VOTE | 654 fans

#216 : Le jour J

Titre en VO : "Somewhere A Clock is Ticking" - Titre en VF : "Le jour J"
~> WB : diffusé le 01/03/2005 - TF1 : diffusé le 18/03/2006
~> Scénario : Stacy Rukeyser - Réalisation : Billy Dickson



C'est le jour du mariage de Keith et de Julia, l'évènement a fait le tour de la ville. Nathan prend une importante décision concernant son mariage avec Haley. Jake et Peyton passent un grand cap dans leur relation. Pendant ce temps Karen et Andy découvrent les rapports secrets de Julia et de Dan.

Promo WB

Popularité


4.25 - 4 votes

Titre VO
Somewhere A Clock is Ticking

Titre VF
Le jour J

Première diffusion
01.03.2005

Première diffusion en France
18.03.2006

Vidéos

julia est partie

julia est partie

  

andy dit a karen qu'il l'aime

andy dit a karen qu'il l'aime

  

Plus de détails

Lucas (Voix off) : Kalil Gibran a dit : "Votre raison et votre passion sont les gouvernails et les voiles de votre âme qui navigue de port en port si votre gouvernail ou vos voiles se brisent vous ne pouvez qu’être ballotté et allez à la dérive ou rester encré au milieu de la mer car la raison reniant seule est une force qui brise tout élan et la passion est livrée a elle même est une flamme qui se consume jusqu'à sa propre instinction."

Lucas fait son jogging quand il rencontre Keith devant l’église. Le futur marié est venu vérifier que tout sera prêt pour le jour J. Lucas lui demande s’il peut faire quelque chose mais Keith trouve que son neveu en a déjà beaucoup fait. Il le prend dans ses bras mais Lucas semble mal à l’aise. Le secret qu’il partage avec Julia et Dan le dérangerait-il ?

Le téléphone de Nathan sonne, il décroche. C’est Haley qui l’appelle pour lui demander de regarder la télé le soir même. Elle doit être interviewée avec Chris. Nathan le prend mal et lui parle du mariage de Keith. Il lui fait comprendre que le mariage est éphémère, elle ne pourra rien dire ou faire pour arranger les choses, elle devra vivre avec… Haley et Nathan ont raccroché, ils regardent tous les deux dans la même direction et sont tournés dans le même à des kilomètres de distance.

Jake et Peyton sont allongés sur le lit dans la chambre de Miss Sawyer. Jenny est dans son lit près d’eux quand Jake croit l’entendre parler. Brooke débarque au même moment excitée comme une puce ! Le lendemain, elle retrouvera ses privilèges de jeune fille riche tout en prenant les commandes du Conseil des Elèves ! En effet, le père de Brooke doit passer un entretien d’embauche pour une grosse boite. Peyton est mal à l’aise et il y a de quoi. Brooke remarque enfin la présence de Jake dans le lit de son amie. Elle est encore plus heureuse qu’à son arrivée et part repérer ses futurs achats !

Nathan est chez ses parents, il vide le frigo quand son frère arrive. Lucas lui propose de venir au mariage mais Nathan refuse, il lui avoue qu’Haley lui a téléphoné mais il a été déçu de ce coup de téléphone. Deb arrive au moment où Lucas tente de convaincre Nathan de venir au mariage. Elle essaye de se montrer affective et maternelle avec lui mais Nathan se montre froid et distant avec sa mère. Nathan quitte la maison sous le regard impuissant de sa mère. Lucas laisse Deb seule, celle-ci prend une boite de médicament qu’elle cache dans un placard de la cuisine. Elle prend 2 cachets se croyant seule mais contrairement à ce qu’elle pense, Lucas l’observe, dissimulé derrière un mur.

Julia ouvre la porte de chez elle, elle trouve Dan assis sous son porche. Il lui tend un collier pour aller avec la robe. Julia le refuse car elle ne travaille plus pour lui mais Dan lui fait comprendre que c’est un cadeau de bienvenue dans la famille. Avant que son futur beau-frère ne parte, elle lui dit qu’un jour il se cognera à quelqu’un de plus fort que lui et qu’elle est impatiente de voir ça. Dan part laissant Julia énervée comme jamais.

Au café, Andy vient voir Karen pour lui parler des résultats de son détective. Il semblerait que Dan ait une maîtresse : Emily Chambers.

Whitey est passé acheter une bouteille de bourbon avant le mariage. Au magasin, il tombe sur Nathan qui est venu acheter de la bière. Whitey ne supporte plus l’attitude de Nathan, il en a marre de l’entendre geindre à tout bout de champ. Nathan, quant à lui, lui conseille d’arrêter le mariage tant qu’il en est encore temps. Le coach ne fera pas la morale à Nathan car celui-ci ne le mérite plus. Il le dénonce juste au gérant qui ne laisse pas Nathan acheter de l’alcool.

Lucas fouille dans le placard que Deb avait ouvert plus tôt dans la journée. Il trouve des antalgiques et comprend que Deb est devenue dépendante. Brooke débarque à ce moment et lui fait une peur bleue. En fait, elle voulait lui parler de la mise en service de son programme de prévention de l’alcool au volant. Elle aurait aimé en parler elle même au mariage mais elle n’a pas la chance d’y être invitée. Lucas comprend où elle veut en venir et fait tout pour lui donner envie. Son petit jeu fonctionne et Brooke le supplie de l’inviter. Il accepte d’y aller avec elle en ami !

Peyton est devant son miroir entrain d’imaginer comment elle pourrait être dans sa robe pour le mariage quand Brooke arrive et lui montre la robe qu’elle mettra au mariage. Peyton est surprise que Brooke y aille, et l’est encore plus quand elle apprend que Lucas l’a invitée. Peyton passe un savon à Brooke car elle n’a rien dit à Félix et les mensonges ne mènent jamais très loin. Elles se mettent à parler de Jake, Brooke conseille à son amie de ne pas trop attendre…

Deb est devant sa coiffeuse, elle se prépare pour le mariage quand Lucas vient la voir. Il lui parle des antalgiques qu’il a trouvé et lui propose son aide mais Deb lui rit au nez et exige qu’il ne se mêle plus de sa vie privée ! Elle se lève et lui claque la porte au nez. Deb semble inquiète tandis que Lucas semble déçu de ne rien pouvoir faire pour l’aider.

Andy et Karen se préparent pour la cérémonie, ils sont tous les deux devant le miroir dans la chambre de Karen. Karen lui avoue qu’elle aime l’image qu’ils dégagent tous les deux, pour toute réponse, Andy lui dit : « Moi aussi je t’aime ! » Karen est sous le choc des paroles d’Andy qui ne sait plus où se mettre et tente par tous les moyens de se justifier, de rectifier le tir mais il finit par laisser tomber et lui avoue son amour une seconde fois. Karen le regarde, attendrie et lui dit qu’elle l’aime. Andy n’en attendait pas moins, les deux tourtereaux sont aux anges, ils s’embrassent.

Peyton est dans la salle de bain quand Jake revient, il a été déposé Jenny chez ses parents. Peyton sort enfin de la salle de bain, Jake est sous le charme. La tension entre eux est telle qu’ils ne résistent pas et s’embrassent avec fougue. Ils s’embrassent comme s’ils avaient dû se retenir pendant trop longtemps.

Keith est devant son miroir, il passe sa veste et met les alliances dans sa poche.

Nathan regarde une photo d’Haley et lui à leur mariage

Deb regarde la photo d’elle et Dan à leur mariage, elle se regarde ensuite dans le miroir tout en jouant avec son alliance.

Julia est prête, elle se regarde une dernière fois dans la glace vêtue de sa robe de mariée. Elle ne porte pas le collier que Dan lui a offert.

Peyton et Jake sont allongés sur le lit, ils s’embrassent et passent enfin un cap dans leur relation !

Lucas va chercher Brooke devant chez elle. Ils sourient mais elle est nerveuse, elle n’arrête pas de jouer avec ses mains. Lucas se penche vers elle et la complimente sur sa tenue. Brooke est aux anges, tout comme Lucas. Ils sont heureux d’aller à ce mariage ensemble…Galamment, Lucas ouvre la portière à Brooke qui monte en voiture. Elle est toujours aussi nerveuse.

Jake et Peyton sont allongés sur le lit, ils profitent de ce petit moment de bonheur. Ils sont déjà en retard pour le mariage, alors tant qu’à être en retard, autant faire les choses au mieux et arriver très, très en retard ! Peyton et Jake se sourient, il la renverse sur le dos et repart à l’assaut de ses lèvres. Ils rattrapent le temps perdu !

Brooke et Lucas découvrent la salle où se déroulera la réception. Deux magnifiques cygnes en glace sont posés sur une table, à l’entrée de la pièce. Brooke est émerveillée par la décoration de la salle. Elle remercie Lucas de l’avoir invitée. Lucas lui demande si tout se passe bien avec Félix, Brooke ne semble pas très enthousiasmée par le sujet. Elle lui avoue qu’elle se sent de plus indépendante et même si Félix est adorable, elle n’est pas sûre de vouloir être en couple. Lucas la comprend, ils sont au même point tous les deux. Brooke est touchée que Lucas la comprenne si bien.

Haley et Chris reçoivent leurs derniers conseils avant l’interview. Joey, le manager, demande à Haley d’enlever son alliance pour que le public s’imagine que Chris et elle forment un couple dans la vie. Mais Haley n’est pas de cet avis, elle refuse de jouer à ce jeu là, par respect pour Nathan. Chris lui demande alors ce qu’elle fait là, elle a fait un choix et elle doit s’y tenir. Haley semble perdue…

Nathan est allongé sur la canapé la télécommande à la main. Il hésite puis finalement allume la télé, le présentateur présente Haley James et Chris Keller mais Haley rectifie tout de suite son nom, elle s’appelle Haley James Scott ! Cette attention va droit au cœur de Nathan qui sourit mais il déchante très vite quand Chris passe son bras autour d’Haley et que le présentateur leur demande s’ils sont ensemble. Chris répond par l’affirmative mais Haley n’a le temps de rien dire car le présentateur enchaîne illico sur une page de pub. Nathan est encore sous le choc de la nouvelle et bien sûr, il en conclue immédiatement que Chris a dit la vérité.

La cérémonie doit bientôt avoir lieu, Dan et Deb accueillent les invités. Brooke et Lucas arrivent, la tension entre Lucas et Deb est telle que Lucas s’éloigne rapidement accompagné de Miss Davis. Avant qu’ils ne s’éloignent, Dan demande à Brooke de lui réserver un danse (un slow bien sûr !) Brooke répond par l’affirmative mais une fois éloignée, elle traite Dan de pervers. Lucas s’excuse de l’attitude de son père, Brooke lui avoue qu’elle en entend de pire le vendredi soir. Il fait très froid à l’intérieur et Miss Davis le sent très bien, Lucas lui met sa veste sur les épaules pour qu’elle ait moins froid. Il s’excuse mais doit aller voir Keith en tant que témoin ! Une fois seule, Brooke trouve le discours de Lucas dans une des poches de la veste. Elle ne résiste pas et le lit.

Keith se tient près du buffet quand Lucas le rejoint. Le futur marié est stressé mais Lucas est là pour le rassuré. Keith remercie Lucas pour être ce qu’il est aujourd’hui : son neveu, son ami, son témoin… Lucas est touché par les paroles de Keith qui vient d’apercevoir Karen. Il laisse Lucas seul et va voir celle qui aurait pu devenir un jour Mrs Scott. Keith la remercie d’avoir accepté d’être la demoiselle d’honneur de Julia, Keith la prend dans ses bras puis s’en va. Karen rejoint Andy qui doit récupérer quelque chose avant la cérémonie.

Lucas rejoint Brooke et voit qu’elle a pleuré. Elle lui avoue que son discours est magnifique, ils en discutent et Brooke lui confie qu’elle aimerait que quelqu’un parle d’elle comme ça à son mariage… A ce moment, Peyton et Jake arrivent enfin. Brooke comprend en les voyant qu’ils sont passés à l’acte. Gênée, Peyton lui rappelle qu’ils sont dans une église mais Brooke s’en fiche, après tout si elle l’a vu, Lui aussi l’a vu ! !

Keith retrouve Whitey qui se bat en duel avec son nœud papillon. Il l’aide à le faire et lui avoue que ses parents ne seront pas présents à cause d’un safari. Whitey n’apprécie le choix des parents de Keith mais bon il n’a pas le choix… Au même moment, ils entendent des bruits provenant de dehors, il s’agit de Nathan qui est ivre. Il conseille à Keith de tout laisser tomber tant qu’il est encore temps. Dan arrive et tente de calmer son fils en lui criant dessus mais Nathan insulte son frère. Deb arrive à son tour mais aucun des deux n’arrive à raisonner Nathan. D’ailleurs Dan et lui en viennent aux mains, il faut que Lucas intervienne pour calmer Nathan, il emmène son frère à l’écart. Nathan lui avoue qu’Haley sort avec Chris mais Lucas n’y croit pas. Nathan se sent mal, Lucas n’a pas le temps de le rattraper que son frère est par terre entrain de vomir. Lucas le met dans un des « Taxis pour les fêtards » et demande au chauffeur d’aider Nathan à monter chez lui. Brooke se tient à côté, elle a l’air ravie ! Lucas est amusé par l’attitude de Miss Davis.

