VOTE | 660 fans

#213 : Chamboulements


Les Wreckers doivent faire un concert au Tric. Malheureusement, Chris Keller fait la première partie de ce concert! Lucas demande à sa mère d'emménager avec Dan ce qui déplait à Karen et Nathan. Brooke se présente aux élections pour la présidence du conseil des élèves mais elle va devoir faire face à l'acharnement et la méchanceté de ses adversaires.

Promo WB

Popularité


4.14 - 7 votes

Titre VO
The Hero Dies In This One

Titre VF
Chamboulements

Première diffusion
08.02.2005

Première diffusion en France
25.10.2005

Photos promo

Nathan (James Lafferty) devant son ordinateur

Nathan (James Lafferty) devant son ordinateur

Michelle & Branch chantent

Michelle & Branch chantent

Chris au micro

Chris au micro

Lucas regarde Brooke intensément

Lucas regarde Brooke intensément

Nathan face à Dan

Nathan face à Dan

Dan et Keith au garage

Dan et Keith au garage

Lucas montre une info importante à Karen

Lucas montre une info importante à Karen

Erica salue Brooke

Erica salue Brooke

Nathan se retrouve seul

Nathan se retrouve seul

Dan pose des questions à Lucas

Dan pose des questions à Lucas

Haley part avec Chris en tournée

Haley part avec Chris en tournée

Peyton, Jenny et Jake

Peyton, Jenny et Jake

Taylor qui l'appartement de Naley

Taylor qui l'appartement de Naley

Micro avoue quelque chose à Brooke

Micro avoue quelque chose à Brooke

Karen ne comprend pas le choix de Lucas

Karen ne comprend pas le choix de Lucas

Haley face à Nathan

Haley face à Nathan

Plus de détails

Réalisation : Kevin Dowling

Scénario : Jennifer Cecil 

Brooke est dans sa chambre avec Felix. Ils prennent des photos d'elle pour faire ses affiches de campagne électorale.

Lucas se rend à la concession pour demander à Dan de laisser tranquille Keith. Lucas apprend involontairement à Dan que Keith va se marier. Du coup, Dan propose à Lucas un marché, il fiche la paix à Keith si Lucas vient habiter chez lui.

Nathan sort de la douche avec juste une serviette autour de la taille. Taylor s'habille et part vite à la plage en laissant l'ordinateur allumé. Nathan s'en aperçoit et va pour l'éteindre mais il tombe sur des messages qu'Haley a reçu. Ils viennent de Chris et ont des titres assez éloquent (J'ai envie de t'embrasser' pour n'en citer qu'un).

Lucas et Micro sont devant le lycée quand Brooke les interpelle et leur apprend qu'elle se présente comme présidente au conseil des élèves. Sur ces entrefaits, Jake et Peyton arrivent en voiture et tout le monde est content de revoir Jake. Peyton remercie Lucas et lui dit qu'il est un vrai ami.

Haley range ses affaires dans son casier quand Peyton arrive et lui demande si elle a embrassé Chris. Après un temps de réflexion Haley répond par l'affirmative. Elle se justifie en disant que ça ne signifiait rien mais Peyton lui répond qu'un baiser n'est jamais innocent puis s'en va, la laissant réfléchir à tout ça.

Jake se rend dans le bureau de Whitey pour lui demander de demander au Principal s'il peut réintégrer le lycée. Whitey lui dit qu'il fera son possible. Il clot leur entrevue par une tape, certes vigoureuse mais amicale, dans le dos de Jake.

Haley travaille sur un banc à l'extérieur des bâtiments du lycée quand Nathan arrive vers elle. Il lui tend les e-mails de Chris qu'il a imprimés et lui demande si elle l'a embrassé. Haley lui ment et lui réponds que non, que ça doit être sa soeur qui a écrit à Chris. Nathan lui dit que dans ce cas Taylor doit s'en aller. Haley aprouve.

Dans une salle de classe, Whitey explique aux élèves qui se sont inscrits en quoi consiste cette réunion d'information sur le conseil des élèves. Brooke fait la connaissance d'Erica Marsh, sa principale rivale vu qu'elles se présentent toutes les deux au poste de Président. Les premiers propos échangés ne sont pas des plus amicaux.

Lucas va au café pour annoncer à sa mère qu'il n'a pas la maladie cardiaque de Dan. Elle lui dit que pour fêter ça elle lui offre ce qu'il veut. Lucas lui demande alors d'aller emménager chez Dan. Karen refuse tout net mais Lucas lui dit qu'avec ou sans son accord il emménagera chez Dan.

Lorsque Keith arrive à la concession, une fête surprise organisée par Dan l'attend. Au même moment Karen, furibonde, arrive. Dan va "l'accueillir" à l'entrée. Elle lui demande à quoi il joue avec Lucas. Il la provoque en lui disant que Lucas a besoin de se détacher de sa maman. Il retourne vers le bureau de Keith et Karen le suit en lui cirant après. Elle est coupée dans son élan lorsqu'elle s'aperçoit qu'il y a une petite réception. Dan lui apprend que Keith se fiance. Elle choquée et blessé et Keith ne sait plus où se mettre.

Peyton et Haley discutent du baiser que cette dernière a échangé avec Chris. Haley lui dit qu'elle a menti à Nathan quand il lui a demandé si elle avait embrassé Chris. Peyton lui demande si sa relation avec Chris est strictement musicale. Haley lui répond que oui et qu'elle aime Nathan.

Keith se rend au café pour s'excuser auprès de Karen. Elle le félicite et lui demande pourquoi il ne le lui a pas dit avant. Keith répond qu'il voulait qu'elle sache certaines choses avant. Il lui dit qu'il a été heureux de l'aimer toutes ces années bien qu'elle ai refusé de l'épouser. Karen lui dit que Lucas veut emménager chez Dan. Keith est plus que surpris.

Brooke est en train de coller ses affiches lorsque Peyton et Haley arrivent à sa hauteur. Brooke commence à questionner Peyton sur sa relation avec Jake mais elles sont interrompues par la télévision du lycée qui diffuse un discours d'Erica. Elle y accuse Brooke d'avoir falsifié l'élection de la reine du bal et de rembourer ses soutifs. Brooke est outrée.

Andy déjeune au café et remarque que c'est tendu entre Lucas et Karen. Elle lui explique que son fils veut aller vivre chez Dan. Elle lui confie ses inquiétudes quant au mariage de Keith et Julia.
Brooke et Felix entrent dans le café et s'asseyent à une table. Lucas vient pour prendre leur commande et Brooke en profite pour lui demander quoi faire quant aux accusations d'Erica. Il lui conseille de dire la vérité, que tout le monde l'aime et qu'elle doit rester telle qu'elle est.
Sur ce Peyton et Jake arrivent et leur annoncent que Michelle Branch et Jessica harp viennt jouer au Tric ce soir.

Taylor est à l'appartement et fait range des affaires à elle quant Nathan arrive et lui dit qu'il sait qu'elle a écrit à Chris en sefaisant passer pour Haley. Il lui dit de passer tout les coups de fil qu'elle voudra mais qu'elle parte rapidement.

Le lendemain matin, Taylor apporte des beignets pour fêter son départ. Haley lui dit que c'est minable de s'être fait passer pour elle avec Chris. Taylor lui rétorque que c'est d'embrasser un autre homme que son mari qui est minable. Sur ce Nathan arrive et quelqu'un frappe à la porte. C'est Dan qui apporte des restes d'affaires de Ntahan pour faire de la place dans la chambre que Lucas va maintenant occuper. Nathan et Haley sont très surpris par cette nouvelle.

Brooke colle de nouvelles affiches sur les piliers à l'extérieur du lycée quant Erica arrive. Echanges de propos amicaux.

Nathan marche dans les couloirs et Lucas l'intercepte. Nathan lui fait part de sa désaprobation quant à l'emménagement de son frère chez Dan. Nathan accélère le pas. Lucas va pour le rattraper mais Brooke arrive et lui demande de l'aide pour son discours de campagne électorale. Il accepte finalement de passer chez elle.

Lucas et Brooke sont chez cette dernière à travailler sur son discours. Lucas lui tend un bouquin avec une citation de Kennedy sur le courage. Brooke pense que personne ne voudra croire que ça lui ressemble mais Lucas lui assure le contraire. Il se fixe alors sans ciller et on sent la tension qu'il y a entre eux. Felix interromp ce moment en apportant des badges pour la campagne de sa dulcinée. Lucas s'en va après une dernière recommandation à Brooke pour son discours.

Taylor fait ses valises. Haley se sent coupable et lui donne tout l'argent qu'elle a sur elle pour aider sa soeur. Taylor lui fait remarquer que ça ne l'aidera pas à se sentir mieux.

Peyton est au Tric (bondé de monde) et est dans tous ses états en voyant la collection de disque du DJ. Jake la rassure et Haley arrive sur ces entrefaits. Elle demande à Peyton si elle veut bien lui présenter Michelle Branch. Elles vont toutes les deux en coulisses et Peyton présente Haley aux deux filles. Elles lui demandent si elle est Haley James. Celle ci est étonnée et leur demande comment elles la connaissent. Michelle Branch et Jessica Harp lui expliquent que c'est le jeune homme qui fait leur première partie qui leur en a parlé. A ce moment Chris entre dans les coulisses. Peyton et Haley se raidissent.
Haley dit qu'on l'attend dans la salle et s'eclipse rapidement. Peyton fond sur Chris et lui dit qu'elle a bien envie de le foutre dehors et que de toute façon Haley l'a oublié. Il lui répond que dans ce cas elle n'a pas à s'inquiéter.

Peyton est sur la scène du Tric et présente l'affiche de ce soir. Elle annonce Chris. Nathan et Haley sont dans la salle et il lui demandent ce que Chris fait là. Haley lui assure qu'elle n'en savait rien. Sur ce Taylor se pointe et demande qui est le garçon sur scène car elle le trouve sexy. Nathan lui répond que c'est Chris et Taylor semble s'en réjouir, la soirée n'en sera que plus intéressante. Au bout d'un moment Nathan s'en va et laisse Taylor et Haley qui semble très inquiète.
Chris finit sa chanson et retourne en coulisse où un Nathan très énervé l'attend. Il dit à Chris qu'il leur fait pitié à jouer les stars. Il va pour s'en aller mais Chris lui dit qu'il agit comme ça pour essayer de faire taire la petite voix qui lui dit qu'i lest en train de perdre Haley. Nathan lui rétorque que la petite voix lui dit 'fais-le taire une bonne fois pour toute'. Chris lui dit alors qu'Haley n'aime peut-être que lui mais il lui demande, sans que ça soit vraiment une question, si ça va suffir.

Les Wreckers entrent en scène. Lucas est derrière le bar, écoutant attentivement la musique. Peyton va rejoindre Jake et s'assoit sur un tabouret à côté de lui. Felix et Brooke écoutent eux aussi la chanson. Nathan est dans la foule, un peu éloigné d'haley et il la regarde. Il la voit chanter en même temps que les filles et ça lui laisse le coeur lourd.
Karen est derrière le bar quand Keith arrive. elle lui avoue qu'elle est jalouse de Julia parce qu'elle a toujours pu compter sur lui et qu'elle n'est pas prête à renoncer à ça. Il ui assure qu'ils seront toujours amis, quoi qu'il arrive et il la serre dans ses bras. Sous les yeux d'Andy.

Haley est allée en coulisses rejoindre Chris pour lui dire au revoir. Il lui dit que Michelle Branch aimerait qu'elle vienne en tournée avec eux. Haley ne sait pas quoi répondre. Chris lui demande si elle est prête.

Nathan et Haley rentrent à leur appratement. Elle lui apprend que Michelle Branch aime sa voix et qu'elle pourrait partir en tournée d'après Chris. A ce nom Nathan se rembrunit sérieusement. Il lui demande alors si elle l'a embrassé. Haley lui avoue difficilement que oui. Nathan prend un sacré coup dans le coeur. Il lui dit qu'elle peut partir en tournée si elle a envie mais que si elle le fait, eux deux c'est fini. Il part et laisse Haley devant cette dure décision.

Lucas est chez lui et fait ses sacs pour partir ches Dan. Karen arrive et lui dit d'arrêter. Il lui dit qu'il n'a pas le choix. Karen le supplie presque de lui dire comment Dan fait pressio nsur lui mais Lucas refuse et s'en va.

Peyton est endormie dans son lit. Jake finit de s'occuper de Jenny et enlève sa chemise. Peyton ouvre les yeux et lui sourit. On sent la tension entre eux. Jenny se met à pleurer et jake dit à Peyton de se rendormir, il va s'occuper de la petite.

Brooke est devant son mirroir en train de répéter son discours, elle est surexcitée. Micro entre et lui avoue de but en blanc que c'est lui qui a cassé son pare-brise. La joie de Brooke retombe aussitôt. Elle lui demande ce qui l'avait mis dans un état pareil. Il lui avoue que c'est parce qu'elle ne el considère que comme un petit frère. Elle lui dit alors avec un déchirement au coeur qu'ils ne vont plus pouvoir être amis. Micro est d'accord parce que c'est trop dur pour lui. Il s'en va. Brooke continue de répéter son discours.

Haley est en pleurs sur son lit. Taylor vient pour la réconforter et lui dit qu'elle comprend qu'elle veuille vivre quelque chose de plus fort parce que c'est pour ça qu'elle n'arrête pas de courir mais que elle n'a jamais eu quelqu'un qui l'attendait à la maison.

Nathan marche sur les bords de la rivière et s'arrête davant un banc. Il a un flashback du tout début de sa relation avec Haley. Ce jour là ils étaient assis sur un banc similaire et il lui a offert un bracelet en plastique en ajoutant qu'elle ne pourrait pas lui dire qu'il ne lui a jamais rien offert. A la fin du flashback il se retourne et part en courant pour rentrer à l'appartement.

Andy ouvre la porte sur une Karen complètement désemparée devant le départ de son fils. Il la serre dans ses bras.

Nathan arrive en trombe à l'appartement. Il voit une ombre dans leur chambre et appelle Haley. Malheureusement c'est Taylor qui en sort et lui apprend qu'Haley est aprtie. Il regarde alors la patite table sur laquelle est posée une lampe. Le bracleet qu'il lui avait offert est posé dessus, la tête de Nathan s'affaisse.

Jake et Peyton sont endormis avec Jenny entre eux. Dans son sommeil Jake se tourne et pose une main sur la taille de Peyton, elle fait de même.

Devant les bus des Wreckers, Chris met ses bagaes dans la soute. Haley arrive et lui tend les siens. Il lui sourit mais elle est plutôt triste. Elle monte dans le bus.

Lucas est dans sa nouvelle chambre. Il sort ses affaires mais aussi des brochures sur comment vivre avec une maladie cardiaque et des boîtes de pilules. Dan arrive et lui demande comment il a fait pour faire croire à sa mère qu'il n'était pas atteint. Lucas lui répond qu'il lui a montré la lettre de keith. Dan est impressioné par son talent pour la duplicité. Lucas lui rétorque que tel père tel fils.

Nathan est debout devant le tableau que Peyton et Brooke avait confectionné après leur fête de mariage. Il est complètement abattu. Il tourne la tête et voit le ynthé qu'il avait acheté à Haley. Il s'en saist et le balance contre le tableau qui ne résiste pas et se casse en deux. Le synthé tombe aussi en mille morceaux. Nathan s'assied sur la chaise la plus proche et cache sa tête dans ses mains. Il craque complètement.

[MAISON DES DAVIS – CHAMBRE DE BROOKE – JOUR]

(Brooke assise sur son bureau, les cheveux tirés en un chignon bas, les jambes croisées et tenant un drapeau bleu sur lequel il est inscrit ‘TREE HILL HIGH SCHOOL’.)

(L’image passe en noir et blanc et on entend des bruits de flash. On voit Brooke derrière son bureau tenant un stylo.)

(L’image revient à la couleur et la caméra dézoome d’un plan rapproché de Brooke tenant son bouquin de latin à l’envers. Elle tient plus de livres dans l’autre main et elle pose.)

(Elle jette un œil au livre de latin avant de sourire à Felix et son appareil photo.)

FELIX: (Il rigole.) Tu tiens ton livre de latin à l’envers.

BROOKE: A l’endroit, j’y comprendrais rien de plus.

(Felix sourit et regarde les photos qu’il a prises sur l’écran de l’appareil numérique.)

BROOKE: Dans combien de temps je pourrais avoir mes affiches?

(Brooke défait son chignon et s’ébouriffe les cheveux.)

FELIX: Il faut télécharger les images et faire le montage. T’as un slogan pour toi?

BROOKE: Ouais, ‘Brooke Davis Présidente’. (Elle sourit) Les gens sont idiots alors il faut faire simple.

(Felix sourit et soulève les sourcils.)





[CONCESSION DE DAN – BUREAU DE DAN – JOUR]

(Dan arrive avec des papiers. Lucas entre dans les batiments et s’approche tout de suite de Dan.)

LUCAS: Tu va laisser Keith et Julia tranquille?

DAN: (En regardant une voiture.) Je ne sais pas trop pour l’instant.

