : J’espère que tu as bien fermé ?

Lucas s’approche d’elle et lui remet ses bretelles.

-Lucas : On a le temps tu sais.

-Anna : Qu’est-ce qui t’arrive ? Je croyais que je te plaisais ?

-Lucas : Ouais ! Tu me plait beaucoup Anna mais…J’ai juré que la prochaine fois que je ferais ça, ça serait avec une personne que j’aime. Et on est loin de se connaître assez. Je te trouve fantastique et je crois vraiment qu’on pourra être que des amis mais pour l’instant…je suis pas prêt. C’est tout. Je veux attendre.

Anna s’asseoit sur le lit.

-Anna : Je me sens ridicule.

Lucas s’asseoit à côté d’elle.

-Lucas : Ne dis pas ça. Tiens, regarde…mes parents n’ont pas réfléchis et 9 mois plus tard j’étais là. Je rigole mais je veux pas faire n’importe quoi. C’est tout.

-Anna : Je te demande pardon. C’est moi qui suis trop bête.

-Lucas : Non ! Tu sais bien que non.

-Anna : Mais si Lucas. La preuve je ne sais pas ce que je veux. Je commence par te dire que je veux prendre mon temps et après je te fais un strip-tease. Je fais vraiment n’importe quoi.

-Lucas : J’ai une idée. (Il se lève). Viens. On va aller prendre un peu l’air. D’accord ?

-Anna : C’est gentil Lucas mais je crois que je vais plutôt rentrer me coucher.

-Lucas : D’accord. Je te ramène.

-Anna : Non ! Surtout ne le prend pas mal. Je me sens déboussolée et ça me fera du bien d’être un peu seule. Excuse-moi.

Anna part et laisse Lucas.



[Maison de la plage-Sur la terrasse-Nuit]

Félix est avec des gars et Brooke vient le voir.

 

-Brooke : Tu viens ?

Micro voit la scène. Peyton arrive derrière lui.

-Peyton : Salut Micro ! Tu sais où est Brooke ?

-Micro : Euh ! Oui ! Je l’ai vu. Elle est parti avec Félix.

Micro prend une bouteille et part. Peyton part quand un gars lui renverse un verre dessus.



[Maison de la plage-Dans une chambre-Nuit]

Brooke et Félix entre dans la chambre.

 

-Félix : Alors ma jolie ! On a besoin d’amour ?

-Brooke : Il n’est pas question d’amour. Entre nous y a pas d’amour et tu sais pourquoi ?

-Félix : Notre accord l’interdit mais justement je voulais t’en parler parce que…

-Brooke (le coupant) : C’est toi qui a payé ma maison de poupée. Oh ! Et tu as aussi menti quand tu m’as dit m’avoir ramené après la soirée au Tric.

-Félix : Brooke ! je…

-Brooke (le coupant à nouveau) : Tais-toi ! Tu as pratiquement réussi à me faire croire que tu était quelqu’un de bien et que tu tenais à moi mais on m’a déjà brisé le cœur une fois et il n’est pas question que je repasse par là.

Brooke se dirige vers la porte.

-Félix : Brooke ! (Brooke qui est à la porte se retourne). Je ne suis pas Lucas, moi.

-Brooke : Non ! C’est vrai. Et tu ne seras jamais aussi proche de moi que lui a pu l’être. Je ne me laisserai pas faire cette fois. Tu n’auras plus mon corps et tu auras encore moins mon cœur. On arrête là.

Brooke sort de la chambre.



[Chambre de Peyton-Nuit]

Peyton est en pleurs dans sa salle de bain, devant l’évier et essaye d’enlever la tâche sur sa robe. Elle jète la robe par terre et cherche la drogue que Rick lui a donné et la met sur un CD. Elle balance le CD et éclate en sanglots.



[Maison de la plage-Sur la terrasse-Nuit]

Nathan est avec un verre à la main et Halley le rejoint.

 

-Haley : Il y a une chose que je veux mettre au point. Je n’est aucun sentiment pour Chris. C’est clair ? Si je t’ai pas dis que j’avais fait ce morceau avec lui c’est parce que je sais très bien que tu ne l’aime pas. Je te comprend pas Nathan. D’un côté tu m’encourage à ma lancer dans la musique et de l’autre tu refuse que je travaille avec lui ?

-Nathan : Tu n’as pas besoin de lui Haley.

-Haley : Si ! Il m’aide beaucoup. Tu ne devrais pas être jaloux pour ça.

-Nathan : Tu crois que c’est par jalousie que je t’en veux ?

-Haley : Je sais que ça doit pas être facile pour toi. Tu me vois réaliser mon rêve alors que toi tu n’as pas été pris au stage de basket que tu voulais faire. Mais je trouve que c’est injuste de m’en vouloir pour ça.

-Nathan : J’ai une idée Haley. Rentre chez nous. Regarde dans mon tiroir du haut. Il y a une lettre du responsable du stage. Lis-la. Ensuite on reparlera de ce qui est juste.

Nathan part laissant Haley qui ne comprend pas.



[Chambre de Peyton-Nuit]

Peyton est sur sont lit en pleurs et déchire le dessin de Jake et Jenny quand Anna arrive.

 

-Anna : Dure soirée ?

-Peyton : Ouais ! Ca c’est sûr.

-Anna : Peyton ! Excuse-moi d’avoir été si agressive tout à l’heure. Mais quand j’ai entendu tous ces gens rire, je ne sais pas ce qui m’a pris.

-Peyton : C’est pas grave.

-Anna : Si, c’est grave. On commençait juste à être amie et j’ai tout fichus par terre.

-Peyton : Calme-toi, Anna. Tous le monde fais des bêtise. Je suis bien placé pour le savoir.

-Anna : Peyton ! A la soirée pyjama d’Haley, tu as dit qu’entre amie on devait pouvoir tout se dire. Au bal, j’ai ouvert ton sac à main. Je voulais prendre le rouge à lèvre et…

-Peyton (la coupant) : Je sais. J’ai tous jeté dans les toilettes. Ne t’inquiète pas. J’ai jamais repris de cocaïne. C’était tentant mais j’ai résisté.

Anna s’asseoit sur le lit à côté de Peyton et elle prend le dessin que Peyton a déchiré.

-Anna : C’est à cause de lui que tu es triste ?

-Peyton : Oui ! Entre autre.

-Anna : Je te comprend. Je me suis ridiculisé devant Lucas tout à l’heure. Qu’est-ce que s’est compliqué d’aimer quelqu’un.

-Peyton : Et être seule est encore plus difficile. Si tu veux t’as qu’à rester dormir ici.

-Anna : Tu es sûr ?

-Peyton : Ouais ! On a toute les 2 besoin de parler.

Elles s’allongent toute les 2 côte à côte sur le lit.



[Sur la plage-Nuit]

Brooke est assise face à l’océan et Lucas la rejoint.

 

-Lucas : Est-ce que cette plage est réservée ?

-Brooke : Y a de la place pour tous le monde.

Lucas s’asseoit à côté d’elle.

-Lucas : T’inquiète pas ! Je te demanderais pas si tous va bien.

-Brooke : Tant mieux !

-Lucas : Et si tu essayais de me faire rire ?

-Brooke : Y a qu’a me regarder. Pourquoi tous le monde ment tout le temps ? Les Don Juan mentent quand ils veulent ton corps, les garçons honnêtes quand ils veulent ton cœur. Comme une idiote je me fais avoir à chaque fois.

-Lucas : Eh ! Brooke ! Tu est loin d’être une idiote. Je peux te le dire. Tu sais qui tu es et ce que tu veux. La plupart des gens l’ignore donc ils mentent pour donner le change perce qu’ils ont peur qu’on découvre leur faiblesse avent qu’il n’est eu le temps de se protéger. (Brooke le regarde tristement). Viens ! Je te ramène chez toi.

-Brooke : Je suis assez grande pour rentrer toute seule.

-Lucas : Comme tu veux.

Lucas se lève et part.

-Brooke : Attends ! Lucas ! En fait j’ai pas envie de marcher.

Lucas revient et lui tend la main pour l’aider à se lever mais Brooke hésite et la prend.



[Maison des Scott-Nuit]

Dans descend les escaliers avec ses affaires. Deb est en bas.

 

-Deb : Dan ?

-Dan : Je vais emménager tous seul. Je t’ai menti Debborah à propos de mes examens médicaux. Mes résultats sont bons. Je voulais que tu reste auprès de moi. Après le pluie d’étoile filante j’ai compris que tu t’éloignais de moi. Je voulais garder ce qui restais de cette famille mais je me suis rendu compte qu’on ne peut rien construire de bon sur un mensonge. Tu mérites de retrouver ta liberté, et en dépit de ce qui s’est passé, sache que je t’aime toujours.

Dan prend ses affaires et ouvre la porte.

