VOTE | 660 fans

#215 : La boîte à souvenirs


Quand le lycée de Tree Hill organise un projet de capsule dans le temps toute la bande participe et raconte leur plus intime secret sur une vidéo anonyme. Avec l'absence d'Haley, la colère de Nathan continue de se développer, ce qui amènent Nathan et Lucas en prison. Les sentiments de Jake et Peyton se concrétisent.

Felix organise une fête pour célébrer l'élection de Brooke au conseil des élèves. Quant à Lucas, il choisit de vivre avec Dan et Deb plutôt qu'avec Karen.

Promo WB

Popularité


3.8 - 5 votes

Titre VO
Unopened Letter To The World

Titre VF
La boîte à souvenirs

Première diffusion
22.02.2005

Première diffusion en France
01.11.2005

Photos promo

Brooke ouvre un cadeau

Brooke ouvre un cadeau

Micro regarde la vidéo de Brooke

Micro regarde la vidéo de Brooke

Lucas appelle quelqu'un

Lucas appelle quelqu'un

La police arrête  Nathan et Lucas

La police arrête Nathan et Lucas

Micro à une soirée

Micro à une soirée

Tim tient la pause

Tim tient la pause

Dan se retrouve auprès d'un avocat

Dan se retrouve auprès d'un avocat

Nathan met un cadre de clown sur une photo d'Haley et lui

Nathan met un cadre de clown sur une photo d'Haley et lui

Whitey se questionne

Whitey se questionne

Nathan et Lucas se croisent au rivercourt

Nathan et Lucas se croisent au rivercourt

Jake et Peyton s'embrassent

Jake et Peyton s'embrassent

Lucas essaie de consoler Nathan

Lucas essaie de consoler Nathan

Nathan et Lucas croisent Dan

Nathan et Lucas croisent Dan

Brooke discute avec ERic

Brooke discute avec ERic

Anna parle à Micro

Anna parle à Micro

Dan va voir Julia

Dan va voir Julia

Plus de détails

Réalisation : Greg Prange

Scénario : Mark Schwahn

L'épisode démarre avec un résumé de l'épisode précédent.


[Générique]


On voit Nathan qui parle face à la caméra. Son message est assez pessimiste. Il dit qu'on est tous seuls et quon ne peut faire confiance à personne.


Dans la classe, le coach fait montrer au élèves un vieux message enregistrer il y a 50 ans, un jeune homme parle de lui, de sa vie.

Le coach ouvre les stores. Il leur parle des anciens élèves de Tree Hill qui, 50 ans plus tôt, ont enregistrer un message pour les générations futurs.

Il leur dit qu'ils vont faire de même chacun leur tours. Leurs témoignages resteront secrets jusqu'en l'an 2055. La sonnerie retentit, les élèves sortent. Le coach interpelle Nathan mais il esquive. Alors le coach demande à Lucas de s'occuper de lui.


Peyton ouvre son vestiaire, Jake arrive et lui dit qu'il va emménager ses parents car Peyton et lui se sont embrassés. Et il lui demande de sortir avec elle un soir. Peyton est d'accord.


Peyton enregistre son message pour le futur. Elle y parle de Jake, de Jenny.


Karen et Andy marchent dans le rue. Karen est en colère contre Dan. Ils discutent des moyens de pressions contre Dan.


Retour au lycée, Lucas rejoins Booke et l'appelle Madame la présidente. Il s discutent de ce poste. Lucas à un cadeau pour elle. Il lui donne un livre et des magasines. Félix arrive et embrasse Brooke qui est contente de le voir. Anna est là aussi. Félix lui demande ce qu'elle a dans les mains, Brooke lui répond que ce sont des cadeaux de Lucas pour son élection alors Félix, un peu jaloux, lui dit qu'il a prévu une fête pour fêter son élection. Brooke est ravie. Lucas lui dit encore félicitation et s'en va.

Anna enregistre à son tour son message. Elle fait une révélation sur sa bisexualité.


Keith fait visiter une maison à Jules. En fait, il l'a acheté pour eux. Jules est très surprise. Keith lui dit qu'il l'aime.


A la concession, Dan demande à Nathan comment il va, il lui dit entre autre qu'il boit comme sa mère. Dan s'excuse de lui avoir manqué de respect. Il lui dit qu'il ne doit pas en vouloir à lui et son frère. Mais Nathan lui dit que ce n'est pas aussi facile et il décide de démissionner.


Lucas enregistre son message.I l parle de Haley qui lui manque.


Lucas va chez Nathan qui est en train de repeindre le mur en rose. Lucas lui dit ce qu'il fait, Nathan lui répond que Haley n'aime pas le rose et il peint le portrait de Haley . Puis il accroche un tableau de clown car Haley en a peur. Lucas lui dit qu’il devrait l’appeler, Nathan lui répond qu’il l’a fait et qu’il est tombé sur le répondeur.


On voit ensuite Nathan dire dans on message qui hait les répondeurs.


Dans la chambre de Peyton, Brooke est assise sur son lit et lui parle de Jake, Peyton choisi les vêtements qu’elle portera ce soir pour son premier rendez-vous avec Jake. Brooke lui dit qu’elle devrait coucher avec Jake . Brooke se lève pour partir et Peyton lui demande conseil pour le choix des vêtements et lui dit qu’elle veut prendre son temps avec Jake. Brooke s’en va


On voit Peyton parler de sexe et d’amour dans son message.


Dan, Karen, Lucas et son avocat sont autour d’une table pour décider de la garde. Dan dit que Lucas est très bien chez lui. L’avocat lui demande comment cela se fait-il qu’il n’a jamais versé de pension alimentaire à Karen. Dan explique que Karen ne voulait pas qu’il s’investisse dans la vie de Lucas. Karen perd son calme et le traite de crétin et dit que si elle a refusé son aide c’est parce qu’elle ne voulait pas que Dan les contrôle comme il le fait avec sone entourage. Karen continue de l’insulter. Puis l’avocat demande à Lucas chez qui il veut vivre.


Karen débarque chez elle comme une furie. Andy est là avec la petite Jenny. Il la pose dans son lit et demande à Karen si ça a été. Karen s’effondre et lui dit qu’il a choisi son père. Andy lui dit qu’ils vont arrangés ça et il la prend dans ses bras.


Brooke se rend à la soirée de Félix organisée pour elle. Félix la reçoit. Brooke à l’air de se sentir mal à l’aise, elle demande si il y a des gens qu’elle connaît, Mouth vient les saluer. Brooke veut boire un verre et dit à Félix qu’elle le rejoint ensuite. Brooke voit Erika saoul en train de s’amuser. Nathan arrive et Brooke est contente de le voir mais Nathan lui dit qu’il n’a plus d’alcool chez lui c’est pour ça qu’il est là et il s’en va.


Lucas, Mouth et Tim discutent de leur message. On voit Tim parlait dans son message, il y dit que des mensonges, il raconte que sa conquête du moment est Brooke Davis.


Brooke les rejoint et demande à Tim pourquoi il sourit comme ca. Mouth lui dit qu’ils discutaient de leur message. Brooke leur dit que de toutes façons, quand ils les reverront, ils seront vieux. Mais Mouth leur dit que parfois, les archives sont ouverts plus tôt, Anna est un peu inquiète. Nathan passe avec un verre à la main, Lucas l’interpelle. Nathan lui dit qu’il a une belle voiture, il lui demande si c’est un cadeau de papa et il s’en va.

Anna arrive près de Lucas et lui dit qu’elle a vu Nathan lui faire les poches. Lucas s’en va.
Mouth arrive vers Anna et lui demande ce qu ‘il se passe, elle lui dit que c’est une histoire de famille. Anna en profite pour dire à Mouth qu’il y a une partie de son message qu’elle aimerait effacer. Anna réussi à le convaincre.

Lucas est dehors, il essaie de résonner Nathan qui veut prendre sa voiture. Nathan monte dans la voiture, Lucas se met devant et veut l’empêcher de partir. Nathan met le moteur et Lucas monte avec lui. Nathan démarre. On voit la voiture rouler à vive allure. Lucas lui dit d’arrêter, qu’il est saoul et qu’il continue à boire en plus. Nathan lui dit qu’il a raison et il balance sa bière par la fenêtre qui va s’écraser contre le pare-brise d’une voiture de police. Les policiers se mettent à les poursuivrent. Lucas dit à Nathan de se mettre sur le côté, Nathan s’exécute.

Les policiers descendent de leur voiture et s’approche de la voiture de Lucas. On voit Lucas qui a pris la place de Nathan au volant.


On voit Jake parlait dans son message puis on le voit avec Peyton se baladant au bord du fleuve. Ils discutent, Jake lui prend la main et Peyton l’embrasse.


Nathan et Lucas sont au commissariat en garde à vue. Lucas sort des pièces de sa poche pour appeler quelqu’un. Nathan fait de l’humour en disant à Lucas d’appeler sa femme.


Au lycée, Anna et Mouth se faufilent dans les couloirs, ils s’introduisent dans la salle où les messages sont enregistrés. Mouth envoie Anna chercher du café pendant que lui essaie d’ouvrir la boîte à message.


Karen et Andy discutent de Lucas autour d’une tasse de thé. Le téléphone sonne, Karen va répondre. C’est Lucas qui appelle du commissariat, Karen lui demande si c’est à cause de Dan, Lucas lui dit que non et lui explique l’histoire alors Karen lui demande si ils n’ont rien et si Lucas a une autre pièce et elle lui dit d’a appeler son père adoré et elle raccroche.


Retour au lycée, Mouth a accès avec son ordinateur, aux messages de tout le monde. Le premier message est celui de Tim. Anna arrive par derrière et Mouth met en pause son pc. Pour trouver le message d’Anna, Mouth met en avance rapide puis il tombe sur le message de Brooke qui dit qu’elle sera mariée avec un homme comme Mouth et qu’à cette date, il devrait être débuté ou sénateur. Mouth est troublé et ferme son pc. Il dit que ca serait vraiment mal de regarder ces messages. Mais, avec Anna, ils décident d’en regarder deux minutes.


Jake et Peyton arrive dans la chambre de cette dernière. Ils sont contents de leur soirée. Ils s’embrassent.


Retour à la fête, Erika est totalement ivre et est pendu au cou d’un garçon. Brooke s’empresse de demander ce qu’il se passe, le garçon lui dit qu’il s’en occupe mais Brooke lui dit de partir et elle prend Erika et la raccompagne.


Au commissariat, Nathan et Lucas se disputent et ils en viennent aux mains.


Anna et Mouth regarde le message de Brooke.

Au commissariat Lucas et Nathan sont chacun à un bout de la cellule. Lucas avoue à Nathan le chantage que Dan lui a fait : si Lucas emménage avec Dan alors Dan ne ferait pas de mal à Keith. Il lui dit aussi que Keith a couché avec sa mère et lui dit pour Jules.

Peyton et Jake sont sur le lit et s’embrassent. Ils discutent de sexe et ils décident d’avancer doucement puis ils s’embrassent.


Dan rentre dans une église et Jules est assise sur un des bancs. Elle lui dit qu’elle a décidé d’avouer la vérité à Keith. Dan s’assoit derrière elle et il lui dit qu’il va les laisser tranquilles. Jules est méfiante et elle lui demande en échange de quoi il ferait ça. Dan lui dit qu’il ne lui demander rien en retour et que jusqu’à présent il a tenu parole. Il se lève et son téléphone sonne . Il répond tout en s’en allant.


Mouth annonce à Anna qu’il a retrouvé son message. Il lui dit qu’il ne la pas regardé et Anna lui annonce quand même qu’elle a dit dedans qu’elle était bisexuelle. Elle pensait qu’en le disant ça serait plus simple mais ce n’est pas le cas.


Erika se réveille dans le lit de Brooke qui est sur son pc. Erika lui demande ce qui c’est passé, Brooke lui dit qu ‘elle a forcé sur l’alcool et qu’elle l’a ramené chez elle. Elle s’assoit à côté de Erika et lui dit que l’expérience de ce soir lui a donné une bonne idée : créer un service pour raccompagner les jeunes qui auraient trop bu. Erika lui dit qu’elle fera une présidente superbe.

Dan est devant le commissariat, Lucas et Nathan arrivent. Dan réprimande les garçons, Lucas ne dit rien mais Nathan s’empresse de lui répondre et de lui dire qu’il sait qu’il fait chanter Lucas. Nathan en rajoute en lui disant de passer le bonjour de sa mère de la part de Keith. Nathan s’en va et Dan dit à Lucas qu’il a eu raison de tout lui dire et qu’il devrait rejoindre Nathan car il a besoin de lui. Lucas s’en va et il se retourne et il dit à Dan " Merci, Papa ". On voit Karen sortir du commissariat, Dan la regarde et s’en va.


Retour à Peyton qui parle dans son message.


Nathan est chez lui devant le tableau de clown. Lucas arrive et lui dit que Haley l’aime toujours, qu’il le sait. Lucas essaie de le rassurer, il lui dit que comme lui, Haley a des défauts. Lucas lui dit de le suivre.


Brooke est sur son lit en train de lire le livre que Lucas lui a offert. Félix arrive et lui dit qu’elle a detesté le fête mais Brooke lui dit que pour la première fois de sa vie, elle méritait mieux que ça. Félix lui dit qu’il est fier d’elle. Il l’a prend dans ses bras.


Lucas emmène Nathan à River Court. Il lui parle de son accident de voiture et de ce que Nathan lui a dit à ce moment là. Lucas lui envoie le ballon et continue à lui parler.


Karen rentre chez elle, Andy l’attendait, il lui demande si Lucas va bien. Karen lui dit qu’elle ne sait plus quoi faire e Andy lui dit que son détective à trouvé quelque chose sur Dan .


Retour au lycée, Mouth dit à Anna qu’il ne dira rien sur son secret. Anna le remercie. On voit Anna parlait dans son message et elle dit qu’elle est homosexuelle et hétérosexuelle et que toutes ces étiquettes l’énerve.