LUCAS: Ton frère est enfin heureux. (Pause) Et il va se marier. Gache pas tout.

(Dan lève les yeux aussitôt, étonné.)

DAN: Il va se marier?

(Lucas ne savait pas que Dan n’était pas au courant. Dan a un petit rictus.)

DAN: J’ai une idée. Je leur fiche la paix… et en échange tu me laisse te prouver que je peux être un bon père.

LUCAS: (En souriant) Comment tu comptes t’y prendre? Tu veux me laver le cerveau?

DAN: Non. (Il s’approche de lui.) J’veux que tu viennes vivre à la maison.

(Lucas le regarde et émet un petit rire n’étant pas sûr que Dan ne soit pas sérieux. Ils se fixent un instant.)





[APPARTEMENT DE NATHAN ET HALEY – SALON – JOUR]

(Des fringues sont étalées un peu partout. Nathan arrive dans la cuisine ne portant qu’une serviette autour de la taille.)

NATHAN: (Il soupire) Haley, il faut confisquer les allumettes à ta pyromane de sœur.

(Taylor sors de la salle de bain, pas complètement habillé. Elle enfile un débardeur. Nathan souffle sur les bougies.)

TAYLOR: Tout ça pour des bougies. Quand j’étais petite j’ai réussi à mettre le feu à ma chambre.

NATHAN: Où est Haley ? Est ce qu’elle sait que t’as pris son t-shirt ?

TAYLOR: (Elle sort des trucs du frigo.) Elle est au lycée et je vais pas aller jusqu’à la plage en soutif. (elle met les trucs dans son sac et le ferme.) Oh j’allais oublier de te dire, j’t’ai emprunté de l’argent pour boire un coup.

(Nathan la regarde sortir et soupire.)

(L’ordinateur fait un petit bruit.)

NATHAN: (Il tourne les yeux vers l’ordi.) Et elle laisse l’ordinateur allumé.

(Il s’assied devant l’ordi et soupire un grand coup.)

NATHAN: (A personne.) On t’adore, Taylor. Tu reviens quand tu veux.

(Il regarde le message: ‘HellInKeller: J’peux pas couper les ponts.’. Nathan fronce les sourcils et clique sur la boite de réception de Haley. Il trie les messages par nom de destinataire et voit tous les messages de Chris.

NATHAN : (v.o) (Il lit les titres des messages.) ‘Tu me manques’, ‘Je pense à toi’, ‘J’ai envie de t’embrasser’.

(Nathan est sous le choc de ce qu’il voit et expire difficilement.)





[LYCEE DE TREE HILL – PARKING – JOUR]

(Les élèves sont rassemblés entre eux avant le début des cours. La caméra suit Micro qui court pour attraper Lucas.)

MOUTH: Hé Lucas(!) Je fais un sondage pour le prochain numéro du journal. (Il ouvre son calepin. Brooke derrière eux.) Pour les élections au conseil du lycée, quelles est ta principale préoccupation?

(Brooke se dépêche de les rattraper mais ils ne l’ont pas remarquée.)

LUCAS: Ne pas savoir quoi te répondre.

BROOKE: (Elle prend les deux garçons par le bras.) Mais quelle bonne surprise. Deux de mes électeurs préférés réunis au même endroit. Vous serez donc les premiers à savoir que je me présente comme présidente. (Lucas se tourne vers elle.) Vous voterez pour moi?

LUCAS: Est ce que j’ai le choix?

BROOKE: Evidemment que non Lucas(!) (A Micro.) Et toi Micro en tant que journaliste tu auras le droit à la première interview exclusive de ma campagne.

MOUTH: (Pas très enjoué.) Hum… avec plaisir, quand tu veux.

BROOKE: Génial. (Elle sourit.)

(Nathan s’approche d’eux – venant au lycée pour la première fois depuis un bout de temps.)

NATHAN: Vous auriez pas vu Haley?

LUCAS: (Il réfléchi en regardant autour.) Euh… j’crois qu’elle donne un cours.

LUCAS: Est ce que ça va?

(Nathan regarde derrière lui.)

NATHAN: (Il se retourne vers Lucas.) Ouais. Salut. (Il s’en va.)

LUCAS: Qu’est ce qu’il a ?

(Micro regarde derrière eux alors que Brooke et Lucas regardent toujours Nathan.)

MOUTH: Dites moi que je rêve. On dirait… Jake?

(Lucas et Brooke se tourne dans la direction où Micro regarde. Jake et Peyton marchent vers eux.)

LUCAS: Jake!

(Brooke est apparemment contente de le voir. Elle lui fait un grand sourire et écarte les bras.)

LUCAS: T’es là depuis quand?

JAKE: A peine deux jours.

BROOKE: (Elle s’avance vers lui.) Comment va Jenny?(!)

JAKE: Ah.

(Brooke le serre dans ses bras.)

JAKE: A merveille. Elle a beaucoup grandit.

(Lucas et Jake se serre la main.)

LUCAS: T’as maigri. Faut que tu reprennes la muscu avant le début de l’entraînement.

JAKE: Mouais. (Il sourit et acquiesce.)

MOUTH: Tu seras là pour la prochaine saison?

JAKE: (Il acquiesce) Oui, j’suis rentré pour de bon à Tree Hill. J’ai plein de choses à régler. (Brooke jette un regard à Peyton.) Il faut que j’engage un avocat pour empêcher Nikki de reprendre ma fille. Mais je veux plus courir. (Il sourit.)

LUCAS: (Sérieux) C’est cool. (Pause) Tu nous a manqué.

JAKE: (Il regarde Peyton.) Vous aussi.

BROOKE: (Elle attrape le bras de Jake et s’en va avec lui.) J’suis vraiment contente de te revoir. T’as encore le droit de vote ici ?

(Jake la regarde et ils sortent de l’écran.)

(Lucas s’approche de Peyton.)

LUCAS: Est ce que ça va?

PEYTON: (En souriant) Oui. Merci de l’avoir prévenu. (Elle le serre dans ses bras.) T’es un vrai ami, Lucas.

(Elle s’en va mais ses derniers mots font plaisirs à Lucas.)

(Lucas va vers le lycée, tout seul.)





[LYCEE DE TREE HILL – DEVANT LES CASIERS – JOUR]

(Haley enlève sa veste et la range dans son casier. Peyton approche d’elle.)

HALEY: (En souriant) Peyton(!) Alors tu as revu Jake ? Tu dois avoir plein de choses à me raconter.

PEYTON: Moins que toi j’ai l’impression.

(Haley fait une tête étonnée.)

PEYTON: Hum… J’ai une question à te poser.

HALEY: Vas-y.

PEYTON: …Tu as embrassé Chris?

HALEY: (Elle perd son sourire et elle expire. Elle ne réponds pas tout de suite.) Qui est ce qui t’en a parlé?

PEYTON: (Elle détourne les yeux pendant un instant.) Haley, on s’en fiche, réponds.

HALEY: C’était un baiser d’adieu Peyton.

PEYTON: Sur la bouche(!)? Qu’est ce qui te prend Haley? T’as bien vu ce qui s’est passé entre moi, Brooke et Lucas. Et en plus toi t’es mariée.

HALEY: (Elle regarde autour d’elle puis ferme son casier.) Euh c’était rien… Chris m’as juste embrassée. Et je me suis laissée faire. Je sais que c’était totalement idiot mais… c’était qu’un baiser, ça veut rien dire.

(Pause)

PEYTON: Tu sais que c’est jamais innocent.

(Peyton fronce les sourcils en regardant Haley. La cloche retentit. Peyton va en cours, laissant Haley penser à leur discussion. Haley soupire.)





[LYCEE DE TREE HILL – BUREAU DE WHITEY – JOUR]

(Jake toque. Whitey est derrière son bureau. Il lève les yeux.)

WHITEY: (Il pose son stylo.) Je ne croyais pas que je te reverrais mettre le nez dans mon bureau, Jagielski.

JAKE: (Les mains dans les poches.) Je pensais pas non plus que je reviendrais.

WHITEY: Où t’étais passé fiston?

(Jake sourit et rentre dans le bureau.)

JAKE: Je cherchais un endroit calme et sûr dans ce monde de fou.

WHITEY: Tu l’as trouvé?

JAKE: Non je crois pas que ça existe. (Il sourit.) Alors j’me suis dit que c’était peut-être à moi de le créer.

WHITEY: Tu joues toujours?

JAKE: Non. Non, j’en ai pas eu l’occasion.

(Whitey se lève de sa chaise.)

WHITEY: Et au niveau scolaire?

JAKE: (Il baisse les yeux et soupire.) J’ai été obligé de travailler pour que Jenny et moi on ait de quoi vivre alors j’ai laissé tomber le lycée.

WHITEY: Alors ça c’est pas très malin. (Il fait le tour de son bureau et vient devant Jake.) Jenny mérite tout de même mieux qu’un papa sans diplôme et fauché.

JAKE: (Il acquiesce) Je sais. C’est pour ça que je suis venu vous voir. Pour que vous demandiez au principal de me laisser reprendre les cours. La dernière fois que je l’ai vu il était pas très content.

WHITEY: (Pause) Tu comptes rester combien de temps?

JAKE: (Il secoue la tête.) Pour de bon, coach.

(Whitey hausse le coin de la bouche en signe de sourire et pose sa main sur l’épaule de Jake.)

WHITEY: (Il l’entraîne vers la porte.) On a une réunion ce soir. J’essaierais de dire deux mots à Turner.

JAKE: Je vous remercie, c’est gentil.

(Il s’arrêtent sur le pas de la porte.)

WHITEY: Et quand tu te mettras à construire ton petit nid calme et sûr; ne le fais pas tout seul. J’connais énormément de gens prêts à te donner un coup de main.

(Whitey lui donne une bonne tape dans le dos et Jake s’en va.)





[LYCEE DE TREE HILL – LES BANCS – JOUR]

(Nathan s’approche des bancs avec plusieurs feuilles dans les mains. Haley est assise, en train de travailler. Il s’assied sur le banc, à côté d’elle.)

NATHAN: Tes parents t’ont pas écrit?

HALEY: Euh, si. Ma mère m’a envoyé un e-mail en disant que mon père la traînais dans le Wisconsin pour voir le musée du fromage.

NATHAN: Et ton copain Chris? (Il lui tend les papiers.)

HALEY: Tu as lu mes e-mails? (Elle prend les papiers.)

NATHAN: Qu’est ce que ça veut dire, Haley?

HALEY: Rien, j’lui ai écris qu’une fois pour lui dire au revoir et bonne chance. (Elle feuillette les papiers.)

NATHAN: Alors pourquoi j’ai trouvé tout un tas d’e-mails ? (Il attends qu’elle s’explique.)

HALEY: (Gênée) Euh c’est sans doute ma sœur qui as dû les envoyer. (Nathan détourne la tête avec un sourire plein d’amertume.) regarde ça a commencé juste après son arrivée. Et celui là a été envoyé un soir où je travaillais.

NATHAN: Alors t’as pas embrassé Chris?

HALEY: (En mentant assez bien.) Taylor essaie de créer des problèmes Nathan, comme d’habitude.

NATHAN: (Il acquiesce) Dans ce cas… je vais lui demander de partir. T’es d’accord ?

(Pause)

HALEY: Tu as raison. Qu’elle s’en aille.

NATHAN: (Il acquiesce) Bien. (Il se lève et part.)

(Haley détourne les yeux. Elle a honte de ce qu’elle vient de faire.)





[LYCEE DE TREE HILL – REUNION POUR LE CONSEIL DES ELEVES – JOUR]

(Whitey entre.)

WHITEY: Bonjour tout le monde. (Il ferme la porte.) Bienvenue à cette première réunion d’informations sur le conseil des élèves. Je vais vous faire passer des fiches de candidatures pour vous inscrire aux différents postes.

(On voit Brooke qui semble nerveuse.)

WHITEY: Une fois que ce sera fait nous pourrons passer aux choses sérieuses.

ERICA MARSH: Bonjour. (Elle tend la main.) Erica Marsh. (Brooke lui serre la main.) Je n’aurais jamais cru que Brooke Davis s’intéressait à la politique.

BROOKE: Mais si. J’ai tout de même été élue reine du bal et je dirige les pom-pom girls. (Elle sourit.) J’ai l’habitude du pouvoir.

ERICA MARSH: Les élections c’est pas seulement un concours de popularité tu sais. La plupart des gens qui se présentent au conseil sont premiers de leur classe et animant d’autres activités. Moi par exemple, je suis présidente du Cercle des jeunes historiens, du club des linguistes et des Femmes de l’avenir.

BROOKE: (Sarcastiquement) Wahou(!) Et malgré tous ces honneurs tu accepte de parler aux gans normaux comme moi ?

ERICA MARSH: J’peux peut être même t’aider. Tu devrais te présenter comme secrétaire. Ce poste intéresse aucune fille sérieuse.

BROOKE: C’est gentil, mais j’veux être Présidente.

ERICA MARSH: Présidente? C’est moi qui suis Présidente du conseil depuis le collège.

BROOKE: C’est vrai?(!) Comment tu t’appelles déjà?

ERICA MARSH: Erica Marsh.

BROOKE: Non, jamais entendu parler.

ERICA MARSH: T’inquiètes pas, ça viendra.

BROOKE: (Elle lui tend le formulaire.) Je vais te battre, Vivica.

ERICA MARSH: (Elle le prend avec le stylo de Brooke.) C’est Erica.

BROOKE: (Elle reprend son stylo.) C’est moche aussi.

(Brooke lui fait une sorte de grimace. Erica se retourne dans le bon sens et Brooke la fixe méchamment.)





[LE CAFE DE KAREN – JOUR]

(Lucas entre.)

LUCAS: (A Karen.) Ça va maman ?

KAREN: (Soulagée) Oh, Lucas tu me sauves la vie.

(Ils vont derrière le comptoir.)

KAREN: Déborah est en congé et je n’ai personne pour faire les livraisons.

LUCAS: (Il tient une feuille.) D’accord… Bon, je vais charger la voiture. Mais avant tiens… (Il lui tend la feuille et soupire.) j’ai reçu mes résultats.

(Karen déplie la feuille et la parcoure.)

LUCAS: J’ai pas de malformation. (Karen ouvre la bouche et inspire, soulagée.) Keith non plus d’ailleurs.

KAREN: (Elle le serre dans ses bras avec plaisir.) Oh je suis si heureuse(!) (Elle ferme les yeuxS’il t’arribait quoi que ce soit je ne le supporterais pas.

LUCAS: (En souriant) Je sais.

KAREN: Je vais te faire un cadeau pour fêter ça; qu’est ce qui te ferait plaisir ?

LUCAS: (Nonchalamment) J’voudrais… emménager chez Dan.

KAREN: (Elle lui rend la feuille.) Très drôle, (Elle se remet au travail.) et moi je voudrais me faire renverser par une voiture.

LUCAS: (Il s’avance vers elle.) Euh, je sais très bien que ça doit t’étonner. J’te comprends mais de toute façon je partirais à la fac et un jour –

KAREN: Tu étais sérieux?

LUCAS: (Il la regarde tristement pendant un instant.) Oui. (Pause) J’veux emménager avec Dan.

KAREN: Il n’en est absolument pas question(!) Mais enfin d’où tu sors une idée pareille ? qu’est ce qui se passe ?

LUCAS: Rien(!) C’est tout à fait normal que ça te surprenne un peu,… j’suis vraiment navré maman… mais c’est ce que je veux. Et je le ferais.

(Il lui passe devant et Karen le regarde partir, confuse et attristée.)





[CONCESSION DE DAN – ENTREE – JOUR]

(Keith arrive à la concession. Dan vient à sa rencontre.)

DAN: (En colère) T’as vu l’heure ?

DAN: Pourquoi t’arrive en retard?(!)

KEITH: Je suis désolé je suis passé voir Julia.

DAN: Tu aurais dû prévenir. Suis moi dans ton bureau tout de suite(!)

(Keith le suit, un peu inquiet. Dan entre dans le bureau de Keith, un sourire sur le visage.)

COLLEGUES: (Levant leurs verres.) Surprise!

(Le bureau de Keith est décoré avec des ballons. Il y a des bougies allumées et des plats en argent. Les collègues de boulot de Keith ont des verres de Champagne.)

(Keith n’en reviens pas.)

DAN: (Il rigole et pose sa main sur l’épaule de Keith.) Félicitations mon vieux. J’espère que tu seras aussi heureux que moi avec ma femme. (Il prend un verre et trinque avec Keith.)

KEITH: (Toujours abasourdi.) Mais, qui te l’as dit?(!)

DAN: (Evasivement) Les bonnes nouvelles vont vite ici. (Il lève son verre.) Levons nos verres à Keith et à Julia. (Tout le monde lève son verre.) Deux cœurs purs réunis par le destin. (Il regarde Keith.) Je te souhaite beaucoup de bonheur… et une vie encore pleine de surprises.

KEITH: Merci mais… je suis gêné parce que je ne pensais pas inviter tout le monde au mariage…

DAN: Qu’est ce que tu veux dire par là?

KEITH: On ne fera qu’une petite fête… très simple, en famille.