-Deb : Attends ! Tu dis que tu espères sauver notre famille et c’est ce que je veux aussi mais tu as intérêt à me dire la vérité parce que j’en mourrais si tu me brise à nouveau le cœur.

-Dan : Ouais ! Moi aussi.

Deb referme la porte.



[Appartement d’Haley et Nathan-Nuit]

Haley pleurs. Elle ouvre la lettre de Nathan, la lit et comprend que Nathan a été accepté au stage de basket mais qu’il a refusé. Elle prend le téléphone et compose un numéro.



[Maison de la plage-Sur le ponton-Matin]

Nathan est assis sur la rambarde du ponton et son téléphone sonne. Il regarde qui l’appelle mais ne décroche pas.



[Chambre de Peyton-Jour]

Peyton et Anna sont toujours allongées sur le lit.


-Peyton
 : Ton ancienne ville te manque pas trop ?

-Anna : Non ! Quand tu déménage beaucoup tu t’aperçoit très vite que si tu es triste ce n’est pas à cause du changement. C’est que tu as beau changé d’endroit et d’amis ce n’est pas plus facile d’être toi-même.



[Devant la maison de Brooke-Jour]

Lucas et Brooke arrive en voiture.

 

-Brooke : Bon ! Merci pour le petit déjeuner. On devrait faire ça plus souvent.

-Lucas : Faire quoi ?

-Brooke : Etre amis.

-Lucas : Mais on est amis.

-Brooke : Je veux une vraie amitié, profonde.

-Lucas : Je suis d’accord.

-Brooke : Mais pas améliorée.

Lucas rigole et Brooke sort de la voiture. Félix est chez lui et regarde par la fenêtre.

 

THE END
LUCAS: (v.o) Previously on One Tree Hill.



[EXT. DAVIS RESIDENCE – DOORSTEP – DAY]

(Brooke opens her front door, looking out.)

MOUTH: (Standing there.) I knew this meant a lot to you. (Brooke stares.) I bought it back. (Steps aside and we see the dollhouse.)

(Brooke smiles, stunned.)

CUT TO:



[INT. DAVIS RESIDENCE – BROOKE’S BEDROOM – EVENING]

(Mouth helps Brooke onto her bed. She’s drunk and doesn’t know where she is or who she’s with.)

FELIX: (v.o) You like her, huh?

MOUTH: (v.o) Yeah, but guys like (Cut to Mouth and Felix in Brooke’s bedroom.) me don’t get girls like her.

CUT TO:



[INT. DAVIS RESIDENCE – BROOKE’S BEDROOM – EVENING]

(Brooke comes around and Felix is on her bed, looking at her.)

BROOKE: (Whispering) Felix, (Pause) you took care of me?

FELIX: Yeah… sometimes you gotta break the rules.

CUT TO:



[INT. TRIC – BACKROOM – EVENING]

(Peyton pushes the door to the ‘Private’ room in the back open. Rick and his buddies are inside doing coke.)

RICK: Relax, it’s cool. Peyton and I did a couple of lines the other night. (Peyton looks guilty as Haley looks at her accusingly.) Aint that right Peyton?

CUT TO:



[INT. TRIC – OFF-STAGE – EVENING]

(Chris talks to Haley as she sits on the edge of the stage with Nathan.)

CHRIS: You’ve got a good sound… and watching you tonight, I could definitely see us doing something together. (Haley’s happy.)

CUT TO:



[EXT. JAMES SCOTT APARTMENT – PAVEMENT – DAY]

(Haley, Nathan, Lucas and Brooke stand outside the apartment as Nathan and Lucas get ready to go to Charlotte.)

NATHAN: So you won’t be alone tonight.

HALEY: Nope.

NATHAN: What’re you gonna do until then?

HALEY: Probably just gonna… hang out with Brooke. (Looks at Brooke, desperately hoping for conformation. Brooke just looks at her.)

HALEY and CHRIS: (v.o) #Where do you go

CUT TO:



[INT. RECORDING STUDIO – EVENING]

(Chris and Haley stand in front of a microphone, singing.)

HALEY and CHRIS: when you’re lonely,
I’ll follow you.#

CUT TO:



[INT. CHURCH – CONFESSIONAL BOOTH – EVENING]

(Peyton sits inside the confessional booth during ‘Dare Night’.)

PEYTON: (Tearfully) This is… the first time I’ve been in a church since my mom died. (Crying) I think about her every day(!)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HOSPITAL – DAN’S ROOM – DAY]

(Dan is unconscious and hooked up to machines.)

DOCTOR: (v.o) Dan has a heart condition known as HCM.

(Deb looks at him worriedly.)

DOCTOR: It’s a… genetic mutation.

CUT TO:



[INT. CHARLOTTE MEDICAL CENTER – DAY]

(Nathan is sitting on the doctor’s chair, hooked up to machines and getting tested for the genetic mutation. Lucas stands there watching.)

LUCAS: (v.o) Come on man, what are the odds of us even having this thing anyway?

(Nathan lies back on the chair.)

NATHAN: (v.o) Fifty-fifty.

LUCAS: (Watching Nathan worriedly.) I’m sorry. I don’t wanna know.

(Nathan looks at Lucas as he turns and walks out of the room.)

CUT TO:



[EXT. ROE RESIDENCE – DOORSTEP – DAY]

(Felix confronts Lucas as he is about to enter the house.)

FELIX: You like my sister?

LUCAS: You know I do.

FELIX: Stay the hell away from her.

CUT TO:
OPENING CREDITS ROLL:



FADE IN:

[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – BEDROOM – DAY]

(Shot of Nathan sleeping, in bed. The camera pans to the door.)

HALEY: (Entering with a tray loaded with breakfast.) Goood morniiing! (Gets onto the bed.) Rise and shine!

(Nathan wakes up and Haley puts the tray in front of him, smacking him.)

HALEY: I slaved, all morning, over the toaster, making my famous raisin waffles so eat up.

NATHAN: (Sighs) Somebody wants to go to that… crummy Formal.

HALEY: Crummy?(!) (Smacks him on the arm.) How could you say that? We get to hang out with our friends and get all dressed up and slow dance. How can you not be excited?

NATHAN: Because my parents are chaperones.

HALEY: (Pause) OK, well there’s that. (Pause) So what? Safety in numbers; I got your back.

NATHAN: (Sighs) Do we really have to go to this stupid dance?

HALEY: Alright, well, maybe not. I mean, (Pause) once I get you in that tux, maybe I’ll decide we should stay in… (Whispers something in his ear.)

NATHAN: (Laughs) Just ah… don’t leave me alone with them.

HALEY: OK. (Holds up her hand.) I promise.

(Nathan holds the fork, with a bit of food on it, out to her and she eats it.)

HALEY: So (Kisses him.) good.

NATHAN: My turn. (Haley laughs.)

CUT TO:



[EXT. THE MALL – EST SHOT – DAY]

CUT TO:



[INT. THE MALL – CLOTHES SHOP – DAY]

(Brooke and Peyton are looking at dresses for the Formal. Brooke grimaces as she looks at a baby pink one.)

BROOKE: Think of all the taffeta that had to die to make this thing(!)

(Peyton smacks Brooke in the face with a part of the dress.)

BROOKE: Eww! (Peyton laughs.)

(Brooke walks along a little further and stops, awed.)

BROOKE: Ohhhh, look(!) (Looks at the price tag.) Oh! Maybe I could just buy it, keep the tags on and return it the next day. (Peyton looks at her.) I mean it’s a Formal, I’m not gonna be wearing it for that long anyway. (Peyton laughs.) I hope(!)

(Brooke takes it off the rack and holds it to her, turning to Peyton.)

BROOKE: What do you think?

PEYTON: (Shaking her head.) No.

BROOKE: Really?

(Peyton shakes her head and grimaces. Brooke sighs.)

BROOKE: Just as well, it’s too much anyway. (Pats it and walks away.)

(Peyton watches her and then grabs the dress, walking to the counter. Brooke turns to Peyton and sees her with the dress.)

BROOKE: (Gasps) You are so not my best friend anymore! (Peyton turns to her smiling.)

PEYTON: And what if I told you I was buying it for you!?

BROOKE: (Giddy) You are so my best friend again!

(Fade to them now exiting the shop.)

BROOKE: (Holding a green bag.) So, P. Sawyer, thank you for buying me the dress (Peyton laughs.) and if you try and take it back, I’m gonna have to bite you. But what are you gonna wear to this thing?

PEYTON: (Evasively) Oh, I got it covered. I just came on this little outing for you! (Smacks her on the arse.)

BROOKE: Oh(!) Well you are gonna be the best Formal date I’ve ever had.

PEYTON: And not Felix?

BROOKE: Against the rules, but Felix… has been kinda sweet lately. I might have to start giving him the benefit of the doubt instead of just the benefit.