Retour dans la chambre de Peyton, Jake et elle s’embrassent sur son lit. On voit Jake parlait dans son message, il dit qu’il est amoureux de Peyton.


A River Court, les frères Scott font une partie de basket. On voit Lucas parler dans son message de Nathan et du fait qu’il aimerait bien l’aider un peu plus. Lucas continue de parler en voix-off :

On voit Jules et Keith s’enlacer . Retour sur Lucas qui parle de sa mère, qu’il aimerait qu’elle soit heureuse et en même temps, il doit tisser des liens avec son père car il pense que si il s’en approche suffisamment, il trouvera un moyen pour l’arrêter car les gens qu’il aime mérite d’être heureux.


Retour sur la vidéo du début, un jeune homme en 1955 enregistrait un message pour la postérité. On voit le coach qui regarde cette vidéo et on comprend que c’était lui le jeune homme. Dans sa vidéo, il y parle de Camilla, le coach regarde la photo de Camilla posé sur son bureau. Le coach pleure.

par Luinel

Générique 

On voit Nathan sur un fond noir
 

Nathan :
Alors vous voulez que je parle de moi, c’est ça ? Mais j’ai rien à vous dire et quoi que vous entendiez vous feriez mieux de pas le croire ! On est tout seul. On peut faire confiance à personne. Dans une salle de classe, les élèves regardent une cassette en noir et blanc, un jeune homme répond à des questions

Homme : Comment un jeune homme comme toi occupe-t-il son temps libre ?
Garçon : Moi ? Je suis très sportif. Et on organise des surprises parties avec mes amis. Y en a beaucoup qui préfère encore courir les filles.
Homme : Et toi, ça ne t’intéresse pas ?
Garçon : Oh non Mr., moi j’ai une vraie petite copine. Pour certains, c’est pas facile d’être fidèle. Pour moi, c’est naturel, je crois que le secret c’est de trouver une fille qui voit la vie comme vous.  

Whitey
(ouvre les rideaux) : En 1955, les élèves du lycée de Tree hill ont enterrés une espèce de coffre à mémoire rempli de témoignage à ouvrir 50 ans après. On leur avait juste demandé de parler de leur vie. C’est intéressant de voir que les choses n’ont pas tellement changé. Au cours de la semaine à venir, vous irez chacun à votre tour dans la réserve spécialement aménagé. Vous n’aurez qu’à  vous asseoir, appuyez sur le bouton vert et enregistrés vos pensé.
Nathan : On est obligé ?
Whitey : Oui, vous êtes obligé ! Personne ne regardera vos témoignages, ils resteront secret du moins jusqu’en l’an 2055. Quand ils reverront la lumière, je ne serait plus là depuis longtemps. (Ca sonne).Nathan tu as une seconde ?
Nathan : Non.
Whitey (à Lucas) : Tu t’occupes de lui ?
Lucas : Autant que possible. 

Dans les couloirs, Peyton est à son casier quand Jake la rejoint
 

Jake :
Je vais déménager.
Peyton : Quoi ?
Jake : Je vais retourner chez mes parents.
Peyton : Pourquoi ? Parce qu’on s’est embrassé ?
Jake : Euh, ouais !
Peyton : Jake je crois…
Jake : Et je veux t’inviter à sortir vendredi. J’ai demandé à Karen de garder Jenny.
Peyton : Oh, sans avoir ce que j’allais répondre. Tu es bien sur de toi.
Jake : J’ai eu tort d’après toi ? Je voulais aussi te dire. Ton parfum me fait tourner la tête.
Peyton : Jake ? Vendredi à 8h.
Jake : A 8h. 

Devant la caméra
  

Peyton
(allume la caméra) : On y va. Avant tout je voudrais souhaiter un très bon 67ème anniversaire à Peyton Sawyer. T’étais plutôt cool à l’époque, tu sais ? Salut à toi, Jenny Jaglieski qui doit avoir, waouh, plus de 50 ans aujourd’hui. Ton père t’adore, Jenny, en plus il est très canon !  

Dans la rue, Karen et Andy
 

Karen :
Ah je vais pas me laisser faire ! Mon avocat à appeler. On est sensé parler à un médiateur avant de porter une affaire de garde devant un juge. Mais je ne vais pas me laisser impressionner par Dan. Je vais présenter mon dossier, de façon posé et rationnel et la justice fera son travail.
Andy : Tu as raison de jouer cette carte. Mais si ce n’est pas suffisant, j’ai un ami sur le coup.
Karen : Qu’est-ce que ça veut dire ?
Andy : Que si Dan est le genre d’homme que je crois, on aura vite un moyen de pression. 

Ils s’embrassent.
 

Au lycée, Lucas rejoint Brooke
 

Lucas :
Bonjour Mme la Président ! 
Brooke : Oh, c’est pas la peine de me le rappeler ! C’était cool de se faire élire mais maintenant il va falloir que je travaille. Mais pourquoi est-ce que j’ai fais ça ?
Lucas : Tuas du sentir que tu serais une présidente super et tous les élèves qui ont voté pour toi, y compris moi, se sont dit la même chose. J’ai un cadeau pour toi, en témoignage de mon admiration.
Brooke : Oh merci Lucas. Je vais moins regretter de mettre présenter.
Lucas : C’est le livre dans lequel j’ai trouvé la citation de ton discours de campagne. Y en a plein d’autres supers sur la responsabilité et le pouvoir.
Brooke : Ah c’est génial Lucas, merci Lucas.
Lucas : Je t’ai aussi apporter des magasines, aussi.
Brooke : Je commence vraiment à adorer mon boulot de présidente. 
Félix (arrivant) : Salut ma jolie !
Brooke : Félix ! (Ils se serrent dans les bras). Alors cette croisière ?
Félix : C’était nul ! Tu m’as horriblement manqué ! Je pensais à toi tout le temps !
Brooke : Même sur les plages naturistes ?
Félix : J’ai pas voulu m’en approcher vu que ma sœur y était déjà ! (Regard agacée de Anna). Tiens, c’est quoi ça ?
Brooke : Des cadeaux que Lucas m’a fait pour fêter mon élection.
Félix : Des cadeaux. Je pensais te faire la surprise mais c’est pas grave. J’ai prévu une super fiesta vendredi pour fêter ça.
Brooke : Une fête en l’honneur de la présidente ?
Félix : Et oui !!
Brooke : Je vais regretter de pas avoir été présidente avant !
Lucas : Félicitations Brooke ! A plus tard !
Brooke : Merci Lucas.
Anna : Vous avez sans plein de choses à vous à dire, ou à faire. Je vous laisse.

Devant la caméra 

Anna
(à la caméra) : Je m’appelle Anna Taggaro. Et je viens d’arriver au lycée de Tree hill. Etant donné qu’on est aujourd’hui en 2055, ça vous choquera pas si je vous dit que: j’aime les garçons mais aussi les filles. Donc si je n’ai toujours pas eu le courage d’en parler avec mes amis, et à ma famille, quand vous retrouverez cette cassette vidéo. Surprise !  

Dans une maison, Keith et Julia
 

Keith :
Surprise !
Julia : Keith ? Où est-ce qu’on est ?
Keith : Ici ? Nous sommes chez ma future femme. C’est ta maison.
Julia : Tu l’as acheté ? Keith ! Tu nepeux pas m’offrir une maison, c’est beaucoup trop !
Keith : Pour toi, rien n’est trop beau. Ce n’est rien du tout à côté ce que je ressens Je t’aime Julia. 

A la concession de Dan, Nathan
 

Hôtesse :
Un commercial est demandé au téléphone ligne 1, un commercial, ligne 1, merci. 

Dan : Nathan ? Qu’est ce que tu fais de beau ?
Nathan : Je ressasse, je bois, comme maman.
Dan : Euh, je t’ai manqué de respect fiston, je te demande pardon. Tu m’as envoyé une sacrée droite ! Je l’avais bien mérité je pense.
Nathan : S’il tu le dis.
Dan : Nathan, ne nous en veut pas, ni à moi ni à ton frère. En plus, on va travailler ensemble maintenant.

Lucas arrive

Nathan :
Bien, essayé papa, mais ce ne sera pas si facile ! Je démissionne !!   

Devant la caméra
 

Lucas :
Ma meilleure amie vient de quitter la ville. C’était vraiment triste. Faut dire que jusqu’ici on a toujours été très proche, presque comme frère et sœur. J’ai passé tellement de temps avec Haley que c’est dur de vivre sans elle. Je sais ce que c’est que d’avoir envie de partir. Je la comprends. Seulement, j’aurais aimé qu’elle m’appelle avant de s’en aller. On aurait pu en discuter ensemble, pas pour lui demander des comptes ou pour tenter de la convaincre mais juste pour lui dire que je l’aime, qu’elle va me manquer, pour lui dire au revoir.

Chez Nathan, Lucas entre 

Lucas :
Nathan ? (Nathan peint en rose le tableau d’Haley). Qu’est-ce que tu fais ?
Nathan : Haley n’aime pas le rose.
Lucas : Oui et alors ? (Il peint son visage). Nathan, Haley est ma meilleure amie. Je sais que ça doit être différent pour toi mais je comprends ce que tu ressens. (Nathan pose un tableau de clown sur le tableau). Un Clown ?
Nathan :
Ouais, elle en a peur !
Lucas : Pourquoi tu lui téléphones pas ?
Nathan : J’ai essayé ! J’ai eu son répondeur. 

Devant la caméra 
 

Nathan :
Les répondeurs, j’espère pour vous qu’ils ont disparus !  

Dans la chambre de Peyton, Brooke … 

Brooke :
Alors ? Tu vas coucher avec Jake Jaglieski ce soir ?
Peyton : Brooke ! C’est notre premier rendez-vous !
Brooke : Bien sur ! Sauf que vous dormez déjà dans le même lit, que tu as de l’expérience, et lui encore plus vu que Nikki était aussi innocente qu’une streap-tiseuse de Las Vegas. Non, sérieusement, ce soir tu couches avec Jake. Faut que je te laisse te faire belle.
Peyton : Attends, je mets quoi ?
Brooke : Le petit pull noir sous une veste en cuir, un jean et pas de sous vêtements, bien sur. Bonne soirée.
Peyton : Brooke ? Si je te disais que je veux prendre mon temps, tu trouverais ça idiot ?
Brooke : Non. Moi, je trouverais ça touchant. Par contre Jake risque de ne pas aimer. T’inquiètes pas va ! T’as un corps super ! On se verra à la fête ! 

Devant la caméra
 

Peyton :
Le monde a changé en 50 ans ? En tout cas, vous les jeune de l’avenir qui nous regardaient. Je crois que je sais ce qui vous préoccupe. En particulier si vous êtes une fille ! Le sexe, c’est ça ? Je suis sur qu’à votre époque comme à la notre c’est quelque chose d’important. Le sexe nous impressionne, nous effraie, nous attire mais finalement coucher avec quelqu’un c’est le plus facile, ce qui est dur c’est d’ouvrir son cœur à l’autre personne. C’est ça qui fait peur. 

A la médiation, chez l’avocat
 

Dan :
Croyez moi, je sais que cette médiation n’est qu’une formalité. Mais je vais jouer le jeu. Par exemple, sachez que Lucas est très bien chez nous. Il a deux parents, de l’affection, un environnent stable mais vous voulez sûrement creuser un peu. Alors, vous vous appelez Roger, c’est ça ?
Le médiateur : Doug.
Dan : Doug, excusez moi. Alors Doug, je suis persuadé qu’aucun tribunal ne doutera de ma capacité à élever convenablement mon fils.
Le médiateur : Je suis tenté de vous croire Dan mais je dois tout de même vous posez quelque question. Par exemple pourquoi n’avez-vous jamais versé de pension alimentaire à Karen qui jusqu’ici élever Lucas toute seule ?
Dan : Je voulais le faire ! Mais Karen m’a interdit toute participation à l’éducation de mon fils, financière ou autre.
Le médiateur : Je vois.
Karen : Crétin !
Le médiateur : Je vous demande pardon ?
Karen : C’est un crétin !
Le médiateur : Je vois.
Karen : J’ai refusé l’argent qu’il m’offrait parce que ce n’était qu’un moyen pour lui de me contrôler et d’avoir un ascendant sur Lucas hors je ne voulais pas que Dan nous manipule comme il le fait avec tout son entourage ! Lucas est mon fils, c’est moi qui l’ai élevé et y a pas un tribunal qui te donnera sa garde sur la seule foi de ta cravate de crétin, de ton sourire de crétin et de ta coiffure proprette de crétin !
Le médiateur : Lucas, chez qui veux-tu vivre ? 

Karen rentre chez elle où Andy garde Jenny, en colère, elle claque la porte
 

Andy :
Doucement, tu vas faire peur au bébé.
Karen : Je te demande pardon Andy, je suis en retard en plus.
Andy : C’est pas grave. Je faisais connaissance avec Jenny. Guili. (à Jenny) Je te pose deux minutes. (à Karen). Ca a été ?
Karen : Il a choisi son père.  Elle part en pleurant. 
Andy : Karen ! On va arranger ça. Je te le promets. (Ils ‘enlacent). Je te le promets. 

A la fête de Félix, Brooke arrive, il a y a des gens bizarrse.
 

Félix :
Et ! Voilà la plus belle !
Brooke : Salut ! Dis donc, y a l’air d’y avoir de l’ambiance mais y a des gens que je connais ici ?
Félix : Ouais, tiens y a micro.
Micro (qui a l’air de s’ennuyer entre deux filles bizarres, ils enjambent un gars par terre et passe dans une autre pièce) : Eh ! Salut !
Brooke : Salut ! On dirait que tout le monde est déjà complètement saoul !
Félix : Non, ils sont seulement un peu stones. Viens avec moi.
Brooke : Euh, pars devant ! Je te rejoindrais. Cinq minutes, le temps de boire un verre.
Félix : D’accord, dépêche toi ! (Il s’en va et bouscule une fille). Oh pardon !  