DAN: Hors de question(!) On fera une fête monumentale. C’est moi qui paye. Ça sera mon cadeau de mariage. Je t’offre la plus belle fête de toute ta vie.

(Keith sourit.)

DAN: Et puis, ce n’est pas que pour toi. (Il lève les yeux et voit une Karen très en colère se dirigeant très vivement vers l’entrée de la concession.) C’est aussi pour Julia. Toutes les femmes méritent un mariage de princesse.

(Dan sort du bureau pour accueillir Karen.)

KAREN: Je peux savoir à quoi tu joues avec Lucas?!

DAN: Alors il t’en a parlé?

KAREN: Qu’il emménage avec toi, oui, mais sans me donner la vraie raison!

DAN: Il a envie de connaître son père.

KAREN: Epargne moi ton baratin, tu l’as manipulé et je voudrais savoir comment !

DAN: Je lui ai seulement donné le choix, ce n’est plus un petit garçon, (Il commence à s’en aller) il a besoin de se détacher une peu de sa maman(!)

(Il retourne dans le bureau.)

KAREN: (En le suivant.) COMMENT OSES-TU PARTIR AU MILIEU DE LA CONVERSATION, JE N’AI PAS FINI DE – (Elle se tait brusquement en voyant la fête improvisée.)

(Karen regarde Keith désarçonnée.)

KAREN: Qu’est ce qui se passe ici?

DAN: Keith se fiance alors on fête l’événement.

(Dan sourit à Karen, en sachant parfaitement ce qu’il fait. Karen regarde Keith, blessée.)

(Dan s’avance vers Karen avec une flûte de champagne. Keith détourne les yeux.)

DAN: (Il lui tend la flûte.) Champagne?

(Karen baisse les yeux sur le verre mais ne fait pas un geste pour s’en saisir.)





[LYCEE DE TREE HILL – UNE ALLEE – JOUR]

(Peyton marche toute seule dans l’allée. Haley se dépêche pour la rattraper.)

HALEY: Hé(!)

PEYTON: (Elle s’arrête et se retourne.) Ça va Haley ?

(Haley arrive à son niveau.)

HALEY: Non… Nathan est furieux que j’ai embrassé Chris.

PEYTON: Tu lui en a parlé?

HALEY: Non, mon idiote de sœur a envoyé des e-mails à Chris avec ma messagerie pour pimenter un peu sa triste vie, et Nathan est tombé dessus par hasard.

PEYTON: Comment il a réagi?

HALEY: (Elle soupire) Je lui ai dit que ma sœur avait tout inventé.

PEYTON: Donc… tu lui as encore menti?

(Elle s’arrête et se regardent.)

HALEY: (Elle passe une main dans ses cheveux.) Oui, et je m’en veux énormément mais je vois pas l’intérêt de lui raconter ce qui s’est passé. Chris est parti je ne le reverrai plus. Je ferai plus de mal à Nathan en lui disant la vérité.

PEYTON: (Elle hausse les sourcils.) Et qu’est ce que c’est la vérité?

HALEY: Que Chris et moi avons un lien particulier à cause de la musique. En cela i lest plus proche de moi que Nathan ne le sera jamais.

(Elles se remettent à marcher.)

PEYTON: (Elle prend Haley par le bras.) J’ai une question à te poser… si Chris revenait à Tree Hill… qu’est ce que tu crois qu’il se passerait ? Parce si tu l’as embrassé c’est qu’il te plaît.

HALEY: Oui je sais que je l’ai embrassé. Mais c’était une erreur..

PEYTON: Donc ce lien qui vous unit est strictement artistique?

HALEY: Je t’assure que oui. C’est Nathan que j’aime.

(Elles continuent de marcher.)





[LE CAFE DE KAREN – JOUR]

(Le carillon d’entrée sonne. Keith entre dans le café. Karen le regarde une seconde avant de continuer son nettoyage. Elle s’approche de lui alors qu’il s’assied devant le comptoir.)

KAREN: Je crois que j’ai oublié de te féliciter.

KEITH: Karen je, je te demande pardon pour ce matin. Je ne voulais pas que tu l’apprennes comme ça.

KAREN: Pourquoi tu ne me l’as pas dit?

KEITH: (En s’asseyant au comptoir.) Tout ce que je sais c’est que pendant plus de 15 ans, c’est toi que je rêvais d’épouser. Mais quand je t’ai demandé ta main –

KAREN: Keith(!)

KEITH: Je ne t’en veux pas… j’t’assure. (Pause) Quand tu as refusé de m’épouser… j’ai cru que je ne connaitrais jamais l’amour (Pause) mais je viens de trouver la femme de ma vie.

(Ils sourient.)

KAREN: (Elle baisse les yeux.) Julia a vraiment de la chance.

KEITH: Si je ne t’ai pas annoncé mon mariage c’est parce que (Pause) j’avais des choses à te dire avant; je t’ai aimée Karen, et j’en suis très heureux. (Il sourit puis on voit Karen qui semble vraiment attendrie par ce qu’elle entend.) Parce que même si ça n’a pas marché entre nous, au moins je savais ce que je voulais. (Il sourit.)Et j’étais prêt à aimer Julia.

(Karen acquiesce.)

KAREN: Vous avez fixé la date?

KEITH: (Il inspire) Non mais c’est pour bientôt. Et… et Lucas a déjà accepté d’être mon témoin.

KAREN: C’est vrai? Il ne m’a rien dit. Il ne me parle presque plus que de Dan depuis qu’il veut emménager avec lui.

KEITH: Qu’est ce que c’est cette histoire?(!)

KAREN: Lucas me cache quelque chose, c’est bizarre.

(Keith acquiesce, plus pour lui, et baisse les yeux.)





[LYCEE DE TREE HILL – COULOIR – JOUR]

(Brooke placarde des affiches d’elle pour sa campagne.)

(Haley et Peyton arrivent vers elle, tout sourire.)

HALEY: (A Brooke.) Salut.

BROOKE: (Elle se tourne.) Hé(!) Comment trouvez vous mes affiches?

HALEY: Je ne t’avais jamais vue comme ça, tu as une vraie tête de-

BROOKE: Présidente?

PEYTON: D’enterrement je dirais.

BROOKE: (Elle prend Peyton par la taille et elles avancent toutes les 3 dans le couloir.) Moi aussi je pourrais me moquer de toi, ça fait 3 jours que tu te balades avec un sourire béat ! Ça marche bien entre Jake et toi ?

(Haley et Brooke essaye de la chatouiller gentiment. Peyton semble embarrassée.)

PEYTON: (Elle essaye de se dégager.) Il s’est rien passé, arrêtez ! (Elles rigolent.) On veut pas se précipiter.

BROOKE: Tu fais durer le plaisir?

(Peyton écarquille les yeux à l’intention de Brooke. Haley sourit.)

BROOKE: Oh d’accord je m’tais. Je corise juste les doigts pour que ça marche et j’espère que tu me raconteras tout, en détail…

(Brooke se détourne d’elles et son sourire disparaît. Elle regarde ses affiches; elles ont toutes une autre petite affichette rouge collées par dessus. ‘Brooke est la dernière de sa classe’ , ‘Elle a séché 30 cours l’an dernier!’)

BROOKE: Qui a fait ça?

(On entend le son provenant d’une télé.)

ERICA MARSH: Dans notre grande démocratie, n’importe qui peut se présenter comme Président (On voit la télé du lycée qui diffuse son discours.) mais vous méritez une personne de confiance. La vidéo suivante prouve-

(La vidéo montre Brooke qui remet des bulletins dans une urne.)

ERICA MARSH: -que Brooke Davis a falsifié l’élection de la reine du bal de rentrée pour gagner.

(Brooke se penche et ramasse d’autres bulletin pour les mettre dans l’urne.)

BROOKE: (Outragée) J’avais fait tomber l’urne ! Je voulais simplement y remettre les bulletins !

(On retourne à la vidéo.)

ERICA MARSH: C’est une experte en matière de falsification.

(La vidéo montre Brooke marchant dans le couloir. La caméra zoom sur sa poitrine.)

BROOKE: (En colère) Oh quelle menteuse ! Ça fait des lustres que je rembourre plus mes soutifs ! Cette peste veut me discréditer !

PEYTON: Pour une fois c’est pas toi qu’a commencé.

(Brooke lui jette un petit regard noir avant de se tourner vers la télé.)

ERICA MARSH: Pour le conseil des élèves, choisissez l’honnêteté, votez pour moi, Erica Marsh.

(Erica sourit, Brooke fixe la télé en colère, Peyton est sans réaction.)





[KAREN’S CAFE – SALLE PRINCIPALE – JOUR]

(Lucas sert des clients. Karen est derrière le comptoir, Andy est assis au comptoir et mange. Elle regarde Lucas passer.)

ANDY: Y a de l’ambiance ici aujourd’hui…

KAREN: C’est un café pas une boîte de nuit.

ANDY: … Je vois. Pourquoi vous êtes en froid, je croyais que Lucas avait fait le test et qu’il était pas malade.

KAREN: Il m’a dit qu’il voulait emménager avec Dan. J’arrive pas à le résonner mais je vais demander à Keith de lui parler.

ANDY: A Keith.

KAREN: D’ailleurs il va épouser Julia.

(Andy la regarde une seconde et se redresse sur son siège.)

ANDY: C’est bien ça.

KAREN: Tu trouves? Mais il la connaît à peine cette fille. J’ai peur qu’il soit tombé amoureux d’elle que parce qu’elle a 10 ans de moins que lui.

ANDY: Y a peut-être des gens qui pense pareil pour toi.

(Karen lève les yeux au ciel et Andy rigole.)

(La porte s’ouvre et Brooke et Felix entrent.)

FELIX: Il faut que tu te défendes contre les rumeurs d’Erica. Si tu refuses de répondre les gens vont penser que c’est vrai.

(Ils s’asseyent. Lucas arrive vers eux et leur tend des menus.)

BROOKE: (A Lucas.) Lucas d’après toi, je dois faire contre ses attaques ?

LUCAS: Euuh… elles sont fondées?

BROOKE: En partie.

LUCAS: Alors ne nie pas. On se fait toujours prendre quand on ment aux gens.

FELIX: Quelle brillante stratégie (!)Contente toi de servir le café.

(Brooke regarde Felix la bouche ouverte. Lucas rigole et lève la main vers lui comme pour l’écarter de la conversation.)

LUCAS: Tout le monde t’aime, Brooke. (Il hausse les épaules) Reste telle que tu es.

(Brooke sourit, Felix continue de regarder Lucas dédaigneusement. Celui-ci s’en va. On entend la porte s’ouvrir.)

PEYTON: (Elle entre avec Jake, elle tient une affiche et est complètement surexcitée.) C’est officiel, Michelle Branch et Jessica Harp viennent jouer demain au TRIC !

BROOKE: C’EST PAS VRAI!

PEYTON: OUAIS!

BROOKE: Ça va être super ! Grâce à toi on va pouvoir démarrer ma campagne en musique !

PEYTON: OUAIS! (Elle se coupe dans son élan, se rendant compte de ce que vient de dire Brooke.) Qu’est ce que t’as dit?





[APPARTEMENT DE NAHAN ET HALEY – SALON – JOUR]

(Shot of the living room – strewn with clothes. Taylor is standing over them. Nathan enters and Taylor turns her head to him.)

TAYLOR: (En souriant) Tu tombe bien... sois gentil ferme moi ma robe.

NATHAN: (Il ferme la porte, s’avance vers elle et croise les bras.) C’est terminé Taylor.

TAYLOR: Je suppose que ça veut dire non. (Elle ferme sa robe elle même et se tourne vers lui.)

NATHAN: Où as tu dormi?

TAYLOR: Je me suis fait des amis à la plage, on a trainé ensemble. Où est le problème ?

NATHAN: Je sais que tu t’es fait passer pour Haley et que tu as écrit à Chris. Comment est ce que tu as pu faire ça à ta propre sœur ?

TAYLOR: Je voulais juste éviter à ma sœur de gâcher sa vie comme moi je l’ai fait.

NATHAN: Tu parles. T’as inventé cette histoire baiser pour l’aider ?

TAYLOR: Tu crois que c’est moi qui l’ai inventée ?

NATHAN: Haley me l’a dit. Elle l’a pas embrassé . (Taylor détourne les yeux, comprenant ce qui se passe.) Passe autant de coup de fil que tu veux pour te trouver un point de chute et va t’en d’ici.

(Nathan sort de l’écran et Taylor le regarde. Elle n’en revient pas qu’Haley lui ai fait ça.)






[APPARTEMENT DE NATHAN ET HALEY – LE PAS DE LA PORTE – JOUR]

(Taylor ouvre la porte et entre dans l’appartement. Elle s’avance vers Haley qui est derrière le passe plat tenant une tasse et en robe de chambre.)

HALEY: Je commençais à croire que t’étais partie en laissant toutes tes affaires.

(Taylor s’assied en face d’Haley et pose une boîte sur le comptoir. Haley se lève pour aller se resservir du café.)

TAYLOR: Tu devrais être contente que j’ai pas dormi là vu que tu me met dehors.

HALEY: N’essaie pas de me faire culpabiliser, tu l’as cherché. T’as toujours accumulé les coups tordus, mais te faire passer pour moi auprès de Chris… je ne t’aurais jamais crue capable d’un truc aussi minable.

TAYLOR: Hé(!) Ce qui est minable c’est de se laisser embrasser quand on est mariée. Tu veux un bouc-émissaire ? Parfait ! Laisse Nathan croire que tout est ma faute, mais toi et moi on sait que tu lui a menti. (Elle se tait en voyant Nathan approcher.)

(Haley se lève et l’embrasse.)

TAYLOR: Salut mon p’tit beau frère ! Tu veux un beignet ? (Elle lui approche la boîte) C’est la fête ce matin, j’m’en vais aujourd’hui.

(Taylor regarde un instant sa sœur. On frappe à la porte et Taylor se lève pour aller ouvrir. Nathan tend la main vers la boîte.)

(Taylor ouvre la porte sur Dan qui tient un carton plein des affaires de Nathan. Dan regarde Taylor de haut en bas.)

DAN: Y a du progrès. Je suis Dan.

(Taylor lèche le sirop qui lui a coulé sur les doigts.)

TAYLOR: Qu’est ce que vous voulez que ça me fasse ?

(Nathan s’avance vers la porte. Taylor s’éloigne.)

DAN: Tant pis pour toi.

(Nathan est devant la porte.)

NATHAN: Qu’est ce que tu fais là?

(Dan lui lance le carton.)

DAN: C’est ce qu’il restait de tes affaires. Je fais de la place dans la future chambre de Lucas.

HALEY: Lucas va emménager chez vous?

(Nathan est très surpris, il a les yeux grand ouvert.)

DAN: Oui, je dois pas être si méchant que ça. Bon appétit.

(Nathan reste là, ne comprenant pas trop alors que Dan s’en va.)





[LYCEE DE TREE HILL – A L’ENTREE – JOUR]

(Brooke colle de nouvelles affiches lui ressemblant plus.)

(Erica marche vers elle.)

ERICA MARSH: Tu veux dire que moi j’ai triché pour être la première ?

BROOKE: (Faux sourire.) Loin de moi cette idée(!) Et je ne suis pas assez maligne pour ça d’après tes affiches.

(Erica sourit et s’éloigne. Brooke rit et fait de même.)





[LYCEE DE TREE HILL – COULOIR – JOUR]

(Nathan marche dans le couloir, seul. Lucas parle à un mec mais il lui dit à plus quand il voit son frère.)

LUCAS: Salut Nathan (Il court pour le rattraper.) Qu’est ce qu’y a, ça va pas ?

NATHAN: …C’est vrai que t’emménage chez Dan ?

LUCAS: (Il soupire) Ouais.

NATHAN: Super(!) Mon père t’a demandé de me remplacer c’est ça ?

LUCAS: Oh arrête, c’est plus compliqué que tu le crois.

NATHAN: Laisse tomber. (Nathan plante Lucas sur place.)

(Lucas le regarde s’éloigner tristement.)

BROOKE: (hors écran) Lucas(!) (Brooke apparaît à l’angle du couloir.) Hé, j’vais avoir besoin d’un super discours pour mon programme électoral… mais je sais pas par où commencer.

LUCAS: Demande à Felix de t’aider. (Il va pour s’en aller mais Brooke le retient.)

BROOKE: S’il te plaît. Whitey nous a dit de nous inspirer de grand hommes d’état et il a parlé d’un certain Winston Churchill et je pensais que c’était l’éleveur de bouledog qui s’est fait manger les doigts l’an dernier (Lucas rigole et regarde ailleurs) Y a que toi qui soit assez cultivé pour m’aider à écrire mon discours. (Elle le regarde, suppliante) Tu veux bien ?

(Lucas la regarde et sourit.)

LUCAS: Bon, je passerais chez toi avant le concert.

(Brooke lui retourne son sourire.)

BROOKE: J’te remercie, t’es génial.





[MAISON DES DAVIS – SOIR]

(On voit la maison de Brooke avec de la lumière à l’intérieur.)