PEYTON: (Laughing) OK. (Checks her watch.) Hey look, I gotta go (Points behind her.) to the club and pick some stuff up. (Brooke nods.) But I’ll call you later.

BROOKE: (Whispers) OK. Thanks for this, Peyton.

PEYTON: Hey, anything. (Pats her and walks away.)

FELIX: (o.s) I don’t hear any shoplifting alarms.

(Brooke looks to the side. Cut to Felix leaning against a counter, smiling.)

FELIX: New dress?

BROOKE: My Formal date, Peyton, bought it for me.

FELIX: Hmm.

BROOKE: I don’t suppose you have a date to this thing?

FELIX: I was thinking about asking you.

BROOKE: Ah(!)

FELIX: But, that would’ve violated rule number two.

BROOKE: Hmm. Well, you know what they say – it’s not who you take to Formal, it’s who you take home. (Pats him on the chest, takes a few steps, turns to him smiling and then walks away.)

(Felix smiles as he watches her.)

CUT TO:



[EXT. FELIX AND ANNA’S HOUSE – DOORSTEP – DAY]

(Lucas is sitting on the porch steps as Felix drives up in his BMW. Felix gets out of the car and sees Lucas.)

FELIX: (Not impressed.) Stay away from my sister… means stay away from me too.

LUCAS: Just wanna talk to you.

FELIX: (Looks at him sideways.) We got nothing to talk about. (Walks past Lucas, nudging his shoulder as he goes.)

LUCAS: (Persisting) I’m taking Anna to the Formal.

(Felix stops and looks at him.)

LUCAS: Look, (Pause) I don’t have a sister, but I’ve got Hales and I know how protective I am of her. (Felix smirks and looks away for a second.) So I get why those pictures set you off. (Puts his hands into his pockets.) But the one you found… (Shakes his head.) I never even saw it until you showed it to me.

FELIX: But you had the other half. You coulda used it to win ‘Dare Night’. Why didn’t you?

LUCAS: (Shrugging) Anna isn’t a game to me. (Pause) I’d never do anything to hurt her.

FELIX: (Pauses before approaching him.) Fine… take her to Formal… but you screw up with her, I’m cutting in. It’s you and me who are gonna dance.

(Lucas nods slightly, Felix smirks and walks away. Lucas watches him and then discreetly rolls his eyes.)

FADE TO:



[EXT. SCOTT RESIDENCE – EST SHOT – DAY]

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – LIVING ROOM – DAY]

(Dan is doing push ups on the living room floor. The door opens and closes. Dan hears and quickly stops the exercise, scrambling onto the couch and picking up a newspaper to read. He’s still breathing a little heavily and sweating. Deb enters with suit bags and her purse.)

DEB: Hey(!)

Dan: (Turning his head slightly to look at her.) He-hey.

DEB: I picked up your tux. (Hangs it on the door handle.) Uh, I still think you should stay home.

DAN: (Pretending to read the paper.) Oh, and miss a chance of seeing Nathan?

DEB: Dan, the doctor said –

DAN: (Looking up.) It’s a Formal Deb, not a marathon.

(Deb stands at the doorway for a beat before turning.)

DAN: Hey, (Deb turns back.) what’s really bothering you? (Puts the newspaper down.)

DEB: (Walking slowly into the living room.) Karen… is chaperoning too.

DAN: (Looks straight and sighs.) How many times do I have to say it? I’m sorry I told her about you and Keith. Honestly, I thought you would have told her yourself; you two being friends.

DEB: (Stiffly) That’s exactly why I didn’t tell her.

DAN: You lied to spare her feelings, I understand that. (Pause) But sometimes lies have a way of catching up with us. (Looks seriously at her.)

(Deb looks at him for a long time, not knowing how to respond.)

CUT TO:



[EXT. KAREN’S CAFÉ – EST SHOT – DAY]

(A phone rings.)

CUT TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – DAY]

(Lucas is sitting at one of the tables, reading a book. His phone is ringing. He puts the book down and picks his phone up, looking at the front screen to see who it is before flipping it open.)

LUCAS: Hello?

DOCTOR MITCHELL: (Through the phone.) Hello, Lucas Scott? This is Doctor Mitchell, your father’s cardiologist. (Lucas leans forward.) The doctor I referred your brother to notified me that you refused your HCM test. Can you tell me why?

LUCAS: (Struggling) I guess I’d… rather risk a short full life than… (Smiles self-deprecatingly.) have a long empty one.

DOCTOR Mitchell: (Through the phone.) Well, with the right treatment, you won’t have to do either one. Look at your father.

LUCAS: (Nodding) Yeah, he practically needs a… twenty-four hour babysitter.

DOCTOR MITCHELL: Well that’s not true. He’s had a clean bill of health for weeks now; passed every test with flying colours. I urge you to reconsider Lucas. Please think about it.

(Lucas stares into nothing, frowning, and shuts his phone.)

CUT TO:



[INT. TRIC – THE BAR – DAY]

(Peyton works at the bar, writing down some information from the back of a CD case. Rick enters with a small box. Inside are a few CDs. Peyton turns to see who it is.)

RICK: Hey(!)

PEYTON: (Uncomfortable) Hey.

RICK: So, I had a little brush with your friend Karen.

PEYTON: (Turning back.) She found out.

RICK: Hey, look, it’s cool. We’ll work around her, that’s all.

(Peyton looks back at him with reserved dislike.)

RICK: (Puts the box on the bar.) Here’s some bands I think that might work for your club. Like what you hear, just give me a shout. (Peyton looks at the box and nods.) I gotta go, alright? (Stops at the door.) There’s a little something in there… (Points) for you too.

(Peyton looks at him, he waves before exiting. She waves back a little before nervously taking the box. She flips through the CDs before taking out a small glass bottle with cocaine inside. Peyton’s torn.)

FADE TO BLACK:
COMMERICAL SET:



FADE IN:

[EXT. KAREN’S CAFÉ – EST SHOT – DAY]

KAREN: (v.o) Andy, that’s fine.

CUT TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – DAY]

(Karen and Haley are behind the counter. Karen is balancing a phone between her ear and shoulder as she speaks into it.)

KAREN: (Pause as he replies.) Alright, I’ll see you when you get back. (Hangs up the phone.)

HALEY: (Turns her head.) Andy down-under?

KAREN: Oh, New York for a seminar.

(The bell above the door jingles as somebody enters. Karen turns to the noise.)

KAREN: Hey, there she is(!)

(Peyton stands at the doorway and waves as she walks further into the shop.)

KAREN: Give my trusty club promoter a sack on the house. She’s earned it(!)

HALEY: Alright(!) (Grabs the coffee pot before approaching Peyton.) Sup girly?!

PEYTON: Actually, this trusty club promoter needs a favour.

HALEY: (Pouring coffee.) Alright.

PEYTON: How would you feel about playing TRIC next weekend? (Chris is seen by the entrance, Peyton talks quickly.) And I don’t mean just… one or two songs. (Chris enters.) I mean… like a whole set.

HALEY: Oh, wow, I’m flattered but I can’t.

PEYTON: Why not?!

HALEY: Cos I don’t have a set(!)

CHRIS: (Butting in.) I got plenty of songs.

PEYTON: Really(!) See, that’s weird cos I wouldn’t know that. I’ve never even heard him play one.

CHRIS: Ah, but you know, let’s just skip to the track where you tell me you want me to play.

PEYTON: How do I know you’re not gonna screw me again?

(Haley watches the pair.)

CHRIS: Been there, done that.

PEYTON: Are you gonna have a list of crazy demands?

CHRIS: Yeah, but just one; Haley (Inclines his head to her.) plays with me.

HALEY: (Shocked) Uh… do you really think I’m ready for that?

CHRIS: Uh, no. But you will be if we rehearse tonight.

HALEY: Oh, I can’t tonight. Tonight’s the Formal.

CHRIS: Hmm, just as well; I don’t really wanna play with someone who’s not… totally committed. Not with record labels in the audience.

(Haley rolls her eyes and looks at Peyton.)

CHRIS: I have interest. But you just went off that prom.

(Haley is not happy.)

HALEY: Alright, fine, I’ll be there.

(Chris smirks, self satisfied, and leaves. Peyton smiles to herself.)

CUT TO:



[INT. SUIT SHOP – DAY]

(Nathan and Lucas enter a suit shop.)

NATHAN: (Voice low.) Check it out. (They walk further in and Lucas shuts the door.) I got tipped off – Haley is gonna get crowed queen tonight. (Nathan smiles.)

LUCAS: Wow, that’s great. Does she know?

NATHAN: (Looking down for some suit.) No. I’ve totally been acting like I don’t even wanna go.

(Lucas picks up a hat and puts it on.)

NATHAN: I’ve actually got a pretty incredible night lined up for her though.