Brooke s’avance dans une pièce et voit Erika March boire
 

Garçons :
Et glou, et glou …
Brooke : Erica March ? Erica ?
Erika : Ah Brooke ! Félicitations !
Brooke : Depuis quand tu bois ?
Erika : Ce soir ! C’est toi qui m’as conseillé de me trouver de nouvelles activités !
Brooke : Oui, seulement je te voyais au club de peinture ou d’échec pas au club des alcoolos !
Un mec : Par ici ! J’ai préparé une petite tequila frappée !
Erika : J’arrive !
Brooke : Qui est ce garçon ?
Erika : J’en sais rien, mais il vient de me donner un surnom très sympa ! C’est la première fois que j’ai un surnom !  

Nathan arrive

Brooke :
Nathan, enfin quelqu’un a qui parlait !
Nathan :
Je suis pas là pour ça ! J’ai plus d’alcool chez moi. 

Brooke a l’air déçu
 

Dans une pièce, Micro, Lucas, Tim et Anna discutent
 

Micro :
C’était quoi ton message à la postérité ?
Lucas : Rien de spécial. Je savais pas quoi dire.
Tim : Moi si ! C’est vrai ! C’est important ! Les jeunes de demain auront besoin de savoir comment on vivait !

Devant la caméra  Tim : Je me suis fait les plus jolies filles du lycée. Elles sont folles de moi, je suis leur idole. Ouais, j’ai une vie super. Ma conquête du moment, c’est Brooke Davis. 

Brooke les rejoint
 

Brooke
(à Tim) : A quoi tu penses pour sourire comme ça ?
Tim : A rien.
Micro : On parlait des messages qu’on a enregistrés pour la postérité.
Brooke : Ah. On s’en fiche complètement. De toute façon quand on les ouvrira, on sera super vieux.
Micro : Pas obligatoirement, les archives sont parfois ouvertes plus tôt que prévu, lorsqu’on déplace un bâtiment ou après un feu. On sait jamais.  

Anna a l’air gênée
 

Nathan passe, un verre à la main, Lucas se lève
 

Lucas :
Nathan !
Nathan : T’as une belle voiture ! C’est un cadeau de papa ?  

Nathan s’en va, Anna s’approche de Lucas
 

Anna :
Comment va Nathan ?
Lucas :
Euh, mal !
Anna : Ecoute je sais que ce ne sont pas mes affaires mais tu as laissé ta veste dans la chambre de mon frère ?
Lucas : Ouais.
Anna : Parce que j’ai vu Nathan te faire les poches quand je suis montée tout à l’heure.
Lucas : Merci. 

Il sort 

Micro :
Qu’est ce qui passe ?
Anna : Une histoire de famille. Dis Micro, t’es dans le club des médias fous ou je sais pas quoi, non ?
Micro : Médiaphiles, ouais.
Anna : Oui, voilà y a une partie de mon message qu’il faut que j’efface. Tu crois que tu pourrais m’aider ? Là, ce soir ?
Micro : Tu peux entrer par effraction dans le lycée ? Désolé, c’est non !
Anna : Ca t’es jamais arriver de faire une bêtise que tu regrettes le lendemain ?
Micro : regarde Brooke : Si et j’aimerais bien revenir en arrière.
Anna : C’est ce que je veux que tu m’aides à faire. 

Dehors
 

Lucas :
Eh Nathan ! Nathan, qu’est ce qui te prend !
Nathan (s’approchant de la portière) : Reste pas devant, sinon je te roule dessus !
Lucas 
(se mettant devant la voiture) : Bon, donne moi cette clé ! (Nathan démarre, Lucas monte). Est-ce que t’as bu de l’alcool ?
Nathan : Tu devrais mettre ta ceinture.  

Il démarre et roule vite.
 

Lucas :
Bon ! Tu vas arrêter ?
Nathan : Pas question !
Lucas : T’es complètement idiot de conduire saoul !
Nathan : Je suis seulement un peu chaud !
Lucas : Mais tu continues à boire !
Nathan : D’accord, j’arrête !  

Il lance son verre sur une voiture de flics qui démarre de suite et les suit
 

Lucas :
Mais t’es fou !  
Nathan : Qu’est-ce qu’on se marre ce soir ! On va les semer !
Lucas : Fais pas l’idiot, gare la voiture !
Nathan : Comme tu veux, vu que j’ai déjà été inculpé une fois cette année, je vais aller en prison.  

Il arrête la voiture, la police s’arrête à son tour et se dirige vers eux
 

Nathan
(qui est sur le siège passager) : Bonsoir, Mr. L’agent. Vous voulez une bière ? 

Devant la caméra
 

Jake :
Salut. Je suis un père célibataire et j’ai failli quitter le lycée sans diplôme. Et ce soir j’ai mon premier rencard depuis la naissance de ma fille. Un vrai prince charmant. 

Dans la rue, Jake et Peyton
 

Jake :
T’as assez chaud ? Parce que tu sais j’ai commandé cette petite brise exprès pour toi. Hum, hum. Qu’est-ce que tu penses du ciel ? J’ai demandé à ce qu’il ne force pas trop sur les étoiles. Ouais, je voulais une atmosphère sympa, pas une séance de planétarium.
Peyton : Je vois, on se doute pas de la préparation que demande une petite ballade le long du fleuve !
Jake : Ouais, c’est de la folie, les lumières romantiques, quelques figurants dans les parages, de la musique au loin.
Peyton : Et tu as fait tout ça pour moi ?
Jake : T’en as de la chance ! Je rigole, le plus chanceux c’est moi. Parce que je suis ave toi. (Ils se prennent la main). Y a des garçons qui demandent un supplément pour tenir la main tu sais ça ?
Peyton : Et y a des filles qui demandent elles aussi un supplément pour ça. (Ils s’embrassent).

En prison 

Lucas :
Bravo ! C’est grâce à toi qu’on est là !
Nathan : Et, c’est toi qui conduisais !
Lucas : Très drôle. Sois tu me remercies, soit tu la fermes !
Nathan : Ca va ! T’étais pas obligé de t’accuser ! (Lucas s’approche du téléphone). T’as qu’à commander une pizza, je meurs de faim !
Lucas : Toujours aussi drôle !! Il faut bien que quelqu’un paie la caution !
Nathan : Aucun problème, appelle ma femme ! Ah non, elle est occupée avec Chris !  

Au lycée, Micro avec une cagoule de cambrioleur et Anna
 

Anna :
Micro, on craint rien ! Tu peux te passer de la cagoule ! (Elle la lui enlève).
Micro : Hey ! C’est que j’ai peur d’avoir des ennuis ! J’ai jamais fait ce genre de truc de ma vie ! 

Ils rentrent dans la salle vidéo.
 

Anna :
Tu penses que tu peux effacer mon message ?
Micro : J’en sais rien. Il faut déjà que je réussisse à ouvrir cette machine. Tiens, (il lui donne un billet) tu trouveras une machine à café dans le couloir. On risque d’y passer la nuit ! 

Chez Karen, 
 

Andy :
Ca prendra plus longtemps que tu ne le croyais. Mais Lucas va revenir.
Karen : J’avais du mal à le reconnaître. Dire qu’il a choisi Dan plutôt que moi !
Andy : Karen, calme toi. Tu sais bien que ça doit être plus compliqué que ça.
Karen : Alors mon fils me ment. Qu’est-ce qu’il l’attend s’il continue comme ça ? La violence, le crime ?! 

Le téléphone sonne, c’est Lucas en prison
 

Karen :
Allo ?
Lucas : Allo, maman, c’est moi. Ecoute je suis désolé de te faire ça mais je suis au commissariat et il faut que tu payes ma caution !
Karen : Que s’est-il passé, c’est à cause de Dan ?
Lucas : Non ! Non, non, non ! Il n’y est pour rien là dedans. J’étais avec Nathan, on s’est fait arrêté avec de la bière dans la voiture.
Karen : Lucas, écoute moi bien, vous n’avez rien ?
Lucas : Non, ça va.
Karen : Très bien, est-ce que tu as une autre pièce ?
Lucas : Oui.
Karen : Alors tu n’as qu’à téléphoner à ton père adoré ! 

Elle raccroche
 

En prison
 

Nathan :
Qu’est-ce qu’il se passe ?
Lucas : Elle ne viendra pas.
Nathan : Waouh ! Même ta mère te déteste !  

Au lycée, Micro a réussi et tombe sur le message de Tim
 

Tim :
Je vous ai presque tout dit ! Ah non, y a une nouvelle là, Anna, elle me court après ! Je lui ai dit, t’es gentille mais sois patiente ! Si tu veux goûter au beau Tim, il faut attendre ton tour ! 
Anna : Dis moi que je rêve !
Micro : Euh c’est bon je crois que j’ai réussi !
Anna :
Ce crétin de Tim s’est amusé à dire que je lui courrais après !
Micro : J’en ai peur !
Anna : Alors je tiens à dire que 1- il est affreux et 2- on est pas là pour espionner les autres mais pour effacer mon message !
Micro : Euh oui tu as raison il faut juste que je trouve le bon message. 

Il tombe sur celui de Brooke
 

Brooke :
D’ici une dizaine d’année, je serais probablement marier à un homme comme Marvin MacFadden.
Anna : C’est qui Marvin MacFadden ?
Brooke : Je suppose que vous, vous le connaissez comme le député ou le sénateur MacFadden, mais nous on le surnomme Micro.
Micro : Ce serait vraiment très mal de regarder ses messages.
Anna : On peut peut-être en regarder deux minutes ?
Micro :
Deux minutes et après on arrête !
Anna : D’accord ! 

Ils s’assoient.  

Dans la chambre de Peyton, elle revient avec Jake
 

Jake :
Je savais que cette soirée risquait d’être …
Peyton : Parfaite ?
Jake : Ouais ! Bon il faut que je te laisse !
Peyton : Ouais, mais ce serait pas le cas si tu vivais encore ici !
Jake : Et ça c’est affreusement injuste ! Si j’ai déménagé c’est parce que si on vivait ensemble … (Peyton l’embrasse). On passerait notre temps à faire ça !
Peyton : Ah, t’as raison et ça te poserait un problème ?
Jake : Hum non !
Peyton : Hein, hein !
Jake : Bon, il faut que je ramène mes affaires ? Viens par là ! 

Ils s’embrassent ! 
 

A la fête de Félix, Un mec soutient Erica qui ne tient pas debout toute seule
 

Brooke :
Woo ! Oh, oh, oh ! Qu’est-ce qui lui arrive ?
Mec : Rien du tout, ça va  je m’en occupe !
Brooke :
Non je suis désolé mon grand, mais tu vas t’amuser tout seul ce soir ! Tire toi ! Allez tire toi ! C’est bon je te tiens Erica ! Erica ?
Erica : Non, moi c’est Rickie ! Appelle moi Rickie !
Brooke : Comme tu veux Rickie ! On va rentrer à la maison, c’est bon je te tiens, allez, allez on y va ! C’est dur de marcher de marcher droit ! 

En prison, Nathan rigole
 

Lucas :
Qu’est-ce qu’il y a ? Qu’est ce qui te fait rire ?
Nathan : Toi. Tu veux vraiment que je te fasse un dessin ?
Lucas : Non, ce que je veux, c’est que tu la fermes !
Nathan : Au début, je me suis dit que le meilleur moyen de te faire du mal c’était de t’enlever Haley ! Et regarde aujourd’hui, elle a quitté Tree Hill !
Lucas : C’est toi qu’elle a quitté et je la comprends tout à fait ! Non, mais regarde toi ! Tu me fais pitié !
Nathan : Ah ouais ? Je te fais pitié ? Et courir après un père qui ne veut pas de toi ? Ca fait pas pitié ça ?
Lucas : Est-ce que tu vas arrêter avec ça ? Mais pourquoi est-ce que ça t’obsède à ce point là ! T’as peur que ton papa chéri m’aime plus que toi ?
Nathan :
Après tout, il a bien aimé ma mère plus que la tienne !
Lucas (en se levant) : Y a d’autres exemples ! Comme ta femme qui aime plus Chris que son abruti de mari ! 

Nathan lui met un coup de poing ! Et ils commencent se battre
 

Policier :
Et vous deux ! Arrêtez ça tout de suite ! Hey ! j’ai dit arrêté ! 

Une alarme se met en route.

Devant la caméra 

Brooke :
Ne vous moquez pas trop de mes fringues ! A notre époque, elles sont cool ! (On voit Anna et Micro regardentt la vidéo, Anna sourit). Ce que je voulais dire, c’est qu’on n’est pas très évolué en ce début de siècle. Un exemple. Si vous êtes un garçon bête, gros ou branché sexe, c’est pas grave mais pour une fille, c’est inacceptable  J’espère qu’à votre époque, les choses sont différentes.
Anna : C’est beau de rêver !
Brooke : J’espère aussi que vous avez tout compris à l’amour ! Parce que pour nous c’est encore vachement mystérieux ! Ca a toujours été comme ça ! On cherche tous l’âme sœur, la fille ou le garçon qui fera battre notre cœur, qui comprendra ! Par contre, si vous qui nous regardez n’êtes plus des humains mais des extra-terrestres ou des robots, et que vous ne savez pas de quel sentiment je parle, bah c’est dommage. Vous avez raté quelque chose parce que je peux vous dire qu’il n’y a rien de plus important, c’est l’amour qui fait tourner le monde.  