BROOKE: (v.o) J’vais organiser une tombola ‘votez pour moi’ et gagnez un prix-





[INT. DAVIS RESDIENCE – BROOKE’S BEDROOM – EVENING]

(Brooke est assise sur son lit en train de lire un bouquin pendant que Lucas est étendu sur le côté sur le lit.)

BROOKE: -une soirée avec moi pour les garçons, un relookage pour les filles. (Elle tourne les pages.)

LUCAS: (Il se redresse.) T’as pas besoin de ça Brooke. (Brooke se tourne vers lui.) J’ai une idée,… dis moi pourquoi tu veux être présidente.

BROOKE: Les élèves me connaissent… je suis pas une hypocrite mais j’aimerais leur prouver que je suis loin d’être seulement une jolie peste qui aime s’amuser.

(Lucas sourit et se baisse pour attraper un bouquin. Il l’ouvre à l’endroit qu’il a marqué et le tend à Brooke.)

LUCAS: C’est un extrait d’un discours de Kennedy. (Elle prend le bouquin et commence à lire.) C’est exactement ce qu’il te faut.

(Lucas la regarde pendant qu’elle lit.)

BROOKE: Ce discours parle de courage. (Elle lève les yeux.) Personne ne va trouver que ça me correspond.

(Lucas sourit et acquiesce.)

LUCAS: (Sincèrement) …Tu te trompes. C’est tout à fait toi.

(Ils se regardent. Brooke voyant qui il est pendant un instant… mais la porte s’ouvre et Felix entre. Lucas et Brooke continuent de se regarder. La tension est palpable.)

FELIX: (A Brooke.) Ça va ? (Il porte un carton.)

BROOKE: (Surprise) Ouais(!)

FELIX: Je t’ai fait faire fabriquer plein de badges.

(Lucas regarde ailleurs.)

BROOKE: (Elle prend le carton.) Oh(!) Waow merci Felix, c’est super(!)

FELIX: Hum… (Il jette un regard à Lucas.) si t’es prête on peut filer au concert.

BROOKE: (Choquée) Il est déjà l’heure d’y aller ? (A Lucas.) J’ai vraiment pas vu le temps passer.

LUCAS: Ah, euh, mais on a terminé.

(Lucas se lève et se dirige vers la porte. Il s’arrête avant de l’avoir atteinte et tourne un peu sa tête.)

LUCAS: Tu n’as pas à chercher très loin… parle aux gens avec ton cœur.

(Brooke le regarde une seconde avant de lui sourire. Felix est conscient de la tension qu’il y a entre eux et il ferme les yeux. On entend la porte qui se ferme derrière Lucas.)





[APPARTEMENT DE NATHAN ET HALEY – SALON – SOIR]

(Taylor est en train de mettre ses fringues dans sa valise.)

HALEY: (Elle entre dans le salon.) Bon on va au concert . Tu penses être là quand on reviendra ?

TAYLOR: Non, on passe me chercher bientôt.

(Haley n’est pas à l’aise, elle se sent coupable de mettre sa sœur à la porte.)

HALEY: Et où est ce que tu vas ?

TAYLOR: En Floride… j’ai rencontré un type qui va ouvrir un magasin de surf là-bas.

HALEY: Et après?

TAYLOR: Je sais pas(!) Je vis au jour le jour.

HALEY: Regarde le résultat.

TAYLOR: J’te trouve pas tellement plus avancée que moi.

(Taylor continue de faire ses valises.)

HALEY: Ecoute Taylor, euh … (Elle sort de l’argent de son sac.) je sais que c’est pas beaucoup mais… tiens. (Elle lui tend des billets.) C’est tout ce que j’ai.

(Taylor regarde sa sœur et les billets.)

HALEY: Ça t’aideras un peu.

(Taylor prend l’argent.)

TAYLOR: (Tristement) Merci… mais c’est pas comme ça que tu te sentiras moins coupable.

(Haley regarde par terre.)





[TRIC – SOIR]

(L’endroit est rempli de jeunes. Jake apparaît et se dirige vers Peyton.)

JAKE: Ça va ?

PEYTON: Non. Regarde moi ça. DJ Bobo? Pas de disque des Executioners ni de Chemical Brothers. Rien(!) (Jake lui sourit.)

JAKE: (Il lui enlève les CD des mains.) Peyton(!) Je suis sûr que le Dj va s’en sortir. (Il remet les CD en place, il lui sourit toujours.) La soirée va être super. Tu verras.

HALEY: (Haley arrive sur l’écran.) Salut Jake(!)

JAKE: Hé!

(Haley le serre dans ses bras.)

HALEY: J’suis contente de te revoir(!)

PEYTON: Où est Nathan?

HALEY: Euh… Il aide Karen à monter les bouteilles.

JAKE: Ah bah tiens, je vais leur donner un p’tit coup de main. Ouais c’est vrai j’ai pas eu l’occasion de revoir Karen. A toute à l’heure.

HALEY: A toute à l’heure(!) (Jake s’en va et Haley s’approche de Peyton.) Ça va ?

PEYTON: Ouais.

HALEY: Ecoute euh, j’vais avoir l’air d’une fan un peu idiote mais… j’aime vraiment beaucoup Michelle Branch et j’adorerais faire sa connaissance.

PEYTON: (Elle passe ses bras autour des épaules d’Haley.) D’accord, allez viens on va en coulisse.

(Elles rigolent et sortent de l’écran.)





[TRIC – COULISSES – SOIR]

(Michelle Branch et Jessica Harp sont en coulisses. Elles répètent a capella.)

(Peyton toque et entre avec Haley.)

PEYTON: Désolée de vous déranger.

MICHELLE BRANCH AND JESSICA HARP: C’est rien.

PEYTON: Je voulais seulement vous présenter une amie. Michelle Branch, Jessica Harp (Elle montre Haley.) voici Haley.

(Haley sourit et leur serre la main.)

HALEY: Bonjour.

MICHELLE BRANCH: Bonjour.

JESSICA HARP: Tu es Haley James?

HALEY: Haley James-Scott c’est ça.

(Peyton est étonnée.)

MICHELLE BRANCH: Ouais, on a beaucoup entendu parler de toi.

HALEY: (Etonnée) Oh euh c’est gentil mais je vois pas comment. (Elle regarde Peyton.)

MICHELLE BRANCH: Si, le type qui fait notre première partie a dit que tu étais géniale.

(Chris entre dans la pièce.)

CHRIS: J’ai dit qu’elle se débrouillais.

(Haley le suit des yeux. Elle est complètement désarçonnée. Chris s’arrête devant le miroir, leur tournant le dos. Il tourne la tête et les regarde vite fait. Haley se force à sourire.)





[TRIC – COULISSES – SOIR]

(Peyton reste plantée, Haley est derrière elle.)

PEYTON: Alors… tu les accompagnes en tournée?

CHRIS: Pas pour longtemps. Je serais bientôt la tête d’affiche.

MICHELLE BRANCH: Dis donc Haley… Chris nous a fait écouter votre duo c’est vraiment chouette. Tu veux pas monter sur scène avec lui ce soir ?

HALEY: Oh, c’est gentil merci mais, (Elle baisse les yeux.) je préfère pas… (Chris la regarde.) Bon je vais retourner dans la salle on m’attend, mais j’ai été ravie de vous parler.

(Haley hoche la tête et sort.)

JESSICA HARP: Ç’a été un plaisir.

(Elle sourient et sortent du cadre, laissant Peyton et Chris dans la pièce. Peyton se dirige vers Chris.)

PEYTON: J’ai bien envie de te mettre à la porte.

CHRIS: Tu ferais mieux de me remercier. C’est grâce à moi que les filles sont là.

PEYTON: (Doucement) Non, non, non, non. (Elle pointe son doigt vers lui.) J’ai passé je ne sais combien de coup de fil à leur producteur pour qu’elles jouent ce soir au club.

CHRIS: C’est moi qui les ai convaincues.

PEYTON: Pourquoi? Tu voulais revoir Haley? Je sais que tu l’as embrassée.

CHRIS: Il faut être deux pour s’embrasser. (La caméra tourne vers leur reflet dans le miroir.) J’te signale qu’Haley ne m’as pas repoussé.

PEYTON: T’es revenu pour rien, elle t’as oublié.

CHRIS: (Au reflet de Peyton.) Alors arrête de t’inquiéter pour elle.





[TRIC – LA SCENE – SOIR]

(Peyton est sur scène, elle parle dans le micro. Elle porte un des badges de Brooke.)

PEYTON: Salut à tous(!) sd. Ça nous fait très plaisir de voir un public aussi nombreux pour accueillir les Wreckers. On a une affiche formidable ce soir. Et.. on a aussi… Chris Keller.

(Chris arrive sur scène.)

(Nathan regarde vers Haley.)

NATHAN: Qu’est ce qu’il fait là lui?

HALEY: (Sur la défensive) Je savais même pas qu’il allait venir. (Elle se retourne vers la scène.)

CHRIS: Vous n’êtes toujours pas prêts mais pour cette fois je vous pardonne. Celle là elle est pour toi Haley.

(Haley baisse les yeux et Nathan semble avoir des envies de meurtre.)

(Chris commence sa chanson.)

(Lucas s’approche de Micro.)

LUCAS: tu as parlé à Brooke de son pare-brise?

MOUTH: (Il secoue la tête.) Non mais ça va venir.

(On voit Brooke qui distribue ses badges.)

BROOKE: Votez pour moi.

(Haley détourne les yeux de la scène. Chris est toujours en train de chanter.)

HALEY: (A Nathan.) Et si on rentrait à la maison ?

NATHAN: Non. J’attends pour le démolir.

(Taylor arrive à côté d’Haley.)

HALEY: (A sa sœur.) Je croyais que tu revenais pas.

TAYLOR: (Elle hausse les épaules) Mon surfeur est en retard. (A propos de Chris.) Il est sexy, c’est qui?

NATHAN: (Sèchement.) Chris.

(Taylor ouvre la bouche et rigole.)

TAYLOR: Finalement la soirée va être intéressante.

(Ils restent là à le regarder.)

(Nathan se tourne et part. Haley le regarde s’éloigner et se retourne, inquiète.)





[TRIC – LA SCENE – SOIR]

(Chris finit sa chanson.)

CHRIS: Merci. Vous avez été un public… acceptable.

(La public l’applaudit. Il hoche la tête.)

CHRIS: Et maintenant les Wreckers.

(Il regarde Haley et lui sourit. Haley secoue la tête négativement.)





[TRIC – COULISSES – SOIR]

(Chris entre dans les coulisses, il a la tête baissée. Il lève les yeux et voit Nathan qui se tient derrière une table.)

CHRIS: (En souriant) Qu’est ce qu’y a ? Tu veux un autographe ?

NATHAN: Non, j’suis venu t’éclater la tête. Mais finalement j’me suis dit (Il hausse les épaules) à quoi bon? T’as eu raison de t’en aller. Haley te voit sous ton vrai visage. Tu nous fait pitié à jouer les stars. J’voulais que tu le saches. (Nathan se dirige vers la porte.)

CHRIS: Tu as tort(!) Tu essaies seulement de faire taire cette petite voie dans ta tête (Nathan s’arrête et se tourne vers lui.) Tu sais de quoi je parle, tu sais celle qui crie plus fort de jour en jour, qui te dit que t’es en train de la perdre, qu’elle s’éloigne de toi.

NATHAN: C’est faux. Elle dit ‘Fait le taire une bonne fois pour toute’(!) (Il s’approche de Chris.)

CHRIS: D’accord, j’me trompe peut-être. Elle n’aime peut-être que toi du reste.

NATHAN: J’en suis sûr.

CHRIS: Mais est ce que ça va suffire?

(Chris se dirige vers la porte, laissant Nathan seul, pensif. Nathan finit par sortir.)

PEYTON: (v.o) Et maintenant je vous demande un tonnerre d’applaudissements-





[TRIC – SCENE – SOIR]

(Peyton s’appuie sur un tabouret pendant qu’elle parle au micro.)

PEYTON: - pour accueillir comme il se doit le nouveau fer de lance du label Mevrick, Michelle Branch et Jessica Harp – Les Wreckers !

(Peyton descend de scène et le public applaudit fortement. Les Wreckers montent sur scène.)

MICHELLE BRANCH: On est ravies d’être ici et on vous remercie de votre accueil. (Quelqu’un lui tend un bout de papier.) et (étonnée) votez pour Brooke.

(Brooke est dans le public, à côté de Felix.)

BROOKE: (Elle crie) Wooow.

(Felix et Lucas rigolent et applaudissent avec le reste du public.)

(The Wreckers commencent à jouer.)

(On voit Lucas, derrière le bar qui regarde la scène. On glisse sur Jake, assis sur un tabouret, qui regarde aussi. Peyton s’assied sur le tabouret devant lui en souriant.)

(Brooke et Felix regardent la scène aussi. Brooke semble vraiment apprécier la musique)

(Haley secoue la tête en rythme.)

(Nathan observe Haley de loin. Elle murmure les paroles. Nathan a le cœur lourd.)

(Lucas regarde sur le côté, vers Brooke. Elle tourne aussi la tête vers lui.)

(Karen regarde les Wreckers. Keith arrive à côté d’elle.)

KEITH: Bonsoir. (Il sourit)

KAREN: Keith, j’ai un aveu à te faire. Je suis jalouse de Julia. (Elle sourit) (Keith détourne les yeux pendant une seconde.) Depuis la naissance de Lucas – et même avant d’ailleurs – j’ai toujours su… que je pourrais compter sur toi. Et j’ai du mal à renoncer à ça.

KEITH: Karen, on restera amis quoiqu’il arrive. Jamais ça ne changeras.

KAREN: Je le sais… mais il va falloir que je m’habitue à tout ça.

(Karen sourit et Keith la sert dans ses bras. Andy les voit et ne semble pas spécialement ravi.)




[TRIC – COULISSES – SOIR]

(Haley referme doucement la porte des coulisses. On entend toujours les Wreckers en fond sonore. Chris est en train de passer sa veste.)

HALEY: Bonsoir. (Elle avance dans la pièce.) Hum… t’as vraiment bien joué ce soir.

CHRIS: Ouais je sais.

HALEY: (Elle sourit et secoue la tête.) Enfin bref… j’venais te dire au revoir et bonne chance.

CHRIS: (Il se tourne vers elle.) Tu veux savoir ce que ça fait, hein? De partir en tournée, d’être un vrai musicien. (Haley se tourne vers lui.) Je fais enfin partie de ce monde. (Il fait quelques pas vers elle.)Toi aussi tu pourrais en faire partie.

HALEY: Ça viendras, j’espère.

CHRIS: N’espère plus, lance toi. (Pause) Les filles aimeraient que tu te joignes à nous pour la tournée.

HALEY: (Choquée) Pardon?(!)

CHRIS: On forme un super duo. Ça va marcher. Regarde Jessica au début, elle était choriste, mais Michelle lui a donné sa chance. Il ne faut pas la laisser passer sinon on ne fait jamais rien dans sa vie.

(Haley baisse les yeux, triste.)

CHRIS: On repart dans deux heures. Et tu sais que ta place est vace nous.

(Haley lève les yeux vers lui.)

CHRIS: T’es prête à te lancer?

(Haley fronce les sourcils, les yeux brillants, mais elle ne peut pas répondre.)





[APPARTEMENT DE NATHAN ET HALEY – SALON – SOIR]

(Nathan et Haley entrent dans l’appart’.)

NATHAN: Une fois que Taylor sera partie, on pourras peut-être enfin reprendre des douches chaudes.

(Haley sourit et ferme la porte. Elle le regarde quelques instants avant de s’asseoir sur le comptoir.)

(Elle le serre dans ses bras tristement.)

NATHAN: Haley, qu’est ce qu’y a?

(Elle relâche son étreinte.)

HALEY: Hum… Michelle Branch aime ma voie. Elle veut me donner une chance. Je pourrais devenir hanteuse.

(Nathan sourit.)

HALEY: …Chris dit qu’elle veut que je me joigne à la tournée. (Le sourire de Nathan tombe.) Or je suis en avance sur tous les cours et je serais rentré pour les examens.

NATHAN: (Il hoche la tête mais pas en signe d’assentiment.) C’est ce que t’as dit ce cher Chris.

HALEY: Non, ça n’a absolument rien à voire avec lui. Mais c’est une occasion en or. Toute ma vie je me suis comportée comme on l’attendait de moi, j’ai jamais fait de vagues, j’ai toujours été une fille sage, raisonnable et prévisible.

NATHAN: Jusqu’à notre mariage.

HALEY: Ce jour là j’ai enfin agit en ne pensant qu’à moi. J’ai pris une décision qui me tenait à cœur et regarde... ça m’a plutôt réussi. (Elle sourit tristement.) Aujourd’hui j’ai à nouveau cette chance.

(Nathan hausse les sourcils.)

NATHAN: Mais il faut que tu me quittes.

HALEY: Non ça ne remet pas en question notre couple. Mais cette une belle occasion pour voir si j’ai du talent pour faire une vraie carrière musicale ou si elle s’arrête au concert du Tric.

NATHAN: Et ça n’a rien à voire avec Chris?

HALEY: (Doucement) Non. J’me fiche de Chris.