LUCAS: (Laughs and takes the hat off.) Haley, queen of the Formal. Now that’s hard to believe –

NATHAN: Yeah –

LUCAS: considering… last years Formal, we spent playing miniature golf and making fun of the whole thing. (Laughs)

NATHAN: Now I’m hanging out with you losers. (Laughs)

LUCAS: (Semi seriously.) Hey.

(Felix stands by the changing rooms, looking at his watch, as Mouth exits. Mouth has trouble putting on his cummerbund. Felix smiles when he sees Mouth. Mouth sighs as he turns his back to Felix. Felix smiles and helps him.)

MOUTH: (Standing straight.) I feel stupid; going without a date.

FELIX: (Smiles) Events like these are loaded with emotionally vulnerable girls. Ripe for the picking. (Mouth looks ahead, unimpressed.) Some other sucker buys the flowers… and you pluck the petals.

MOUTH: (Laughs) I think petal-plucking is more your style.

FELIX: (Looks at him seriously.) What’s that supposed to mean?

MOUTH: (Uncomfortably) It means… I want something more with a girl.

FELIX: (Nodding) Yeah, well maybe I do too Mouth. (Mouth looks at him. Felix nudges him good heartedly.) Or not(!) (Laughs slightly.)

(Mouth smiles and shakes his head, Felix pats him on the back. Mouth continues to adjust his cummerbund.)

FADE TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Peyton sits at her computer. She clicks a little and then searches her email folder. The search finishes, showing no new messages. Peyton sadly clicks one more time before turning her head to look at the picture she drew of Jake and Jenny at the dock before they left for Savannah.)

BROOKE: (Entering Peyton’s room.) Hey! (Takes her backpack off and puts it on Peyton’s bed before turning and looking at Peyton’s Formal dress, mouth open.) Oh, is this your dress? (Touches it.)

(It’s light green, a little frilly and made of silk.)

PEYTON: Yeah. It was my mom’s. She wore it to her Formal.

BROOKE: (Crosses her arms and walks to Peyton.) Ahhh, so your mom was wearing vintage in the eighties.

PEYTON: (Shrugging) No. (Laughs)

BROOKE: (Honestly) I know she would have loved to have seen you in it.

PEYTON: (Nods.) Thanks. (Pause) Well at least some part of her will be with me tonight. (Smiles)

BROOKE: (Nods) It’s gonna be a great night. Just the two of us.

(Peyton laughs. Anna knocks on the side of the doorframe.)

ANNA: Hey!

BROOKE: (Happiness slipping.) (To herself.) Or not(!) (Waves to Anna half-heartedly.)

PEYTON: (Explaining) Its Anna’s first Formal so… I thought maybe we could all get ready together.

(Anna walks in with her dress in plastic, draped across both arms.)

BROOKE: Cool.

ANNA: Besides, Felix is at home, hogging the mirror. (They all laugh.)

(Peyton sits on her bed. Anna puts her dress on the bed.)

ANNA: Um… I could use some help with my hair. (Walks to the mirror.) What do you think Lucas prefers? (Touches her hair. Brooke stands there, arms crossed.) Straight… or curly? (Both Peyton and Brooke approach the mirror and stand behind Anna – Brooke with her straight hair and Peyton with her curly.) (Compromising) Half and half?

(Anna squirms as Brooke and Peyton exchange a look.)

FADE TO:



[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – KITCHEN – DAY]

(Close-up of the laptop screen as the cursor clicks on the ‘CD Burner’ icon. The window comes up and ‘HALEYS_SONG’ is the disc name. The data begins to record and Nathan smiles as he watches it. The song starts to play.)

HALEY: #Dancing where the stars go blue,
Dancing –#

(Haley appears and turns the song off.)

HALEY: (Short of scolding.) Nathan(!)

NATHAN: Ha-Hales, come on, it sounded amazing!

HALEY: That is a work in progress and you have a habit of sending out things before they’re finished! (Nudges him.)

NATHAN: Well, you see how well that turned out. (Haley smiles.) And when… when did you find the time to record this?

HALEY: Oh just… when you were in Charlotte; over the weekend. (Starts to walk away before she remembers something and stops.) Oh… shoot. Um… OK, so something’s come up. (Pause) Peyton wants me to play the next TRIC night… with… with Chris.

NATHAN: (Unhappily) Haley… come on, you don’t need that guy.

HALEY: He’s got connections and they’re gonna see me play and… it’s just really important that I rehearse with him. (Deep breath.) Starting tonight.

NATHAN: (Looks at her.) Hales(!)

HALEY: Well, come on, I’m just gonna be a little bit late. We won’t miss anything. I promise. OK? Promise.

(She walks into the bedroom. Nathan watches her and the looks down at the computer screen. It says ‘DATA SUCCESSFULLY RECORDED TO DISK’. He presses exit and then takes the disc out, smiling.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Anna puts some lip gloss on her lips as Peyton watches.)

ANNA: So… whaddaya think? Do I like it?

PEYTON: You love it! (Grabs the gloss and walks to her bag.) And… it’s gonna be in here, you know, just in case you need a post-Lucas touch-up.

ANNA: (Gasps) Stop it(!) (Smiles at Peyton.) By the way, your room is… incredible.

PEYTON: Ah, thank you. (Peyton looks at Jake and Jenny. Anna does too.)

ANNA: So… (Pointing to the picture.) who’s that?

PEYTON: Oh, that’s uh… that’s Jake and Jenny. Or at least it was. They… had to move away.

ANNA: Do you… keep in touch?

PEYTON: No, not really. (Pause) I mean, I’ve rung him a couple of times but he hasn’t responded so… I guess he has his reasons. (Bites her lip.)

(Anna smiles.)

BROOKE: (o.s) OK. (Walks in, slightly conserved.) If you were a guy, would this dress do it for you?

PEYTON: You look awesome.

ANNA: Yeah!

PEYTON: Spin! (Circles with her hand.)

(Brooke spins, stops and smiles.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – ‘DREAMS DO COME TRUE’ FORMAL – EVENING]

(Mouth stands outside, looking at his watch. Lucas and Anna approach him.)

ANNA: (Reading) ‘Dreams… Do Come True’. (Looks at Lucas.)

LUCAS: Well… (Looking at his ticket.) One per ticket.

ANNA: Then I’ll be careful what I wish for.

(They reach Mouth.)

LUCAS: Mouth, you coming?

MOUTH: Ah, in a sec. Felix told me to wait five minutes before going in so we don’t look like a couple.

LUCAS: Come on.

(They open the curtains and walk into the Formal. There are lots of tiny lights everywhere, over bushes and an Eiffel Tower replica. Food is laid out on tables and the lights are very dim. Anna looks at it all and smiles, awed.)

(Lucas holds out his hand, Anna accepts and they walk into the crowd. People are around, dancing, sitting and enjoying themselves. Lucas pulls out a chair for Anna.)

ANNA: (Puts her ticket on the table and pulls up her skirts.) Thank you. (Sits down.)

BROOKE: OK, let’s get a table and do a laugh. (Brooke and Peyton stand there. Peyton has styled her hair in the same fashion as the eighties.)

PEYTON: Oh, Anna’s saving us seats at her table.

BROOKE: (Pause) That’ll be cosy. Do you forget who she’s here with? Do you wanna sit with him?

PEYTON: We’re gonna have to if we’re hanging out with Anna!

BROOKE: Keep this up P. S. and I might just get jealous(!)

PEYTON: Get? (Makes a face.)

(Felix and Mouth stop in front of Brooke.)

BROOKE: (Looking at Mouth.) Wow, look at you Mouth. Looking like James Bond



MOUTH: (Happily) Thanks! But I feel more like I’m about to pull a rabbit out of something. (Peyton laughs.)

(A song begins to play.)

BROOKE: (Turning to the music.) Well, first dance of the night goes to… (Grabs Mouth’s front.) Double-o-seven. (To Peyton.) Thank you(!)

(Peyton waves at them. She’s left standing there with Felix.)

(Camera focuses on a blue curtain with silver, paper, stars stuck to it. Pan to people dancing a slow one. The camera stops on Anna and Lucas.)

ANNA: I’m really glad we did this.

LUCAS: (Smiles) Me too.

(Camera pans to Brooke and Mouth.)

BROOKE: (Complaining) I mean I like Anna enough and all… but I feel like I just got my friend back and now somebody’s horning in on her and I don’t feel like I should have to share her! Know what I mean?

MOUTH: I know exactly what you mean.

BROOKE: That’s why I love you Mouth; you totally get me. You’re not like the rest of the guys here.

MOUTH: Thanks. (Pause) But, sometimes I wish I was like all the other guys. (Brooke silently asks why.) They have dates. (Smiles)

BROOKE: Are you kidding?! Girls totally fall for the sensitive guy. Look at Felix; none of his lame lines did anything for me, but what did… was when I got wasted at TRIC and he took me home and took care of me.