Andy revient enfin à l’église avec la photo d’Emily Chambers. Il la montre à Karen qui découvre qu’Emily n’est autre que Julia ! ! A ce moment, Julia descend de voiture devant l’église. Karen la retrouve dans la pièce réservée à la mariée et lui fait comprendre qu’elle est au courant de sa liaison avec Dan. Seulement Karen n'est pas au bout de ses surprises. Julia ne couche pas avec Dan, elle a été payée pour séduire Keith et lui briser le cœur. Karen la traite de prostituée et refuse de croire que Julia puisse être amoureuse de Keith. Julia lui rappelle que Keith a beaucoup souffert à cause de ce qu’a fait Karen. En entendant ça, Karen la gifle et la menace de tout révéler à Keith. Deb arrive à son tour pour leur annoncer qu’il est l’heure. Julia demande à Karen de laisser Keith tranquille maintenant qu’il est heureux.


Tout le monde est installé dans l’église. Brooke demande à Peyton si c’était bien avec Jake. Miss Sawyer doit cligner une fois des yeux si c’était bien et deux si c’était génial. Peyton hésite mais finalement cligne une fois puis deux puis trois et ainsi de suite. Brooke saute sur place toute contente ! Keith, Lucas et Whitey font leur entrée par une porte située sur le côté, il ne manque plus que la mariée ! Brooke fait un petit signe à Lucas qui lui sourit. Deb et Karen descendent les escaliers menant à la pièce où se trouve Julia. Deb est toute souriante mais Karen semble très contrariée. Andy retrouve Karen et lui demande si tout va bien mais Karen n’en sait rien. Deb lui donne son bouquet, c’est à elles de jouer maintenant ! De son côté, Julia se regarde une dernière fois dans le miroir puis baisse son voile, elle est très nerveuse. Deb traverse l’allée qui mènera Julia à Keith puis c’est au tour de Karen de s’avancer. Elle tente de faire bonne figure. La marche nuptiale débute, Julia ne devrait plus tarder. Tout le monde se lève mais au bout de plusieurs mesures, toujours aucune trace de la mariée. Keith commence à paniquer tout comme Lucas qui s’inquiète. Dan, au contraire, sourit. Andy arrive en courant. Julia est partie ! Keith sous le choc demande les clés de voitures de Lucas puis quitte l’église en courant. Karen le suit ainsi que Lucas et Andy. Tout le monde est scotché et scandalisé sauf une personne : Dan. Il sourit l’air triomphant.

Lucas arrive trop tard pour rattraper son oncle, Keith vient juste de démarrer. Dan les rejoint, Lucas l’insulte et refuse d’écouter ses explications. Il faut que Karen intervienne pour que Lucas se calme. C’est elle qui vient de briser le cœur de Keith, Dan affiche un sourire de vainqueur. Il les laisse seuls. Karen regarde son fils, elle semble triste et coupable. Lucas, quant à lui, est déçu. Il sort son discours de sa poche et le jette à la poubelle puis il part laissant sa mère seule.
LUCAS: (voix off) Souviens toi de cette nuit, c’est la promesse de l’infini.

Nathan est sur la plage, devant un feu. Il brûle le panneau de son mariage avec Haley. Il sort de sa poche un paquet de photos, celles de leur mariage.
LUCAS: (voix off) C’est une promesse qui vient récompenser le courage de ceux qui l’ont affronté seul tant d’années.

Keith entre en trombe chez Julia mais il n’y a personne. Seule la robe de mariée est là, sur le lit.
LUCAS: (voix off) C’est la preuve de la confiance entre deux être qui est le fondement même de l’amour.

Julia est au volant de sa voiture, elle pleure. Elle a toujours sa bague de fiançailles au doigt.
LUCAS (voix off): C’est un effort de volonté pour oublier et s’affranchir des peurs du passé.

LUCAS (voix off): c’est un serment qui lie deux âmes à l’exclusion de toute autre
A l’église, Karen est assise seule. Andy la rejoint. Elle pleure, elle culpabilise. Elle se lève et part retrouver Keith après s’être excusée auprès d’Andy.

LUCAS (voix off): C’est le symbole d’un risque assumé et la reconnaissance des défis à venir.
A l’église, Dan ouvre une bouteille de champagne, savourant sa victoire. Il se sert une coupe. Il renverse la figurine symbolisant Keith sur le gâteau. Il boit une gorgée et aperçoit Deb qui va chercher son sac et ses clés. Il la regarde et lève son verre elle en disant : « à toi maintenant ! »

LUCAS (voix off): Car à deux on est toujours plus fort, comme un équipage soudé pour affronter la tempête du destin.
Jake et Peyton ont récupéré Jenny, ils rentrent chez Peyton. Devant la maison, ils essayent de faire parler Jenny mais tout ce que la petite dit c’est : « Maman ». Peyton lève les yeux, puis regarde Jake apeurée. Nikki est là, elle les attendait !

LUCAS (voix off): L’amour sera toujours la raison d’être des humains et la force qui guide leur vie.
Nathan est devant le feu, il fait nuit. Il tient toujours les photos à la main quand Deb le rejoint. Elle lui donne de l’argent pour qu’il rejoigne Haley, c’est sa femme ! Nathan regarde sa mère, prend l’argent et part chercher Hale sans brûler les photos.

LUCAS: (voix off) Le plus important ce n’est pas cette cérémonie, elle ne sert qu’à montrer au yeux du monde des sentiments déjà existants et des promesses déjà scellées au plus profond du cœurs des mariés.
Brooke est assise seule à un table elle vient de recevoir un coup de fil, Lucas la rejoint et lui demande s’il s’agissait d’une mauvaise nouvelle. Brooke lui apprend que son père a eu l’emploi qu’il voulait mais que le poste est en Californie. Brooke n’a aucune envie de quitter Tree Hill. Lucas accuse le coup tant bien que mal et prend Brooke dans ses bras.

[EXT TREE HILL – AU BORD DE LA RIVIERE]
LUCAS (voix off ): Kalil Gibran a dit : "Votre raison et votre passion sont les gouvernails et les voiles de votre âme qui navigue de port en port si votre gouvernail ou vos voiles se brisent vous ne pouvez qu’être ballotté et allez à la dérive ou rester encré au milieu de la mer car la raison reniant seule est une force qui brise tout élan et la passion est livrée a elle même est une flamme qui se consume jusqu'à sa propre instinction ."
Lucas fait son jogging tout en écoutant de la musique. Il se retrouve devant l’église où Keith et Julia doivent se dire « oui ». D’ailleurs, le marié est déjà là.
KEITH : Salut
LUCAS : Salut ! Dis donc t’es en avance. Tu vas te marier en jean ?
KEITH : Je voulais juste jeter un œil. Pour être sûr que tout sera prêt.
LUCAS : Je peux faire quelque chose pour toi ?
KEITH : Nan, nan t’en as assez fait. Cet journée s’annonce parfaite ! (Il prend Lucas dans ses bras pour le remercier.) C’est aujourd’hui que je me marie !
Lucas semble contrarier mais ne dit rien. Le secret qu’il partage avec Julia et Dan le dérangerait-il ?

[APPARTEMENT DE NATHAN – DANS LA CHAMBRE]
Le téléphone est par terre, il sonne. Nathan le ramasse et décroche.
NATHAN: Je savais pas que les rocks stars se levaient de si bonne heure.
[COULISSES DU CLUB]
HALEY: En fait, on a répété toute la nuit.
NATHAN: Ah d’accord.
[APPARTEMENT DE NATHAN – DANS LA CHAMBRE]
NATHAN: Donc tu m’appelle vite fait avant de rejoindre Chris au lit.
HALEY: Tu dis n’importe quoi et tu le sais !
NATHAN: Nan je ne suis plus sûr de rien maintenant.
[COULISSES DU CLUB]
HALEY: Je voulais seulement te dire que ce soir, je suis censée passer à la télé. On sera interviewé en direct et je voulais que tu me regarde.
[APPARTEMENT DE NATHAN – DANS LA CHAMBRE]
NATHAN: (déçu) Et c’est pour ça que tu m’appelles ?
[COULISSES DU CLUB]
HALEY: Nathan le succès n’a aucun intérêt si je ne peux pas le partager avec toi
[APPARTEMENT DE NATHAN – DANS LA CHAMBRE]
NATHAN: Keith se marie aujourd’hui.
[COULISSES DU CLUB]
HALEY: Keith se marie ?
NATHAN: Ouais…
[APPARTEMENT DE NATHAN – DANS LA CHAMBRE]
NATHAN: … mais ça va pas durer.
[COULISSES DU CLUB]
HALEY: Dis moi ce que je peux dire ou faire pour améliorer un peu les choses, parce que je n’en peux plus de cette situation
NATHAN: Y a rien à dire.
[APPARTEMENT DE NATHAN – DANS LA CHAMBRE]
NATHAN : Désolé. T’es obligée de vivre avec.
Haley et Nathan ont raccroché, ils regardent tous les deux dans la même direction et sont tournés dans le même à des kilomètres de distance.


[CHAMBRE DE PEYTON]
Jenny est allongée dans son lit de bébé. Jake et Peyton sont allongés eux aussi et s’embrassent. Soudain Jake s’arrête et tend l’oreille.
JAKE: Elle a dit un mot ! Eh, je suis sûr d’avoir entendu un mot !
PEYTON:
JAKE: Elle a dit papa
PEYTON : Mais bien sûr !
JAKE : Ma fille est une surdouée !
Brooke fait irruption dans la chambre de son amie, elle est surexcitée !
BROOKE: C’est l’information du siècle ! Demain Brooke Davis devient Présidente du Conseil et va retrouver ses privilèges de jeune fille riche !
PEYTON: (mal à l’aise) Comment ? Tu vas épouser Félix ?
BROOKE: Mais pas du tout ! Mon père a un entretien d’embauche avec le directeur d’une grosse boite et il l’emmène jouer au golf. C’est génial parce c’est peut-être pas le meilleur (Brooke s’arrête dans son élan) enfin peu importe… mais en tout cas il est aussi bon sur un terrain de golf que Michael Jordan !
PEYTON: (fuyant le regard de son amie) Génial.
Brooke se rend enfin compte que Jake est là lui aussi, elle se lève et regarde Peyton toute contente.
BROOKE : Qu’est ce que je vois là Mme Jagielski ! Vous avez un jeune homme dans votre lit !
PEYTON: (gênée) Brooke !
BROOKE: Je savais que c’était une journée pas comme les autres ! Faut fêter ça ! Je vais aller repérer ce que j’achèterai dès je serais à nouveau riche ! On s’appelle tout à l’heure !
Brooke s’en va, toujours aussi heureuse.
JENNY: Dada
JAKE: Tu l’as entendu ? Elle l’a dit !

[CUISINE DES SCOTT]
Nathan vide le frigo de ses parents pour tout ramener chez lui. Lucas arrive et va prendre une bouteille d’eau.
LUCAS: Laisse moi le caviar, c’est ma nouvelle passion.
Lucas va s’asseoir.
LUCAS: Tu pourra manger tout ce que tu veux au repas de mariage.
NATHAN: Tu rigole ! Il est pas question que j’y aille.
LUCAS : T’as pas le droit de faire ça à Keith.
NATHAN: T’as vu ce que tu lui fait toi ? Comment tu peux le laisser se marier avec elle ?
LUCAS: Il aime Julia et elle aussi l’aime. Elle a fait un erreur, c’est pas une raison pour lui gacher sa vie
NATHAN: Haley vient de m’appeler.
LUCAS: C’est super
NATHAN: Elle voulait juste me dire qu’elle passait à la télé ce soir. Ça ma fichu en rogne !
LUCAS: Je comprends mais c’est une bonne nouvelle.
NATHAN: Ouais, tu parles.
LUCAS: Ecoute, je crois que tu devrais quand même venir au mariage tu vas nous manquer.
DEB: Nathan ! Ça me fait plaisir de te voir ! Tu veux que je te fasse une omelette ?
NATHAN: (froid) Y a plus d’œufs !
Nathan ferme le frigo et ferme son sac, personne ne parle. Deb regarde son fils, elle semble triste.
DEB: Tu devrais venir plus souvent.
Nathan s’en va sans lui répondre. Deb semble désespérée par l’attitude de son fils, elle s’en veut. Lucas assiste à la scène impuissant.
LUCAS: Désolé.
Il se lève et quitte la cuisine laissant Deb seule. Elle ouvre un placard et sort des médicaments. Elle prend un verre d’eau et prend 2 cachets. Ce qu’elle ignore c’est Lucas l’observe.