NATHAN: Pourquoi tu m’as pas demandé de t’accompagner alors?

(Haley est incapable de lui répondre.)

NATHAN: Tu l’as embrassé?

HALEY: (Elle met beaucoup de temps à répondre.) Oui.

(Nathan reçoit un coup au coeur.)

HALEY: (Elle accroche ses mains autour du cou de Nathan.) Nathan j’te demande pardon. Mais crois moi c’est pas du tout pour ça que je veux partir. Nathan-

NATHAN: Ecoute Haley ; si tu en as vraiment envie, part en tournée (Pause.) Mais si tu t’en va… (Il fait un pas en arrière.) c’est fini.

(Haley ouvre la bouche. Nathan se tourne et sort de l’appartement. Haley respire difficilement.)





[MAISON DE KAREN ET LUCAS – CHAMBRE DE LUCAS – SOIR]

(Lucas est en train de faire ses sacs. Karen apparaît dans l’encadrement de la porte. Elle entre dans la chambre.)

KAREN: Ne fais pas ça!

LUCAS: …Il le faut.

KAREN: J’ai dit, ne fais pas ça!

LUCAS: (Il attend un moment avant de regarder sa mère. Il inspire et finit de mettre des vêtements dans son sac.) …Je dois.

(Il ferme son sac et le passe sur son épaule. Il va pour sortir de sa chambre.)

KAREN: (Elle se précipite sur lui et lui attrape le bras.) Lucas, Attends(!) (Elle le tire pour qu’il s’arrête.) Dis moi comment Dan t’obliges à lui obéir et on pourras le combattre tous les deux.

LUCAS: Non. (Pause) On ne peut rien faire.

(Il la regarde tristement avant de sortir. Karen essaye de dire quelque chose mais en est incapable. Il lui jette un dernier regard avant de fermer la porte. Karen regarde autour d’elle, complètement perdue.)





[MAISON DES SAWYER – CHAMBRE DE PEYTON – SOIR]

(Peyton est endormie dans son lit. La chambre est plongée dans l’obscurité. Jake vérifie que Jenny va bien avant d’aller se coucher. Il enlève sa chemise en regardant Peyton. Il sourit.)

(Peyton ouvre les yeux et lui sourit. Jake lui retourne son sourire. On sent la tension entre eux.)

(Jake rit doucement et Jenny se met à pleurer. Ils se tournent tous les deux vers le berceau.)

JAKE: Rendors toi. Je m’occupe d’elle.

(Peyton sourit et hoche la tête doucement.)





[MAISON DES DAVIS – CHAMBRE DE BROOKE – SOIR]

(Brooke est assise devant son miroir, elle répète son discours. Quelqu’un frappe à la porte et elle lève les yeux. Micro entre.)

BROOKE: Salut Micro, tu tombe super bien ! Je suis tellement survoltée à cause de ma campagne que je m’entraînais à lire mon discours.

MOUTH: C’est moi qui ai jeté la brique dans ton pare-brise. (Brooke le fixe.) J’étais soûl et… très en colère.

BROOKE: (Très étonnée.) Qu’est ce qui t’avais mis dans cet état?

MOUTH: Le fait que tu me prennes seulement pour un gentil petit frère. (Il hausse les épaules) Comme toutes les autres.

(Elle baisse les yeux, abattue.)

BROOKE: …J’ai peur qu’on ne puisse plus rester amis Micro.

(Gros plan sur Micro qui est sur le point de pleurer.)

MOUTH: T’as raison. (Pause) (Il hausse les épaules) C’est trop dur.

(Il attend une seconde avant de partir. Brooke veut ajouter quelque chose mais elle ne le fait pas. Elle est très triste.)

BROOKE: (A elle-même.) Je croyais tu connaître. Mais on a tous tendance… à ne voir que ce que l’on veut, (Elle jette un œil à ses fiches avant de se regarder dans le miroir.) au lieu de chercher la vérité. (Pause) Vous croyez que vous me connaissez bien mais c’est faux, vous ne savez pas non plus de quoi je suis capable.





[UNE RUE – SOIR]

(Nathan marche dans une rue déserte, triste et seul.)

BROOKE: (v.o) Vous me voyez seulement comme une personne sympathique qui sait ce qu’elle fait… mais vous avez tort.

(Nathan marche sur le trottoir.)





[APARTEMENT DE NATHAN ET HALEY – LEUR CHAMBRE – SOIR]

(Haley est sur leur lit, serrant un oreiller et pleurant. Taylor entre et s’assied sur le lit, derrière Haley.)

TAYLOR: (Elle caresse l’épaule d’Haley.) Je comprends que tu veuilles vivre quelque chose de plus fort Haley. (Elle sourit) C’est pour ça sue j’arrête pas de courir. (Elle passe la main dans les cheveux d’Haley.) Mais moi, j’ai jamais eu quelqu’un qui m’attendais à la maison.

(Haley fixe le vide.)

BROOKE: (v.o) Je ne serais pas toujours sûre de moi…





[EXT. THE RIVER WALK – EVENING]

(Nathan marche toujours.)

BROOKE: (v.o) …mais je ferai de mon mieux pour améliorer les choses.

(Nathan s’arrête devant un banc qui ressemble à celui où lui et Haley étaient assis il y a longtemps.)

FLASHBACK :

(Nathan et Haley sont assis sur un banc. Nathan ouvre une petite pochette et sort un bracelet) 

NATHAN : C’est pour toi. Allez s’il te plaît. (Il lui met le bracelet au poignet) Tu pourras pas dire que je te fais pas de cadeaux. 

FIN FLASHBACK

(Nathan se retourne et court) 

BROOKE : (v.o) Et quand je ferai une erreur. Parce que, soyons réaliste,…     




[APPARTEMENT D’ANDY-NUIT] 

BROOKE : (v.o) …tout le monde en fait.   

(Andy ouvre la porte et y trouve Karen). 

KAREN (pleurant) : Il est parti. J’ai besoin de toi. Je sais plus quoi faire.  

(Andy prend Karen dans see bras). 

BROOKE : (v.o) Je vous promets que je vous demanderai votre aide.      





[APPARTEMENT DE NATHAN ET HALEY-NUIT] 

(Nathan rentre dans l’appartement) 

NATHAN : Haley ? (Taylor sort de la chambre) 

TAYLOR : Elle est partie, Nathan. Je suis désolée.  

(Taylor part et Nathan prend le bracelet qu’il lui avait offert à leur premier rendez-vous). 

BROOKE : (v.o)  Je ne peux pas accomplir cette tâche toute seule.      




[CHAMBRE DE PEYTON-NUIT] 

(Jake et Peyton dorment et Jake se tourne vers Peyton et la prend dans ses bras) 

BROOKE : (v.o)  Si vous prenez le risque de me suivre, nous pourrons faire de grandes choses ensemble.     





[EXT. ARRET DE BUS-NUIT] 

(Chris met ses affaires dans le bus) 

BROOKE : (v.o)  Je vous promet que si vous croyez en moi, je trouverai le courage de m’élever à la hauteur de vos rêves. 

(Haley arrive. Elle passe ses affaires à Chris, qui les met dans le bus et elle monte dans le bus).




[MAISON DES SCOTT-CHAMBRE DE LUCAS-NUIT] 

(Lucas sort des affaires dont un livre sur comment vivre avec une myocardiopathie. Dan frappe et entre).

DAN : T’as tout ce qu’il te faut ? 

LUCAS : Oui. Dan, merci de payer mes médicaments. Je veux pas que ma mère soit au courant, alors y a qu’à toi que je puisse le demander.

DAN : T’inquiète. Ca restera entre nous. Mais j’aimerai savoir une chose, comment l’as-tu convaincu que tu n’étais pas atteint d’une maladie cardiaque ? 

LUCAS : Keith est négatif. Je lui ai montré sa lettre.  

DAN : Vraiment ? Je ne pensais pas que tu aurais ce talent, pour la duplicité.

LUCAS : Tel père tel fils, non ? 

(Dan sort de la chambre de Lucas) 

BROOKE : (v.o)  John F. Kennedy a dit un jour que le courage était un flamboyant mélange de triomphe et de tragédie…    




[APPARTEMENT DE NATHAN ET HALEY-NUIT] 

(On voit le panneau de photos de Nathan et Haley) 

BROOKE : (v.o) …Un homme doit faire son devoir, quelque en soit  les conséquences pour lui, quelques soit les obstacles, quelques soit les risques et les pressions qu’il subit.  

(Nathan est devant le panneau de photos) 

BROOKE : (v.o)  C’est là la base de ce qu’on appelle la moralité.  (Nathan prend le clavier d’Haley et le lance contre le mur).


THE END

[INT. DAVIS RESIDENCE – BROOKE’S BEDROOM – DAY]

(Brooke is sitting on her desk, hair tied up in a bun, legs crossed and holding a blue flag that reads; ‘TREE HILL HIGH SCHOOL’ with their ‘R’ and mascot raven.)

(The camera zooms in and a series of snapshot sounds are heard. The picture turns black and white. Three are taken of Brooke on her desk and four are taken of her behind her desk, holding her pen and looking much like a female president.)

(The shot returns to colour and the camera zooms out of a close-up of her holding a Latin book – upside-down. She’s holding more books in the other hand and posing.)

(She looks at the Latin book for a beat before smiling for Felix and his camera.)

FELIX: (Scoffs and lowers the camera.) I think the Latin book’s upside-down.

BROOKE: Like I could read it if it was right-side-up. (Lowers the book and moves away.)

(Felix grins and looks at the pictures on the screen of the digital camera.)

BROOKE: How long’s it gonna take you to get these fliers done?

(Brooke pulls her hair tie out and ruffles her hair loose.)

FELIX: Just gotta download the pics to my computer. You got a slogan in mind?

BROOKE: Yeah, ‘Brooke Davis for President’. (Smiles) Short enough for even the stoners to remember.

(Felix smiles and turns around.)

CUT TO:



[INT. DAN SCOTT MOTORS – DAN’S OFFICE – DAY]

(Dan walks around with some papers. Lucas enters the building and walks straight to Dan.)

LUCAS: You gonna leave Keith and Jules alone?

DAN: (Looking at a car.) I’m thinking about it.

LUCAS: Look, he’s happy for once. (Pause) He’s getting married. Don’t screw that up.

(Dan looks up, genuinely shocked.)

DAN: They’re getting married?

(Lucas didn’t know that Dan hadn’t been told. Dan smirks again.)

DAN: I’ll tell you what – I’ll leave them alone… if you give me a chance to prove that I can be a good father.

LUCAS: (Smiling) Well, how you gonna do that, huh? Get a lobotomy?

DAN: No. (Walks up to him.) You move in with me.

(Lucas looks at him and scoffs disbelievingly. They hold gazes for a while.)

CUT TO:



[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – LIVING ROOM – DAY]

(Clothes are strewn all over the place. Nathan walks into the kitchen in only a lilac towel.)

NATHAN: (Sighs) Haley, we seriously have to hide the matches from your pyro sister.

(Taylor exits the bathroom, not completely dressed as she dons a top. Nathan blows out candles.)

TAYLOR: (Taunts) Be grateful it’s just candles. When we were kids, I set fire to our bunk beds.

NATHAN: Look… where is Haley and, does she know that you’re wearing her shirt?

TAYLOR: (Gets things out of the fridge.) At school (For, like, the third time this season.) and no, I needed a beach cover-up. (Puts things into her bag and lifts the bag.) Hey, I borrowed some cash, for beer, I hope you don’t mind.

(She walks off-screen. Nathan watches her exit the house and sighs.)

(The laptop pings.)

NATHAN: (Looks at it.) And, she left the computer on.

(He walks to the laptop and sits in front of it with a massive sigh.)

NATHAN: (To no one.) Love having you, Taylor. (Waves) Come visit anytime.

(He looks at the message: ‘HellInKeller: Got your message. Don’t think I can leave you alone.’. Nathan frowns at it and clicks on Haley’s ‘sent items’ folder. He sorts the messages by name order and sees many messages to Chris. The titles are:
MISS YOU!
THINKING OF YOU!
Don’t waste your talent
Got a great gig… you should be here!
I had a dream about you
I WANT TO KISS YOU!
The worst bus ride ever
I’m glad you are thinking about me
You are too talented… be with me
Come sing with me! Your audience awaits!
The camera zooms in on the titles.)

(Nathan is shocked by what he sees and exhales hard.)

CUT TO:



[EXT. TREE HILL HIGH SCHOOL – PARKING LOT – DAY]

(Students roam around the grounds before school begins. Camera pans to follow Mouth as he runs across to Lucas.)

MOUTH: Hey, Luke(!) I’m taking a poll for the next issue of the paper. (Flips open a pad. Brooke appears behind them.) What is your biggest concern for the upcoming student government election?

(Brooke runs up to them cheerfully but they haven’t spotted her yet.)

LUCAS: Having to answer polls.

BROOKE: (Links arms with both boys.) Well, well, well. If it isn’t my favourite two voters in the same place. You two can be the first to know I’m running for president. (Lucas looks at her.) Do I have your support?

LUCAS: Well, do I have any choice?

BROOKE: Ah, let me think about that – no(!) (To Mouth.) And if you’re still doing you newspaper dig, Mighty Mouth, I’ll give you an exclusive on my campaign.

MOUTH: (Somewhat reluctantly.) Um… yeah, we should set that up.

BROOKE: Good. (She smiles.)

(Nathan walks up to them – also in school for the first time in a while.)

NATHAN: You guys seen Haley?

LUCAS: (Squints as he looks around.) Uh… I think she’s tutoring.

(There’s a blurry shot of Jake as he’s seen in the background over Lucas’ shoulder.)

LUCAS: You OK?

(Nathan looks behind himself.)

NATHAN: (Turns back.) I gotta go. (Walks off.)

LUCAS: Alright.

(Mouth looks back as Brooke and Lucas continue to watch Nathan.)

MOUTH: No way(!) Is that… Jake?

(Lucas and Brooke turn in the direction Mouth is looking. Jake and Peyton walk to them.)

LUCAS: (To Jake.) Hey!

(Brooke is obviously pleased to see him. She smiles widely and holds her arms out. Mouth grins.)

LUCAS: When’d you get back?

JAKE: Couple days ago.

BROOKE: (Walks to him.) How’s Jenny?(!)

JAKE: Hey.

BROOKE: Hi(!) (Hugs him.)

JAKE: She’s great. She’s getting bigger every day.

(Lucas and Jake shake hands in a manly way.)

LUCAS: You’re getting scrawny, man. You better hit that weight room before camp.

JAKE: Yeah. (Smiles and nods.)

MOUTH: Will you still be here then?

JAKE: (Nods) Yeah, yeah. I’m back for good now. I mean, I got some messes to clean up. (Brooke gives Peyton a look.) I gotta get a lawyer; see if I can… keep Nikki away, but… I’m done running. (Smiles)

LUCAS: (Seriously) Good. (Pause) We need you here.

JAKE: (Looks ay Peyton.) Thanks.

BROOKE: (Takes Jake’s arm and walks forward with him.) Oh, Jake, I’m so glad you came back. You can still vote here, right?

(Jake looks at her and they walk off-screen.)

(Lucas stands next to Peyton.)

LUCAS: You good?

PEYTON: (Smiling) Yes. Thank you, for calling him. (Hugs him.) You’re a good friend, Luke.

(She walks away but her parting words obviously pleased Lucas.)

(Lucas walks forward slowly, by himself.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – LOCKERS – DAY]

(Haley takes off her coat and puts in into the locker. Peyton walks up to her.)

HALEY: (Smiling) Hey(!) I heard you were out of town. Fill me in on all the dirt.

PEYTON: I… think you’re the only one who has any.

(Haley makes a face.)

PEYTON: Um… I have to ask you something.

HALEY: Yeah.

PEYTON: …Did you kiss Chris?

HALEY: (Smile drops and she exhales. She pauses before saying guiltily.) How did you know about that?

PEYTON: (Sighs and looks away for a second.) That is seriously not important.

HALEY: It was, like, a goodbye kiss.

PEYTON: (Voice deliberately low.) With tongue(!)? Haley, what’s going on with you? You know how ugly everything got with me and Brooke and Lucas and… there were no wedding rings in that scenario.

HALEY: (Looks around before shutting the locked.) Look, he just… (Whispers) he just kissed me. And… I let him and it was a really stupid thing to do. But… It’s-it didn’t mean anything, you know?

(Pause)

PEYTON: A kiss always means something.

(Peyton frowns at Haley. The school bell rings. Peyton walks away, leaving Haley to stew in her guilt. Haley sighs.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – WHITEY’S OFFICE – DAY]

(Camera is focussed on the window as Jake walks along on the other side. He knocks on the doorframe. Whitey’s at his desk – we’ve all missed him – in his dark office with only a lamp as a source of illumination. Whitey looks up and answers with his usual cutting remark.)

WHITEY: (Drops his pen.) Well, I never though I’d see you darken my door again, Jagielski. (He takes his glasses off and ends with a smile.)

JAKE: (Hands in pockets.) Yeah, I wasn’t so sure myself, coach.

WHITEY: Where the hell’ve you been, son?

(Jake smiles and takes that as an incentive to walk into the office.)