En prison, Lucas et Nathan sont menottés au barreau de leur cellule
 

Lucas :
Dan voulait faire du mal à Keith. A moins que je n’emménage chez lui.
Nathan : Pourquoi il lui en veut ?
Lucas : Keith a couché avec ta mère. C’est la vérité !
Nathan : Je n’en doute pas une seconde ! Toute façon, aujourd’hui tout le monde trompe tout le monde.
Lucas : C’est pour ça que Dan a engagé Julia. Elle devait séduire Keith et lui briser le cœur !
Nathan :
Oh ! Il recule devant rien ! C’est quoi la suite ?
Lucas : Ca s’arrête là. Du moins si j’obéis à Dan. Et Keith et Julia ont le droit de s’aimer !
Nathan : Oui, enfin jusqu’à ce qu’elle forme un duo et qu’elle aille en tournée.
Lucas : C’est la chance de sa vie.
Nathan : Non, Haley m’a quitté pour Chris. Elle l’avait déjà embrassé quelque temps avant.
Lucas : Je suis désolé.
Nathan : Ouais c’est ce qu’elle ma dit l’autre soir au téléphone !
Lucas : Je croyais que tu n’avais …
Nathan :
Je t’ai menti ! Elle a dit qu’elle été désolée, qu’elle m’aimait et que si elle était parti, ce n’était pas à cause de Chris mais seulement parce qu’elle avait besoin de réfléchir ! J’ai du mal à la croire. Parce que si moi je l’aime, et qu’elle m’aime aussi. A quoi à ce qu’elle veut réfléchir ? 

Chez Peyton, sur le lit, elle et Jake s’embrassent quand la bougie s’éteint 

Jake :
Y a des fantômes chez toi ?
Peyton :
Oui mais ils sont gentils ! Regarde dans le tiroir il y a des allumettes.
Jake :
Et bah !
Peyton : Quoi ?
Jake : Contrairement à ce qu’on pourrait croire, les préservatifs existent à Tree Hill (en sortant un grand nombre de préservatifs du tiroir).
Peyton : Ah je suis désolée ! Il faut pas que tu croies que je les ai acheté pour ce soir. Ca fait super longtemps qu’ils sont là !
Jake : Ah !
Peyton : Quoi ?
Jake : Je t’imagine avec Lucas !
Peyton : Non ! Non, non, non ! D’ailleurs, j’ai pas couché avec Lucas. Ils étaient à Nathan.
Jake : Alors là je t’imagine avec Nathan !
Peyton :
Arrête d’imaginer des trucs ! Tu te fais des idées Jake ! Je suis pas une fille facile ! Je n’ai eu qu’un petit ami c’est ce qui fait que je suis un petit peu nerveuse, d’ailleurs. On est là dans ma chambre ; toi, tu as plus d’expériences que moi, d’où ta fille, Jenny …
Jake : Oui ?
Peyton : Enfin je, je ne suis pas très à l’aise.
Jake : Viens là, j’ai jamais été aussi heureux de toute ma vie. Cette semaine j’avais l’impression que j’étais sur un petit nuage.
Peyton : Ouais, moi aussi.
Jake : Ce que je veux te dire Peyton, c’est que c’est la première fois que je ressens ce genre de chose et je vais sans doute perdre ma réputation de mec cool en t’avouant ça mais je préférerais qu’on avance doucement.
Peyton : D’accord, mais de toute façon j’ai jamais cru que t’étais si cool que ça !
Jake : Ah non ?
Peyton : Du moins jusqu’à ce soir ! Je suis heureuse Jake.  

Ils s’embrassent
 

A l’Eglise, Dan rejoint Julia
 

Dan :
Vous espérez un miracle ?
Julia : J’ai décidé d’avouer la vérité à Keith. Il n’est pas question que je l’épouse avant.
Dan : Ouais. Ca ne sera peut-être pas nécessaire. C’est étrange. Peut-être que je vieillis, à moins que ce soit l’étrange atmosphère de cette église ou le fait de vous voir si heureux tous les deux mais je pense que je vais vous laisser tranquille. Je ne dirais rien à Keith.
Julia : En échange de quoi ?
Dan : De rien ! Ca sera mon cadeau de mariage !
Julia : Je me méfie de vous !
Dan : J’ai pourtant tenu parole jusqu’à présent. 

Le téléphone de Dan sonne
 

Julia :
On éteint son téléphone dans une Eglise !
Dan : C’est peut-être le bon Dieu ! 

Au lycée
 

Micro :
C’est bon Anna, j’ai retrouvé ton message. Je l’ai pas regardé. Tu n’as plus qu’à appuyer sur ce bouton pour démarrer et sur celui-là pour effacer.
Anna : Tu veux savoir ce que j’ai dit ?
Micro : Je te demande rien.
Anna : Je disais que j’étais bisexuelle. Je ne sais pas ce qui m’a pris, je croyais que je me sentirais mieux ! Mais en fait, ça n’a rien changé, j’ai toujours peur ! Et envie de le cacher.
Micro : Alors pourquoi tu me l’as dis ?
Anna : J’en sais rien ! C’est facile de se confier à un ami. Ce qui est dur, c’est de l’avouer à tous les autres.  

Elle rentre dans la salle caméra
 

Chez Brooke, Erica se réveille sur son lit en sursaut
 

Brooke :
Si le lit tangue trop, respire à fond. C’est moi, Brooke. T’en vois combien ?
Erica : Qu’est ce qu’il s’est passé ?
Brooke : T’as forcé sur l’alcool, alors je t’ai ramené chez moi.
Erica : C’est ta chambre ?
Brooke : Ouais.
Erica : C’est joli.
Brooke : Elle était mieux avant que mes parents ne vendent mes affaires. Ils ont fait un lot, mon lit, mes fringues, mes souvenirs et en prime, ma dignité. Bon. Dis donc, tu t’es bien imbibé ce soir.
Erica : Ouais. Toi aussi ?
Brooke : Pas ce soir.
Erica : Pourquoi ?
Brooke :
J’en avais pas envie, pour une fois. A la place, je me suis occupée de toi. Du coup, ça m’a donné une bonne idée de service à mettre en place pour les jeunes ! On regroupe les fêtards et on les met dans un taxi. Le tien ne va pas tarder arriver, d’ailleurs.
Erica : Tu feras une présidente super.
Brooke : Merci. Derrière toi la bassine. 

Elle vomit
 

Devant la prison, Nathan et Lucas sortent
 

Lucas :
Le voilà.
Dan : Tu devrais faire suivre ton courrier ici, Nathan ! Ils t’ont redonné la même cellule ?
Nathan : J’étais saoul, je l’ai pas reconnu !
Dan : Y a pas de quoi rire ! C’est une honte ! Tu sais combien ça va me coûter vos deux cautions cumulées ?
Nathan : Alors ne paie pas la mienne ! Surtout si c’est pour me faire chanter après, comme Lucas ! (Nathan s’en va). Embrasse maman de la part de Keith.
Dan : Tu lui as tout dit ?
Lucas : Désolé.
Dan : Tu as eu raison, c’est ton frère. Va avec lui. Il va avoir besoin de soutien.
Lucas : Merci, papa.  

On voit Karen au loin, Dan la voit et ils échangent un regard étonné
 

Devant la caméra
 

Peyton :
J’étais un petit peu perdu au début de l’année. Mais, ça va beaucoup mieux, ces derniers temps ! C’est surprenant de voir que la tentation et le mal être peuvent céder la place à un nouvel espoir ! Mais, si l’espoir en question est apporté par un garçon, j’ai toujours un peu peur. J’ai du mal à m’attacher aux autres. 

Chez Nathan devant le mur, Lucas rentre
 

Lucas :
Elle t’aime toujours, je le sais. Ecoute, ce Chris, c’est nul qu’elle l’est embrassé mais elle s’est mariée avec toi. C’est tout de même plus fort qu’un baiser donné par erreur.
Nathan : L’erreur, c’était peut être de m’épouser.
Lucas : Tu sais quand Haley est tombé amoureuse de toi, elle a vu le vrai Nathan derrière tes défauts ; derrière l’arrogance, l’égoïsme. Si aujourd’hui c’est elle qui fait des erreurs, elle montre les défauts, mais n’oublie pas la vraie Haley. Allez ne reste pas là. Suis moi, petit frère, viens.  

Chez Brooke, elle lit sur son lit quand Félix rentre
 

Félix :
Tu me détestes, je suppose.
Brooke : Qu’est ce que tu racontes ?
Félix : T’as détesté ma fête.
Brooke : Les cadeaux m’ont plus. Je me suis retrouvée au milieu de ces gens qui s’amusaient, comme je l’ai fait aussi à je ne sais combien de fêtes. Et pour la première fois de toute ma vie, je me suis dit que je méritais peut être mieux que ça.
Félix : Je ne suis plus assez bien pour toi ?
Brooke : Au lieu de chercher qui est coupable des erreurs du passé, tachons d’assumer nos responsabilités pour l’avenir. C’est une phrase de Kennedy.
Félix : Je suis fier de toi. Ma copine est devenue quelqu’un.
Brooke : Merci. Je suis fier de moi aussi.
Félix : Tant mieux. 

Il l’enlace

A River court, Lucas et Nathan 

Lucas :
Après mon accident de voiture, je t’ai demandé comment faire pour rejouer malgré la douleur. Tu te souviens de ce que tu m’as dit ? T’as répondu qu’il n’y avait pas de secret, qu’il fallait s’y remettre un jour même si ça fait mal. Au bout d’un moment, ça a finit par aller mieux, il faut se lancer.  

Chez Karen, elle rentre. Andy est là.
 

Andy :
Alors ? Ca va Lucas ?
Karen : Je ne sais plus quoi faire.
Andy : Ca va aller, mon détective a trouvé quelque chose d’intéressant sur Dan.  

Au lycée
 

Micro :
T’inquiètes pas je ne répétai ce que tu m’as dit à personne, sur le fait que tu aimes, tu sais les filles.
Anna :
Merci Micro.
Micro : Mais, évite quand même de draguer Brooke, parce que j’ai déjà assez de concurrence comme ça !
Anna : Bon d’accord !  

Devant la caméra
 

Anna :
Je m’appelle Anna Taggaro. Je viens juste d’arriver au lycée de Tree hill et je suis homo et hétéro et une fille latina. Et toues ses étiquettes m’énervent ! J’espère qu e à l’époque où vous vivait, personne ne se soucis plus de ces choses là ! Donc, tout ce que j’aurais à dire à mon sujet, c’est que je m’appelle Anna et comme tous les autres keunes de mon âge, je cherche la voix. Je crois que ça au moins c’est intemporel !

Chez Peyton, Jake et Peyton en train de s’embrasser
 

Devant la caméra
 

Jake 
: Sinon, je sors avec une fille. Je sais que j’ai plus d’expérience qu’elle à ce niveau là. Mais ça n’empêche que j’ai l’impression de vire quelque chose que j’avais jamais connu avant ! Je suis amoureux de cette fille !  

A River court, Lucas et Nathan joue au basket
 

Lucas :
Ah t’es bloqué !
Nathan : Tu vas voir !  

Nathan rigole et marque
 

Devant la caméra
 

Lucas :
Mon frère traverses une sale période. J’aimerais pouvoir l’aider un peu plus. Mais rien que le fait de s’entendre, c’est nouveau pour nous. Ca doit être comme ça entre frère.  

Chez Keith, Julia entre et va dans les bras de Keith
 

Lucas :
Mais il peut y avoir entre eux plus d’amour ou plus de haine qu’entre n’importe qui. Si je pouvais, j’aimerais aussi aider ma mère. Depuis quelques mois, c’est un peu tendu entre nous. Et je ferais n’importe quoi pour qu’elle soit heureuse. Ceci dit il faut tout de même que je tisse des liens avec mon père. Parce que si je m’en approche suffisamment. Je trouverais peut être le moyen de l’arrêter, une fois pour toute. Parce que les gens que j’aime méritent d’être enfin libre. Tout ce que j’espère c’est que j’aurais assez de force pour le détruire.  

Sur une télévision, on voit le jeune homme du début sur la cassette en noire et blanc
 

Garçon :
Le bonheur, c’est de trouver sa place, une fille chouette, peut-être un jour, faire de grandes choses.
Homme ! Parle nous un peu de ta petite amie.
Garçon : Elle s’appelle Camilla (zoom sur une vielle photo) et ce que je souhaite le plus au monde, c’est qu’un jour elle devienne ma femme. Et qu’on vieillisse ensemble, j’aimerais bien avoir un fils moi aussi plus tard, (zoom sur Whitey à son bureau) peut être même plein d’enfants. Je leur apprendrai ce qu’il se fait, ce qu’il ne se fait pas ; et comment devenir des gens bien. Et je suis sur que eux aussi m’apprendront un tas de choses. Je crois que je pourrais apporté beaucoup à des  enfants. Enfin je l’espère et seul l’avenir le dira. Whitey a les larmes aux yeux 

The end

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

(Camera pans to Nathan sitting in a room, alone, with a black backdrop. He is looking straight into the camera.)

NATHAN: (Sighs) So you want me to tell you something about myself? (Shakes his head slightly and shrugs.) I don’t have anything to say. Even if I did,… you’d be wrong to believe me. (Pause) Trust is a lie. Nobody ever knows anyone.

FADE TO:



[EXT. TREE HILL HIGH SCHOOL – GROUNDS – DAY}

(Camera pans down from the sky. Students are roaming the grounds of the school.)

PAST TEACHER: (v.o) What does a young fella like you do for-

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CLASSROOM – DAY]

(A TV is on in the classroom and a black and white video is being played. The date behind the boy in a Tree Hill jersey is 1955.)

PAST TEACHER: -recreational activity?

PAST STUDENT: Well… (Smiles) I like athletics,… horsing around with my pals.

(The camera pans across the class as they watch the tape. Nathan has his arms crossed, annoyed. Lucas is almost lying on his arm and other kids show varying signs of boredom.)

PAST STUDENT: I suppose most of the fellas like to chase girls. (Grins)

(The class laughs.)

PAST TEACHER: And does that go for you too?

(Camera focuses on Brooke as she smiles fondly.)

PAST STUDENT: Ah, no sir-

(Cut to Jake as he sits watching. He seems to be the only one truly interested, with the exception of Brooke.)

PAST STUDENT: -I have a steady girl.

(Cut to Peyton.)

PAST STUDENT: Some kids find it difficult; having a steady. (Nathan glares.) I don’t.

(Camera focuses on Mouth.)