[DEVANT CHEZ JULIA]
Julia ouvre la porte, elle est en robe de chambre. Elle découvre Dan assis sous le porche, il sourit.
DAN: Comment va la mariée
JULIA : Qu’est ce que vous voulez ?
DAN: J’ai un petit cadeau pour vous.
Il ouvre un écrin et le lui tend. Il s’agit d’un collier.
DAN: Ça ira bien avec la robe !
Julia le prend, elle semble agacée. Elle referme l’écrin et le tend à Dan.
JULIA : Je ne veux pas de vos cadeaux !
DAN: J’insiste, c’est votre dernier paiement !
JULIA: je ne travaille plus pour vous !
DAN: Je sais, c’est pour vous accueillir dans la famille.
Dan se lève et commence à partir.
JULIA: Je suppose que ça vous amuse. Dan Scott, l’empereur de Tree Hill ! Mais un jour vous tomberez sur plus fort que vous et je suis impatiente de voir ça !
DAN: C’est très beau de rêver.
Il s’en va laissant Julia seule et énervée.

[KAREN’S CAFE]
Karen vient de sortir des cookies du four quand Andy arrive. Elle rejoint.
KAREN: Tu as vu ton détective ?
ANDY: Oui.
KAREN: Il a trouvé un moyen de pression ?
ANDY: Je crois. Tu connais une certaine Emily Chambers ?
KAREN: Non pourquoi ?
ANDY: On dirait que Dan a une liaison avec elle.
Karen est surprise, Andy semble contrarié.

[KAREN’S CAFE]
Karen consulte les documents qu’Andy a ramené.
KAREN: Emily Chambers… C’est la première fois que j’entends ce nom.
ANDY: Par contre, Dan a l’air de bien la connaître. Il paye son loyer, toutes ses factures…
KAREN: Une maîtresse ça ne m’étonne pas de lui. Pauvre Debby.
ANDY: Oui j’y ai pensé. Je sais que c’est ton amie mais il ne faut pas qu’on hésite. Si tu veux arracher Lucas des griffes de Dan, il faudra le battre à son propre jeu. Mon détective va nous procurer une photo d’Emily.

[MAGASIN D’ALCOOL]
Whitey lit l’étiquette d’une bouteille quand Nathan arrive derrière lui.
NATHAN: C’est au cas où le marié tremble ?
WHITEY: Salut Nathan
NATHAN: Il est encore temps d’annuler le mariage et d’expliquer à Keith qu’il va faire une bêtise. Moi ça m’aurait rendu service.
WHITEY: Tu passe ton temps à te plaindre en buvant de la bière chez toi. Lucas a bien du courage de te supporter.
NATHAN: c’est parti ! Je m’y attendais !
Nathan se dirige vers le rayon des bières.
WHITEY: A quoi ?
NATHAN: A ce que vous me fassiez la leçon. Vous allez encore me dire que tout va finir par s’arranger.
Il prend un pack de bière.
WHITEY: C’est terminé ça ! J’ai plus envie de t’écouter geindre !Tu ne mérite plus qu’on se donne autant de mal pour toi
NATHAN: Merci !
Ils se dirigent tous les deux vers la caisse, Whitey paye sa bouteille de Whisky.
WHITEY: Ecoute fiston. Tu as eu beaucoup de courage et j’admire ce que tu as fait. Mais il n’y a rien de plus simple que de sourire quand tout va bien. Le ciment du couple c’est l’épreuve pas la joie, il faut savoir rester ensemble même quand ça tourne mal.
NATHAN: J’ai eu le droit à ma leçon finalement.
WHITEY: Il va falloir que tu grandisse un peu ! Tu n’apprécie sans doute pas tellement ce qu’a fait Haley mais elle reste tout de même ta femme et je te pris de croire qu’à mes yeux ça veut dire quelque chose que ça te plaise ou non ! (souriant) La voilà ta leçon ! (au gérant) Je suis prof dans son lycée, il est mineur !
Le gérant récupère les bières, Nathan repart bredouille et agacé !

[CUISINE DES SCOTT]
Lucas fouille dans le placard que Deb avait ouvert plus tôt dans la journée. Il trouve les médicaments, ce sont des antalgiques.
BROOKE : Coucou
Lucas sursaute, il n’avait pas entendu Brooke arriver.
LUCAS: La vache ! Tu te rends compte de la peur que tu m’as faite ?
Brooke s’assoie sur la table de la cuisine.
BROOKE : Oh, tu n’as pas de mal formation cardiaque, ce n’est pas grave !
LUCAS: Ouais… Qu’est ce que tu veux ?
BROOKE : Je voulais te dire que mon programme de prévention de l’alcool au volant que j’ai appelé « le taxi spécial fêtards » était officiellement lancé ! Donc si tu vois des gens qui abusent à ta réception du genre vieille fille frustrée ou Debby, passes leur l’info !
LUCAS: D’accord
BROOKE : (l’air accablé) Si seulement j’avais pu venir en parler moi même… ça aurait été mieux…(elle s’empresse d’ajouter avec un petit sourire au coin des lèvres) Pas pour moi, pour vous. (Lucas la regarde comprenant son petit manège) Quoi ?
LUCAS: Rien. J’imagine juste ce qui m’attend… (l’air pensif) Un mariage, une cérémonie romantique suivie d’une superbe réception… Quand j’y pense…
Brooke ne tient plus, elle a ce petit regard suppliant qu’elle fait quand elle veut quelque chose de précis.
BROOKE : Oh oui je sais… Et il y a aussi la robe, les fleurs, les échanges des vœux !

LUCAS: Le témoin et son discours émouvant.
BROOKE : (suppliante)Arrête tu sais très bien que j’adore les mariages ! (se levant et s’approchant de Lucas) Dis, tu veux pas une jolie fille à tes côtés ? Une amie souriante pour faire beau sur la photo ?
LUCAS: Tu oublies Félix !
BROOKE : (perdant son sourire) Ses parents l’ont privé de sortir à cause de la fête en mon honneur. De toute manière, on avait dit qu’on sortirait en amis tous les deux !
LUCAS: Ouais c’est vrai.
BROOKE : (se mettant presque à ses genoux pour qu’il accepte) Pitié ! Pitié, pitié ! Lucas emmène moi au mariage j’en meure d’envie !
LUCAS: (levant les yeux au ciel avec un petit sourire) D’accord.
BROOKE : (levant les bars au ciel en signe de victoire) Ouiiii !
LUCAS: D’accord on sort ensemble
BROOKE : (réalisant ce qu’il venait de dire) euh oui…
LUCAS: Oui enfin en amis pour les photos…
BROOKE : (mal à l’aise) Oui bien sûr, oui enfin bon… Tu passes me chercher !
Lucas s’écarte pour la laisser passer, ils ont tous les deux le sourire aux lèvres !

[CHAMBRE DE PEYTON]
Peyton est devant son miroir entrain d’imaginer comment elle pourrait être dans sa robe pour le mariage quand Brooke arrive.
BROOKE: Tu vas être à croquer !
PEYTON : Ouais elle est jolie et au moins elle était pas à ma mère !
BROOKE: (enlevant son manteau et laissant voir une très jolie robe colorée) Ah oui… Et ben celle là non plus !
PEYTON : Wow !
BROOKE: J’avais caché 2 ou 3 robes au grenier avant que mes parents ne les vendent.
PEYTON : T’es invitée au mariage ?
BROOKE: (mal à l’aise et jouant avec ses mains) Par… Lucas…(s’asseyant sur le lit) On y va en ami.
PEYTON : (surprise mais contente) C’est vrai ?
BROOKE: Oui. Les ménages à trois ça ne m’amuse plus depuis longtemps.
PEYTON : Je vois et ça ne pose aucun problème à Félix ?
BROOKE: (gênée)Euh… nan aucun … je lui ai rien dit encore…
PEYTON : Brooke !
BROOKE: Oh je sais mais c’est la première fois que je suis amie avec un garçon à part Micro ! Lui c’est différent…
PEYTON : (mettant ses boucles d’oreille) Comment ça va se passer ?
BROOKE: Très bien ! Félix est mon petit ami, Lucas est juste un copain et c’est très bien comme ça ! Mais c’est gentil de t’inquiéter pour moi.
PEYTON: (se levant et se mettant devant le miroir) D’accord !
BROOKE: (se mettant à côté d’elle) Puisqu’on parle de garçons, comment ça va avec Jake ?
PEYTON : Je te l’ai dit on préfère avancer à notre rythme.
BROOKE: (Taquine) Oh vous avez raison ! Ne traîne pas trop !
Elles se mettent à rigoler.
PEYTON: (rigolant) Arrête !

[CHAMBRE DE DAN ET DEB]
Deb est assise devant sa coiffeuse, elle se prépare pour le mariage. Lucas frappe à la porte.
DEB: (se tournant vers lui) Oh Lucas ça va ?
LUCAS: Ouais
DEB: (se retournant vers le miroir) Habille toi, il est tard !
LUCAS: Oui, je sais… je trouve que Nathan n’a pas été sympa ce matin. Je voulais vous demander si ça allait.
DEB : Oui ça va
LUCAS: Déborah, après mon accident, j’avais très mal à l’épaule alors les médecins m’ont prescrit des antalgiques très puissant mais ils ont donné la boite à ma mère parce qu’ils savaient que ce genre de médicaments entraînent assez souvent des problèmes de dépendance.
DEB: (lui faisant face) Dois je comprendre que tu m’as espionnée ?
LUCAS: Nan mais j’ai vu…
DEB: (lui coupant la parole et s’énervant) Je te rappelle que tu es ici chez moi Lucas ! Et tant que tu vivras sous mon toit, j’aimerais que tu aies la gentillesse de ne pas te mêler de mes affaires !
LUCAS: Je voulais vous aider Déborah, c’est tout.
DEB: (ironique) Oh oui, c’est certainement un ado qui va m’aider à régler mes problèmes !
LUCAS: Déborah…
DEB: (se levant et se dirigeant vers la porte) Sors d’ici tout de suite Lucas ! Tu as dépassé les bornes ! Et ne t’avise plus de me parler de ça !
Elle lui claque la porte au nez. Lucas ne sait plus quoi faire alors que Deb semble inquiète.

[CHAMBRE DE KAREN]
Andy aide Karen à fermer sa robe. Ils sont tous les deux devant un miroir.
ANDY: (mettant sa veste) Alors est ce que cette image te gêne toujours ?
KAREN : (souriant) Je commence même à aimer ça !
ANDY: (souriant) Moi aussi je t’aime !
Karen est comme figée par les mots d’Andy, elle le regarde via le miroir.
ANDY: (réalisant ses paroles, il tente de se justifier mais il est très nerveux) Je suis désolé. Ce n’était pas ce que je voulais dire. (reprenant ses esprits) Enfin si c’était sincère mais je ne comptais pas le dire à haute voix enfin pas tout de suite parce que ça fait longtemps que je voulais te le dire mais j’ai l’impression que ce n’est jamais le bon moment entre Lucas qui atterrit en prison, les magouilles de Dan …(Karen lui fait face. Enfin !) je me disais que tu n’avais peut-être pas la tête à ça enfin tu vois… Je t’aime ! (se rapprochant d’elle) Je t’aime Karen, c’est la vérité ! Je ne peux plus me passer de toi, tu es la personne que j’ai attendu toute ma vie ! Je n’avais jamais ressenti ça avant…
KAREN: Andy…
ANDY : Non, non, non ne réponds rien Karen ! Si je l’ai dit c’est parce que j’en avais envie.
KAREN: Je t’aime aussi !
ANDY : J’espérais que tu dirais ça !
Ils s’embrassent.

[CHAMBRE DE PEYTON]
JAKE: (Arrivant dans la pièce) Peyton ?
PEYTON: (depuis la salle de bain) Je ne suis pas encore prête ! Désolée, je sais que c’est pénible une fille qui veut se faire belle !
JAKE: (regardant sa montre) on a le temps, c’est pas grave !
Peyton sort enfin de la salle de bain.
JAKE: (sous le charme) Wow ! Et ben ça valait le coup d’attendre ! (se rapprochant d’elle) C’est dur de te résister… Heureusement qu’on a dit qu’on allait attendre
PEYTON: Oui, c’est ce qu’on a dit !
JAKE: Oui…
Ils s’embrassent comme s’ils avaient dû se retenir de le faire durant trop de temps. Peyton lui enlève sa veste.

[APPARTEMENT DE KEITH]
Keith est devant son miroir, il passe sa veste et met les alliances dans sa poche.

[APPARTEMENT DE NATHAN]
Nathan regarde une photo d’Haley et lui à leur mariage

[Chez les SCOTT]
Deb regarde la photo d’elle et Dan à leur mariage, elle se regarde ensuite dans le miroir tout en jouant avec son alliance.

[CHEZ JULIA]
Julia est prête, elle se regarde une dernière fois dans la glace vêtue de sa robe de mariée. Elle ne porte pas le collier que Dan lui a offert.