JAKE: Just looking for a safe place in a non-safe world.

WHITEY: You find it?

JAKE: I don’t think it exists. (Smiles) So I figured I’d just have to create it myself.

WHITEY: (Asses him.) How’s your game?

JAKE: Well, haven’t had much cause to use it. (Nods)

(Whitey gets off his chair and stands level with him.)

WHITEY: How bout your grades?

JAKE: (Looks down and sighs.) Well, I’ve been working a lot of hours; just to keep me and Jenny afloat so I sorta stopped going to school.

WHITEY: (Scowling to high heaven.) That’s a damn fools plan. (Walks around his desk to Jake.) Jenny deserves a whole lot better than a high school drop-out for a father.

JAKE: (Nods) I know, I know. That’s why I’m here. I was-I was hoping that you could speak to Principle Turner on my behalf coz… well he wasn’t really happy last time I talked to him.

WHITEY: (Pause) You gonna disappear again?

JAKE: (Shakes his head.) I don’t plan on it, coach.

(Whitey smiles – ever so slightly – and puts his hand on Jake’s shoulder.)

WHITEY: (Steers him to his door.) We got a faculty meeting tonight. I’ll corner Turner and see what I can do.

JAKE: I appreciate that.

(They stop at the doorway.)

WHITEY: Oh, and about that safe place you’re building; don’t do it alone. There’s a lot of people here ready to help.

(Whitey pats him on the back – hard – and sends him on his way.)

CUT TO:



[EXT. TREE HILL HIGH SCHOOL – BENCHES – DAY]

(Nathan walks to the benches with a lot of papers in his hand. Haley is sitting there working. He sits on the seat next to hers.)

NATHAN: Talk to your folks lately?

HALEY: Uh, yeah actually, my mom sent me an email. Said dad is dragging em all over Wisconsin looking for, like, the Gouda museum or something.

NATHAN: What about Chris? (Hands the papers over.)

HALEY: Did you go through my emails? (Takes the papers.)

NATHAN: What is this, Haley?

HALEY: Nothing. I sent him one email to say good luck on your music. (Flips through the papers.)

NATHAN: It looks like more than one email to me. (He waits for an explanation.)

HALEY: (Annoyed) Taylor, must have sent these on my account because- (Nathan looks away, smirking bitterly.) yeah, look at the dates; They all start after she got here. (About a particular email.) And this one was sent when I was at the café.

NATHAN: So you didn’t kiss Chris?

HALEY: (Lying pretty well.) Taylor is just stirring up trouble like always.

NATHAN: (Nods) OK. I’m gonna tell her to leave then. That cool with you?

(Pause)

HALEY: Yeah. She should go.

NATHAN: (Nods) Alright. (He stands and leaves.)

(Haley looks away guiltily. She’s just placed all the blame on her sister.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – STUDENT COUNCIL CONFERENCE ROOM – DAY]

(Whitey walks in.)

WHITEY: Good afternoon folks. (Closes the door.) Welcome to the first student government information session. I’m gonna pass out these sign-up sheets for the various offices.

(Shot of Brooke as she tries to look interested but is obviously out of her league. She’s nervous.)

WHITEY: And once you’ve filled these out we’ll talk about scheduling. (Hands them to a student.)

ERICA MARSH: Hi. (Holds out her hand.) Erica Marsh. (Brooke shakes her hand.) I never pegged Brooke Davis for student government.

BROOKE: Well, I am captain of the cheerleading squad… and a former homecoming queen. (Smiles) Can’t be that different, right?

ERICA MARSH: Actually, government is a lot more than just a popularity contest. Everybody, in this room, has at least a 3.8 GPA and a tonne of outside interest. (Brooke smirks to herself.) Take me; I’m president of the National Auto Society; head of the French club and co-chair of Tree Hill Big Sisters.

BROOKE: (Sarcastically) Wow(!) You do all of that and yet you still have time to talk to us little people?

ERICA MARSH: Maybe I can help you, Brooke. Have you thought about running for secretary? Nobody serious ever wants that job.

BROOKE: (Cattily) Actually, I’m running for president.

ERICA MARSH: President? You realise I’ve been president since seventh grade.

BROOKE: Really?(!) What’s was your name again?

ERICA MARSH: Erica Marsh.

BROOKE: No, doesn’t ring a bell.

ERICA MARSH: Don’t worry, it will.

BROOKE: (Holds out the form.) Will be in one, Vivica.

ERICA MARSH: (Takes the clipboard and pen.) Erica.

BROOKE: (Takes her pen back.) Whatever.

(Brooke smirks at her. Erica turns back around and Brooke’s smirk turns into a glare. She flips through her pad savagely.)

CUT TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – FRONT DOOR – DAY]

(Lucas enters the café.)

LUCAS: (To Karen.) Oh, hey.

KAREN: (Relieved) Oh, hey. You’re a lifesaver.

(They walk around behind the counter.)

KAREN: Deb’s out of town and I’m backed up on deliveries.

LUCAS: (He’s holding a piece of paper.) OK, uh… no problem, I’ll pack up the car. But first… (Holds out the paper to her and sighs.) the test results came.

(Karen unfolds and looks at it.)

LUCAS: I don’t have HCM. (Karen gasps in relief.) Keith’s OK too.

KAREN: (Hugs him delightedly.) Thank god(!) (Closes her eyes.) Oh, I don’t think I could take it if anything were wrong with you.

LUCAS: (Smiling) I know.

KAREN: Well, we should celebrate; anything you want.

LUCAS: (Nonchalantly) I wanna… move in with Dan.

KAREN: (Handing the paper back, thinking he’s joking.) Right, (Turns away to work.) and I wanna drive metal spike into my eyes.

(Karen puts things away and turns back to him.)

LUCAS: (Walks forward.) Look, I-I know it sounds crazy. OK, but college is gonna start in a few years-

KAREN: You’re serious?

LUCAS: (Pauses for a while as he looks at his mother sadly.) Yeah(!) (Pause) I wanna move in with Dan.

KAREN: (Exhales) Over my dead body(!) What’s this really about, Lucas? What’s going on?

LUCAS: Nothing(!) (With a shake in his voice.) And I know this comes as a surprise to you,… and I’m sorry mom, but… it’s what I want. OK?

(He walks past her and Karen watches him, confused and saddened.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. DAN SCOTT MOTORS – ENTRANCE – DAY]

(Keith walks up to the entrance of the dealership. Dan walks up.)

DAN: (Pissed) You’re late!

(Keith opens the door and enters.)

DAN: Where the hell were you?(!)

KEITH: (Nonplussed) I… stopped by to check on Jules.

DAN: You should have called. Your office, right now(!)

(Keith follows him, kinda worried. Dan enters Keith’s office, a smile on his face.)

CO-WORKERS: (Holding glasses up.) Surprise!

(Keith’s office is decorated in celebratory style. They are candles up, plates and sterling silver food platters. The workers are holding up glasses of Champaign.)

(Keith is dumbfounded.)

KEITH: (Shocked) What?

DAN: (Laughs and puts an arm around Keith’s shoulder.) Congratulations, big brother. I hope Jules makes you as happy as Deb has made me. (Takes a glass and clinks it with Keith’s.)

KEITH: (Still stunned.) But, how did you know?(!)

DAN: (Evasively) Good news travels fast in this town. (Holds up his glass.) A toast; to Keith and to Jules. (Everyone holds their glasses up.) Two people lucky enough to find each other. (Looks at Keith.) And I hope your lives together… are filled with many more surprises.

KEITH: Oh no, this is just about the number of people we’re inviting to the wedding, so…

DAN: What’re you talking about?

KEITH: Oh, you know, we’re just gonna… do something small.

DAN: Out of the question(!) You deserve a big blow-out. No expense spared. It’s my gift. I wanna give you a day you’ll remember for the rest of your life.

(Keith smiles and everybody watching (us) starts to worry.)

DAN: Besides, it’s not for you. (Looks up and sees a very pissed off Karen striding up to the entrance and pushing the door open.) It’s for Jules. Every woman deserves to be a queen for the day.

(Dan walks out of the office so that he can greet Karen.)

KAREN: What the hell are you doing with Lucas?!

DAN: So he told you?

KAREN: Only that he’s moving in with you, not the real reason why!

DAN: He wants to get to know his father.

KAREN: That’s crap and we both know it(!) You’re manipulating him somehow!

DAN: No, I’m letting him make a choice. He’s a big boy, Karen. (He begins to turn away.) He may need something more than just his mommy(!)

(Walks back to the office.)

KAREN: (Following him.) DON’T YOU DARE WALK AWAY FROM ME, WE ARE NOWHERE NEAR FIN- (She quietens down as she sees the celebration.) –ished(!)

(Karen looks at Keith in bewilderment.)

KAREN: What’s going on?

DAN: It’s just a little party to celebrate Keith’s engagement.

(Dan smiles at Karen, knowing perfectly well what he’s doing. Karen looks at Keith, hurt.)

(Dan walks forward with a glass flute. Keith looks away.)

DAN: (Holds it out to her.) Champaign?

(Karen looks down at the glass but doesn’t move to take it.)

CUT TO:



[EXT. TREE HILL HIGH SCHOOL – SIDE WALK – DAY]

(Peyton’s walking down the pavement by herself. Haley runs behind her, trying to catch up. People are milling all around.)

HALEY: Hey(!)

PEYTON: (Stops and looks back.) Hey.

(Haley catches up.)

HALEY: So,… Nathan found out that I kissed Chris.

PEYTON: You told him?

HALEY: No, my idiot sister has been emailing Chris under my screen name because, apparently, the drama in her own life isn’t enough, and Nathan found the emails.

PEYTON: How’d he take it?

HALEY: (Sighs) I just told him Taylor made it all up.

PEYTON: So… you lied to him, again?

(They stop and look at each other.)

HALEY: (Running a hand through her hair.) Yeah, and I feel awful about it, but what’s the point of telling Nathan? Chris is out of my life, OK? Nathan would feel worse if he knew the truth.

PEYTON: (Raises her eyebrows.) What is the truth?

HALEY: That Chris… and I are connected through music. (Pause) He understands that part of me in a way that Nathan doesn’t.

(They start walking again.)

PEYTON: (Links arms with Haley.) OK, Haley, if… if Chris were in town… would you be into him? Coz I mean you-you-you kissed him(!)

HALEY: I know I kissed him and it was a mistake.

PEYTON: So this whole connection is strictly music?

HALEY: That’s all it is. I love Nathan.

(They continue walking.)

CUT TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – DINING AREA – DAY]

(The bell is heard and the door opens. Camera pans as Keith steps into the café. Karen looks at him for a beat before continuing with her cleaning. She walks to him as he steps up to the counter.)

KAREN: So I guess, uh, (Looks at the money in her hand.) congratulations are in order.

KEITH: I-I-I’m sorry about this morning. That’s not how I wanted you to find out.

KAREN: Why didn’t you just tell me?

KEITH: (Sitting at the counter.) You know, for as long as I can remember, Karen, (He looks at her.) I wanted to be with you. (Smiles) And then I proposed-

KAREN: Keith(!)

KEITH: No, really, it’s… it’s OK. (Pause) When you turned me down, I, uh,… I thought I’d never have any love in my life. (Pause) But now I’ve found the love of my life.

(They smile.)

KAREN: (Looks down.) Jules is a lucky woman.

KEITH: I guess I didn’t tell you because (Pause) I needed to say this first; I’m glad I loved you all those years. (Smiles as Karen’s face is overcome with a curious expression.) You know, even if it didn’t work out. My heart knew what it wanted. (Smiles) So I was ready when Jules came along.

(Karen nods.)

KAREN: Did you guys set a date yet?

KEITH: (Inhales) No, it’ll be soon though. Um… Lucas has already agreed to be my best man.

KAREN: Really? (The tension from the whole situation is apparent.) I didn’t know. (Coughs) We haven’t talked about anything but Dan since Lucas asked to move in with him.

KEITH: Hang on, what?(!)

KAREN: Yeah, there’s something going on that he’s not telling me.

(Keith nods, more to himself, and looks down.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CORRIDOR – DAY]

(Brooke is putting up posters of herself – looking like the president – at regular intervals along the same wall. There’s no space for anything else and she even puts them over fliers.)

(Haley and Peyton come walking down the corridor, smiling.)

HALEY: (To Brooke.) Hey.

BROOKE: (Turns her head.) Hey(!) Like my new campaign posters? (Points to them.)

(Shot of a poster with the heading ‘BROOKE DAVIS FOR PRESIDENT’. The pictures is of her holding the Latin book upside-down. The camera pans to one of her behind her desk with a pen and a smile.)

PEYTON: I have never seen you looking so-

BROOKE: Presidential?

PEYTON: Funereal.

BROOKE: (Puts her arm around Peyton’s waist and all three of them walk down the corridor.) Funny word coming from you; miss happy, goofy grin queen. What’s going on with you and Jake anyway?

(Haley and Brooke try to tickle her good-humouredly. Peyton gets embarrassed.)

PEYTON: (Trying to get away.) I don’t know, stop! (They laugh.) We’re playing it by the ear.

BROOKE: Is that all you’re playing?

(Peyton’s eyes widen at Brooke’s tactlessness. Haley smiles.)

BROOKE: OK, fine, don’t tell us. I’ll just keep my fingers crossed and expect juicy details later.

(Brooke turns away from them and her smile disappears. She looks at her posters; they have all got a red banner stuck across them. One says ‘Want a President with a 2.3 GPA?’ another one says ‘Brooke Davis Skipped 4TH Period 30 Times Last Year!’)

BROOKE: Who did that?

(Sound is heard overhead from the TV.)

ERICA MARSH: In our great democracy, anyone can run for president. (A video segment she taped is playing on the school TV.) But you deserve a leader you can trust. I have evidence that Brooke Davis-

(A scene with Brooke stuffing ballots into the box – for homecoming queen - is shown for the whole school to witness.)

ERICA MARSH: -stuffed the ballot box to win homecoming queen.

(Brooke bends down and picks up more ballots, putting them into the box.)

BROOKE: (Outraged) I knocked it over by accident! I was just putting the ballots back in!

(Cut back to the TV.)

ERICA MARSH: And that might not be all she stuffs.

(A scene of Brooke walking down the corridor plays. The camera zooms on the region of her ‘chest’.)

BROOKE: (Pissed) Oh, please, I haven’t stuffed since puberty(!) I can’t believe that little @#%$ went negative(!)

PEYTON: (Pokerfaced) I can’t believe she beat you to it.

(Brooke spares her a tiny glance before looking back at the TV.)

ERICA MARSH: This election, choose honesty; vote for me – Erica Marsh.

(Erica smiles, Brooke glares, Peyton stares.)

CUT TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – DINING AREA – DAY]

(Lucas walks around the café, helping out. Karen is at the counter with Andy. She watches Lucas. Andy sits at the counter, eating.)

ANDY: Little frosty in here, today, no?

KAREN: You here to eat or give a weather report?

ANDY: (Confused) …OK, what’s going on? I-I-I thought Lucas took the HCM test and was fine.

KAREN: Yeah, but now he wants to move in with Dan,… and I haven’t been able to get him to budge so I’m gonna get Keith to try.

ANDY: Keith.

KAREN: Who’s getting married to Jules(!)

(Andy looks at her for a beat before sitting up straight.)

ANDY: Wow, that’s great.

KAREN: Is it? (Lowers her voice.) I mean, how well does he know this girl? What if he’s just blinded by a pretty face and a hot body?

ANDY: Well, (Shrugs) some would say the same about you. (Grins)

(Karen rolls her eyes and Andy laughs.)

(The door opens again and Brooke and Felix enter.)

FELIX: You can’t let Erica get away with smearing you like that. You leave this stuff unanswered, it becomes the truth.

(They find a place to sit. Lucas comes up to them – in a tight black top J - and hands out menus.)

BROOKE: (To Lucas.) So what do you think I should do about Erica’s ads?

LUCAS: Uh… are they true?

BROOKE: (Awkwardly) Some of them.

LUCAS: Well don’t deny it. (Smiles) Politicians always get caught when they lie.

FELIX: That’s brilliant, genius(!) Stick to slinging hash.

(Brooke gapes at Felix. Lucas laughs and holds up a hand to Felix.)

LUCAS: Look, people like you, Brooke. (Shrugs) Just be who you are.

(Brooke smiles, Felix looks on evilly and Lucas walks away. The door is heard opening again.)

PEYTON: (Enters with Jake, holding a flier and completely beside herself.) OK, it’s official, Michelle Branch and Jessica Harp are playing at TRIC tomorrow! (Jake walks up beside her, smiling.)

BROOKE: (Ecstatic) NO WAY!

PEYTON: YES!

BROOKE: That’s awesome! (Thinking.) That will be perfect for my campaign launch party!

PEYTON: (Answering before thinking.) YEAH! (Pauses as she processes what Brooke just said. Tilts her head.) Wait, what?

CUT TO:



[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – LIVING ROOM – DAY]

(Shot of the living room – strewn with clothes. Taylor is standing over them. Nathan enters and Taylor turns her head to him.)

TAYLOR: (Smiling) Hey, can you… zip me up, brother?