(Mouth is hurt by this blatant lie that Felix obviously told.)

(Pan to Peyton sitting at a table, alone and looking depressed. Felix sits down next to her.)

FELIX: You don’t approve of me with Brooke do you?

PEYTON: (Refuses to look at him.) ‘Friends with Benefits’ is crap and you know it.

FELIX: (Smirks) Wow. Hard to believe you don’t have a date.

PEYTON: (Finally faces him.) I’m here with Brooke.

FELIX: Yeah… but at the end of the night… I’ll be with Brooke. Who will you be with?

(Felix smiles and gets up. Peyton just stares at the space he was sitting.)

HALEY: (v.o) #Where do you go when you’re lonely,

CUT TO:



[INT. RECORDING STUDIO – EVENING]

(Chris stands and watches Haley sing.)

HALEY: (o.s) Where do you go when the stars go blue.#

(Haley stops singing and takes the earphones off, looking unsure of the reaction she’ll receive. Chris stands and enters the recording booth, leaning against the doorjamb and watching her.)

HALEY: (Messing with her hair.) What?!

CHRIS: Nothing, it’s fine.

HALEY: OK, are you sure?

CHRIS: Yeah. The only problem is… you know… labels don’t spend millions of dollars promoting fine. Radio stations don’t put fine into their rotation. (Haley pulls her hair back.) So record execs aren’t gonna come see fine, Haley.

HALEY: I thought you said you had interest(!)

CHRIS: I do, and if I had a great demo I can get them to come to TRIC… but right now the demo’s not great Haley. (Pause) It’s just… fine.

HALEY: (Shrugs) Well… I don’t know, maybe we can just pick it up tomorrow. I’ve gotta go!

CHRIS: Oh, sure… well that’s fine. (Exits the booth.)

(Haley’s phone rings and she answers it.)

HALEY: Oh hey sweetie, I’m sorry. This is taking a lot longer than I expected.

(Cut to Nathan standing outside of the apartment with a corsage in one hand and his phone in the other.)

NATHAN: Well how much longer?

(Cut back to the booth. Haley looks at Chris, upset.)

HALEY: Why don’t you go ahead and I will meet you there not a second later than eight-thirty.

(Cut back to Nathan.)

NATHAN: Haley?!

HALEY: (Through the phone.) I’m sorry(!) What’s the big deal, I mean, so we miss a few minutes, you didn’t wanna go anyway, right?

(Cut back to Nathan.)

NATHAN: (Not happy.) OK. Alright, I’ll see you there.

HALEY: OK, love you. (Smiles sadly and hangs up the phone.)

(Cut back to Nathan. He hangs up the phone and then walks up to a man in a horse-drawn carriage with lights decorating it.)

NATHAN: Sorry, uh… you go ahead and take off. I’m not gonna need you after all.

(He gives the man some money. Nathan sighs and the horse clomps away.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – ‘DREAMS DO COME TRUE’ FORMAL – EVENING]

(Nathan walks in, corsage still in his hands. He looks around. Tim walks up to him.)

TIM: (Nudges him.) Bout time you showed up! Where’s the whip and chain?

NATHAN: Ball and chain Tim. She’ll be here. (Leaves Tim behind as he walks off.)

TIM: (Persistently follows.) Whatever, so how long we gotta hang here until operation ‘Reets the Beach’.

NATHAN: Until you finish operation ‘What the Hell Are You Talking About?’.

TIM: The party man. Your parents beach house?

NATHAN: You gotta get the key first. Remember the plan?

TIM: You know it! (Looks behind.) Uh-oh (Hisses) Phoenix and Psycho… (looks back again for a second.) on your twenty.

NATHAN: (Looks around.) Tim… just say my parents are here. (Faces them as they approach.)

DEB: (Nodding at her son.) Nathan. Hi Tim. You two look very handsome. (Tim smiles widely.)

NATHAN: Thanks mom. (Dan stares.) Dad.

DAN: Nice corsage. Where’s the girl to go with it?

NATHAN: Haley’s… recording some music right now. She’ll be here soon.

DEB: Well I’m… I’m sure she’s making an effort.

NATHAN: Which means that my first dance is with you. (Smiles at his mom.)

DEB: (Happy) I’d be delighted.

(Deb gives her bag to Dan and Nathan gives the corsage to Tim. Deb takes Nathan’s arm and leads him onto the dance floor. Tim walks up to Dan and looks at him.)

DAN: (Looks sideways.) Don’t ask me to dance, Tim. (Walks away.)

(Tim continues to watch him.)

(Mouth walks up behind Felix as he’s getting some punch and forces him around by the shoulder.)

FELIX: (Stunned) Mouth?! What the hell?

MOUTH: That’s what I wanna know. (Pause) You told Brooke you were the one that got her home the night of the TRIC opening.

FELIX: So? (Shrugs) you took first shift, I was the closer. What difference does it make?

MOUTH: Why would you do that?

FELIX: (Looks around before speaking quietly.) The same reason I gave you the money for the dollhouse.

MOUTH: So, what? You’re saying you’re really into her?

FELIX: It’s like you said Mouth; (Pause) I want more too. (Pause) With Brooke.

(Felix walks away, leaving behind an extremely hurt Mouth. The camera zooms out slowly.)

(Nathan is dancing with Deb.)

DEB: You know, I-I… I always thought I’d have the first dance at your wedding.

(Nathan looks at him mom.)

DEB: Sorry(!) I’m not here to give you grief, I just… I wanna make sure you’re happy.

(Nathan looks at Tim who is desperately going through Deb’s purse.)

NATHAN: When’s the last time you were happy mom?

DEB: When we were a family. And taking shots at me won’t (Nathan sighs loudly.) make Haley get here any faster.

(Nathan looks at Tim taking things out of Deb’s purse.)

DEB: I-I don’t get it Nathan, I-I try to show some concern… and all I get is attitude. (Looks at him.) And Haley abandons you at your Formal (Tim holds the keys to the beach house up.) and she gets a pass?

NATHAN: (Pointing at Tim.) Yes!!

DEB: What?(!)

NATHAN: Whatever. Uh… thanks for the dance, mom. (Makes to move away.)

DEB: The song is not over Nathan.

NATHAN: Yeah but… the dance is. (Looks at her for a beat before he walks away.)

(Deb watches him sadly.)

FADE TO:



[INT. RECORDING STUDIO – RECORDING BOOTH – EVENING]

(Haley’s sings.)

HALEY: (Her eyes are closed.) #Glow when the stars go blue.#

(She smiles at Chris.)

HALEY: That was good! (Takes the earphone off.)

CHRIS: (Presses a button and his voice echoes in the room.) That sounded better.

HALEY: Better than good?

CHRIS: Well, better than crap.

HALEY: Oh, that’s nice, that’s what I think I’ll name my first album; ‘Better than Crap’. (They smile.)

CHRIS: (Smiling) Nah, it sounded good. (Nods)

HALEY: (Looks at the clock and her smile drops.) Is that clock right?

CHRIS: (Looking at the clock.) Uh, no, I unplugged it.

HALEY: You what?!

CHRIS: You were (Makes an inch of space between his index finger and thumb.) that close to nailing it.

HALEY: (Appalled) What time is it?!

CHRIS: Nine and change.

HALEY: Oh my god! I can not believe you did that. Nathan is gonna kill me!

CHRIS: No, just play him the track. He’ll understand.

HALEY: No, trust me, he won’t. (Slings her bag over her shoulder and walks out.)

(Chris looks at her.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – ‘DREAMS DO COME TRUE’ FORMAL – EVENING]

(Felix is sitting at a table by himself. Brooke walks up to him.)

BROOKE: Having fun yet?

FELIX: (Smiles up at her.) Depends. (She raises an eyebrow.) Will I see you later?

BROOKE: (Shrugs a shoulder.) Maybe I’ll have a couple of drinks and let you rescue me again. (She walks away.)

(Mouth is watching from the side, frowning. He turns and leaves just after Brooke does.)

(Anna walks up to Tim who is sitting alone at his own table.)

ANNA: Hey, have you seen Peyton?

TIM: Yeah, she’s looking pretty fine.

ANNA: (Laughs nervously.) No, I need to borrow her lipstick. Which one’s her purse?

TIM: Oh, it’s the fake findy baguette… (Anna looks pointedly.) I mean, I guess. (Gets up and leaves.)

(Anna laughs as she goes into Peyton’s purse. She finds the drugs quite easily and just stares at it. Unhappily, she looks around at the people and puts the drugs back.)

(Nathan stands around, still holding the corsage and waiting for Haley. Tim comes up to him with a flask.)

TIM: Hey Nate, you mind standing watch?

NATHAN: Watch what, you mean the lightweight (Looks down at Tim’s flask.) or the flask. (Continues to looks around.)