[CHAMRE DE PEYTON]
Peyton et Jake sont allongés sur le lit, ils s’embrassent et passent enfin un cap dans leur relation !

[DEVANT CHEZ BROOKE]
Lucas va chercher Brooke devant chez elle. Ils sourient mais elle est nerveuse, elle n’arrête pas de jouer avec ses mains.
LUCAS: On y va ?
BROOKE : On y va.
LUCAS: Tu sais que tu es superbe ?
BROOKE: C’est gentil !
Ils sourient, ils sont heureux tous les deux. Galamment, Lucas ouvre la portière à Brooke qui monte en voiture. Elle est toujours aussi nerveuse.

[CHAMBRE DE PEYTON]
Jake et Peyton sont allongés sur le lit, ils profitent de ce petit moment de bonheur.
JAKE: Ça va ?
PEYTON: Très bien.
JAKE: Ouais moi aussi. (il regarde l’heure) On va être super en retard
PEYTON: Les mariages commencent toujours un peu en retard de toute façon !
JAKE: Au moins une demi heure ?
PEYTON: Moi ça me va !
Jake renverse Peyton sur le dos tout en l’embrassant, ils rattrapent le temps perdu !

[DANS LA SALLE PREVUE POUR LA RECEPTION]
Brooke et Lucas découvrent la salle où se déroulera la réception. Deux magnifiques cygnes en glace sont posés sur une table, à l’entrée de la pièce.
BROOKE: (émerveillée) Ce que c’est beau ! Tu es adorable de m’avoir invitée !
LUCAS : Ça me fait plaisir. (prenant une profonde inspiration) Alors, comment ça va avec Félix ?
BROOKE: (pas très enthousiaste) Bien, c’est génial.
LUCAS: (pas si content que ça) Cool…
BROOKE: Ouais…il m’a aidé à me faire élire, il m’a organisé une fête
LUCAS: c’est le grand bonheur alors ?
BROOKE: Plus ou moins. On s’entend bien, il est très gentil mais je sais pas… Depuis quelques temps, je me sens de plus en plus (cherchant le bon mot) indépendante. C’est bizarre ! Je suis pas sûre qu’en ce moment j’ai envie d’être en couple…
LUCAS: On en est au même point. On voudrait changer, réinventer nos vies…
BROOKE : (touchée qu’il l’a comprenne aussi bien) Ouais tout à fait.

[COULISSES DU STUDIO]
JOEY: Ça va être très rapide ! Ils vont juste vous poser deux ou trois questions. N’oubliez pas de sourire et de rester positifs ! (serrant la main de Chris) C’est l’image qu’on veut donner !
HALEY: Sans problème !
CHRIS : Ok
JOEY: Super ! Oh Haley, enlève ton alliance.
HALEY: (étonnée) Pourquoi ?
JOEY: C’est une chanson d’amour ! Ecoutes vous êtes très mignon tous les deux, le public vous prendra pour un couple. Il ne faut pas casser le rêve !
HALEY: (s’énervant) Je ne suis pas d’accord ! On n’est pas un couple !
JOEY: C’est un détail.
CHRIS: Qu’est ce que ça peut faire ?
JOEY: Réfléchi ! Les filles voudront être à ta place et les garçons dans tes bras. Si on sait que tu es mariée, t’es vachement moins attirante !
CHRIS: Ça dépend pour qui !
JOEY: Ecoutez, je vous laisse régler ça entre vous mais je sais de quoi je parle ! (son portable sonne) Vire cette alliance ! (répondant au téléphone) Ouais ?
HALEY: Essayez de comprendre ! (Joey ne lui répond pas et s’en va) De quel droit vous me demandez une chose pareille ?!?
CHRIS: Haley, c’est notre chance, il n’y a rien de plus important !
HALEY: Nathan est important aussi !
CHRIS: Alors qu’est ce que tu fais là ? En venant, tu as pris une décision alors ne revient pas en arrière !
Chris s’en va laissant Haley seule, complètement perdue…

[APPARTEMENT DE NATHAN]
Nathan est allongé sur la canapé la télécommande à la main. Il hésite puis finalement allume la télé. On voir Gavin Degraw puis c’est au tour du présentateur d’apparaître.
NICK ZANO: Retour en studio pour notre journée spéciale concert ! Vous venez d’écouter Chariot le nouveau morceau de Gavin Degraw actuellement en tourné avec les W qui ne sont autres que les jolies MB et JH également à l’affiche de cette tournée, deux jeunes artistes dont le single When The Stars Go Blue sort mardi prochain. Je suis en direct avec Chris Keller et Haley James.
HALEY: (se penchant vers Nick pour rectifier) Haley James Scott !
Nathan est touché par cette attention de la part de sa femme.
NICK ZANO: Et ben ça en fait des noms pour une seule fille ! (il rigole) En général, c’est mauvais signe !
Haley rigole mais on la sent nerveuse.
CHRIS: Et elle est pas commode en plus !
NICK ZANO: Ben je vais me méfier alors ! Bon on vous sent très complice, on sent une vraie alchimie entre vous quand vous chantez. Est ce que c’est parce que vous êtes ensemble ?
HALEY: Oh …. ben…. pour tout vous dire…
CHRIS: (passant son bras autour des épaules d’Haley) La musique ne peut rien cacher !
NICK ZANO: Super donc vous êtes un vrai couple ! A la ville comme à la scène ! On va jeter un œil à vos prochaines dates de concert juste après une page de publicité !
Nathan est encore sous le choc des paroles de Chris, il est dégoutté.

[DEVANT L’EGLISE]
Les invités arrivent petit à petit. Deb et Dan les accueillent.
DAN : (à un couple d’invités) Vous savez où vous asseoir ?
DEB : (au couple d’invités) A tout à l’heure.
PHOTOGRAPHRE (à Dan) : Je peux vous prendre en photo ?
DAN: Oui avec plaisir !
PHOTOGRAPHRE : Bien. (une fois la photo prise) Merci bien.
Lucas et Brooke arrivent à l’église.
DAN: Mon fils porte aussi bien le costume que son papa !
LUCAS: Merci. Comment ça va Déborah ?
DEB: Bien. Ça va être une cérémonie magnifique !
LUCAS : on vous retrouve à l’intérieur.
DAN: Gardez moi un slow, Mlle Davis !
BROOKE: (à Dan) Avec joie ! (pour elle même et Lucas) Vieux pervers…

[A L’INTERIEUR DE L’EGLISE]
LUCAS: Désolé.
BROOKE: C’est rien j’en entends de pire quand je croise des lycéens éméchés le vendredi soir.
LUCAS: C’est normal de la part de lycéens mais venant de mon père c’est la honte.
BROOKE: Je t’avais jamais entendu l’appeler comme ça.
LUCAS: J’avais envi d’essayer pour voir ce que ça fait.
BROOKE: Et alors ? Qu’est ce que tu en dis ? (Lucas répond par une grimace qui fait comprendre qu’il n’a pas l’air convaincu par le résultat.) Il fait un froid de canard ici.
LUCAS: Ouais c’est sûrement fait exprès, Keith a tendance à suer, surtout quand il est nerveux.
BROOKE: C’est le genre de détail que j’étais ravie d’ignorer !
LUCAS: Désolée. (il ôte sa veste et la met sur les épaules de Brooke.) Tiens, couvre toi !
BROOKE: C’est gentil.
LUCAS: Il faut que j’aille voir ce que devient Keith, c’est mon rôle de témoin. Tu peux te passer de moi ?
BROOKE: Ben, est ce que ça te vexerait si je te disais que j’avais juste besoin de toi pour rentrer ?
LUCAS: J’en aurais le cœur brisé
BROOKE: Oh, dans ce cas tu vas beaucoup, beaucoup me manquer.
LUCAS: (rigolant) Ouais, à tout de suite !
BROOKE : (Rigolant) A tout de suite !
Lucas s’en va à la recherche de Keith laissant Brooke seule. Dans une poche de la veste de Lucas, elle trouve le discours qu’il devra prononcer plus tard dans la journée.

[DANS LA SALLE PREVUE POUR LA RECEPTION]
Keith se tient près du buffet, un verre à la main.
LUCAS: Je croyais que tu avais arrêté ?
KEITH: (se retournant) Très drôle ! C’est de l’eau petit malin !
LUCAS: Je sais !
KEITH: Il fait une chaleur à crever là-dedans !
LUCAS: Du calme, ça va aller !
KEITH: Ouais, ouais je sais… N’empêche que je suis bien content que tu sois à mes côtés. Même si tu pactise avec le diable. (ils rigolent) Je sais que les discours c’est pour plus tard mais je voudrais te remercier.
LUCAS: Pourquoi ?
KEITH: Pour tout ce que tu es. Mon ami, mon témoin. Tu es plus qu’un neveu et je suis très fier du jeune homme que tu es devenu.
LUCAS: Ouais, j’avais un bon modèle !
KEITH: (apercevant Karen) Euh… Excuses moi une seconde.
LUCAS: Je te retrouve dans l’église.
Keith rejoint Karen qui donne les dernières finitions à la déco des tables.
KAREN: Tu es superbe
KEITH: Merci toi aussi comme toujours
KAREN: Tu as l’air très heureux, ça me fait plaisir. Julia est merveilleuse.
KEITH: Ouais, elle l’est. C’est drôle j’ai l’impression d’avoir enfin trouvé ma place et sans bouger de Tree Hill.
KAREN: Tant mieux !
KEITH: Viens. (il la prend dans ses bras) Et merci encore, c’est formidable que toit et Déborah serviez de témoin à Julia, tu sais quelle est seule au monde.
KAREN: C’est normal !
KEITH: Je te dois beaucoup… Bon il faut que j’aille répéter mes vœux !
KAREN: Le grand moment va arriver ! A tout de suite !
KEITH: Ouais.
Keith s’en va de son côté tandis que Karen rejoint les cuisines où elle retrouve Andy qui vient d’avoir un coup de téléphone. Il semble préoccupé.
KAREN: Ça va Andy ?
ANDY: Ouais, mais il faut que je passe récupérer quelque chose.
KAREN: Maintenant ?
ANDY: T’inquiète pas je reviens tout de suite, je ne voudrais pas rater ton entrée en scène !
KAREN : D’accord.
Il l’embrasse et s’en va.

[DANS UN COULOIR DE L’EGLISE]
Brooke se remaquille, elle a pleuré. Lucas la rejoint et s’assoie à côté d’elle.
BROOKE : (tournant la tête de manière que Lucas ne puisse pas la voir) Regardes pas.
LUCAS: Pourquoi tu pleures ?
BROOKE : C’est juste l’émotion. Ton discours est magnifique.
LUCAS: Brooke !
BROOKE : (tentant de se justifier et lui rendant sa veste) C’était plus fort que moi, je l’ai trouvé dans ta poche ! (Lucas lui sourit) C’est très émouvant. « Souviens toi de cette nuit, c’est la promesse de l’infini. »
LUCAS: C’est de Dant, on a étudier ce poème en classe.
BROOKE : Alors je devrais moins bavarder en littérature.
Ils rigolent.
LUCAS: Le reste c’est de moi.
BROOKE : J’aime bien le passage où tu dis qu’il ne faut pas avoir peur d’espérer même quand la vie nous donne toutes les raisons de baisser les bras.
LUCAS: C’est ça qui est merveilleux avec les mariage. On voit 2 personnes qui s’aiment si fort que l’espace d’une cérémonie, on a tous à nouveau foi en l’avenir.
BROOKE : Arrête, tu vas me refaire pleurer !
LUCAS: Attend (il cherche dans sa veste et tend un mouchoir à Brooke) Tiens .
BROOKE : J’espère qua mon mariage une personne parlera de moi comme ça.
LUCAS: Tu n’as rien à craindre de ce côté là.
BROOKE : (se levant l’air scandalisée) C’est pas vrai vous l’avez fait ! Ça se voit !
Peyton et Jake viennent d’arriver à l’église.
PEYTON: (gênée) Brooke ! On est dans une église !
BROOKE : (montrant le ciel du doigt) Et alors si moi je l’ai vu, Il l’a vu aussi !