NATHAN: (Closes the door, walks to her, arms crossed and sighs.) You’re busted, Taylor.

TAYLOR: (Nonplussed) I’ll take that for a no. (Makes to zip herself up and turns to him fully.)

NATHAN: Where the hell have you been?

TAYLOR: I met some people at the beach and we partied all night. (Smiling) What’s your problem?

NATHAN: I know you pretended to be Haley and emailed Chris. And what kind of a sister does something that twisted?

TAYLOR: The kind who’s hoping the baby of the family doesn’t screw up like she did.

NATHAN: Oh, right. Is that why you made up all that stuff about a kiss?

TAYLOR: (Puzzled) You think I made it up?

NATHAN: I talked to Haley. There was no kiss. (Taylor breaks eye contact, understanding.) Make whatever phone calls you need to find a place to crash. You’re outta here(!)

(Nathan walks off-screen and Taylor watches him. She can’t believe her sister did that to her. She sighs.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – FRONT DOOR – DAY]

(Taylor opens the door and enters the apartment. She walks up to Haley who’s at the counter with a mug and in a robe.)

HALEY: I was beginning to think you’d skipped town and left all your stuff. (Drinks from the mug.)

(Taylor sits opposite Haley and puts a box down. Haley stands to get herself some coffee.)

TAYLOR: What do you care if I haven’t been around? You’re kicking me out, right?

HALEY: Drop the attitude, Tay. (Pours herself a mug.) you brought this on yourself. You’ve pulled a lot of crap over the years but emailing Chris as me… I just, I can’t believe you’d be such a conniving little @#%$(!)

TAYLOR: (Annoyed) Hey(!) You’re the @#%$ who’s kissing a guy that isn’t your husband. You need a scapegoat, fine, let Nathan think that this is all on me, but you and I both know the kiss happened. (She shuts up as Nathan enters the kitchen.)

(Haley gets up and kisses him.)

TAYLOR: Hey! Have a Bear Claw, brother. (Moves the box near him.) We’re celebrating. I’m leaving tonight.

(Taylor glares subtly at her sister. Somebody knocks on the door and Taylor gets up to answer it. Nathan reaches into the box.)

(Taylor opens the door to Dan, holding a box of Nathan’s things. Dan – with his weird haircut – looks Taylor up and down interestedly – gross.)

DAN: (Smirking as he makes a sound of approval.) Upgrade. I’m Dan.

(Taylor licks some syrup off her finger.)

TAYLOR: And I’m out of your league.

(Nathan walks forward. Taylor turns away.)

DAN: Wanna bet?

(Nathan walks to the door.)

NATHAN: What’re you doing here?

(Dan throws the box at him.)

DAN: That’s the last of your stuff. Need to make some room; Lucas is moving in.

HALEY: (Unable to keep quiet.) Lucas is moving in with you?

(Nathan just stares, wide-eyed.)

DAN: Yeah, guess I’m not the devil after all. Enjoy your breakfast.

(Nathan just stands there, wondering, as Dan leaves.)

CUT TO:



[EXT. TREE HILL HIGH SCHOOL – ENTRANCE – DAY]

(Brooke is sticking up posters of herself again, only this time; they are telling the truth and also quite amusing. One poster has a picture of her on a couch, laughing, with an empty cup in hand. The caption reads; ‘BROOKE DAVIS FOR PRESIDENT, ERICA MARSH NEVER PARTIES THIS HARD!’. She sticks another one up saying; ‘YES BROOKE DAVIS HAS A 2.3 GPA, AT LEAST SHE NEVER CHEATS!’ ‘Cheats’ is underlined three times. The picture is of her holding up an assignment with ‘D+’ in red on the top.)

(Erica walks up to her.)

ERICA MARSH: Are you implying that I cheat for my 4.0? (Smiles cattily.)

BROOKE: (Fake smile.) Absolutely not(!) Just like you weren’t implying that I have a double digit IQ(!)

(Erica smiles – Pleasantville style – and walks away. Brooke laughs and does the same.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CORRIDOR – DAY]

(Nathan is walking down the corridor, alone. Lucas is talking to somebody but says bye when he spots his brother.)

LUCAS: Hey, Nate(!) (Runs forward and catches up with him.) What’s going on, man?

NATHAN: …Is it true you’re moving in with Dan?

LUCAS: (Sighs) Yeah.

NATHAN: Great(!) What happened to ‘He can’t make me a substitute Nathan’?

LUCAS: It’s just… it’s more complicated than that.

NATHAN: Whatever, man. (Nathan walks off.)

(Lucas watches him sadly.)

BROOKE: (o.s) Lucas(!) (Brooke appears around the corner.) Hey, I have to write a killer platform speech if I’m gonna win this election… but I have no idea where to start.

LUCAS: Well why don’t you try asking Felix? (Makes to walk away but Brooke stops him.)

BROOKE: Because Whitey told us to read speeches by world leaders – and then he mentioned this Charles Dicko guy who I… thought was that exchange student that’s always… smelling his fingers in class… (Lucas laughs and looks away.) so obviously this is your area of expertise and not mine. (Looks at him pleadingly.) Can you help me?

(Lucas looks at her and smiles.)

LUCAS: How bout tonight, right before TRIC?

(Brooke smiles at him.)

BROOKE: You’re the best, Lucas. Thank you.

CUT TO:



[EXT. DAVIS RESIDENCE (STOCK) – EVENING]

(Brooke’s voice is heard.)

BROOKE: (v.o) Maybe I should do a contest-

CUT TO:



[INT. DAVIS RESDIENCE – BROOKE’S BEDROOM – EVENING]

(Brooke is sitting, reading a book while Lucas lies on his side on her bed.)

BROOKE: -you know, ‘vote for me and win a date’ or offer a makeover. (Flips a page.)

LUCAS: (Sits up and scoffs.) You don’t need a gimmick, Brooke. (Brooke looks and listens to him.) Alright, just,… tell me why you wanna be president.

BROOKE: I am who I am… no excuses. But I’d like other people to know that there’s a lot more to me than just some party-girl.

(Lucas smiles and holds up a hand, silently asked for her to wait. He reaches down and picks up an ‘OXFORD’ book. He opens it and holds it out to her.)

LUCAS: This is from a speech, by John F. Kennedy. (She takes the book and reads it.) I think it could work for you.

(Lucas watches her as she reads.)

BROOKE: This is all about courage. (She looks up, amusedly.) Nobody is gonna believe this, coming from me.

(Lucas smiles and nods.)

LUCAS: (Sincerely) …I would.

(They look at each other. Brooke ‘seeing’ him for a moment… then the door opens and Felix enters. Lucas and Brooke continue to look at each other. The tension builds.)

FELIX: (To Brooke.) Hey. (He’s carrying a box.)

BROOKE: (Surprised) Hey(!)

FELIX: (Indicating the box.) Brought you some… campaign buttons.

(Lucas looks away.)

BROOKE: (Takes the box.) Oh(!) Wow thanks, Felix, these are great(!) (Picks one and looks at it.)

FELIX: Um… (Gives Lucas a glare.) you wanted me to pick you up before TRIC.

BROOKE: (Shocked) Is it that late already? (To Lucas.) I totally lost track of time.

LUCAS: Ah, (Brushing it off.) we’re done anyway.

(Lucas stands and walks for the door. He stops before he gets to it and turns his head slightly.)

LUCAS: Everything you need to say… (It really looks like he’s talking to Felix who is only refraining from thumping him because Brooke’s there.) is already in your heart.

(Brooke looks at him for a beat before smiling. Felix can feel the tension and closes his eyes. Sound of the door closing.)

CUT TO:



[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – LIVING ROOM – EVENING]

(Taylor is dumping her clothes into her suitcase.)

HALEY: (Walks into the room.) Alright, we’re gonna go out to TRIC. Are you gonna be here when we get back?

TAYLOR: No. My ride’s coming tonight.

(Haley feels guilty again, like it seems to be the norm for her nowadays.)

HALEY: Well where’re you gonna go?

TAYLOR: I… met some guy starting a surf shop down in the Keys. I’ll crash there for a while.

HALEY: And then what?

TAYLOR: I don’t know, Haley(!) I don’t think that far ahead.

HALEY: Well maybe you should.

TAYLOR: Like having a plan has worked so well for you.

(Taylor continues to pack.)

HALEY: Well, listen, uh… (Takes money out of her clutch.) it’s not much but… here. (Holds out the notes to her.) It’s all I’ve got.

(Taylor stares at her sister and the money.)

HALEY: I want you to have it.

(Shot of Haley and Taylor’s hands as Taylor takes the money.)

TAYLOR: (Sadly) Thanks… but this won’t make you feel any less guilty about Chris.

(Haley looks down.)

CUT TO:



[INT. TRIC – MAIN FLOOR – EVENING]

(Loud music and strobe lights move around the club. The place is packed. The camera moves around as Jake appears, walking to Peyton.)

JAKE: Hey.

PEYTON: (Furiously flipping through the music and talking to herself.) Are you kidding me?! DJ Bobo? Where are The Executioners or-or The Chemical Brothers or anything(!) (Jake smiles at her.)

JAKE: (Takes the CD off her.) Peyton(!) DJ has got this under control, OK? (Puts the CD back, still smiling at her.) The night’s gonna be great. (Takes hold of her arm.) Come on.

HALEY: (Come on-screen.) Hey(!) (She’s looking at Jake.)

JAKE: Oh, hey!

(Haley laughs and hugs him – as everyone seems to love doing this episode.)

HALEY: Welcome back(!)

PEYTON: Where’s Nathan?

HALEY: Uh… Karen needed help with some boxes.

JAKE: Oh, well, I’ll go help them out. I’ve been wanting to say hi to Karen, so… (Points behind.) I’ll see ya.

HALEY: See you(!) (Jake leaves and Haley walks to Peyton.) Hi.

PEYTON: Hi.

HALEY: So… OK, this is gonna sound really weird and groupie but… I’m a huge Michelle Branch fan-

PEYTON: (Not surprised.) Oh.

HALEY: -I was wondering if you could introduce me.

PEYTON: (Puts her arm around Haley’s shoulders.) Yes, I will introduce you.

(They laugh and walk off screen.)

CUT TO:



[INT. TRIC – BACKROOM – EVENING]

(Michelle Branch and Jessica Harp are in the backroom, rehearsing before the go live.)

THE WRECKERS: # And I would like to think so,
But do you know that when you go #

(Peyton knocks and enters with Haley.)

PEYTON: Hey, guys, I’m sorry.

MICHELLE BRANCH AND JESSICA HARP: Oh, hey.

PEYTON: Um… I just wanted to introduce you to a friend of mine. Michelle Branch, Jessica Harp (Points to Haley.) this is Haley.

(Haley smiles and shakes their hands.)

HALEY: Hi.

MICHELLE BRANCH: Hey.

JESSICA HARP: Hey. Haley James?

HALEY: Haley James-Scott actually.

(Peyton is confused by the reception Haley just got.)

MICHELLE BRANCH: Oh, you know what, we’ve heard a lot about you.

HALEY: (Confused) Uh… I-I don’t think that’s possible. (Looks at Peyton.)

MICHELLE BRANCH: No, (Jessica Harp nods.) our opening act gave you rave reviews. (Looks at the doorway.) Didn’t you?

(Chris walks into the room, bag slung over his shoulder and acting like he owns the place.)

CHRIS: I said she was OK.

(Haley watches him. She looks like her life is passing before her eyes. Peyton obviously neglected to tell her that he was coming. Chris stops at the mirror, his back to them all. He turns his head and looks at them once. Haley’s smile is strained.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



[INT. TRIC – BACKROOM – EVENING]

(Peyton stands there, Haley beside her as she talks to Chris.)

PEYTON: So… you’re the opening act?

CHRIS: Not for long. I’ll be headlining soon.

MICHELLE BRANCH: So, Haley, um… Chris played us your duet and it sounds really great. (Jessica Harp nods.) You should join him on stage tonight.

HALEY: Oh, uh, thanks… but, (Looks down.) I don’t think, um… (Chris looks at her.) (Inhales) I’m just-I gotta head out, but it was really nice to meet you guys.

(Haley nods and exits.)

JESSICA HARP: (Nods) Nice to meet you too.

(They smile and walk off-screen, leaving Peyton and Chris in the room. Peyton heads to Chris, annoyed.)

PEYTON: What the hell do you think you’re doing?

CHRIS: Giving you the biggest break of your life. You’re welcome by the way.

PEYTON: (Quietly) No, no, no, no, no, (Points at him.) you did not do me any favours, OK? I busted my @#%$ to get The Wreckers here.

CHRIS: Yeah, but I sealed the deal.

PEYTON: Why? So you could see Haley? (Chris nods to himself.) I know that you kissed her.

CHRIS: Listen, it takes two, OK? (The camera focuses on their reflection as they turn to it.) She didn’t exactly push me away.

PEYTON: (Unsurely) You’re wasting your time, you know? She’s over you.

CHRIS: (To her reflection.) Then you got nothing to worry about(!)

CUT TO:



[INT. TRIC – THE STAGE – EVENING]

(Peyton stands on stage as she talks into the mic. She is also now wearing one of Brooke’s buttons.)

PEYTON: Hey, you guys(!) Thanks a lot for coming out tonight to check out The Wreckers. We have a lot of great music coming your way… and, we also have… Chris Keller.

(There is some clapping in the crowd but also a lot of booing. They probably remember him from the last time he dumped on them. Peyton walks off-stage and Chris walks on, with his guitar.)

(Nathan looks down at Haley.)

NATHAN: What’s he doing here?

HALEY: (Defensively) I… I didn’t know he was coming, I swear. (She turns back.)

CHRIS: (o.s) You guys still aren’t ready for this. But I’m in a forgiving mood. (Just to stick it to Nathan.) This one’s for you Haley.

(Haley looks down and Nathan looks murderous.)

CHRIS: # I started up my hollow,
A piece of wood to follow,
A day that doesn’t come to the lucky.

And I realise there’s tomorrow,
But I would rather wallow in the rain,
Than moods that seem so potlucky. #

(Lucas walks to Mouth.)

LUCAS: You told Brooke about the windshield?

MOUTH: (Shakes his head.) I’m working up to it.

(Shot of Brooke giving out buttons.)

BROOKE: Vote for me.

CHRIS: # Well I’m cruisin’ El Paseo.
In my off-white coupe back ’65,
Oh, I'm cruisin' down my own street,
And my hoopty says to me,
"You better hang on to your benchseat,
I'm gonna take you for a ride",

And I'll let you know,
When it comes, when it comes,
I'll let you know,
But don't stay up for me,
Don't wait up for me if I'm not home, yeah,

So wait for fate to find me,
A ball of string unwind me #



(Haley looks away. Chris continues to sing in the background.)

HALEY: (To Nathan.) Maybe we should go.

NATHAN: No. No, I’m gonna waste that guy.

(Taylor steps up net to Haley.)

HALEY: (To her sister.) I thought that you weren’t coming.

TAYLOR: (Shrugs) My ride’s running late. (About Chris.) Who’s the stud?

NATHAN: (Stiffly, seeing if he can get a reaction out of Taylor.) Chris(!)

(Taylor gapes, laughs and turns back to watch.)

TAYLOR: Well this evening just got interesting.

(They stand and watch him.)

CHRIS: # Well, I'll be gone tomorrow,
Yes, I'm on the road tomorrow,
So, next time that I see you in school,

(Nathan turns around and leaves. Haley watches him and then turns back around worriedly. Taylor turns to see.)

It won’t be for too long,

And I'll let you know,
When it comes, when it comes,
I'll let you know,
But don't stay up for me,
Don't wait up for me if I'm not home- #


FADE TO BLACK:



FADE IN:

[INT. TRIC – THE STAGE – EVENING]

(Chris finishes playing his song as he strums his guitar.)

CHRIS: (Into the mic.) Thanks a lot guys, you’ve been… acceptable.

(The crowd cheers. He nods.)

CHRIS: The Wreckers up next.

(He looks at Haley and smiles. Taylor smiles, loving the tension. Haley isn’t impressed.)

CUT TO:



[INT. TRIC – BACKROOM – EVENING]

(Chris enters the backroom, looking down. He looks up and sees Nathan standing there. A dangerous looking Nathan.)

CHRIS: (Smiling) Looking for an autograph?

NATHAN: No, actually, I was looking to kick your @#%$. (Pause as Chris looks around.) But then I realised; (Shrugs) why bother? There’s nothing here for you. Haley sees what you really are; pathetic poser. Just wanted to let you know.

(Nathan moves to the exit.)

CHRIS: You’re wrong(!) You’re just trying to silence that voice inside your head. Yeah, you know the one. (Nathan stops and turns to him.) That’s growing louder every day. It’s saying ‘we’re drifting apart’, ‘I’m losing her’.

NATHAN: Actually, it’s saying ‘shut this guys up, once and for all’(!) (Approaches Chris again.)

CHRIS: OK, maybe I’m wrong. Maybe she does love you.

NATHAN: She does.

CHRIS: What if that’s not enough?

(Chris heads to the exit, leaving Nathan standing there, thinking. Nathan turns, head shaking, and exits.)