PAST STUDENT: I guess the key is, just finding someone who feels the same way you do.

(Whitey switches the TV off and adjusts the blinds, letting light in.)

WHITEY: In 1955, (Walks to the front of the class.) students at Tree Hill High School created a… time capsule which was to be opened in fifty years. They were simply asked to… talk about their lives.

(He grins at the class.)

WHITEY: Isn’t it interesting how things haven’t changed much?

(Brooke is still smiling.)

WHITEY: Within the next week, each of you will go into our… converted supply closet… push the green button in front of you… (The camera pans around the class.) and videotape your thoughts.

NATHAN: (Annoyed) Do we have to?

WHITEY: (Surprisingly mild.) Yes, you have to.

(Nathan blinks and looks away.)

WHITEY: I won’t see it. Nobody will. Not until twenty fifty-five; by which time, I’ll be dead and buried.

(The bell rings. People pick up their bags and get up.)

WHITEY: Nate, you got a second?

NATHAN: No. (Without missing a beat, he walks out of the classroom.)

(Whitey heads to Lucas instead.)

WHITEY: Are you looking after him?

LUCAS: (Watches Nathan before turning back to Whitey, bothered.) I’m trying.

(Whitey stays put as the class filters out. He sighs.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – LOCKERS – DAY]

(Peyton walks to her paint-less locker – standing out amongst the rest – and works the combination, opening it.)

JAKE: (o.s) I need to move out.

(Peyton turns to Jake who is walking up behind her.)

PEYTON: What?(!)

JAKE: (Stops in front of her.) (Regretfully) I’m gonna move back in with my folks.

PEYTON: Why, coz we… (Having a slight problem saying the word.) kissed?

JAKE: (Hands in pockets.) Well… yeah!

(She gapes for a beat before looking down.)

PEYTON: OK, you know what-

JAKE: And I wanna ask you out, Friday night.

(Peyton looks at him, expressionless, before a smile tugs at her.)

JAKE: I talked to Karen. She agreed to watch Jenny.

(Peyton smiles.)

PEYTON: (Whispering) Oh. (Nods) Well, that kinda presumptuous, don’t you think?

JAKE: I don’t know, you tell me.

(She laughs.)

JAKE: Oh, and… (He leans in.) by the way… (Into her ear.) you smell insanely good today.

(He smiles and walks away. Peyton doesn’t know how to respond and turns away, embarrassed.)

PEYTON: Hey! Um… (He looks back.) Friday night - eight o’clock. (Smiles)

JAKE: (Nods) Eight o’clock. (Walks away.)

(Peyton opens her locker with a grin, looks back once, and grabs her books.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

(A finger reaches out and pushes the green button. A red light turns on.)

PEYTON: (Sits and looks directly into the camera nervously.) OK, first-off, I wanna say happy sixty-seventh birthday to Peyton Sawyer. (Nods and grins.) You were pretty cool back in the day. Um… (Giggles) and to… Jenny Jagielski, who is… (Cuts off as she thinks for a bit.) wow, um, like in her fifties now. Uh… your dad… sure loves you. (Smiles and nods.) (Inhales) Plus, he’s a total fox.

(Her eyes widen - a wicked, playful, gleam in her eyes.)

CUT TO:



[EXT. STREETS – DAY]

(The camera is focussed on the sky.)

KAREN: (o.s) I’m not gonna let him out-fox me.

(Pan down to Karen and Andy walking along outside, holding hands. Andy looks down at her.)

KAREN: My lawyer called. The state requires a mediation before they’ll let me remove Lucas from Dan’s care. (Laughs grimly.) But you know what, I’m not gonna let him rattle me. I will present my case… calmly… and rationally… and let justice prevail.

ANDY: (Nods) Well you’re wise to use the system. (Karen smiles.) But just in case, (Smirks) I mad some calls.

(They stop walking.)

KAREN: (Smiling) And…?

ANDY: (Shrugs) Well, if Dan’s the man I think he is,… my guy should have something soon.

(They exchange smiles. Karen kisses him.)

CUT TO:



[EXT. TREE HILL HIGH SCHOOL – GROUNDS – DAY]

(Lucas approaches Brooke.)

LUCAS: What’s up, Ms. President?

BROOKE: (Smiles) Please don’t remind me. It was really fun to win and all but now I actually have to do something. What was I thinking?

LUCAS: Ah, you were thinking that you’d be great at this and… everyone who voted for you, including me, was thinking the same thing.

(Brooke makes a noise of approval and Lucas laughs.)

LUCAS: But… (Lifts the hand carrying a big silver bag.) I got you something. A present… for the president.

BROOKE: A present(!) Maybe this was a good idea. What did I get?

(Lucas pulls out a big book.)

LUCAS: It’s the book (Hands it to her.) where I found the quote for you. (She looks at the cover, the title is ‘Familiar Quotations’.) There’s a lotta… great stuff on leadership in there.

(Brooke opens the front cover.)

BROOKE: Oh… Lucas, thank you, it’s perfect.

LUCAS: I also thought you’d like these too. (Holds open the bag for her.)

(Brooke pulls out some magazines. Anna and Felix are seen in the background.)

BROOKE: I am so warming up to being the president!

FELIX: (He and Anna finally reach Brooke and Lucas.) There’s my girrrrl! (Holds out his arms.)

BROOKE: Boyfriend, (Hugs him.) hi. How was your cruise?

FELIX: Oh, it sucked(!) Wasted time away from you. (Grins)

(Lucas looks away, shaking his head.)

BROOKE: Yeah, even the topless beach?

(Felix looks at his sister.)

FELIX: Imagine the buzz kill when I found my sister there. (Laughs with Brooke and shakes his head.)

(Anna smiles but it’s very forced.)

FELIX: (Indicating the magazines.) What’s this?

BROOKE: Oh, Lucas got me a gift; for being the president.

FELIX: (Feeling threatened, looks at Lucas.) A gift, huh?

(Lucas doesn’t move.)

FELIX: (Pause) Well I was gonna wait and surprise you but what the hell, I’m throwing my baby a party to celebrate; Friday night.

(Lucas looks away again, annoyed.)

BROOKE: A… party with… presents? (Hopefully)

FELIX: You know it.

BROOKE: OH, I so love being the freaking president!

(Felix laughs, puts his arm around her and looks Lucas up and down in disgust.)

LUCAS: (Ignoring him.) Well, look, congrats again, Brooke. (Gives her the bag.)

(Brooke takes it with a smile.)

LUCAS: (Looking at Anna and Brooke.) See ya later.

BROOKE: Thanks, Luke.

(Lucas smiles at her and walks away. Anna watches him.)

ANNA: Uh, OK, I’ll… let you guys… (Makes various hand gestures.) make out and… (Waves her hand a bit and walks away.)

(Felix looks down at Brooke and laughs. She smiles.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

(Anna sits in front of the black backdrop, looking directly into the camera.)

ANNA: My name is Anna Tagaro and I’m a junior at Tree Hill High… and… (She struggles slightly.) since it’s twenty fifty-five, I guess it’s OK to say that… I’m bisexual. (There is a very long pause.) Although, if I still haven’t found the nerve to come out to my friends and family… by twenty fifty-five,… (Smiles tightly and shrugs.) surprise(!)

CUT TO:



[INT. NEW HOUSE – LIVING ROOM – DAY]

(Close-up of Keith’s smiling face.)

KEITH: Surprise!

(Jules walks through the doorway, looking around wearily.)

JULES: Keith,… what is this?

(The place is empty with white walls and highly polished, wooden floors.)

KEITH: This, my beautiful bride-to-be, (Holds his arms out.) is your new home.

JULES: You bought a house?(!)

(Keith nods.)

JULES: Keith, (Looks around again.) you can’t just buy me a house, this is too much(!)

KEITH: It’s not too much. The truth is - it’s not nearly enough.

(Jules stares.)

KEITH: I love you, Jules.

(He kisses her on the cheek and Jules continues to stare, wide-eyed.)

FADE TO:



[EXT. DAN SCOTT MOTORS (STOCK) – DAY]

CUT TO:



[INT. DAN SCOTT MOTORS – DAY]

(Nathan walks around the dealership in his jumpsuit, holding a rag.)

DAN: Nate?

(Nathan stops and turns to his father.)

DAN: How ya been?

NATHAN: (Shrugs) Drunk, bitter,… (Smirks) kinda like mom.

(Dan laughs slightly.)

DAN: Listen, I wanna apologise to you, son, man to man. (Smiles) It was a hell of a punch you hit me with.

(Nathan sighs and nods, Dan does too.)

DAN: Guess I probably had it coming.

(Nathan nods and turns, uninterestedly.)

NATHAN: (Almost to himself.) OK.

DAN: Hey, (Nathan stops again.) don’t shut me out, or your brother. Especially since we’re all working together now.

(Lucas walks out from behind – on cue – with a clipboard and the exactly the same jumpsuit as Nathan’s. He’s writing something down. Nathan turns his head and sees Lucas. They all look at each other and Nathan scoffs.)

NATHAN: Nice try, dad. It’s not that easy. (Dan glares.) I quit. (He throws his rag at his father.)

(Dan catches it, Nathan walks out and Lucas watches him with a sigh. He turns to glare at Dan some more.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

(Lucas sits in front of the camera, staring straight at it.)

LUCAS: My best friend, Haley, left town recently. (Pauses as he thinks.) And it’s… been hard. You know,… until this year, it’s-it’s always been us against the world. (Smiles fondly.) We pretty much grew up together and… now she’s just gone. (Pause) You know, I… I understand the leaving part. Trust me,… (Laughs sardonically.) I just wish she woulda called me; before she left. (Nods) I wish… I coulda talked to her about it. (Pause) I mean, not to change her mind… or to tell her what to do, but,… just to say (Smiles and shakes his head.) I love you… and I miss you. (Pause as the emotion is wiped from his face.) Just to say goodbye.

(Lucas stares into the camera for a long time.)

FADE TO BLACK:



FADE IN:

[INT. NATHAN’S APARTMENT – LIVING ROOM – DAY]

(Lucas opens the apartment door and enters.)

LUCAS: Nathan?

(Nathan stops his endeavours to turn to his brother. He’s in the process of painting the opposite wall bright pink.)

LUCAS: (Looking at the wall critically.) What’re you doing?

NATHAN: (Slightly crazy.) Haley hates pink(!)

(Lucas crosses his arms.)

LUCAS: Yeah, so?

(Nathan paints over the picture of Haley – that Peyton painted for the after-wedding party – in the same pink. Lucas wants to stop him but there’s nothing he can say.)

LUCAS: Look, Nate.

(Nathan stops and looks at what he’s done.)

LUCAS: Haley’s my best friend. (Pause) You know, I know it’s not the same but… (Nathan picks up a picture frame that is facing the wall.) I get what you’re going through.

(Nathan turns the picture and hangs it up, covering Haley’s picture. It is of a freakishly big clown.)

LUCAS: (Confused) A clown.

NATHAN: Yeah. (Turns to Lucas and shrugs.) They creep her out.

(Lucas is worried about his brother’s sanity.)

LUCAS: Man, you gotta call her.

NATHAN: I did that. (Pause) (Coldly) I got her voicemail.

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

(Nathan is sitting in front of the camera again, looking at it.)

NATHAN: Voicemail; I hope you don’t still got that crap.

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Brooke sits on Peyton’s bed with a big smirk.)

BROOKE: So you’re having sex with Jake Jagielski tonight.

PEYTON: (Walking out of her closet with a top.) (Threateningly) Brooke, it’s our first date(!)

BROOKE: Please(!) You are sharing a bed, you have history, (Peyton looks down.) he’s clearly experienced; see ‘Skanky Ho’, otherwise known as Nikki…

(Peyton laughs and Brooke smiles accordingly.)

BROOKE: Seriously though; sex. You. Tonight. (Peyton looks down. Brooke stands up.) I have to go.

(Brooke heads for the door.)

PEYTON: Wait.

(Brooke smiles and turns. Peyton holds up the tops.)

PEYTON: Which one?

BROOKE: (Lists off quickly.) Black bra, black sweater, leather jacket, Calvin’s, condoms, (Squints) underwear; optional.

(Peyton lowers her arms exasperatedly.)

BROOKE: Have fun(!) (Continues her journey to the door.)

PEYTON: Brooke.

(Brooke turns her head back.)

PEYTON: …You don’t think I’m crazy for wanting to take it slow, do you?

BROOKE: (Hand on hip.) No. (Pause) I don’t think you’re crazy. (Peyton’s unsure.) Now he might. (Peyton raises her eyebrows worriedly.) You’ll be fine; you’ve got good hips.

(Peyton scoffs. Brooke looks at her before she exits.)

BROOKE: I’ll see you at the party(!)

(Brooke manages to leave this time.)

(Peyton raises her hand in leaving, still worried.)

PEYTON: (v.o) Fifty years, huh?

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

(Extreme close-up of Peyton’s face. She laughs.)

PEYTON: OK. Well, if you’re young and you’re watching this, uh,… you guys know what you’re up against, especially if you’re a girl, it’s… (Reservedly) sex, right, and,… and even fifty years from now, I’m guessing it’s still a really big deal. You know, it’s awkward… and… threatening… and thrilling. (Pause) But, in a way, it’s like sex is the easy part. You know, it’s… giving your heart to somebody; that’s the scary part.

(She stares at the camera, smiling unsurely.)

CUT TO:



[INT. MEDIATION ROOM - DAY]

(Dan sits at the table with Karen, Lucas and Karen’s lawyer. He has a grotesquely smug look about him.)

DAN: Trust me.

(The camera zooms out.)

DAN: (To Karen’s lawyer.) I understand this mediation’s a formality. (Camera zooms out to show everybody present in the room.) But in my defence, I’m providing a safe and stable environment for Lucas; two parent, loving.

(Camera cuts to Karen, she’s just holding back from shouting.)

DAN: That said, I understand, sometimes, things aren’t always as they appear.

(Karen takes a deep, claming breath.)