TIM: (Laughs) I just thought like… with Haley.

NATHAN: D’ya see her here? (Takes a swig from the flask.)

(All the guys cheer.)

(Lucas is pouring himself some punch when Dan walks up behind him.)

DAN: (To someone off-screen.) I’ll have what he’s having. (Points to Lucas.)

(Lucas turns his head to look at him.)

DAN: Say a… death wish isn’t it?

(Lucas drops the punch ladle.)

LUCAS: (Miffed) I can pretend to know what you’re talking about, (Shaking his head.) or you can just tell me.

DAN: My cardiologist told me you backed out of your HCM test.

LUCAS: (Caught) Better than lying about the results. (Smiles slightly as he drinks.)

DAN: And what does that mean?

LUCAS: Your doc told me you aced the test. Guess you were… planning on keeping that to yourself.

DAN: (Smiles) Alright, I deserved that. (Pause) But I lied because I’m trying to get my wife back and I can’t do that if I’m not in her life.

LUCAS: (Not buying it but humouring him.) Sounds like a good way to rationalise… but even though you can blow the lines, it’s still a lie and you don’t lie to the people you love.

DAN: Is that right? (Lucas nods.) Well then tell me something – does you mom know? That you backed out of your heart test? Or is that part kind of blurry?

(Dan walks away and Lucas turns slightly, torn.)

(Peyton and Anna sit at a table.)

ANNA: Can I talk to you?

PEYTON: Yeah, what’s up?

(The camera moves and we see that they are not alone. Felix is there too.)

FELIX: Hey, no secrets… unless they’re juicy(!) (Peyton looks at Anna.) I guess I’m not used to seeing my little sis… in anything other than a Catholic school uniform. (Anna glares at him.)

PEYTON: I think she looks gorgeous. (She touches Anna’s hair innocently. Anna smiles her thanks.)

FELIX: Wow, I didn’t know this was a lesbian mixer. (Felix, Tim and some other guys laugh.)

ANNA: (Smile drops.) Yeah! (Shoves Peyton’s hand away.) Don’t be so gay Peyton.

(Peyton looks at her open-mouthed. People, including Felix, get up and walk onto the dance floor as the music begins playing. Anna’s a little uncomfortable as she looks up slightly. Lucas approaches their table and holds his hand out to Anna. Peyton is still sitting there dumbfounded.)

LUCAS: Care to dance?

(Anna takes his hand and they walk away. Peyton is left sitting there, alone again. She watches people dance and looks on sadly.)

(Brooke is standing near the DJ. Felix stops in front of her and holds out his arm. She smiles and links with him. They walk away. Peyton looks down at her bag.)

(Karen is in the ladies, touching her hair up in front of the mirror. Peyton walks in.)

KAREN: (Spotting her.) Peyton!

(Peyton stops and turns to her.)

KAREN: (Sees Peyton’s expression.) Oh no. Bad night?

PEYTON: (Obviously sad.) No, um… I’m OK. It’s just…

KAREN: Not exactly a ‘Dream Come True’?

PEYTON: (Smiles and all but whispers.) Yeah.

KAREN: (Smiles) Well it could be worse. My Formal, I went with Dan(!) (Laughs) (Peyton smiles tearfully.) Well there’s a smile. (Peyton nods, almost crying.) Now come on, get out there and have some fun. You… (Looks down.) can’t let a stunning dress like that go to waste.

PEYTON: (Looks down.) Thanks, it was my mom’s.

(Karen looks at her, lost for words. Peyton is on the verge of crying her heart out and Karen finally realises. Karen gasps.)

KAREN: (Hugs her, whispering) Oh Peyton(!) Oh(!)

(Peyton hugs her.)

KAREN: You know. (Lets go of Peyton.) I don’t know what it’s like to have a daughter… but I do know what it’s like to be a mother and… yours would be so proud of the woman you’ve become. (Puts a hand to her cheek. Peyton cries a little.) Oh, I didn’t mean to go make you sad. (Wipes a tear off her cheek.)

PEYTON: No, no. Um… I’m gonna be fine. (Nods and sniffs.)

KAREN: I know you are. (Peyton looks at Karen with very red eyes.) (Sincerely) I know you are.

(Peyton smiles and looks down. Karen leaves the toilets.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – ‘DREAMS DO COME TRUE’ FORMAL – EVENING]

BROOKE: (o.s) Excuse me. (Brooke appears, about to exit the Formal.)

MOUTH: Brooke! (Mouth dislodges himself from the crowd and hurries to catch up with her.)

(Brooke stops and turns.)

MOUTH: I need to talk to you.

BROOKE: Um… can it wait, just a second? Cos I’m running to the ladies.

MOUTH: (Ploughing on.) I didn’t buy your dollhouse.

BROOKE: (Smile changes to a look of confusion.) So what, you stole it? (Playing) Why Mr Bond, you are a scoundrel(!)

MOUTH: Felix bought it. (Brooke’s smiles fades.) He just wanted me to say I did so he wouldn’t break your stupid rules. (Brooke looks for a beat before looks down with a disbelieving sigh.) And after the club opening I’m the one who took you home(!) I took care of you, not Felix, me(!) And I did it because I-

BROOKE: (Interrupting him, angry and hurt.) So you both lied to me?(!)

MOUTH: Brooke–

BROOKE: Mouth, I can not believe you, I thought we were friends! (Mouth is lost.) Guess I was wrong(!) (She turns and walks a few steps before turning back.) Oh, and by the way, congratulations, you got your wish because you are just like every other guy!

(Mouth stares after her, miserable. He turns and walks away.)

(Lucas stops in front of Dan.)

LUCAS: So I guess you’re gonna tell my mom about me not taking that test right?

DAN: (Smiles, laughs and turns his head for a second.) Don’t worry Lucas, your secrets safe with me. (Holds his hand out. Lucas shakes it, nodding his thanks. Dan pulls him slightly closer.) For now(!) Cos I’m not gonna tell your mother, you are. (Lucas looks at him, face set.) I know you Lucas; you’ll do the right thing. (Nods)

(Karen stands on the stage, in front of the microphone.)

KAREN: Alright, if I could have your attention please!

(Everyone stops and turns to look at the stage.)

NATHAN: (On the phone, slightly pissed.) Call me back as soon as you get this Hales.

KAREN: (In the background.) Everybody, if you could gather around.

NATHAN: I’m starting to freak out a little bit.

KAREN: The votes are in for Tree Hill High’s king and queen. (She smiles. Haley walks in, desperately searching for Nathan.) As you know, over the last week, the student (Nathan sees her.) body was asked to cast a vote for one king and one queen.

HALEY: (Over Karen talking.) Nathan! I’m so sorry I’m late. I just…

NATHAN: Come on, come on we gotta hurry, we gotta hurry. (Takes the corsage out and attempt to pin it on her.)

HALEY: Clock at the studio stopped and… (The pin pokes her.) ow! (Looks at him closely.) Have you been drinking?

NATHAN: Just a little bit. (Mumbles the rest.)

KAREN: (o.s) This years, Tree Hill High, (Cut back to Karen.) king and queen are… Nathan and Haley Scott!

(Haley looks at the stage, dumbfounded. Nathan smiles. Haley turns back to him, overjoyed, and kisses him. They walk to the front. Her song starts to play. Haley smiles at the people congratulating her before the song clicks and her smile vanishes.)

HALEY: Nathan!

NATHAN: Surprise(!)

HALEY: But this-

NATHAN: Come on, come on.

HALEY: I told you, this song isn’t ready yet!

NATHAN: I know, but you’re too critical. Everyone’s gonna love it.

(They get onto the stage.)

NATHAN: (Smiling) I told the DJ to play it if you won.

(Haley looks up, waiting for what she knows is coming.)

NATHAN: (Holding her hand.) This is your night Hales. I want it to be perfect.

(Karen puts the tiara on top of Haley’s head. Chris’ part comes on and he starts to sing. Nathan freezes as Karen puts the crown on his head.)

NATHAN: Wait, is that… is that Chris? (Haley moves some hair out of her face as she smiles guiltily at the crowd. She looks at him uncomfortably.) You told me that I was in Charlotte when you recorded this. (Pause) You were with Chris then and you didn’t tell me? (He’s hurt by her lies.)

HALEY: (Speechless) Nathan, I was going to tell you, I swear. (Nathan looks forward, disbelieving.)

NATHAN: (The camera zooms out slowly.) Yeah? You’re a little late. (Sighs.) For the second time tonight.

(Camera continues to zoom out as the tension between Nathan and Haley grows. Chris’ voice comes out over the speaker, loud and clear.)

FADE TO BLACK:
COMMERICAL SET:



FADE IN:

[EXT. THE BEACH HOUSE – THE DOCK – EVENING]

(A lot of laughter and noise is heard as the camera pans down to the beach house and then the dock.)