PEYTON: (v.o) OK you guys, the wait is over.-

CUT TO:



[INT. TRIC – THE STAGE – EVENING]

(Peyton leans on a stool as she talks into the mic.)

PEYTON: Please join me in welcoming, to TRIC, recording artists; Michelle Branch and Jessica Harp – The Wreckers!

(Peyton gets off stage and the crowd goes wild. The Wreckers get on stage.)

MICHELLE BRANCH: Hey, thanks you guys. It’s so great to be here in Tree Hill. (Somebody hands her a piece of paper. She reads it.) and (puzzled) vote for Brooke.

(Brooke stands there, next to Felix.)

BROOKE: (Yelling) Wooow.

(Felix and Lucas laugh, clapping along with the rest of the people.)

(The Wreckers start to play.)

(Camera pans to Lucas, behind the bar, smiling interestedly. Pan to Jake, sitting on a stool, also watching and wearing a button that says ‘BEING GOOD IS OVER RATED!’. Peyton walks up to him, smiling. He holds an arm out to help her onto the stool next to him.)

(Brooke and Felix watch, happily.)

THE WRECKERS: # Do you want to run away together.
I would say it was your best night ever,
Too bad I fell for it.
And I walked alone
Waiting for you to come along
Take my tortured heart by the hand
And write me off

(Haley nods along to the music.)

Do you know I cry
Do you know I die
Do you know I cry
And it's not the good kind



(Nathan watches Haley sing along to the song – from afar – with a heavy heart.)

Though you force me to become strong

(Lucas looks to the side, at Brooke. She looks back.)

Though you force me to become strong
When I just can't be that way
And you think you know
And I would like to think so

(Karen watches The Wreckers as Keith steps up to her.)

KEITH: Hey. (Smiles)

But do you know that when you go


KAREN: I have a confession to make.

I fall apart


KAREN: I’m jealous of Jules. (Smiles)

Do you know I cry


KAREN: (Keith looks away for a beat.) Ever since I’ve had Lucas - before that, even – you’ve… been the one person that I could count on.

Do you know I die
Do you know I cry


KAREN: It’s gonna be hard to lose that.

KEITH: Karen, we’ll still be in each others lives. That would never change.

And it's not the good kind
No it's not the good kind



KAREN: I know. It’s just… taking some getting used to.

I'm sick of living
behind these lying eyes
I'm tired of this fight


(Karen smiles and Keith hugs her. There is some underlying tension there too and Andy senses it as he watches them hug.)

Even I don't recognize



[INT. TRIC – BACKROOM – EVENING]

(Haley shuts the door to the backroom softly. The Wreckers can still be heard but it’s very low. Chris is putting his coat on.)

Do you know I cry
DO you know I die

Do you know I die

Do you know I cry
DO you know I die
Do you know I die


HALEY: Hey. (Walks forward.)


And it's not the good kind



HALEY: Um… you played a really great set.

CHRIS: Yeah, I know.

HALEY: (Smiles and shakes her head.) Alright, well,… good luck.

CHRIS: (Turns to her.) You wanna know about it, don’t you? The tour; the music. (Haley turns back to him.) It’s all happening for me now. (Walks up to her.) It could still happen for you, Haley.

HALEY: It will, someday.

CHRIS: Well, someday is here. (Pause) I talked to Michelle, she wants you on the tour.

HALEY: (Shocked) What?(!)

CHRIS: People love the duet. It’s real. You know, Jessica started off as Michelle’s back-up singer. Look at them now. The difference between wannabees and successes is grabbing opportunity.

(Haley looks down, sad.)

CHRIS: Our tour bus leaves in a couple of hours and you know you should be on it.

(Haley looks at him.)

CHRIS: You brave enough?

(Haley frowns, eyes bright, but she can’t answer.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – FRONT DOOR – EVENING]

(Nathan and Haley enter the apartment.)

NATHAN: You know, now that Taylor’s leaving, maybe we’ll have enough hot water for our own showers.

(Haley smiles and closes the door. She eyes him a couple of times before climbing onto the counter with a sigh.)

(She hugs him sadly.)

NATHAN: Haley, what’s wrong?

(She lets him go.)

HALEY: Um… Michelle Branch likes my voice. She thinks I could be a singer. A real one.

(Nathan smiles.)

HALEY: …Chris said that she wants me on tour. (Nathan’s smiles drops.) I’m so far ahead with classes and I’d be back in time for finals.

NATHAN: (Nods but not in approval.) So says the great Chris.

HALEY: No, this isn’t about him, Nathan. This is about… opportunity. I have, my entire life, been the reliable one and the dependable one and I’ve always done… precisely what’s expected of me.

NATHAN: Till we got married.

HALEY: Exactly. And then I finally did something for me… something that I wanted… and the world didn’t end. (Smiles, sadly.) And I have that chance again.

(Nathan raises his eyebrows.)

NATHAN: If you leave me.

HALEY: This is not the end for us. This is my shot to find out if I am good enough to have a life in music. Or if nights at TRIC are all I get.

NATHAN: And this has nothing to do with Chris?

HALEY: (Quietly) No. Absolutely not.

NATHAN: (Snorts softly.) Then why haven’t you asked me to come with you?

(Haley can’t answer it because that’s the question, why didn’t she ask him?)

NATHAN: (Brokenly) Did you kiss him?

HALEY: (Pauses for a very long time.) Yes.

(Nathan is beyond hurt.)

HALEY: (Wraps her hands around his neck.) I’m sorry. You have to believe me. That’s not what this is about. Nathan-

NATHAN: Haley, listen; if you wanna go, you should go. (Pause) If you do… (He steps back.) we’re done.

(Haley gasps. Nathan turns and leaves the apartment. She’s torn by what to do.)

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – LUCAS’ BEDROOM – EVENING]

(Lucas is packing his clothes up. He looks at his top before putting it into the bag. Karen appears in the doorway. She walks in.)

KAREN: Unpack!

LUCAS: …I can’t.

KAREN: I said unpack!

LUCAS: (Waits for a long time before looking at his mother. He inhales and resumes packing.) …No.

(He closes the flap over his backpack and slings in over his shoulder. He begins to walk to his door.)

KAREN: (Rushing forward and grabbing his arm.) Lucas, Lucas(!) (Pulls him to a stop.) If you just tell me what Dan has said or done, we can fight him together.

LUCAS: No. (Pause) Mom, we can’t.

(He looks at her sadly before walking to the exit. Karen tries to say something but she can’t. He looks back once before closing the door. Karen looks around, desperately lost.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Peyton is asleep in bed. The room is dark and Jenny’s cot can be seen at the far end of the room. Jake finishes checking on her before standing straight. He starts undoing the buttons of his shirt and takes it off – revealing a very white wifebeater – he’s looking at Peyton. He smiles fondly.)

(Peyton opens her eyes and smiles at him. Jake smiles back. They don’t say anything and we have the distinct impression that Peyton’s looking him up and down. There is also a lot of sexual tension, which is going around this episode.)

(Jake laughs, softly, and Jenny starts crying. They both look at her cot.)

JAKE:  Go back to sleep. I’ve got her.

(Peyton smiles and nods slightly.)

CUT TO:

 

[INT. DAVIS RESIDENCE – BROOKE’S BEDROOM – EVENING]

(Brooke sits in front of her mirror, rehearsing her platform speech. She has flashcards and is whispering the words. There’s a knock at her door and she looks up. Mouth enters.)

BROOKE:  Hey, Mouth, you are just in time. I am so buzzed from the reaction to my campaign that I am gonna practice my speech.

MOUTH:  (No trace of a smile.)  I’m the one who threw the brick through your car window.  (Brooke stares.)  I was drunk and… I was angry.

BROOKE:  (Politely confused, bordering on annoyed.)  Angry about what?

MOUTH:  Being a little brother to you.  (Shrugs)  And everyone else.

(Brooke’s buzz has left her. She looks down, dejectedly.)

BROOKE:  …I’m not sure we can be friends anymore, Mouth.

(Close-up of Mouth’s heart-rending expression.)

MOUTH:  Me neither.  (Pause)  (Shrugs)  It’s too hard.

(He waits for a second before leaving. Brooke wants to say something but she refrains. She’s clearly sad.)

BROOKE:  (To herself.)  I thought I knew you. But I guess it’s easier… to see what we want,  (Looks at the flashcard before looking back at the mirror.)  than to look for the truth.  (Pause)  You think you know me but you don’t; and that means you don’t know what I can do.

(Camera pans and then fades.)

FADE TO:

 

[EXT. STREETS – EVENING]

(Nathan is walking down the deserted streets, sad and alone.)

BROOKE:  (v.o)  You see me as someone who’s popular… and has all the answers; that’s not true.

(Nathan walks onto the pavement.)

FADE TO:

 

[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – NATHAN AND HALEY’S BEDROOM – EVENING]

(Haley is on their bed, hugging a pillow and crying. Taylor enters the bedroom, hands in her back pockets. She sits on the bed behind Haley.)

TAYLOR:  (Rubs Haley’s shoulder.)  I know what it’s like to search for something more, Haley.  (Smiles)  That’s why I’m always running.  (Runs her hand through Haley’s hair.)  But then, I’ve never had a Nathan to come home to.

(Haley stares ahead.)

BROOKE:  (v.o)  I may not always know what I’m doing…

FADE TO:

 

[EXT. THE RIVER WALK – EVENING]

(Nathan continues to walk.)

BROOKE:  (v.o)  …but I’ll try make things better.

(Nathan comes to a halt at the benches that look like the ones he and Haley sat at such a long time ago.)

FLASHBACK TO:

 

[EXT. MARKET STREET DOCK – BENCHES – DAY]

(Nathan opens the gift and pulls out a bracelet. He looks up at Haley.)

NATHAN:  It’s for you. Come on.

(Haley tries to protest but he takes her hand and slips it around her wrist anyway.)

NATHAN:  (Smiling)  Don’t say I never gave you anything.

END OF FLASHBACK:

 

[EXT. STREETS – EVENING]

(Nathan comes to his senses and turns, running back home.)

BROOKE:  (v.o)  And when I make a mistake…

FADE TO:

 

[EXT. ANDY’S HOUSE – DOORSTEP – EVENING]

(Andy opens his door to Karen.)

BROOKE:  (v.o)  …because face it, we all do…

(Karen looks at him, wretchedly.)

KAREN:  He left.  (About to cry.)  And I don’t know what to do.

(Andy moves forward and hugs her.)

BROOKE:  (v.o)  …I promise I’ll ask for your help.

(Karen can’t believe it. She cries into his shoulder. Andy feels awful for her.)

FADE TO:

 

[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – FRONT DOOR – EVENING]

(Nathan opens the door and rushes in. He stops, looking around. He sees a shadow move in their bedroom and makes for the door.)

NATHAN:  (Expectantly)  Haley?

(Taylor exits the bedroom, she looks at Nathan sympathetically.)

TAYLOR:  I’m sorry Nathan… she’s gone.

(Nathan looks away. He looks at the lamp. The camera pans to the lamp and moves down to the table. The bracelet he gave her at the Market Street Dock is next to the base of the lamp. He picks it up and looks at it, lost and alone.)

BROOKE:  (v.o)  I can’t do this alone…

(Nathan’s head drops. Taylor stops at the front door, bag in hand. She turns to looks at him one last time before opening the door and leaving.)

FADE TO:

 

[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Peyton and Jake are asleep in bed. Jenny is between them and Peyton has a protective hand of her.)

BROOKE:  (v.o)  …But if you’ll take a chance on me, we can do great things together.

(Jake – in his sleep – moves across and puts his arm around Peyton’s waist and Peyton does the same. Jenny’s still in-between them and in fear of being crushed – I’m sure.)

(The camera zooms in on them slowly.)

FADE TO:

 

[EXT. NEW BRUNSWICK COUNTY TRANSIT AUTHORITY – EVENING]

(Chris descends the stairs and walks to the bus. He puts his bags into the luggage hold. Michelle Branch and Jessica Harp walk onto the bus.)

BROOKE:  (v.o)  I promise, if you believe in me, I’ll find the courage to reach for your every dream.

(Haley walks forward, laden down with two bags. She stops in front of Chris. He turns to her. She sighs and gives him her bags. Chris smiles at her. Haley puts her hands in her pockets and continues forward and onto the bus as Chris puts her luggage with his.)

FADE TO:

 

[INT. SCOTT RESIDENCE – LUCAS’ NEW BEDROOM – EVENING]

(Lucas unpacks and takes out a pack of leaflets, the topmost one says; ‘LIVING WITH HCM’. There are two medicine bottles next to the pack and he takes out one more. Dan enters the room, about to knock but drops his hand instead.)

DAN:  You got everything you need?

LUCAS:  (Looks at him.)  Yeah.

(Lucas drops the bottle of pills on the bed.)

LUCAS:  Listen, uh… thank you for paying for my medication.  (Smiles tightly.)  I don’t want my mom to know, so… I need you to keep funding the bill.

DAN:  Sure… it’ll stay our secret.  (Walks forward.)  But tell me something.  (Lucas looks at him.)  How did you convince her that you didn’t have HCM?

(Pause)

LUCAS:  …I used Keith’s… negative results letter.

DAN:  (Impressed)  Really?  (Pause)  I wouldn’t have pegged you as being so… duplicitous.

LUCAS:  (With what can only be described as an evil look.)  Well I guess I’m your son after all.

(Dan smirks, turns and leaves the room.)

BROOKE:  (v.o)  John F. Kennedy said the courage of life is a magnificent mixture triumph… and tragedy.

(Lucas continues to look at his belongings dejectedly.)

BROOKE:  (v.o)  A man does what he must, in spite of personal consequences…

FADE TO:

 

[INT. NATHAN’S APARTMENT – LIVING ROOM – EVENING]

(Camera pans across the wedding board that Brooke and Peyton made for Nathan and Haley at their after-wedding-party. It has snapshots of everyone on it.)

BROOKE:  (v.o)  …in spite of obstacles and dangers…

(Nathan stands and looks at the board.)

BROOKE:  (o.v)  …and pressures…

(Nathan looks at the pictures of himself and Haley as children. He’s breaking down.)

BROOKE:  (v.o)  …and that is the basis of all morality.

(He sighs and turns his head to look at the keyboard that he bought for her.)

(In slow motion, Nathan walks to the keyboard, lifts it and throws it at the board. It hits the board then the dresser where is smashes all the things on it and then breaks before hitting the floor. The board breaks completely in half – between himself and Haley - and falls forward, off the wall.)

(Nathan sits on a chair and the slow motion ends. The broken keyboard is at his feet. He looks around at his now empty life and puts a hand to his mouth before burying his head in his hands.)

(The camera pans out slowly through the window and we watch as Nathan shows the first signs of a breakdown and the return of the old.)


END

Kikavu ?

Au total, 163 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

marineglls 
31.05.2020 vers 11h

Emmalyne 
22.01.2020 vers 18h

Valerie42 
24.11.2019 vers 19h

logan12 
08.05.2019 vers 14h

Seira 
19.02.2019 vers 16h

ficoujyca 
15.02.2019 vers 22h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 4 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Ne manque pas...

On recherche un nouveau rédacteur de news pour la partie Accueil d'Hypnoweb !
On recrute ! | Plus d'infos

Activité récente

Le pendu
Hier à 22:33

Survivor
Hier à 16:53

Captures 101
Hier à 22:04

Captures Saison 9
Hier à 21:16

Captures Saison 8
Hier à 21:16

Captures Saison 7
Hier à 21:08

Actualités
Reprise du quartier

Reprise du quartier
Avec la confiance des AS, je reprends les rennes du quartier pour continuer à le tenir à flots. AP...

Alternative Awards 2020: La série nominée!

Alternative Awards 2020: La série nominée!
Depuis le 12 Octobre dernier, les Alternatives Awards animent la citadelle avec ses diverses...

James Lafferty s'est fiancé!

James Lafferty s'est fiancé!
Avis à tous les fans, James Lafferty n'est plus un coeur à prendre. Début Septembre 2020, l'acteur a...

Recrutement

Recrutement
Après plusieurs années en tant qu'AP, Sydney quitte le quartier. Merci à elle pour tout le travail...

Calendrier Octobre

Calendrier Octobre
Le calendrier d'octobre est disponible ! et c'est avec Shantel Van Santen que vous passerez ce mois...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

HypnoRooms

James723, 26.10.2020 à 22:07

Nouveau sondage sur Malcolm, venez vite voter

sanct08, Avant-hier à 17:49

Encore 3 petits jours pour participer à l'animation sur The X-Files si le coeur vous en dit pour occuper vos vacances

sabby, Hier à 13:59

Hello tout le monde ! Le jeu du Survivor vient d'être relancer sur les quartiers Empire et S.W.A.T On vous attend !!

grims, Aujourd'hui à 08:17

Nouvelle catégorie dans l'animation du quartier Outlander venez poster votre photo "behind the scenes" favorite

Luna25, Aujourd'hui à 09:50

Plus que quelques jours pour voter au sondage "Halloween" sur Reign et au duel opposant 2 vampires

Viens chatter !

Change tes préférences pour afficher la barre HypnoChat sur les pages du site