DAN: Your name is Roger?

DOUG: Doug.

DAN: (Smiles smarmily.) Doug.

(Lucas shakes his head. Karen holds herself from sighing.)

DAN: Doug,… I’m not sure there’s a courtroom in the country that’d have a problem with the home I’ve made for my firstborn son.

DOUG: (Not bothering to look at him. Reads his papers instead.) Yeah, of course, Dan. Uh, but, I do have a couple of questions.

DAN: (Kissing @#%$.) Um-hum.

DOUG: Can you tell my why you’ve never paid any child support to Karen (Karen looks away.) or offered any financial help for Lucas.

(Lucas looks away.)

DAN: I did offer. (Karen glares at him.) But, uh, Lucas’ mother forbid my involvement; financially and otherwise.

DOUG: (Floored) I see… (Looks back down at his papers.)

KAREN: (Suddenly) @#%$!

(Dan looks at Karen, as does Lucas.)

DOUG: I’m sorry?

KAREN: (Can’t take it anymore.) (Calmly) He’s an @#%$.

DOUG: (Looks between the pair.) OK.

KAREN: I didn’t take his money because to him, money is power (Looks back at his calculating face.) and power is control. (Facing Dan.) AND HE WOULD HAVE USED IT IN THE SAME MANIPULATIVE MANNER THAT HE ALWAYS DOES! (Lucas looks away from his angry mother.) Lucas is my son! And he has been every day of his life and there’s not a COURT IN THIS COUNTRY, DAN, THAT’S GONNA FALL FOR YOUR… @#%$ OF A SUIT AND YOUR… (Off his smile.) [email protected]#%$ SMILE AND YOUR… ASSY FRAT BOY HAIRCUT!!

(Karen is just about holding it together. Lucas sighs. Dan continues to smile. Karen finally lets emotion take over as she sighs sadly. Doug processes the scene.)

DOUG: Lucas? (Lucas looks at him.) Where do you wanna live?

(Dan turns his smirking face to them. Lucas is caught. Karen looks at her son, praying silently.)

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – LIVING ROOM – EVENING]

(Karen enters the house and shuts the door. Andy is in the living room with Jenny, holding a toy close to her. The door slams.)

ANDY: Whoa, we got a baby here.

KAREN: (Desolately) (Sighs) I’m-I’m sorry. I lost track of the time.

ANDY: (Smiles) That’s alright. (Looks down at Jenny.) Me and Jenny have been bonding, hey? (Shakes the toy on front of her.)

(Karen tries to laugh but she’s holding back tears. Andy looks up at her before lowering Jenny into her crib.)

ANDY: (To Jenny.) Come on. You go to sleep. (Looks up at Karen.) How’d it go?

KAREN: (Breaking) …He chose his father(!)

(She starts to cry and rushes out of the room. Andy follows her.)

ANDY: Hey.

(She stops.)

(Karen has a hand over her mouth as she cries. Andy reaches out to her and puts his hands on her shoulders, slightly uncomfortably.)

ANDY: We’re gonna fix this.

(Karen turns to him.)

ANDY: I promise you.

(She cries as he hugs her.)

ANDY: I promise.

KAREN: (Whispers as she inhales hard.) Oh, God(!)

CUT TO:



[INT. TAGARO RESIDENCE – HALLWAY – EVENING]

(The party is raging. There are empty cups everywhere and people milling about. Brooke walks around looking, for once, intimidated at a party, especially in one thrown for her. She has her hands in her pockets.)

FELIX: Hey, that’s my girl!

BROOKE: (Fake smile.) Hi(!) So,… (Pulls him into a room.) I love a party… but… do I know any of these people?

FELIX: (Looks around.) Sure. Look, (Points) there’s Mouth.

(Mouth is sitting on a table, a drunk girl on either side. He stands and walks, over a wasted guy, to them.)

MOUTH: Hi. (Continues walking.)

BROOKE: (Confused) Hey. So… everybody looks… really drunk.

FELIX: Nah, most of them are just stoned.

(Brooke gapes.)

FELIX: Come on. (Makes to leave the room.)

BROOKE: Um,… (Felix stops and turns.) you go. (Felix frowns.) I’m gonna… find a drink.

FELIX: Uh, OK. In the tub.

(Her smile is strained as she watches him retreat. She gives him a thumbs-up. Felix winks and leaves.)

FELIX: (Bumps into a girl.) Oh, sorry.

(Brooke walks around slowly and nervously as she searches for somebody she knows. She hears laughing and people chanting in the background. Her eyes widen in shock.)

(Erica is dressed how you’d expect Brooke to dress. She’s drunk and holding a tube with a section at the top where beer is poured.)

BROOKE: (dumfounded) Erica Marsh?

(Erica yells drunkenly and slaps the hand of a guy.)

BROOKE: ERICA?!

(Erica turns to her unsteadily.)

ERICA MARSH: Oh, Brooke, congratulations! (Holds up the beer-bong.)

(Erica giggles and suddenly, Brooke seems to be the most rational person at the party – for once.)

BROOKE: Do you… drink?

ERICA MARSH: (Looks at the bong.) I do now. Besides, you said I should find other activities. (Waves the bong about.)

BROOKE: Yeah, I meant, like,… pep-club… not… beer-bong club.

(Erica laughs.)

GUY: Come one, Marsh, we’re doing shots!

ERICA MARSH: (Holding her arms up.) Whoooo!

BROOKE: Who is that guy?

ERICA MARSH: I dunno, but he called me by my last name. I mean, how great is that?(!)

(Brooke nods speechlessly as Erica walks away.)

(Nathan walks into the room behind her.)

BROOKE: (Turning to him as he looks around the room.) Nate, thank you for coming.

NATHAN: Whatever, I just ran out of alcohol.

(He walks away and Brooke just wonders at the mess her friends are.)

(Cut to somewhere in another room. Lucas, Mouth, Anna and Tim are sitting in a circle in the middle of the room.)

MOUTH: What’d you seal in the time capsule, Luke?

LUCAS: …Nothing, really. (Frowns and shakes his head.) I didn’t have much to say.

TIM: (Drinking) I did. (Everyone looks at him.) What?(!) It’s important. Some day the kids are gonna need to know the truth about how I really was.

CUT TO:



[INT. TREE HIGH SCHOOL - CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

(Tim stands with one foot on the stool, the other on the ground and looks into the camera. He’s leaning on his leg.)

TIM: Pretty much been with all the hot girls; freshmen, seniors. (Nods) Yeah, it’s good times. Currently I’m dating, um,… Brooke Davis.

CUT TO:



[INT. TAGARO RESIDENCE – ROOM – EVENING]

(Brooke sits with the group.)

BROOKE: (To Tim.) What’s with you?

TIM: (Nervously) Nothing.

(Lucas frowns at him, as does Brooke.)

MOUTH: We were just talking about the time capsule; about what we said.

(Brooke rolls her eyes.)

BROOKE: Does it really matter? By the time they open that thing, we’re gonna be old.

(Lucas laughs.)

MOUTH: Maybe not. Sometimes they open time capsules early; when a building moves or there’s a fire. (Anna looks at Mouth worriedly.) (Shrugs) You never know.

(Nathan walks into the room with a blue cup. Lucas stands and attempts to converse with him.)

LUCAS: Hey(!)

(Nathan turns to him.)

NATHAN: Nice wheels outside. Gift from daddy?

(He smiles at Lucas. When he doesn’t say anything, Nathan turns and leaves.)

ANNA: (From behind.) How’s Nathan?

LUCAS: (Turns) Uh,… (Sighs) not good.

ANNA: Well, I know it’s none of my business but that’s your jacket in Felix’s room, right?

LUCAS: (Nonplussed) Yeah.

ANNA: Well,… Nathan was going through the pockets a few minutes ago.

(Lucas pauses as he realises what Nathan’s done.)

LUCAS: (Turning) Thanks.

(He leaves the room.)

MOUTH: (Coming up behind Anna.) What’s going on?

ANNA: Brother stuff. Hey, Mouth, you’re like, in the AV club or whatever, right?

MOUTH: Media club, yeah. (Looks down smiling.)

ANNA: Well,… I said something in the time capsule that I need to erase. (Expectantly) You think you could help me do it? Like,… tonight?

MOUTH: You mean break into the school?

(Anna shrugs. Mouth is hesitant.)

MOUTH: Anna, I can’t.

ANNA: Mouth, haven’t you ever done something that you wished you could take back?

(Mouth looks at Brooke who is looked very bored.)

MOUTH: (Turning back.) Sure. (Nods) Not too long ago, actually.

ANNA: What if you had the chance to erase it?

(Mouth inhales and nods as he gives in.)

CUT TO:

[EXT. TAGARO RESIDENCE – DRIVEWAY – EVENING]

(Nathan walks down the lawn with his drink and Lucas’ car keys. Lucas is walking up behind him, quickly, and they head for the car.)

LUCAS: Hey, Nathan!

(Nathan drinks and ignores him.)

LUCAS: Nathan, stop!

(Nathan walks around the car to the driver’s side and opens the door. Lucas walks to the front of the car.)

NATHAN: (Pointing) Move or I’ll run you over(!)

(Nathan gets in.)

(Lucas puts his hands on the bonnet.)

LUCAS: Give me the keys!

(Nathan grins and starts the engine. Lucas hurries around and opens the passenger side of the car, getting in also. Nathan guns the engine.)

LUCAS: Nathan, you’ve been drinking.

NATHAN: You just better hold on. (Guns the engine some more.)

(Nathan takes off, fast.)

LUCAS: (Calmly) Pull the car over, Nate.

(Nathan shakes his head and takes another swig.)

LUCAS: (Annoyed) Hey, don’t be a dick and drink drunk!

NATHAN: (Frowning) I’m not even buzzed(!)

LUCAS: (Nodding at the drink.) It’s still an open container.

NATHAN: Fine(!)

(There’s a beat before Nathan throws the cup out of the car. Conveniently, it smashes right onto the windshield of a cop car. The window wipers sway and they turn their lights on. One cop looks back and the car takes off after them.)

(Nathan carries on driving, laughing along. Lucas looks back.)

NATHAN: (Laughing) Huh, god I love my life! Think we can outrun them?

LUCAS: Look, just pull over. Don’t make it worse(!)

NATHAN: Alright, Luke. Seeing as how I’ve already been arrested once this year, (Smirks) It’s been nice knowing ya.

(Nathan pulls over. The police car stops behind them and the cops get out, shining their flashlights at the car. They reach the sides and shine their lights in. Lucas and Nathan have switched places – somehow.)

NATHAN: (Looks at the cops and smiles.) Evening officer. Buy us some beer?

(Lucas smiles tightly.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

(Jake is sitting in front of the camera, looking at us.)

JAKE: OK, so,… I’m a single father… and… until recently, a high school dropout… and… I’m going on my first date since my daughter was born… (Pauses as he considers.) Am I a great catch or what?(!)

FADE TO:



[EXT. THE RIVER WALK – EVENING]

(Jake and Peyton walk down the street.)

JAKE: You warm enough?

PEYTON: (Nods and smiles.) Um-hum.

JAKE: That’s good. Coz I had to call in a few favours to get the breeze just right.

(Peyton makes a noise of wonder.)

JAKE: (Nods) Um-hum. How bout the stars? (Looks up.) I told them not to go too heavy so they didn’t look all ‘Movie Moment’. You know, more than a million less than a billion. (Peyton makes various sounds of approval.)

PEYTON: (Amusedly) Right, you know, you wouldn’t think just a stroll down the river would take so much planning(!)

JAKE: What are you kidding?(!) Romantic lighting, (Peyton laughs out loud.) couple scattered about, music in the distance.

PEYTON: Hmmm, you’re just lucky I’m a cheap date.

JAKE: Yeah, I know.

(Peyton laughs and looks down.)

JAKE: And I am lucky,… (She smiles and they look at each other.) to be with you tonight.

(Camera cuts to their hands intertwining.)

JAKE: (Lifting their clasped hands.) You know, some guys charge extra for hand holding.

PEYTON: (Turns and grins.) You know, some girls charge extra for this. (She pulls him forward and kisses him.)

(Fade out to a full-shot of them kissing.)

FADE TO:



[INT. TREE HILL JAIL – CELLS – EVENING]

(The jail door closes noisily. Nathan and Lucas are in the same jail. Lucas smirks as he watches them get locked in.)

LUCAS: Perfect(!)

(Walks away from the door.)

LUCAS: Nice work, jack-hole(!)

(Nathan’s lying on the bed in another part of the cell.)

NATHAN: (Sighs) Hey, you’re the one who was driving.

LUCAS: (Laughs harshly as he leans against the bars, his back to Nathan.) Yeah(!) You either thank me, or shut up(!)

NATHAN: Whatever. I didn’t ask to you take the fall.

(Lucas sees a phone that has no right being inside of a jail cell. He walks to it, reaches into his pockets and pulls out some quarters.)

NATHAN: (Sarcastically) Hey, call for a pizza. I’m starving.

LUCAS: (Counting money.) Oh, you’re hilarious. Someone’s gotta bail us out.

NATHAN: No problem; call my wife. Oh, wait a minute, scratch that.

(Lucas looks down dejectedly. Nathan glares at anything – which in this case, happens to be the ceiling.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – HALLWAY – EVENING]

(Mouth looks around the side of the wall, wearing a ski mask. Anna appears above him. She looks around and then down at him with a sigh.)

ANNA: Mouth, I really- (Takes the mask off.) I don’t think this mask is necessary.

(Mouth stands and looks at her.)

MOUTH: I just don’t want to get into trouble. I’ve never done anything like this before, you know?

(They open the door to the converted supply closet. Mouth turns the light on. He looks at the huge machine that is the store of their time capsule and sighs.)

ANNA: What do you think? Can you erase it?

MOUTH: I don’t know. I gotta figure out if I can take this thing apart first. (Takes his backpack off.) Here, there’s a coffee machine in the teachers lounge (Gives her some money.) this might take a while. (Removes his coat.)