[PIECE OU LES TEMOINS ET LE MARIE PEUVENT SE CHANGER]
Keith retrouve Whitey qui se bat en duel avec son nœud papillon.
WHITEY: Saleté de nœud ! la dernière fois que j’en ai mis un, Richard Nixon était encore président ! Je lui ai porté malheur
KEITH: C’est dommage, ça vous va très bien !
WHITEY: Je ressemble à un pingouin ! Où sont tes parents ?
KEITH: Oh, ils sont à un safari. Mon père aime beaucoup la chasse et cette fois, il voulait se mesurer à de grosses bêtes.
WHITEY: Drôle de priorité ! Il ne se rend pas compte que son fils va se marier ?
KEITH: Je ne voulais pas qu’ils annulent leur voyage. Mon père aurait fait la tronche pendant toute la cérémonie ! Ils viendront le mois prochain pour que je leur présente ma femme mais c’est pas grave vous ferez l’affaire !
WHITEY: Tu ne gagne pas au change ! (sortant une fiole contenant du whisky) Un petit remontant avant de plonger pour te calmer les nerf ?
KEITH: C’est gentil mais j’ai envie de vivre ça à jeun.
NATHAN: (ivre) L’amour, tu parles ! (Keith et Whitey vont à la fenêtre et découvrent Nathan un bière à la main) Attention Keith, tu ferais mieux de te tirer d’ici avant de te faire avoir ! (il boit) L’amour c’est un mensonge (il jette sa bière par terre).
Dan arrive, furieux contre son fils
DAN: Tu es devenu fou ou quoi ? Je te signale que tu es devant une église !
NATHAN: Ferme la, espèce de sale hypocrite ! Je sais bien ce que t’as fait.
Debby arrive à son tour.
DEB : Nathan, on va t’aider mon chéri.
NATHAN : A quoi faire ?
DEB: Et bien à aller mieux.
NATHAN: a aller mieux ? Mais tu ne sais même pas ce que c’est que d’aller bien maman ! Vous avez tout détruit entre Haley et moi !
DEB: Ne dis pas ça !
NATHAN: (désignant son père) Toi ! c’est toi qui a envoyé Chris aussi !
DAN: (énervé) Ne me force pas à devenir violent
NATHAN: C’est ça ! Vas te faire voir espèce d’ordure !
Dan et Nathan en viennent aux mains mais Lucas arrive à temps pour les séparer.
LUCAS: Nathan ! Nathan arrête s’il te plaît ! Calme toi, ne fais pas ça à Keith je t’en pris. Viens, viens avec moi.
DEB: Nathan
Nathan se dégage de sa mère et suit son frère.
LUCAS: Qu’est ce qui t’a prit ?
NATHAN: Elle a dit qu’elle sortait avec Chris, à la télé et devant tout le monde !
LUCAS: (pas convaincu) Nan, c’est pas possible
NATHAN: C’est ce que je croyais, c’est vraiment fini alors ?
LUCAS : Ça c’est à toi de voir.
NATHAN : Oh ça va pas Lucas.
LUCAS: (ne comprenant pas le sens exact de la phrase de son frère) Je suis triste moi aussi
NATHAN: Nan je veux dire que je vais vomir !
LUCAS : Nathan !
Lucas a tenté de rattraper son frère mais trop tard, Nathan est déjà penché vers le sol entrain de vomir.

[DEVANT L’EGLISE]
BROOKE : Les taxis pour les fêtards à votre service !
LUCAS: (aidant Nathan à monter en voiture) Baisse la tête.
BROOKE: C’est ennuyeux pour le mariage mais ça fait de la pub pour le taxi pour les fêtards ! Oh je suis contente que Nathan ait trop picolé !
LUCAS: (donnant de l’argent au conducteur qui se trouve être lycéen) Aide le à monter chez lui d’accord ?
LYCEEN: Ça roule !

[DEVANT L’EGLISE]
Karen rejoint Andy qui vient de revenir.
KAREN: Oh, je suis contente que tu sois là !
ANDY: On a un problème
KAREN: Oui, on a prit du retard à cause de Nathan.
ANDY: Nan, j’ai trouvé Emily Chambers
KAREN: Quoi ?
ANDY: Emily Chambers, c’est Julia !
Karen et Andy regardent Julia qui vient d’arriver à l’église.

[PIECE RESERVEE A LA MARIEE]
Karen rejoint Julia qui finit de se préparer.
KAREN: Est ce que ça va ?
JULIA: Oui, j’accroche le voile et je suis prête.
KAREN: Attendez, je vais vous aider…Emily !
JULIA: (mal à l’aise) Lucas vous a tout dit ?
KAREN: Mon fils sait que vous êtes la maîtresse de Dan
JULIA: Il n’y a jamais rien eu entre moi et Dan
KAREN : Vraiment ? alors dites moi, pourquoi est ce qu’il paye le loyer de votre appartement, et toutes vos factures ? On dirait presque qu’il contrôle votre vie dans les moindres détails. (comprenant tout au regard coupable de Julia) Oh mon dieu ! C’est Keith ! Dan vous paye pour se venger de son frère !
JULIA: Au début oui…
KAREN: Vous êtes… une prostituée.
JULIA: Non, j’avais des dettes à payer et le mariage n’a rien à voir avec ça ! J’ai dit à Dan que je ne travaillais plus pour lui, c’est fini parce que je suis réellement amoureuse de Keith.
KAREN: C’est une honte de lui faire ça, surtout après ce que Keith a subit jusqu’à aujourd’hui.
JULIA: Après ce que vous lui avez fait subir vous voulez dire !
Karen n’arrive plus à contenir sa colère et gifle Julia.
KAREN: Vous n’êtes qu’une trainée
JULIA: Et vous êtes encore pire, vous l’avez laissé tombé et maintenant qu’il a trouvé une femme qui l’aime vraiment, vous voulez à nouveau lui briser le cœur ?
KAREN: Je vais lui dire la vérité, qu’il sache qui vous êtes !
DEB: (après avoir frappé à la porte) C’est le moment de vérité !
JULIA: Il a trouvé le bonheur, pourquoi vous ne nous laissez pas tranquille.

[DANS L’EGLISE]
Tout le monde est là et attend le début de la cérémonie.
BROOKE : (chuchotant) Je veux savoir, c’était bien ?
PEYTON: (idem) Brooke !
BROOKE: (idem) Oh je sais, on est dans une église. Fais moi un clin d’œil si c’était bien, deux si c’était génial. (Peyton hésite puis lui fait un clin d’œil puis deux et en enchaîne plusieurs faisant comprendre à son amie que c’était fantastique) Hou ! Je le savais ! J’adore les mariage !
Elles rigolent
JAKE : (à voix basse) Dites donc les pipelettes !
Keith, Lucas et Whitey font leur entrée par une porte située sur le côté, il ne manque plus que la mariée ! Brooke fait un petit signe à Lucas qui lui sourit.
Deb et Karen descendent les escaliers menant à la pièce où se trouve Julia. Deb est toute souriante mais Karen semble très contrariée
DEB : (à Andy) En route !
ANDY: Ça va ?
KAREN: J’en sais rien…
ANDY: Qu’est ce qu’elle a dit ?
KAREN: Elle a lâché Dan, elle aime Keith.
ANDY: Et tu penses que c’est vrai ?
KAREN: (regardant Keith) Je l’espère.
DEB: (donnant son bouquet à Karen) A nous de jouer Karen, on nous attend !

[PIECE RESERVEE A LA MARIEE]
Julia se regarde une dernière fois dans le miroir puis baisse son voile, elle est très nerveuse.

[DANS L’EGLISE]
Deb traverse déjà l’allée qui mènera Julia à Keith.
KEITH: (à Lucas) Ta mère est magnifique.
C’est au tour de Karen de s’avancer. Elle tente de faire bonne figure. La marche nuptiale débute, Julia ne devrait plus tarder. Tout le monde se lève mais au bout de plusieurs mesures, toujours aucune trace de la mariée. Keith commence à paniquer tout comme Lucas qui s’inquiète. Dan, au contraire, sourit. Andy arrive en courant.
ANDY: Je suis désolé, Julia est partie.
KEITH: (sous le choc) Donnes moi tes clés !
LUCAS : Keith !
KEITH: (insistant) Donne moi tes clés s’il te plaît Lucas !
Lucas lui les donne.
KAREN: Keith (elle donne son bouquet à Deb et le suit) Keith !
Lucas les suit dehors, passe devant Dan qui affiche un air triomphant. Andy les accompagne.

[SUR LE PARKING DEVANT L’EGLISE]
Lucas cours mais il est déjà trop tard, Keith a déjà démarré et s’en va.
LUCAS: Keith !!
Dan arrive.
LUCAS: Je croyais que c’était fini ? Tu avais juré de les laisser se marier !
DAN : Je n’y suis pour rien ! Tu peux me croire Lucas, je ne ferais rien qui pourrait compromettre nos relations.
LUCAS: Espèce d’ordure ! T’es qu’un malade !
KAREN: J’ai menacé Julia de tout dire à Keith ! (Dan et Lucas la regardent) Quand j’ai su qu’elle travaillait pour toi, je suis allée la voir et j’ai menacé de tout révéler.
DAN: (triomphant) Bravo Cupidon, tout est de ta faute !
Dan s’en va. Karen regarde son fils, elle semble triste et coupable. Lucas, quant à lui, est déçu. Il sort son discours de sa poche et le jette à la poubelle puis il part laissant sa mère seule.
LUCAS: (voix off) Souviens toi de cette nuit, c’est la promesse de l’infini.

[SUR LA PLAGE]
Nathan est devant un feu, il brûle le panneau de son mariage avec Haley.
LUCAS: (voix off) C’est une promesse qui vient récompenser le courage de ceux qui l’ont affronté seul tant d’années.
Nathan sort de sa poche un paquet de photos, celles de leur mariage.

[CHEZ JULIA]
Keith entre en trombe chez Julia.
KEITH: Julia ? (plus fort) Julia ?
Mais il n’y a personne. Seule la robe de mariée est là, sur le lit.
LUCAS: (voix off) C’est la preuve de la confiance entre deux être qui est le fondement même de l’amour.


[VOITURE DE JULIA]
Julia est au volant et pleure. Elle a toujours sa bague de fiançailles au doigt.
LUCAS (voix off): C’est un effort de volonté pour oublier et s’affranchir des peurs du passé.

[DANS L’EGLISE]
LUCAS (voix off): c un serment qui lie deux ames à l’exclusion de toute autre
Karen est assise seule, Andy la rejoint. Elle pleure.
KAREN: Qu’est ce qu’on a fait ?
ANDY: Karen !
KAREN: Excuse moi Andy, il faut que j’aille voir Keith.
Elle se lève et le laisse seul sur les bancs de l’église.

[DANS L’EGLISE]
LUCAS (voix off): C’est le symbole d’un risque assumé et la reconnaissance des défis à venir.
Dan ouvre une bouteille de champagne, savourant sa victoire. Il se sert une coupe. Il renverse la figurine symbolisant Keith sur le gâteau.
DAN: Et d’un ! (il boit une gorgée et aperçoit Deb qui va chercher son sac et ses clés.) A toi maintenant !
Il rigole.

[DEVANT CHEZ PEYTON]
LUCAS (voix off): Car à deux on est toujours plus fort, comme un équipage soudé pour affronter la tempête du destin.
JAKE: Tu dis Papa ? tu dis Papa ?
PEYTON: Allez Jenny, qui c’est ça ?
JENNY: Mama
Jake et Peyton regardent devant eux, on distingue une silhouette.
PEYTON : (apeurée) Nikki !
Peyton regarde Jake, inquiète mais lui aussi ne semble pas tranquille. Nikki s’avance l’air triomphant !

[A LA PLAGE – LA NUIT]
LUCAS (voix off): L’amour sera toujours la raison d’être des humains et la force qui guide leur vie.
Nathan est devant le feu, il fait sombre. Il tient toujours les photos à la main quand Deb le rejoint.
NATHAN: (agacée de voir sa mère ici) Qu’est ce que tu veux ?
DEB: M’assurer que toi tu trouveras ce bonheur dont je ne me souviens même plus. (elle lui tend de l’argent) Tiens, vas retrouver Haley, c’est ta femme !
Nathan regarde sa mère, prend les billets et part chercher Haley.

[DANS L’EGLISE]
LUCAS: (voix off) Le plus important ce n’est pas cette cérémonie, elle ne sert qu’à montrer au yeux du monde des sentiments déjà existants et des promesses déjà scellées au plus profond du cœurs des mariés.
Brooke est assise seule à un table elle vient de recevoir un coup de fil mais ne semble pas heureuse loin de là. Lucas la rejoint, prend un chaise et s’assoie à ses côtés.
LUCAS: Encore une mauvaise nouvelle ?
BROOKE: (triste) Mon père a eu le travail qu’il voulait.
LUCAS: Ben c’est formidable !
BROOKE: (de même) Le poste est en Californie. (silence) On déménage dans une semaine. (retenant ses larmes) J’ai pas envie de partir !
LUCAS: Qu’est ce qu’on va faire ?
Lucas la prend dans ses bras, Brooke craque et pleure.

LUCAS: (v.o) Previously on One Tree Hill.



[INT. KAREN’S CAFÉ – BEHIND THE COUNTER – DAY]

LUCAS: I wanna move in with Dan.

KAREN: Over my dead body(!)

(Lucas stares with his mouth open.)

KAREN: (v.o) What does Dan have over you?

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – LUCAS’ BEDROOM – EVENING]

(Lucas empties his stuff onto the bed, including his HCM medicine and leaflets.)

DAN: (Entering the room.) How did you convince her that you didn’t have HCM?

LUCAS: I used Keith’s negative results letter.

CUT TO:



[EXT. NEW BRUNSWICK COUNTY TRANSIT AUTHORITY – EVENING]

(Haley has her hands in her pockets as she walks past Chris, towards the bus door.)