(Nathan walks up the dock to Haley who stands there, looking over the edge and out at the sea.)

NATHAN: (Pissed) You know, I’m having a hard time getting my head around how you could be pissed at me(!)

HALEY: (Turning to him.) Because you deliberately did something I asked you not to!

NATHAN: Whatever! I spent the whole night waiting for you; planning everything, dodging my parents… all while you were with Chris!

HALEY: (Angry) Can we leave him out of this please?

NATHAN: Why? Are you into him?

HALEY: (Tearfully) You know what, it really hurts me that you even have to ask me that.

NATHAN: (Beat) Not as much as it hurts me.

(Nathan turns and walks back to the house. The camera stays on Haley who watches his departure before turning back to looking at the sea, sighing. She looks back at him one more time.)

CUT TO:



[INT. THE BEACH HOUSE – BEDROOM – EVENING]

(Lucas opens the door and enters. Anna is inside, standing by a window, drinking. Lucas closes the door and walks further into the room, a smile on his face. He approaches Anna, hands in his pockets.)

LUCAS: Still drinking?

ANNA: (Twirling the empty cup.) Not anymore(!) (Laughs drunkenly.)

(Lucas laughs a bit and she practically attacks him, kissing him.)

LUCAS: (Breaking off.) Woah!

(Anna laughs and walks to the side of the bed. Still standing, she drops one shoulder strap.)

ANNA: Make sure the door’s locked OK?

(Lucas walks forward as she tries to undo her dress from the back. He stops in front of her, sighing slightly. He smiles kindly as he pulls her dress strap back up.)

LUCAS: We don’t have to rush this.

ANNA: (Trying to fight off the embarrassment.) I don’t understand. Aren’t you into me?

LUCAS: Oh, of course I am. (He pauses before trying to explain.) I just promised myself that… I’d be in love next time. (Anna averts her eyes.) And… I’d really get to know the person first. And we’re still doing that. And I love… where it’s going… but I’m… (Shakes his head.) just not ready. Anna, not yet.

(Anna nods and sits on the bed.)

ANNA: I’m such an idiot(!)

LUCAS: (Sitting next to her.) Don’t say that. (Looks at her for a moment before continuing.) Look, Anna, (Pause) my parents rushed into things… look how badly I turned out. (They smile. Look, I just… I wanna make sure that this is right. (Anna nods.) You know? (He nudges her.)

ANNA: (Smiling) I’m sorry. I am so embarrassed.

LUCAS: Hey… (Puts his arm around her.) don’t be.

ANNA: No, I know I’ve been sending you mixed signals. (Shakes her head.) First I’m telling you to go slow and then I’m… taking my dress off. I don’t know what I’m doing.

LUCAS: (Beat) I do. (He stands.) We’re going for a walk on the beach. (Smiles) Come on.

ANNA: (Stands) Thank you Lucas but… I think I just wanna… go home.

(Lucas looks at her for a long times before nodding.)

LUCAS: OK. I’ll take you.

ANNA: No! (With difficulty.) It’s not you, it’s just… (Sighs) I’m all over the place and I just need to… clear my head. (Pause) I’m sorry.

(Anna walks away miserably and Lucas watches her, knowing that he’s hurt her.)

CUT TO:



[EXT. THE BEACH HOUSE – PORCH – EVENING]

(Brooke steps up to Felix who is chatting with someone. She puts her hand on his shoulder.)

BROOKE: (Quietly) Hey. (She inclines her head towards the house.)

(Smiling, Felix walks with her. Mouth watches them, saddened. Peyton comes up behind Mouth, looking for someone.)

PEYTON: Oh, hey Mouth, have you seen Brooke?

MOUTH: Yeah, she’s um… ‘Benefiting’ with Felix. (Grabs a bottle off the table and walks out onto the beach.)

(Peyton watches him and then starts to walk towards the house. Somebody walks straight into her and spills red wine all over her mother’s Formal dress.)

PEYTON: (Disbelieving) Oh my god(!)

GUY: I’m sorry.

(Peyton excuses him with a wave of her hand and he leaves. She touches the stain, dejectedly.)

(Brooke opens a door and she and Felix walk into a bedroom.)

FELIX: (Closes the door and follows her further into the room.) I was wondering when you were gonna share the love.

BROOKE: (Stops and turns to him.) There is no love(!) (Pause) We don’t do love. Do you know why?

FELIX: Cos it’s against the rules. But I wanna talk to you about that Brooke because-

BROOKE: (Interrupting.) You paid for my dollhouse? (Pain evident.) Oh, and then you lied to me; about taking me home that night after TRIC(!) (Waits)

FELIX: Brooke I-

BROOKE: Don’t! (Pause) I almost believed you were a decent guy; somebody that could care about me but you know what? I have been lied to before, Felix, and it almost killed me(!)

(She glares at him and walks past him)

FELIX: (Turning) Brooke(!) (She turns.) I’m not like Lucas.

BROOKE; No, you’re not. You know why? Because I am not gonna let you in(!) You don’t get to have me; not my body and sure as hell not my heart! (Pause) We’re done!

(Shuts the door behind her. Close-up of Felix’s sad face.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BATHROOM – EVENING]

(Scrubbing and crying is heard as the camera pans up to show Peyton in her bathroom, at her sink, scrubbing the dress fiercely. The water runs and she continues to cry. She uses a toothbrush to try and get the stain off but it’s not working. The stain stays there.)

PEYTON: (Crying) Please!

(She turns the tap off and after a few more scrubs, forcefully chucks the toothbrush into the sink. She uses the sink for support, looking at the stain before throwing the dress behind her.)

(Peyton opens her purse and rummages through it, finding the drugs and throws the purse aside. She opens it and pours it out onto a CD while separating it with another CD. She cries while looking at it, seeing her face reflected back at her. There’s a seconds pause before she throws it against the wall and collapses against the sink, crying more.)

PEYTON: GOD! (Breaks down.)

FADE TO:



[EXT. THE BEACH HOUSE – PORCH – EVENING]

(Nathan stands against the wooden rails, looking into his drink. The beach house is now empty. Haley comes to a stop next to him, hands on her hips, still lost for words. Nathan sees her but looks away.)

HALEY: Listen, I want you to know something; I don’t have feelings for Chris, OK? (Nathan nods slightly.) The only reason I didn’t tell you about that song is because… I know you don’t like him. (Trying to explain.) I don’t get you Nathan, you know, you encourage me to do this music thing and than… now that Chris is involved you just-

NATHAN: You don’t need that guy, Haley!

HALEY: He helps me(!) (Nathan sighs.) You don’t need to feel threatened by that.

NATHAN: You think I’m threatened?

HALEY: (Pause) I know it must be hard for you; seeing me have something like this when you didn’t get into basketball camp but… (Nathan turns away.) it’s just not fair for you to take it out on me(!)

NATHAN: I’ll tell you what Haley; (Pause) Go home… and look in my top drawer. You’ll see a letter, from High Flyers. Read that… then talk to me about fair(!)

(He looks at her before walking past her. Haley sighs.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Close-up of the picture of Jake and Jenny as it is ripped in half. Peyton puts them together and then drops them next to her on the bed. She sits with her arms on her knees, staring into nothing. She rubs her eyes. The camera pans around her to show the doorway and Anna appears.)

ANNA: (Smiling) Rough night?

PEYTON: (Nods) Yeah, you could say that.

ANNA: (Pause) Peyton, I’m sorry for what I said to you earlier. Everybody was laughing and… (Sighs) I don’t know what came over me.

PEYTON: Don’t worry about it.

ANNA: No, I do worry about it! We just started to be friends and… I blow it!

PEYTON: It’s OK… Anna, we all do stupid things. (Pause) I’ve… done my fair share.

ANNA: (Cautiously) Peyton, at Haley’s slumber party, you said you wanted to be able to talk about anything. (Peyton looks at her and nods.) Well… I went into your purse, earlier, to borrow your lipstick and…

PEYTON: It’s OK, Anna; I already flushed it down the toilet. I’ve only done it that one time. I’ve just… (Breathes deeply.) been fighting it. (Nods)

(Anna hesitates before sitting on the bed.)

ANNA: (Picks up the torn picture of Jake and Jenny.) Does it have anything to do with this?

PEYTON: (Looks at it.) Yeah, that and everything else.

ANNA: I know what you mean. (Pause) I made a fool of myself with Lucas tonight. Why do relationships have to be so hard?

PEYTON: (Beat) Because the only thing harder is being alone. (Anna looks down.) Look, you can crash here tonight if you want to.

ANNA: Are you sure?

PEYTON: (Nods) Yeah. It’s nice to have some company.

(Peyton lies down on the bed properly. Anna puts the ripped picture on the bedside table and does the same.)