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – KITCHEN – EVENING]

(Andy dangles a teabag over his mug.)

ANDY: So it’ll take a little longer than you thought. (Looks at Karen.) But Lucas will come around.

KAREN: (Thinks) He was like a stranger today. He actually chose Dan over me(!)

ANDY: Karen, come on. There’s more to this than meets the eye. You know that.

KAREN: Well then he’s lying to me… and he should trust me Andy. I mean, what’s next, life of crime?

(Andy picks his mug up and drinks. The phone rings. Karen starts and walks to it.)

KAREN: (Answering) Hello!

CUT TO:



[INT. TREE HILL JAIL – CELL – EVENING]

LUCAS: Hey, mom.

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – KITCHEN – EVENING]

(Karen looks confused.)

LUCAS: (Through the phone.) Mom, uh, look, don’t freak out-

CUT TO:



[INT. TREE HILL JAIL – CELL – EVENING]

(Lucas is holding the phone with his fingertips.)

LUCAS: -OK, but I’m in jail… and I need you to bail me out.

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – KITCHEN – EVENING]

KAREN: (Worriedly) What-what happened? Is it Dan?! (Andy turns to look at her.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL JAIL – CELL – EVENING]

LUCAS: No. No, mom, its not. It’s… (Pauses) I was with Nathan (Cut to Nathan who shifts slightly, listening.) and we had some beer in the car.

KAREN: (Through the phone.) Lucas, Listen-

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – KITCHEN – EVENING]

KAREN: -are you OK?

CUT TO:



[INT. TREE HILL JAIL – CELL – EVENING]

LUCAS: Yeah, we’re fine.

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – KITCHEN – EVENING]

(Karen nods.)

KAREN: OK, you got a quarter in your pocket?

CUT TO:



[INT. TREE HILL JAIL – CELL – EVENING]

LUCAS: (Baffled) …Yeah.

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – KITCHEN – EVENING]

KAREN: Good, call the father you love so much.

(She slams the phone down hard enough to break it – it doesn’t. She turns to Andy who looks away. She sighs.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL JAIL – CELL – EVENING]

(Lucas lowers the phone. Nathan looks at him.)

NATHAN: What happened?

LUCAS: (Incredulously) She’s not coming.

NATHAN: (Puts his head back on the pillow and looks at the ceiling.) Wow,… even you own mom can’t stand you.

(Lucas looks at some bricks sadly.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – EVENING]

(Mouth plugs his laptop into a connection on the wall. He lifts the screen and Tim is on it. Mouth presses ‘space’ and his recording plays.)

TIM: See, what else, um,… oh yeah, there’s this new girl, Anna, who’s into me but… I’m all ‘girl,… be patient, (Mouth grins.) you know, ‘The Tim’ will get to you eventually’.

(Anna gapes at Mouth.)

ANNA: What did he just say?(!)

(Mouth quickly pauses the recording.)

MOUTH: OK, I think I got it.

ANNA: (Holding coffee cups.) Did that creepy Tim guy say I was into him?

MOUTH: Um… (Nods) sorta.

ANNA: OK, first of all; gross, (Mouth laughs.) second; we shouldn’t be watching these. We’re just here to erase mine.

MOUTH: I know, you’re right. Um… (He clicks around.) let me find it.

(He fast forwards but plays when he gets to Brooke.)

BROOKE: (Grinning self-consciously.) Let’s see, in ten years, I’ll probably be married to someone like Marvin McFadden. (Mouth freezes as he watches.)

ANNA: Who’s Marvin McFadden?

(Mouth doesn’t answer, he just watches the screen, shocked.)

BROOKE: Of course, you all probably call him Senator McFadden or something… but, we just call him Mouth.

(Mouth pauses it.)

MOUTH: It would be really wrong to watch this, right?

ANNA: …Maybe just a… couple of minutes.

MOUTH: …Two minutes, tops(!)

(Anna mouths ‘OK’ and turns to set the cups down as Mouth grabs a chair.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Payton and Jake enter the bedroom.)

JAKE: (Leaning against the doorjamb.) Well I know tonight’s date was kind of …

PEYTON: (Takes her coat off.) Perfect?

JAKE: …Yeah. Well,… I guess this is goodnight. (Points back.)

PEYTON: Well, it wouldn’t have to be if you were still staying here. (Grins)

JAKE: OK, that’s not fair. The only reason I moved out is because if I stayed here-

(Peyton walks to him.)

PEYTON: (Nods) Uh-huh

JAKE: -we’d.

(She kisses him.)

JAKE: Never. Stop. Doing. That.

PEYTON: (Nods) Uh-huh. That’s a… that’s a problem (Pokes him in the chest.) why?

(Pause as Peyton questions and Jake thinks.)

JAKE: …Right.

(Peyton nods.)

PEYTON: Uh-huh.

JAKE: I guess I can move back in, huh?

(Peyton nods.)

JAKE: Come here.

(He grabs her and kisses her. They fall back onto the bed.)

CUT TO:



[INT. TAGARO RESIDENCE – PARTY – EVENING]

(A guy is carrying Erica who is draped over him, completely plastered. Brooke sees him and stands quickly.)

BROOKE: Whoa, no(!) (To the guy.) Whoa, is she OK?

GUY: (Slightly drunk too.) She’s good. She’s good. It’s cool. I got her.

BROOKE: (Aware) I don’t think so, buddy. It’s Rosey Pom for you tonight, kay? (She takes Erica’s arm and puts it over her shoulder.) Go away. Go away. (He leaves.) (To Erica.) Come here. Whoa, Erica? (Makes Erica face her.) Er-Erica?

ERICA MARSH: (Almost unconscious.) It’s Marsh. Call me Marsh. (Breaths on Brooke.)

BROOKE: (Turning away at the smell.) Oh, OK Marsh. Let’s get you home, OK? Come here, come on, I got you. Whoa, there we go.

(They struggle as they leave the room.)

FADE TO:



[INT. TREE HILL JAIL – CELL – EVENING]

(Lucas is sitting at one end of the jail while Nathan lies at the other. Nathan laughs.)

LUCAS: (Hand on head.) What is so funny?

(Nathan gets off the bed.)

NATHAN: You. What, do you need me to, uh, connect the dots for you?

LUCAS: I just need you to shut up(!)

NATHAN: When I first met you, I figured the best way to hurt you was to take Haley away. (Lucas looks away, uninterested.) Now she’s gone, isn’t she?

LUCAS: And is it any wonder she left a stroke like you? (Nathan looks away.) (Maliciously) Look at yourself, you’re pathetic(!)

NATHAN: Oh, I’m pathetic? You’re chasing after a father who doesn’t even want you and I’m pathetic?(!) (Walks to his brother.)

LUCAS: (Rolls his eyes exasperatedly.) Would you just let it go!? Why are you so threatened by that?!

(Nathan doesn’t answer.)

LUCAS: Afraid daddy will like me more than you?

NATHAN: (Shrugs) You mean kinda how he liked my mom better than yours?

LUCAS: (Pissed as he stands.) No,… I mean kinda like how your wife likes Chris better than you(!)

(Nathan punches Lucas. Lucas tries to hit back but Nathan’s too quick for him and can’t get one in edgewise.)

OFFICER: (o.s) Hey! Hey, you two, stop!

(A bell rings.)

(They struggle and Lucas pushes Nathan against the bars and punches him. Nathan drives Lucas into the opposite bars.)

CUT TO:
COMMERCIAL BREAK:



FADE IN:

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – EVENING]

(Brooke looks into the camera.)

BROOKE: So you’re probably looking at this and making fun of my outfit, right?

(Mouth and Brooke watch her on screen and laugh.)

BROOKE: Anyway, (Laughs) here’s all you really need to know about today; if… you fat, dumb, sexual, and a guy, you’re OK. If you’re a girl, (Shakes her head.) not so much. Please tell me that’s changed in the future.

ANNA: Don’t bet on it. (Mouth looks at her.)

BROOKE: Somebody tell me you’ve got love figured out, because I got news for you; it’s pretty darn messy right now. (Shrugs) But I guess it’s always been that way. Wanting to be loved, to find somebody that makes your heart ache in a good way… feel understood. (Anna nods and looks down.) So… if you’re robots, or aliens, or something and you’re watching this (Mouth smiles.) right now and that feeling no longer exists; well,… you missed it… and I feel sorry for you. (Smiles) Coz as far as I can tell, that’s what it’s all about. And that’s what I know it should be about.

(Mouth and Anna look at the screen.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL JAIL – CELL – EVENING]

(Lucas and Nathan are handcuffed to separate ends of the jail. A cop walks past them.)

LUCAS: (Looking at his handcuff.) Dan wanted revenge on Keith. (Pause as Nathan looks at him.) That’s why I’m staying with him.

NATHAN: (Moves his cuffed hand about.) Revenge for what?

LUCAS: Keith slept with your mom.

(Nathan looks at Lucas and laughs. He has a cut upper lip.)

LUCAS: It’s true.

NATHAN: Course it is(!) Nobody’s faithful anymore, nobody can be trusted.

LUCAS: (Sighs) Yeah, well, Dan also hired Jules to make Keith fall in love with her.

NATHAN: (Looks at Lucas for a beat before laughing.) It’s outstanding(!) What else you got?

LUCAS: That’s it. Stay with Dan,… Keith and Jules get to be happy.

NATHAN: (Doesn’t believe that.) Yeah, till she sings a duet… and goes on tour. (Turns away.)

LUCAS: She’s got a dream, Nate.

NATHAN: No,… no, she left to be with Chris. (Sighs) She kissed him, before she left.

(Lucas is floored.)

LUCAS: I’m sorry.

NATHAN: Well, that’s what she said when I called her.

LUCAS: I thought you said-

NATHAN: I lied! (Pause) She said she was sorry. Said she loved me and it wasn’t about Chris. She just… needs some time to figure everything out. (Nathan doesn’t understand that.) You believe that? Because, if I love her… and if she loves me, (Shrugs) what’s there to figure out?

(Neither responds.)

FADE TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Peyton and Jake are on her bed, kissing. The candle blows out. They both turn to look at it.)

JAKE: Do you have ghosts?

PEYTON: (Laughing) Only nice ones. (Laughs) There are matches in the top drawer.

(Jake laughs and moves over to the side of the bed. He turns the lamp on and opens the top drawer.)

JAKE: (Looking in.) Wow!

PEYTON: (Pulling her top up.) What?(!)

(Holds his hand up and there’s a blurry shot of a line of condoms. Peyton gapes.)

JAKE: So there are condoms in Tree Hill.

(She looks at him and he grins.)

PEYTON: (Moving over.) Oh, God, um, (Takes them.) those are… so not a plan. (Puts them back.) They’ve been there since-

JAKE: (Cringing) Oh…

PEYTON: What?

JAKE: I just pictured you and Lucas.

PEYTON: No! (Shakes her head.) No, no, no. I never slept with Lucas. Those are Nathan’s.

JAKE: (Nods) I just pictured that, too.

PEYTON: (Embarrassed) OK, well stop picturing things coz it’s not like that. It’s… I’m not like that. I… I’ve only been with one guy and so I’m kinda freaking out a little bit, coz you’re here. And… you’re way more experience than I am, hence your daughter; Jenny.

JAKE: (Quietly) Yeah.

PEYTON: And,… It’s still a big deal to me.

JAKE: (Pauses) Come here.

(She moves closer to him.)

JAKE: I’m so happy to be with you right now. (Peyton smiles.) I mean, I could barely think straight most of the week.

PEYTON: Yeah, me too.

JAKE: Right then, listen to me. I haven’t felt like this in forever… and… I know that I might lose cool points by saying this, but,… let’s just… go slow. OK?

PEYTON: (Beat before she nods.) OK. But… well it’s just that you never really had any cool points.

JAKE: What-

PEYTON: (Laughs) But, baby,… (Nods) you do now.

(He smiles and they kiss.)

FADE TO:



[INT. TREE HILL CHURCH – SEATS – EVENING]

(Dan walks down between the seats. Jules is at the front, head bowed as she prays. Dan stops where she is.)

DAN: (Looks slightly abashed.) Praying for a miracle?

JULES: (Head straightens a bit.) I’ve decided to tell Keith the truth. (Turns her head to him.) I won’t walk down the aisle before I do. (She turns back, depressed frown in place.)

(Dan looks at the front of the church before sitting behind her.)

DAN: Well, (Jules wipes her eye.) maybe you won’t have to.

(Pause as she looks straight.)

DAN: I don’t know, Jules. Maybe I’m getting soft in my old age,… maybe it’s this church. (Looks around.) Or just seeing you two crazy kids in love… but I think I’ll just let this one go.

(Jules turns to him again.)

DAN: Keith doesn’t ever have to know.

JULES: If I do what?

DAN: Nothing. Call it my wedding gift.

JULES: …I don’t believe you.

(Dan stands and hovers above her.)

DAN: I’ve kept my word so far, haven’t I?

(Jules looks at him worriedly as he leaves the seats. His back’s to her as his phone rings. He takes it out.)

JULES: (Disgusted) You couldn’t turn your cellphone off in a church?(!)

DAN: It might be God.

(He smiles and walks away as he answers the phone.)

(The camera pans back to Jules as she looks extremely worried.)

FADE TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – EVENING]

(Mouth shuts his laptop and looks at Anna.)

MOUTH: OK, Anna. I have it cued up. I didn’t watch it. (Anna smiles gratefully.) You just need to press this button to start it and stop, OK?

(Anna nods. Mouth walks to the door.)

ANNA: Do you wanna know what I said?

MOUTH: (Shakes his head.) You don’t have to.

ANNA: (Rushing on.) I said I was bisexual.

(Mouth looks at her and nods.)

ANNA: It’s just… I thought it would feel liberating,… but, it didn’t. Instead, I just,… ended up here. (Laughs) Back in the closet.

MOUTH: (Shrugs) Then why’d you tell me?