NATHAN: (v.o) She left to be with Chris. She kissed him, before she left.

(Chris puts her luggage away as he watches her.)

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – FRONT HALL – EVENING]

(Andy has his phone in his hand as he talks to Karen.)

ANDY: My investigator found something interesting about Dan.

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Peyton and Jake are sitting on Peyton’s bed after their first date.)

JAKE: Let’s just… go slow. OK?

PEYTON: (Considers before nodding.) OK.

CUT TO:



[INT. JAMES SCOTT APARTMENT – KITCHEN – EVENING]

NATHAN: You know there’s a girl you had feelings for.

LUCAS: Nathan-

NATHAN: Look me in the eye. Tell me I’m wrong.

(Lucas looks at Nathan but can’t say it.)

NATHAN: You need to talk to her, Luke.

(Nathan walks away.)

CUT TO:



[INT. CHURCH – FRONT SEATING – EVENING]

(Jules sits in the church, Dan behind her. She was praying before he entered.)

JULES: (Her back to him.) I’ve decided to tell Keith the truth.

DAN: Maybe you won’t have to. I think I’ll just let this one go.

(Jules turns to look at him.)

DAN: Keith doesn’t ever have to know.

FADE TO BACK:
END OF PREVIOUSLY ON:
OPENING CREDITS ROLL:



FADE IN:

[EXT. THE RIVER WALK – DAY]

(A white boat with white sails moves slowly past.)

LUCAS: (v.o) Kahlil Gibran once wrote: (Lucas comes into the shot, bouncing a basketball while listening to his Ipod.) You’re reason and your passion are the rudder… and the sails of your seafaring soul. If either be broken, you can but toss and drift, or else be held at a standstill in mid-seas. For reason, ruling alone, is a force confining; (Shot fades to that of a church with Keith standing by his car, looking up at it.) and passion, unattended, is a flame that burn to it’s own destruction.

(Lucas continues to bounce the ball as he comes upon Keith.)

KEITH: Hey!

(Lucas looks up, holds the ball steady and takes an earphone out.)

LUCAS: Hey!

(They clap hands.)

LUCAS: You’re a… (Looks at him.) little early… (Takes the other earphone out.) and underdressed. (Laughs)

KEITH: (Looks down at himself.) Yeah well, you know, I’m just… making sure everything’s OK. (Smiles at Lucas.)

LUCAS: Anything I can help you with?

KEITH: (Shakes his head.) No, no. You’ve done enough. Everything is perfect. (Hugs Lucas.) I’m getting married today.

(Lucas looks past Keith’s shoulder, slightly worried.)

(A phone rings off-screen.)

CUT TO:



[INT. NATHAN’S APARTMENT – BEDROOM – DAY]

(Nathan sighs as he picks his phone off the floor. He answers his cell in his tank top, on his stomach, half off the bed.)

NATHAN: Didn’t know rock stars were such early risers.

CUT TO:



[INT. CLUB – BACKSTAGE – DAY]

(Haley walks around a deserted backroom.)

HALEY: (Tiredly) We just finished rehearsing all night. (Laughs to herself.)

NATHAN: (Through the phone.) Yeah-

CUT TO:



[INT. NATHAN’S APARTMENT – BEDROOM – DAY]

NATHAN: -don’t let me stop you from falling into bed with Chris.

HALEY: (Through the phone.) It’s not like that and you know it.

NATHAN: (Scoffs and moves.) I don’t know anything, anymore. (Gets off the bed.)

CUT TO:



[INT. CLUB – BACKSTAGE – DAY]

HALEY: (Exasperatedly) You know, I was just calling to tell you that we’re gonna be on TV. We’re doing this live interview and I was hoping you’d watch.

CUT TO:



[INT. NATHAN’S APARTMENT – BEDROOM – DAY]

(Nathan is sitting on the edge of his bed.)

NATHAN: (Sceptically) That’s why you called?

CUT TO:



[INT. CLUB – BACKSTAGE – DAY]

HALEY: Nathan, none of this means anything if I can’t share it with you.

CUT TO:



[INT. NATHAN’S APARTMENT – BADROOM – DAY]

NATHAN: (Sighs mockingly and stands.) Keith’s wedding’s today.

CUT TO:



[INT. CLUB – BACKSTAGE – DAY]

HALEY: (Surprised) He’s getting married?

NATHAN: (Through the phone.) Yeah-

CUT TO:



[INT. NATHAN’S APARTMENT – BADROOM – DAY]

(He stops at the window.)

NATHAN: -It won’t last.

CUT TO:



[INT. CLUB – BACKSTAGE – DAY]

(Haley closes her eyes and sighs.)

HALEY: What, what can I say to make things better because I really want to. You know?

NATHAN: (Through the phone.) You can’t,-

CUT TO:



[INT. NATHAN’S APARTMENT – BEDROOM – DAY]

(He smiles.)

NATHAN: -see, (Sighs) it’s a part you have to live with.

CUT TO:



[INT. CLUB – BACKSTAGE – DAY]

(Haley sighs.)

(Half the shot fades into the apartment with Nathan standing and looking out at the balcony, he sighs too.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(The camera pans down from the window, across Jenny, to the bed where Peyton and Jake are lying, kissing.)

(Jake pauses as Jenny mumbles.)

JENNY: Dada.

JAKE: (Shocked) That was a word(!) (Points behind. A door opens somewhere.) That was definitely a word. (Sits up and turns to his daughter.)

PEYTON: (Smiling) In what, Swahili?

JAKE: She said ‘dada’! (Peyton sighs.) My baby’s a genius.

(Peyton laughs and Brooke comes rushing in, ecstatic and completely ignorant to the fact that Jake is the bed too.)

BROOKE: OK, major news; (Peyton turns to her. Jake does too.) Brooke Davis is officially twenty-four hours away from being student council president and rich again!

PEYTON: (Clearly embarrassed with her position.) What, you and Felix getting married, too?

BROOKE: Please(!) My dad has this final job interview with this giganto company today; they’re taking him to play golf… (Peyton turns to Jake, laughing.) and while my dad may not be the brightest tool in… the wherever they keep tools, he can play golf like freaking Michael Jordan(!)

PEYTON: (Laughs) OK…

BROOKE: (Finally noticing Jake.) And hello, Mrs Jagielski, you two are totally in bed together(!) (Backs up.)

(Jake smiles at Jenny.)

PEYTON: (Threateningly) Brooke(!)

BROOKE: This is great, I am gonna go… and do… almost rich girl things and you are going to call me later with the details.

(She smiles, jumps about a bit and leaves.)

(Jake turns and points at Jenny.)

JENNY: Dada.

JAKE: (Joyfully) She’s saying ‘dada’!!

(Peyton laughs loudly.)

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – KITCHEN – DAY]

(Nathan takes yoghurt and some more things out of the fridge and puts them into his bag. He turns back to the fridge to get more things. Lucas walks to the fridge and takes out a bottle of water.)

LUCAS: Just leave the caviar. I’ve acquired a taste for it. (Smiles at Nathan.)

(Lucas laughs and turns to sit at the table while Nathan continues to rummage around the fridge.)

LUCAS: You know, there’s gonna be free food at Keith’s wedding today.

NATHAN: (Looks at him and smirks.) No thank you. I’m not going to that. (Puts some cans in his bag.)

LUCAS: You really gonna do that to Keith?

NATHAN: Look who’s talking. I can’t believe you’re actually gonna let them go through with it.

LUCAS: He loves her… and she loves him. She just made a mistake. (His double meaning is quite obvious.) You gonna crucify her for the rest of her life?

NATHAN: Haley called this morning.

LUCAS: (Pleased) That’s great.

NATHAN: Yeah, to tell me she’s gonna be on TV today. You believe that?

LUCAS: (Shrugs) It’s still awesome for her, man.

NATHAN: (Turning back to the fridge.) Yeah, whatever. (Takes a bottle.)

LUCAS: Look, Nate, I think you should come to the wedding, man. A lot of people miss you.

(Nathan looks at his brother but doesn’t reply.)

DEB: (o.s) Nathan(!) (Smiles as she enters the room, pleased to see her son.) I’m so glad you’re here. Um,… let me make you some eggs?

NATHAN: (Barely looking at her.) I think you’re out. (He shuts the fridge.)

(He sighs and turns to his bag as Deb watches him, heartbroken.)

DEB: It’s so good to see you.

(Nathan takes his bag and walks past Lucas and out of the house. Lucas feels bad for Deb. She sighs.)

LUCAS: Sorry. (He stands and walks in the same direction.)

(Deb stands and sighs for a while before turning to the cabinet on her right and opening it. She rummages around and takes out a bottle of pills, throwing a quick glance behind her to make sure that no one’s looking. She opens it with shaking hands and takes out two pills.)

(She pours herself a glass of water and takes one pill, then takes the other. The camera pans to show Lucas leaning against the far wall, looking at her but keeping out of her eyesight. His expression is set and he backs away slowly.)

(Deb sighs.)

CUT TO:



[EXT. JULES’ HOUSE – FRONT PORCH – DAY]

(Dan is sitting oh the porch chair, smiling. The door opens and Jules stands there, in a red robe.)

DAN: (Barely turning to look at her.) Great day for a wedding. (Smiles)

JULES: What do you want?

DAN: (Reaches out in front and grabs something.) Bought you a present.

(He opens a jewellery box and hold out a sapphire and diamond necklace to her.)

DAN: Something blue, right?

(Jules takes it from him for a closer look. She shuts the box.)

JULES: I’m not taking it!(!) (Holds it out to him.)

DAN: (Holds a hand up.) Come on, it’s your final payment.

JULES: You said we were done.

DAN: And we are. (Turns to her and smirks.) Just wanted to say ‘welcome to the family’.

(He stands.)

JULES: So easy for you, isn’t it?

(Dan pauses. He looks forward as he listens to her.)

JULES: (Mockingly) Dan Scott; king of the world. (Smiles) But someday, somebody’s gonna bring you down and I’m gonna watch.

DAN: Don’t hold your breath, sweetheart.

(Jules glares at him as he walks away.)

CUT TO:



[EXT. KAREN’S CAFÉ (STOCK) – DAY]

CUT TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – KITCHEN – DAY]

(Karen takes cookies out of the oven as people work in the kitchen. She places them at the front. Andy enters the café, holding a folder and looking down at it.)

(Karen sees him and hurries to him.)

KAREN: Did you talk to your investigator?

ANDY: I did.

KAREN: (Expectantly) Anything I can use to get Lucas back?

ANDY: (Nods) Yeah. Have you ever heard of Emily Chambers?

KAREN: No, why?

ANDY: I think Dan’s having an affair.

(Karen looks at Andy, stunned. She looks at the folder.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[EXT. KAREN’S CAFÉ (STOCK) – DAY]

CUT TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – COUNTER – DAY]

(Karen’s looking through the folder. She flips past a photocopy of a cheque for two thousand dollars, made out to Emily Chambers and signed by Dan.)

(She smiles and walks to Andy.)

KAREN: Emily Chambers? I’ve never even heard of her.

ANDY: Well, Dan sure has. He’s paying her rent, (Karen looks back at the folder.) her bills; personal cheque.

KAREN: (Scoffs) Well, why am I even surprised? (Looks up at Andy, eyes wide.) Poor Deb(!)

ANDY: Karen, I-I know you care for Deb but… Dan’s not fighting fair here. If we wanna get Lucas back, we have to beat him at his own game. My guy’s working on a photo; we should find Emily first.

(Karen looks at him sadly.)

CUT TO:



[INT. LIQUOR STORE – DAY]

(Whitey’s looking at bottles of alcohol. He’s unsure of which one to buy. Nathan walks in behind him and pauses.)

NATHAN: (Cockily) Little liquid courage for the groom?

WHITEY: (Not turning) Hello, Nathan.

NATHAN: It’s not too late to stop him, you know? (Whitey puts the bottle back and picks up another.) Tell him what kind of hell he’s really in for… like someone should have done for me.

WHITEY: (Laughs) You’re getting pretty good at the moody, broody bit, aren’t you? Plan to give Lucas a run for his money? (Puts that bottle back, too.)

NATHAN: Whatever(!) (Turns and walks to the fridge full of beer cases and bottles.) Let’s have it.

WHITEY: And what’s that?

NATHAN: (Opens the door.) The inspirational story. (Takes out a case of beer.) Isn’t this the part where you tell me everything’s gonna be OK? (Shuts the door.)

WHITEY: (Turns to him with a mocking smile.) I’m sorry; the pity store’s closed today. (His smile turns into a glare. He turns back.) Besides, I’m not sure you’re worth it anymore.

NATHAN: (Shrugs) Great(!)

WHITEY: (Picks his bottle and heads for the checkout.) Look son, you took a big risk and I admire you for that, (Nathan follows him.) but it’s easy to be happy when things are going well. (Nathan puts his case up too.) Marriage is about making it through, staying together even when things turn to crap. (He counts his money.)