CUT TO:



[EXT. THE BEACH – EVENING]

(Brooke sits on the beach, alone and lonely. Lucas walks up to her from in front, hands in pockets.)

LUCAS: Is this beach taken?

BROOKE: There’s plenty to go around.

LUCAS: (Groans as he sits.) Don’t worry; I’m not gonna ask you if you’re OK.

BROOKE: Thanks.

LUCAS: (Sighs) (Pause) Know any good jokes?

BROOKE: (Laughs miserably) …You’re looking at one. (Lucas just looks at her.) Why does everybody lie? You know, the bad guys lie to get in your bed… and the good guys… lie to get in your heart(!) (Looks at him pointedly. Lucas turns away.) And I’m the idiot that falls for it every time(!)

LUCAS: (Softly) Hey… Brooke, you are not an idiot. Not even close. You know who you are. Most people don’t, you know. I mean, that’s why they lie. (Pause) They’re afraid people might find out who they are before they figure it out themselves. (He nods.)

(Brooke looks at him and smiles.)

LUCAS: (After a long pause.) Let me take you home.

BROOKE: (Defensively) I can get home without a guy, thanks.

LUCAS: (Smiles and nods.) OK. (Stands up and starts to leave.)

BROOKE: Wait(!) (Lucas looks at her.) I really don’t wanna walk.

(She looks at him before turning to get her bag. Lucas holds out his hand. Brooke looks at it for a beat, stunned, before accepting it and letting him help her up. They walk off-screen.)

FADE TO:



[EXT. SCOTT RESIDENCE – EST SHOT – DAWN]

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – STAIRS – DAWN]

(Dan walks down the stairs with packed bags and puts them in front of the door. Deb sees him and drops what she’s doing, confronting him.)

DEB: Dan?

DAN: (Drops his bags and faces her.) I’m going back to the beach house. I lied to you Deb; bout the stress test. (Pause) The truth is; I passed. But I lied so that I could keep you near me. (Deb just looks at him, hurt and speechless.) (He sighs and leans against the door.) After the meteor shower, I saw that you were slipping away from me… and my family was slipping away. And I know now that… nothing’s worth having that’s based on a lie. You deserve your freedom Deb and in spite of all that’s happened… I still do love you. (Turns and reaches for his bags.)

(He picks them up and opens the door.)

DEB: (Calmly) Wait(!)

(Dan stops and waits but he doesn’t turn to her.)

DEB: You say you want our family to be together again; so do I Dan. But damn you if you’re lying; because my heart can’t take much more(!)

DAN: (Pause) Neither can mine.

(Deb walks forward and closes the door. They look at each other. The shot goes blurry.)



FADE IN:

[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – BEDROOM – DAWN]

(Haley rips open the letter from High Flyers. She opens it viciously and reads it. She cries as she reads further. It is a letter from the High Flyer director; Milt West, saying how sorry they are that he turned down the offer.)

(Haley folds the letter back up and picks the phone up, calling Nathan. The shot blurs out.)



FADE IN:

[EXT. THE BEACH HOUSE – DAWN]

(Nathan sits on the wooden rails out on the beach as his phone rings. Paper cups litter the railings. He ignores it for a while, looking out at the sea, before taking the phone out and looking at the screen. He frowns before cancelling the call.)

(He gets off the rails and walks back to the beach house. The camera pans up to the dark, stormy clouds.)

FADE TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAWN]

(The blurry shot focuses on Peyton, in bed, wide awake. She’s thinking and shoots a look at Anna. Anna is also awake.)

PEYTON: So, do you miss being in your old town?

ANNA: (Pause) No. (Shakes her head.) The thing about moving so many times, it’s not the new places that are so bad; it’s like… not matter where you end up, it’s hard to be yourself when you get there.

(Peyton doesn’t answer; she just lies there and looks at a space in her room.)

(The shot blurs out.)



FADE IN:

[EXT. DAVIS RESIDENCE – DRIVEWAY – DAY]

(Lucas pulls up in front of Brooke’s house.)

BROOKE: So, thanks for breakfast. (Smiles) We should do this more often.

LUCAS: Do what?

BROOKE: (Shrugs) Be friends.

LUCAS: (Smiling) We are friends.

BROOKE: But we should be friends.

LUCAS: (Nodding) I’d like that.

BROOKE: (Smiles and nods.) But no benefits(!)

(Lucas laughs and Brooke gets out of the car, smiling at him. Shot of Felix in his bedroom, looking out of the window, spying on their exchange. He draws the net curtains and looks into his dark room for a second before walking off-screen.)



Kikavu ?

Au total, 179 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

labelette 
10.02.2024 vers 22h

Rebekkah12 
25.02.2023 vers 20h

whistled15 
30.04.2022 vers 11h

reinhart 
31.10.2021 vers 06h

pilato 
02.07.2021 vers 23h

Syliam31 
22.04.2021 vers 14h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

elyxir  (23.02.2024 à 14:38)

Pour le moi coup moi c'est Haley qui m'énerve, elle ment à Nathan et c'est elle qui est énervée et qui lui dit un truc hyper méchant du style "c'est pas parce que moi je réussis et pas toi qu'il faut être jaloux", pas très cool. Je comprends qu'il soit dérangé par le fait qu'elle ait mentit alors qu'elle était avec un mec et en plus avec Chris, le gars le plus insupportable de la Terre.

Bref, comme quoi ça dépend de quel prisme on regarde les scènes lol

Brooke et Lucas qui se rapprochent, bon j'avoue que leur couple n'a jamais été ma tasse de thé mais je crois que je préférais quand même à partir de ce moment-là qu'en S1.

labelette  (11.02.2024 à 10:35)

Dans cet épisode, elle jette la drogue toute seule. Après la soirée, elle est déprimée car elle est seule, elle n'a pas de nouvelles de Jake et la robe qui appartenait à sa mère est tachée. En ouvrant son sac, elle tombe sur la cocaine dans le tube de rouge à lèvres et la met sur un C.D. Mais elle la balance. Et quelques instants après arrive Anna.

Il n'y a eu aucune scène Lucas / Peyton dans lnepisofe (et assez peu depuis le début de la saison), ça manque !

Nathan m'énerve un peu (bien moins que le fête et la soeur toutefois) : il a annulé son truc de basket pour Haley sans le lui dire et là il le lui balance à la figure. Il aurait mieux fait d'en parler avec elle avant !

stella  (10.02.2024 à 22:59)

De mémoire c'est pas à ce moment là qu'une personne revient et l'empeche de faire une bêtise avec la drogue?

Anna et Felix sont des personnages que j'ai vraiment pas apprécié cette saison. Ils apportent que des ennuis pour nos héros. Effectivement le sujet de l'homosexualité sera abordé pendant la saison. ;)

labelette  (10.02.2024 à 22:11)

J'ai eu peur que Peyton reprenne de la drogue, mais non, ouf !

Brooke est toujours aussi insupportable. Heureusement qu'elle a "largué" Félix.

Je me demande si Anna n'est pas lesbienne vu la manière dont elle a réagi quand son frère lui a fait une remarque. Lui, je ne peux toujours pas le voir (comme sa soeur d'ailleurs, ce serait bien qu'ils déménagent rapidement !)

Contributeurs

Merci aux 7 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Aelis 
cappie02 
elyxir 
gwalic 
loveseries 
sossodu42 
stephe 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Le nouveau numéro d'HypnoMag est disponible !
HypnoMag | Lire le nouveau numéro !

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente
Actualités
Drama Queens on Youtube !

Drama Queens on Youtube !
Le Podcast Drama Queens créé par Hilarie Burton, Sophia Bush et Bethany Joy Lenz, a désormais une...

Convention sur Les Frères Scott

Convention sur Les Frères Scott
Qui n'aurait pas envie de rencontrer Chad Michael Murray, Austin Nichols ou encore Jana Kramer ?...

Red Right Hand avec James Lafferty

Red Right Hand avec James Lafferty
L'interprète de Nathan, James Lafferty, est à l'affiche du film Red Right Hand avec Orlando Bloom....

Nouveau design dans la place

Nouveau design dans la place
Voici un nouveau design signé Locksley, merci à elle pour sa réalisation, autant de la bannière que...

Tim a enfin son heure de gloire !

Tim a enfin son heure de gloire !
En effet, Tim (interprété par Brett Claywell), fidèle ami de Nathan, bourreau des coeurs (dans ses...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

choup37, 18.04.2024 à 08:49

5 participants prennent part actuellement à la chasse aux gobelins sur doctor who, y aura-t-il un sixième?

chrismaz66, 18.04.2024 à 11:04

Choup tu as 3 joueurs de plus que moi!! Kaamelott est en animation, 3 jeux, venez tenter le coup, c'est gratis! Bonne journée ^^

choup37, 19.04.2024 à 19:45

Maintenant j'en ai plus que deux, je joue aussi sur kaa

Viens chatter !