ANNA: I don’t know. I guess it’s easier to tell one person than it is to tell your whole world.

(Mouth smiles and nods. He reaches for the door, closing it behind her.)

CUT TO:



[INT. DAVIS RESIDENCE – BROOKE’S BEDROOM – EVENING]

(Erica is lying, unconscious, on Brooke’s bed while Brooke types away on her laptop, her back to Erica. The camera pans from Erica’s legs to her head and she jerks awake, sitting up.)

BROOKE: (Grinning, she doesn’t even need to turn.) You’re OK; just go with the bed spins. (Twirls her finger.)

(Erica looks around, confused.)

BROOKE: It’s me. (Turns and holds her hand up, laughing.) Pick the one in the middle.

(Erica shakes her head.)

ERICA MARSH: What happened?

BROOKE: (Turns back to her laptop, amused.) You got a little sideways. I brought you home.

ERICA MARSH: (Hand to her head.) This your room?

BROOKE: (Nods) Yeah.

ERICA MARSH: It’s nice.

BROOKE: (Smiles and shrugs.) Well it was until my parents sold everything. Last week they sold one of the ‘O’s in my first name, so now I’m officially ‘Broke’ Davis.

(Erica frowns and looks away uncomfortably.)

BROOKE: (Turns away awkwardly.) (To herself.) OK.

(Brooke stands and walks to her bed, sitting on the end.)

BROOKE: You hit it pretty hard tonight.

ERICA MARSH: (Laughs) Yeah(!) Didn’t you?

BROOKE: (Shakes her head.) Not tonight.

ERICA MARSH: How come?

BROOKE: (Shrugs) Just didn’t make sense for once. So instead I carted you here then, (Looks at her laptop.) came up with a pretty killer idea for a safe-ride’s program. (Looks back at Erica.) Your cab will be here soon. You are my first client.

ERICA MARSH: (Smiles) You’re gonna make a great president.

BROOKE: (Nods gratefully.) Thanks.

(Erica nods for a beat before her face contorts and she looks set to throw-up.)

BROOKE: (Quickly) Waste can, behind you.

(Erica bends over and vomits into it. Brooke smiles kindly and looks away.)

FADE TO:



[EXT. TREE HILL JAIL – EXIT – EVENING]

(Dan waits at the exit while Lucas and Nathan leave the jail side by side.)

DAN: You should have your mail forwarded here. They give you the same cell as before?

NATHAN: I don’t know. (Shrugs) They redecorated.

(Lucas sighs at the constant hostility between the pair.)

DAN: (Smirks) Great(!) Make jokes. You know how much it’s gonna cost me to get you two idiots out of this mess?

NATHAN: Then don’t! Alright? Don’t cut any deals with me (Looks at Lucas.) like you did with Lucas.

(Lucas looks at Nathan, wishing he’d kept his mouth shut. Dan stares, Nathan smirks.)

(Nathan walks past Lucas. He stops at his father.)

NATHAN: Oh, tell mom Keith says hi. (He continues past his father.)

DAN: (Watches Nathan.) (To Lucas) You told him?

LUCAS: Yeah, I did.

DAN: (Conceding) You should have. You’re brothers. (Looks at Lucas.) Go on. He could use a friend tonight.

(Lucas looks at Dan, bemused, before nodding and walking past him.)

LUCAS: (Stops and turns.) Thank you… (Dan looks at him.) dad.

(Dan smiles and they nod. Lucas continues to walk away.)

(Pan back up to Dan. Karen exits the jail and stops when she sees him. She’s obviously hurt. Dan just smirks and leaves. Karen doesn’t move, she stands and watches the place he was just occupying.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

(Peyton is in the closet, looking at the camera again.)

PEYTON: I lost my way, a little bit, this year. But… lately it’s been better. You know, um,… it’s pretty amazing how… temptation can be silenced by a ray of hope. But… when the face to that hope is a boy’s face, I guess, for me, hope comes with trust issues too.

(She smiles tensely at the camera.)

CUT TO:



[INT. NATHAN’S APARTMENT – LIVING ROOM – EVENING]

(Shot of the pink paint tray and roller. The camera pans up to Nathan who is standing in front of his masterpiece. He sighs and his – never locked – front door opens. Lucas stands in the doorway.)

LUCAS: She still loves you. You know?

(Nathan looks to the side. He pauses but doesn’t say anything.)

LUCAS: Look,… it sucks… that she kissed Chris… but Haley married you. I kinda think that that wins out over some confused kiss.

(Nathan looks down and turns to Lucas fully.)

NATHAN: Maybe I was the confusing part for her.

LUCAS: Nathan,… (Nathan looks away.) Haley fell for you when you were a different guy; a lesser guy. Maybe you should remember the real Haley, even when she’s lesser, too.

(Nathan looks at Lucas.)

LUCAS: Let’s get outta here, man. Come on, little brother. Let’s go.

(Nathan smiles and looks down.)

FADE TO:



[INT. DAVIS RESIDENCE – BROOKE’S BEDROOM – EVENING]

(Brooke is lying on her bed, reading the book Lucas gave her. Felix opens her door and enters. Brooke looks at him.)

FELIX: How much do you hate me?

BROOKE: (Smiles and lowers the book.) I don’t hate you.

FELIX: (Walks into the room.) But you hated the party.

BROOKE: Umm… (Sits up.) I liked my presents.

(Felix smiles and sits on the bed. Brooke shrugs.)

BROOKE: I was sitting there at a perfectly decent party, like I have a thousand times before and… maybe, for the first time, I just felt like I was meant for something more, you know?

FELIX: More than I planned for you?

BROOKE: (Smiles) …‘Let us not seek to fix the blame for the past, let us accept our own responsibility for the future’. JFK said that.

FELIX: (Proud) Look at you go. (Laughs) I’m proud of you, girlfriend.

BROOKE: (Nods) Thanks. I’m proud of me too.

FELIX: (Whispers) Come here. (Hugs her.)

(Brooke frowns slightly as she thinks.)

FADE TO:



[EXT. THE RIVERCOURT – EVENING]

(Nathan and Lucas walk onto the court. Lucas is holding a basket ball; they are just walking in silence.)

LUCAS: You know, after my accident, I asked you what the secret was to getting back. (They stop walking.) You remember what you told me?

(Nathan shakes his head and shrugs.)

LUCAS:  You told me there is no secret.  (Looks down at the ball.)  Just start shooting one day and… deal with the pain.

(Nathan smiles and nods as he remembers. Lucas bounces the ball at him and Nathan catches it.)

LUCAS:  Somewhere along the way… it gets easier.

(Nathan smiles and looks up, tossing the ball from one hand to the other.)

CUT TO:

 

[INT. ROE RESIDENCE – LIVING ROOM – EVENING]

(Andy has finished his phone conversation and looks at the phone’s screen. Karen walks in.)

ANDY:  (Gets up and walks to her.)  Hey. Lucas OK?

KAREN:  I’d say far from.

ANDY:  (Looks at his phone for a beat.)  Well, my investigator found something interesting about Dan.

(Karen looks at the phone before looking up at Andy hopefully.)

FADE TO:

 

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CORRIDOR – EVENING]

(Mouth and Anna walk down the corridor together.)

MOUTH:  I just want you to know that I won’t tell anyone.  (They exchange looks.)  About you and… you know, girls.

ANNA:  (Smiles)  Thanks, Mouth.

MOUTH:  But could you, maybe, not hit on Brooke, coz I got enough competition for her already.  (Smiles)

(Anna and Mouth laugh.)

ANNA:  (Whispers)  OK.

CUT TO:

 

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – EVENING]

(Anna sits in front of the camera and amends her recording.)

ANNA:  My name is Anna Tagaro and I’m a junior at Tree Hill High. And… I’m gay… and straight… and a Latina  (The camera begins to zoom in on her as her voice gets stronger.)  and I hate labels! And I hope by the time you see this, those things won’t be an issue. For now,… all you need to know is this; my name is Anna… and I’m just trying to find my way… like most kids. I guess that part is timeless.

(She smiles sadly at the camera.)

CUT TO:

 

[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Peyton and Jake are on her bed, kissing. The camera zooms in on them as they break apart and smile at each other. Pan to her candles and trinkets.)

FADE TO:

 

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

(Jake is in front of the camera again.)

JAKE:  So, I’m seeing this girl and  (Laughs)  I think our experience levels are a little different, you know, but… even so, I’m doing something with her that… I’ve never done before;  (Shocked)  I’m falling in love.

CUT TO:

 

[EXT. THE RIVERCOURT – EVENING]

(Nathan and Lucas are on the court, playing one-on-one basketball.)

LUCAS:  Bring it. Bring it(!)

NATHAN:  Here we go.

(Nathan bounces the ball, Lucas tries to take it off him but Nathan jumps and shoots.)

(Lucas groans as it goes in. Nathan holds his hands up in victory.)

LUCAS:  (v.o)  My brother’s been going through a tough time lately.

(Lucas smiles, catches the ball and tosses it back.)

LUCAS:  (v.o)  I wish there was more I could do to help him.

(Nathan catches it and gets ready to shoot again.)

HARD CUT TO:

 

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

(Lucas is back in the closet. He alternates between looking at the camera and looking away.)

LUCAS:  I mean, just getting along is kinda new to us.  (Smiles reminiscently.)  But I guess that’s how brothers are.

CUT TO:

 

[INT. KEITH’S APARTMENT – FRONT DOOR – EVENING]

(Jules enters the apartment with a smile. She shuts the door and Keith walks into the room.)

LUCAS:  (v.o)  Better to each other and worse to each other than anybody else.

(Keith hugs Jules.)

(Camera pans to the mirror; it shows the reflection of Jules who is smiling happily.)

CUT TO:

 

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – CONVERTED SUPPLY CLOSET – DAY]

LUCAS:  I also wish I could make things easier for my mom.  (Pause)  I mean, even though it’s been a tough year for us,  (Nods)  I want her to be happy more than anything.  (Smiles and shakes his head.)  But that doesn’t change the fact that I need to get closer to my father  (His face hardens.)  because if I can get closer to him, maybe I can find a way to beat him.  (Looks at the camera.)  Once and for all – set the people that I love free(!)

(The camera zooms in on him slowly.)

LUCAS:  (Stiffly)  I just hope I have the strength to tear him down for good(!)

FADE TO:

 

[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – WHITEY’S OFFICE – EVENING]

(Whitey has put the tape from 1955 on again.)

PAST STUDENT:  I suppose, a fella just wants to fit in; find a good girl, maybe, one day, do great things.

PAST TEACHER:  Tell us about that steady girl of yours, Brian.

PAST STUDENT:  (The camera pans down.)  Well her name is Camilla-

(The camera stops at the framed picture of Camilla Durham.)

BRIAN DURHAM:  -and my wish is that one day she’ll agree to be my wife… and we’ll grow old together.

(Camera rotates to show Whitey at his desk. He’s smiling.)

BRIAN DURHAM:  I’d like to have a boy of my own one day. Maybe lotsa kids.

(Fade to the row of pictures on Whitey’s desk. It’s of his past basketball players. Some pictures are black and white, others are in colour.)

BRIAN DURHAM:  I’d like to try to teach them; right from wrong, good from bad. I’d like to let them teach me.

(Camera fades back to Whitey but you can still see a shot of his most recent team. Whitey’s smiling but also has sad tears rolling down his face.)

BRIAN DURHAM:  I think I have something to offer them.  (Whitey nods.)

(Cut back to the TV.)

BRIAN DURHAM:  Well, I hope so. I guess only time will tell.

(Fade back to Whitey who is crying. He tries to smile.)


END

 

Kikavu ?

Au total, 162 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

marineglls 
31.05.2020 vers 11h

Emmalyne 
23.01.2020 vers 09h

Valerie42 
24.11.2019 vers 19h

logan12 
10.05.2019 vers 10h

Seira 
19.02.2019 vers 16h

ficoujyca 
15.02.2019 vers 22h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 4 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Ne manque pas...

On recherche un nouveau rédacteur de news pour la partie Accueil d'Hypnoweb !
On recrute ! | Plus d'infos

Activité récente

Le pendu
Hier à 22:33

Survivor
Hier à 16:53

Captures 101
Hier à 22:04

Captures Saison 9
Hier à 21:16

Captures Saison 8
Hier à 21:16

Captures Saison 7
Hier à 21:08

Actualités
Reprise du quartier

Reprise du quartier
Avec la confiance des AS, je reprends les rennes du quartier pour continuer à le tenir à flots. AP...

Alternative Awards 2020: La série nominée!

Alternative Awards 2020: La série nominée!
Depuis le 12 Octobre dernier, les Alternatives Awards animent la citadelle avec ses diverses...

James Lafferty s'est fiancé!

James Lafferty s'est fiancé!
Avis à tous les fans, James Lafferty n'est plus un coeur à prendre. Début Septembre 2020, l'acteur a...

Recrutement

Recrutement
Après plusieurs années en tant qu'AP, Sydney quitte le quartier. Merci à elle pour tout le travail...

Calendrier Octobre

Calendrier Octobre
Le calendrier d'octobre est disponible ! et c'est avec Shantel Van Santen que vous passerez ce mois...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

HypnoRooms

James723, 26.10.2020 à 22:07

Nouveau sondage sur Malcolm, venez vite voter

sanct08, Avant-hier à 17:49

Encore 3 petits jours pour participer à l'animation sur The X-Files si le coeur vous en dit pour occuper vos vacances

sabby, Hier à 13:59

Hello tout le monde ! Le jeu du Survivor vient d'être relancer sur les quartiers Empire et S.W.A.T On vous attend !!

grims, Aujourd'hui à 08:17

Nouvelle catégorie dans l'animation du quartier Outlander venez poster votre photo "behind the scenes" favorite

Luna25, Aujourd'hui à 09:50

Plus que quelques jours pour voter au sondage "Halloween" sur Reign et au duel opposant 2 vampires

Viens chatter !

Change tes préférences pour afficher la barre HypnoChat sur les pages du site