NATHAN: Looks like I got my story anyway.

WHITEY: (Turns to Nathan.) Will you grow the hell up?! You might not like Haley very much right now, but she’s still your wife and where I come from, that still means something, whether like it or not!

(Nathan stares and Whitey smiles viciously.)

WHITEY: There’s your story. (To the shopkeeper.) By the way, his ID’s fake.

(Nathan sighs as the shopkeeper takes his lager away.)

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – KITCHEN – DAY]

(Lucas opens the cupboard and takes out the bottle of pills. He looks behind, much like Deb did, before reading the label.)

(The pills are prescribed to Deb and come with a warning of schedule II control abuse liability. They are basically, very powerful painkillers.)

(A door opens off-screen.)

BROOKE: KNOCK KNOCK!!

(Lucas almost drops the bottle in his surprise. He puts a hand to his head. Brooke appears in the doorway, laughing. He puts the bottle back.)

LUCAS: Jeez! Uh… (Shuts the cupboard door and sighs in relief.) crazy girl, what are you doing to my heart?

(Brooke walks forward.)

BROOKE: Good thing you don’t have that genetic defect(!) (Jumps up and sits on the worktop.)

LUCAS: (Evasively) Yeah. What’re you doing here?

BROOKE: Well, I just came by to let you know that my safe ride’s program; ‘DW not I’, is officially up and running so pass the word at the reception. (Lucas opens another cupboard door, all the while looking at her.) You know, drunk and bitter bridesmaids and… (Shrugs) Deb.

LUCAS: (Confused) Yeah.

BROOKE: (Very obviously.) It’s a shame I’m… not gonna be there myself.

(Lucas looks at her, raising an eyebrow.)

BROOKE: (Quickly) To let everyone know… about the program.

LUCAS: Uh-huh(!)

BROOKE: (Smiling) What?

LUCAS: (Shuts the cupboard.) I don’t know; big… romantic ceremony,… (Brooke sighs longingly.) followed by a big fancy party. Wow(!)

BROOKE: (Groans sadly.) Oh,… I know. (Lucas walks around her and she turns to watch him.) And then there’s the flowers and the dresses and the vows(!)

LUCAS: Not to mention my best man speech.

BROOKE: Come on, you’re killing me. You know I’m a sucker for weddings! Any (Gets off the counter.) chance you could use a date, in a just friends sorta way to pal around with?

LUCAS: (Eyes her.) What about Felix?

BROOKE: Grounded; his parents found out the ‘Bash for Brooke’… and besides, we said we were gonna try to be friends. (Smiles)

LUCAS: Yeah, we did. (Nods)

BROOKE: (Looking at him, short of begging.) Please. Please, Lucas(!) Please, please, please, I wanna go so bad!

(Lucas looks away, laughing silently.)

LUCAS: (Giving in.) OK.

BROOKE: Yay! (Holds up her arms in victory.)

LUCAS: It’s a date. (Off Brooke approaching objection.) Kinda - sorta - not really.

BROOKE: Yeah, whatever, I’m in. Just… pick me up early.

(She smiles and leaves the house.)

FADE TO:



[EXT. SAWYER RESIDENCE (STOCK) – DAY]

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Peyton is standing in front of the mirror, holding a top to herself, she’s trying to see how good it looks. Brooke walks into the room, Peyton sees her through the mirror.)

BROOKE: (Smirking) Hello, hottie!

PEYTON: (Turning) Oh,… yeah, well, (Holds the dress up.) this one wasn’t my mom’s, so… (Smiles)

BROOKE: Yeah, well,… (Opens her coat to show her dress.) neither was this one(!)

(Peyton gapes at the sparkly multicoloured dress.)

PEYTON: Whoa(!)

BROOKE: (Laughs) I know, I kinda Anne Frank’d a couple things in the attic before the yard sale.

PEYTON: So you’re going to the wedding?

BROOKE: Um-hum. (Uncertainly) With… Lucas. (Pause) Just as friends. (Sits on Peyton’s bed.)

PEYTON: (Humouring her.) Really?

BROOKE: (Smiling) Come on, love triangles are so last season.

PEYTON: (Shrugs) So, I mean, Felix is totally cool with it, right?

BROOKE: (Guiltily) …I actually haven’t, um… told him yet.

PEYTON: (Wide-eyed) Brooke(!)

BROOKE: I know, it’s just, I’ve never just been friends with a guy before except Mouth and… that’s different.

PEYTON: (Putting on earrings.) Well how’s it going?

BROOKE: Good(!) Felix is my boyfriend, Lucas and I are just friends. I promise. (Smiles thankfully.) But I love you for looking out for me.

PEYTON: OK. (Turns back to the mirror.)

BROOKE: (Walks to her.) On the subject of boys; how are things going with Jake? (Crosses her arms.)

PEYTON: (Shrugs) You know, still taking it slow.

BROOKE: Oh, slow’s good, (Nudges her with her hip.) fast is better(!)

(Peyton laughs.)

PEYTON: (Pushes her lightly.) Shut up(!)

(They laugh.)

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – DAN AND DEB’S BEDROOM – DAY]

(Deb is sitting at her vanity. She’s getting ready. Lucas is seen through the slightly open door. He knocks. Deb turns to see who it is.)

DEB: Lucas, hi.

LUCAS: (Enters slightly.) Hey.

DEB: You better get dressed. (Turns back to the mirror and combs her hair.)

LUCAS: Yeah, I know. I know Nathan was kind of abrupt this morning,… just wanted to make sure you were OK.

DEB: (Looks at his reflection.) I’m fine. (Smiles)

LUCAS: Deb,… after my accident,… the doctors prescribed me some… really powerful painkillers (Deb stares at her reflection.) except for they gave them to my mom… because they knew how easy it would be for me… (Deb turns to him, slowly and angrily.) or anyone for that matter to become addicted.

DEB: (Forcefully calm.) Have you been spying on me?

LUCAS: I was just-

DEB: You are a guest in my house, Lucas… and as long as you’re living under my roof, I would appreciate you not snooping around in my life(!)

LUCAS: (Shakes his head.) Deb, I’m just trying to help.

DEB: Oh, go-yeah, that’s just what I need; an adolescent boy to solve all my problems.

LUCAS: Deb(!)

DEB: (Stands) Get the hell outta here, Lucas. (Walks to him.) You are way outta line, and way out of your league(!)

(Lucas backs up as she slams the door in his face. He looks down and turns away from the door. On the other side, Deb looks around, worriedly.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. ROE RESIDENCE – KAREN’S BEDROOM – DAY]

(Andy finishes zipping Karen’s dress up. She smiles appreciatively into the mirror and smoothes the dress down.)

ANDY: (Donning his jacket.) So you, uh, (Indicates the both of them.) still think this looks weird?

KAREN: Uh-um. (Shakes her head.) And it feels pretty good, too.

ANDY: (Laughs) (Without thinking.) I love you.

(Andy halts as he realises what just slipped out. Karen is staring forward, her back to him; worry etched into her face.)

ANDY: …Oh god, that,… that kinda came out, didn’t it?

(The worry’s gone as Andy continues to struggle.)

ANDY: Not that I,… not that I don’t mean it, coz,… I’ve been dying to say that for a-for a while now, it just, it just never seems like the right time. (Karen turns to him.) You know, what with Lucas being thrown into jail an-and me-me getting a private investigator, it’s just… well, uh, (He walks up to her.) I love you. I love your mind, I love your heart, I love picturing our future together. (Karen gives him a look.) I mean, I-I hate the thought of you… (Shrugs) ever not being in my life.

KAREN: Andy-

ANDY: An-and, I don’t want you to say anything. You… know, I just… I just had to get that out. (Tries to turn.)

KAREN: (Smiling) I love you too.

(He turns to her, delighted.)

ANDY: I was hoping you’d say that!

(They kiss.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Jake walks into Peyton’s bedroom.)

JAKE: Peyton!

PEYTON: I’m so sorry, I’m not ready yet. Just give me two seconds. I’m being a total girl.

JAKE: (Checking his watch.) That’s OK, we got time.

(He stands and waits. Peyton’s bathroom door opens and she exits. She wearing a green, strapless, dress and smiling.)

JAKE: (Speechless) Wow(!) (Scoffs) ‘Total girl’ is right(!)

(Peyton smiles as he approaches her.)

JAKE: It’s a, uh,… good thing that we’re taking it slow, right?

PEYTON: Yeah. (Whispers) Slow.

JAKE: Yeah.

(There’s a beat before they kiss. She takes his suit jacket off.)

FADE TO:



[INT. KEITH’S APARTMENT – BEDROOM –DAY]

(Keith puts his suit on and looks in the mirror. He straightens his clothes and picks up the box with the ring. He looks at if before closing the box and pocketing it.)

FADE TO:



[INT. NATHAN’S APARTMENT – LIVING ROOM – DAY]

(Nathan stops walking and looks down their wedding picture and the Polaroid snapshot that Deb put in it. The camera fades back to his face and then back to the picture.)

FADE TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – HALLWAY – DAY]

(There’s a framed picture of Dan and Deb on their wedding day – it’s a very bad fake. Deb is leaning on the shelf and looks at it. She looks up into the mirror in front of her.)

FADE TO:



[INT. JULES’ HOUSE – LIVING ROOM – DAY]

(Jules stands in front of the mirror and looks at herself in a lace wedding dress. She smiles at her reflection.)

FADE TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Peyton and Jake’s clothes are strewn all over the floor. The camera pans across it before moving to the bed where the pair are very much naked. The bedcovers barely cover anything. There are a series of fade outs as the viewers get various shots of their faces as they go at it – they are going to be late.)

FADE TO:



[EXT. DAVIS RESIDENCE – FRONT DRIVE – DAY]

(Lucas walks up to Brooke as she walks down the path smiling.)

LUCAS: Hi.

BROOKE: Hi.

LUCAS: (Looks at her.) You know you look amazing, right?

BROOKE: (Laughs embarrassedly.) Thanks.

(They walk to Lucas’ car and he holds the passenger door open for her. She gets in and he closes the door. Brooke looks on, smiling.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Peyton and Jake have finished and are just lying in bed.)

JAKE: How’re you feeling?

PEYTON: (Looks at him.) Happy.

JAKE: (Smiles) Yeah, me too.

(He picks up his watch from the bedside table and looks at the time.)

JAKE: Man, we’re gonna be late.

PEYTON: Weddings always start a little bit late anyway, right?

JAKE: At least half an hour.

(The camera zooms out slowly.)

PEYTON: …Works for me.

(They go at it again.)

FADE TO:



[INT. CHURCH – SEATING AREA – DAY]

(Brooke and Lucas walk into the place where the party will take place. There is an ice statue of two swans, with their heads bowed and touching, as the centrepiece.)

BROOKE: (Awed) Oh, it’s beautiful(!) Thank you for bringing me, Lucas.

LUCAS: (Smiles at her.) You’re welcome.

(Brooke touches the ice statue and grins.)

LUCAS: So,… how are things with Felix?

BROOKE: …Good! Great(!)

LUCAS: Yeah?

BROOKE: Yeah. (Nods) He helped me with my campaign and… threw me a party. (Smiles)

LUCAS: So you guys are good. (Looks at her.)

BROOKE: I don’t know. He’s been… so sweet. (Pause) Really, but,… lately, I just kinda find myself feeling… (Grins at him.) independent(!) Amazingly. I don’t even know if I want a boyfriend right now(!)

LUCAS: I guess we’re both… finding a new way… for ourselves, huh?

BROOKE: (Smiles) I guess so.

(They smile at each other.)

CUT TO:



[INT. STUDIO – BACKSTAGE – DAY]

BACKSTAGE GUY: OK, listen up, you go out, they’ll ask you a couple of questions. (Walks up to Haley and Chris.) Now keep it positive. You’re thrilled to be on TV. It’s all about living the dream. (Shakes Chris’ hand.)

CHRIS: (Nods) Yeah.

HALEY: Absolutely.

BACKSTAGE GUY: Oh, (Clicks his fingers and turns back to Haley.) take off the wedding ring.

HALEY: (Dumbfounded) What!?

BACKSTAGE GUY: It’s a love song, Haley. Look, you and Chris, I mean, look, you sound like a couple, you look like a couple, (Chris smiles.) let them think you’re a couple.

HALEY: But we’re not a couple(!)

BACKSTAGE GUY: Details.

CHRIS: Yeah, come on, Haley.

(Haley sighs and looks at him.)

BACKSTAGE GUY: Alright, look,… the girls should wanna be you and the guys should wanna be with you, alright, the wedding ring kinda gets in the way of it all.

CHRIS: For some people.

(Haley looks at him.)

BACKSTAGE GUY: OK, well, you guys can figure it out but… trust me, I’d lose the ring. (His phone rings and he answers it.) (Into the phone.) I’m leaving right now!

HALEY: (Trying to stop him.) Listen, I’m not- (He walks away. Haley sighs and stops.) (To Chris.) I can not believe you’re asking me to do this!

CHRIS: (Playing with her naivety again.) Haley, this is our shot(!) Nothing else matters.

HALEY: Nathan matters!

CHRIS: Then what are you doing here? Listen, you made a decision. Don’t blink now! (Apparently, nobody taught him that pointing is rude.)

CUT TO:



[INT. NATHAN’S APARTMENT – LIVING ROOM – DAY]

(Nathan is lying on the couch, tapping the remote on his leg. We can clearly see his wedding ring. Deciding, he sits up and turns the TV on to Gavin DeGraw singing Chariot.)

(It is quite obvious to see that the video was shot during last season at Karen’s café during the open mic night.)

NICK ZANO: Alright, I’m Nick Zano and this is Totally Live Week. That was Chariot, the new one from Gavin DeGraw who’s on tour right now with The Wreakers, otherwise known as Michelle Branch and Jessica Harp. Also on that tour are two newcomers who’s single, When the Stars Go Blue drops next Tuesday, (Haley and Chris are chatting.) we’re here live with Chris Keller and Haley James.

HALEY: (Quickly) Haley James-Scott.

(Nathan smiles as he watches.)

NICK ZANO: Uh-oh, three name roll. Girls with three names are always trouble.

(Haley laughs.)

CHRIS: Ah, this one’s no different.

NICK ZANO: Oh, OK. Now, you guys have great chemistry; obviously a great sound, (Nathan’s smile drops.) now tell the truth, you a couple in real life?

(Haley and Chris laugh.)

HALEY: Um, actually-

CHRIS: (Talks over her and pts his arm around her shouldre.) You know, the music never lies. (Grins)

(Haley looks straight at the camera. Nathan blinks and looks away.)

NICK ZANO: Say no more! You heard it here first. (Nathan can’t believe what he’s hearing.) Alright, let’s take another look at those tour dates and we’ll be back, right after this.

(Nathan looks back at the TV, betrayed.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[EXT. THE CHURCH – FRONT ENTRANCE – DAY]

(The camera is focussed on the church before panning down to Dan and Deb greeting guests.)

DAN: Same colour as that shirt. You know where you’re sitting, right?

(Dan shakes a woman’s hand as she nods.)

DAN: See you inside.

(He shakes the hand of a man who was just talking to Deb. A photographer approaches Dan and Deb.)

PHOTOGRAPHER: (Clapping Dan on the back.) Can I get one of you two?

DAN: Absolutely.

(The photographer takes a picture and the frame freezes, turning black and white, for a beat. He nods at them and walks away.)

DAN: Well, well, well, my son cleans up good.

(Lucas walks up with Brooke.)

LUCAS: (Stopping in front of him.) Thank you. (Smiles) How are you, Deb?

DEB: (Tension palpable.) Great(!) The place is beautiful.

LUCAS: I think we’re gonna head inside.

(Lucas and Brooke walk away.)

DAN: Save a slow dance for me Miss. Davis.

BROOKE: OK(!) (Under her breath to Lucas.) You old perv(!)

CUT TO:



[INT. THE CURCH – WALKWAY – DAY]

(Lucas and Brooke walk down a side together.)

LUCAS: I’m sorry.

BROOKE: It’s OK. I get worse than that from drunk high school boys every Saturday night.

LUCAS: Yeah, but it’s worse when it’s not drunken high school boys but your dad(!)

BROOKE: (Looks at him, surprised.) I’ve never heard you call him that before.

LUCAS: (Evasively) I’m trying it out. See how it sounds.

BROOKE: And? What do you think?

(They come to a halt in front of the signing-in book. Lucas groans.)

BROOKE: (Rubbing her arms.) OK, it’s freezing in here.

LUCAS: (Rubs her arm.) Yeah, that’s probably by design; Keith’s kind of a sweater, especially when he’s nervous.

BROOKE: (Amused) OK, things I never needed to know.

(Lucas takes his jacket off.)

LUCAS: (Nods) Sorry.

(Brooke laughs.)

LUCAS: Look, here you go.

BROOKE: Thank you.

(He puts his jacket around her shoulders.)

LUCAS: So look, I have to go see Keith, you know, start being the best man. (Laughs) You gonna be OK?

BROOKE: Well, can your ego handle it if I tell you I just needed someone to get me in the door?

LUCAS: (Shakes his head.) Not really.

BROOKE: Then, boy, I am gonna miss you.

LUCAS: (Laughs) Yeah.

(He walks away as Brooke laughs. She hears a rustling as she moves and inspects. She takes out a folded up piece of paper. She looks back at where Lucas left before looking down at the paper and unfolding it.)

CUT TO:



[INT. CHURCH – SEATING AREA – DAY]

(Keith is standing around, alone, with a Champaign glass in hand.)

LUCAS: (Approaching from behind.) Old habits die hard, huh?

KEITH: (Turns and laughs.) It’s-it’s just water, smart ass.

LUCAS: (Laughs) Yeah.

KEITH: It’s just so damn hot in there. (Tugs at his collar.)

LUCAS: You’re gonna be fine.

KEITH: Yeah, yeah, I know. But, uh, I’m still glad you’re here though. Even if you are still living with the Devil.

(Lucas groans again. Keith smiles and nods.)

KEITH: Hey, listen, I don’t-I don’t wanna get mushy but, um, I just wanna say thanks.

LUCAS: For what?

KEITH: Just… for being you, and for being my best man. You really are it, you know? And I’m real proud of the man you’re turning out to be.

(Lucas smiles.)

LUCAS: Nah, (Slaps him arm.) who do you think I learned it from?

(Keith looks to Lucas’s side slightly and sees Karen at the dining table with a bowl of roses, laying them out. Karen looks up, sees him, and smiles.)

KEITH: Um, just… give me a second, huh? (Puts the glass down and walks to Karen.)

LUCAS: Yeah, I’ll be inside.

(Keith walks to Karen and she looks up.)

KAREN: (Smiling) You look amazing.

KEITH: (Smiles proudly.) Thanks. So do you… (Shrugs) as always.

KAREN: (Smiles) It’s good to see you so happy. Jules is great.

KEITH: (Nods) Yeah, she is. It’s like I finally found my place in the world and it was, uh, it was right here all along.

KAREN: (Tensely) I’m glad.

KEITH: (Sighs and holds out his arms.) Come here.

(Karen walks to him and hugs him. They smile and let go.)

KEITH: Also, I really appreciate you and Deb standing up for Jules, you know? She really doesn’t have anybody else.

KAREN: Of course. (Nods)

KEITH: Thank you… and, um, now I’ve got some vows to go make.

KAREN: Yes you do(!) (Smiles) I’ll see you up there.

KEITH: OK. (Turns and leaves.)

(Karen picks up the basket of roses again and walks into the back where people are cooking. Andy shuts his phone, looking worried. Karen looks at him.)

KAREN: Is everything OK?

ANDY: (Still looking down.) Yeah. I just gotta go pick something up real quick.

KAREN: Right now?

ANDY: Yeah, I’ll be right back, trust me. I wouldn’t miss seeing you walk down that aisle. (Kisses her.)

(Karen smiles and turns away after he leaves.)

CUT TO:



[INT. THE CHURCH – WALKWAY – DAY]

(Brooke is reapplying her eye make-up. She sniffs. The shadow of someone appears as they sit next to her.)

BROOKE: (Looking away.) Don’t look at me. (Sniffs some more.)

(Lucas doesn’t listen and nudges her.)

LUCAS: (Concerned) Have you been crying?

BROOKE: Just tearing up a little. (Sighs) I read your speech.

LUCAS: Brooke(!)

BROOKE: (Smiles and hands his jacket back.) Don’t leave your journal where I can find that, either. (Lucas smiles.) It was beautiful. (Lucas looks at her and she recites.) ‘Remember tonight for it is the beginning of always’.

LUCAS: …That’s Dante. We read him last semester.

BROOKE: (Embarrassed) And I need to pay more attention in English.

(They laugh.)

LUCAS: The rest is me. (Smiles at her.)

BROOKE: (Completely taken.) The part about taking chances and believing in the possibility, even when life has given you every reason not to believe… (She smiles happily.)

LUCAS: That’s what’s so great about weddings; you know, two people come together… and even if it’s just for one night, they make us believe again.

BROOKE: (Smiles) Stop(!) I don’t have anymore tissues(!) (Laughs)

LUCAS: (Reaches into his pocket and takes out a huge handkerchief.) Here. (Shakes it open.)

BROOKE: (Rubbing gently at her eyes. She accepts it.) I just hope at my wedding, someone says something that nice about me.

LUCAS: I think you can count on that.

(Brooke takes one look at the couple descending the stairs and stands with a gasp.)

BROOKE: (Open-mouthed) Oh my god(!) (The photographer comes up behind her.) You guys totally did it(!)

(Snapshot sound effect and the frame freezes, black and white, on Peyton and Jake’s dumbfounded looks. They’ve been caught.)

PEYTON: Um,… (She straightens Jake’s tie and looks at Brooke embarrassedly.) Uh, Brooke, we’re – we’re in a church(!)

BROOKE: (Whispering forcefully.) So?(!) If I can tell, (Looks up and points.) so can He(!)

(Peyton and Jake laugh embarrassedly.)

CUT TO:



[INT. OUTHOUSE - CHANGING ROOMS – DAY]

(Keith walks into the room. Whitey’s straightening his bowtie.)

WHITEY: Black tie; I haven’t worn one of these things since Dick Nixon was in office. (Turns to Keith.) Look what happened to him.

KEITH: (Straightens Whitey’s tie.) Well, I, um, I appreciate the effort. (Smile happily.)

WHITEY: I feel like a penguin(!) (Frowns and turns away again.)

(Keith laughs.)

WHITEY: Where’re your folks?

KEITH: Oh, um,… (Amused) they’re on safari, believe it or not. Dad’s off, uh, killing big animals or something.

WHITEY: What has happened to the world for god’s sake; their son’s getting married!

KEITH: (Shrugs) Yeah well, you know, they offered to cancel but I knew Royal would just pout about it the whole time so I - I just told them to come on down next month and meet Jules. (Whitey shakes his head.) So, for right now, you’re all I got.

WHITEY: Lord help you if that’s true. (Takes out a flask from his pocket and unscrews the top.) Maybe you’d like a little boost from Mr J.D. (He holds up the flask.

KEITH: (Hesitates) Um… actually (Smiles) I think I’m gonna do this one sober.

(Whitey nods and takes a swig.)

NATHAN: (o.s) True love! That’s a good one.

(Whitey and Keith turn to look at the widow, where Nathan’s drunken voice is coming from.)

NATHAN: (Tipsy) Don’t… do it, Keith! Just get out while you can! It’s all a lie!

(Nathan is standing outside, looking into the window with beer in one hand. He’s holding his arms out. He takes a drink and staggers about. Whitey and Keith walk to the window.)

NATHAN: There’s no such thing as forever(!)

(He throws the bottle and it smashes off-screen. He looks at it.)

DAN: (o.s) What the hell are you doing?(!) (He comes rushing out of the main church.) This is a church for god’s sake! (Deb appears behind him.)

NATHAN: Oh, shut your hole you freaking hypocrite(!) (Points at him.) I know what you did.

DEB: (Rushing forward.) Nathan, it’s OK. Let us help you.

NATHAN: Do what?

DEB: Be happy again.

NATHAN: (Laughs) Happy? You don’t even know how to be happy, mom. Haley and I never stood a chance with you.

DEB: Is that what you think?

NATHAN: (Through an epiphany.) You, (Points at Dan.) you hire Chris too? (Walks to him.) Huh?

DAN: (Low but harsh.) Don’t make me knock you out, son.

NATHAN: (Wavering on his feet.) Screw you, you sick son of a bitch(!)

(Dan makes to grab him but even in his drunken state, Nathan can keep his father from grabbing him. There’s a lot of scuffling before Lucas gets in the middle.)

LUCAS: Hey, come on! Come on. (To Nathan) Hey(!) (To Dan.) Hey(!) (He looks at Nathan as he struggles to hold him back.) Don’t do this to Keith. Not here. (Nathan stops struggling.) You alright?

(Nathan looks at Dan.)

LUCAS: Come on. (They walk past Nathan’s parents.)

DEB: Nate-

(Nathan throws his arms out, dismissing her as he and Lucas walks away. Deb watches him sadly.)

LUCAS: (o.s) What’re you doing, man?

(Nathan is holding onto Lucas to keep himself from falling.)

NATHAN: (Struggling to speak.) She said she was with Chris… on national TV.

LUCAS: I don’t believe it.

NATHAN: Neither did I. It’s really over, huh?

LUCAS: Only if you say it is.

NATHAN: (Adopting a lost puppy look.) I’m hurting, Luke. (Sighs)

LUCAS: (Uncomfortably pats his brother.) It’s gonna be OK.

NATHAN: (Face screwed up as he touches his chest.) No, I mean I think I’m gonna puke(!) (He pushes Lucas away as he falls.)

LUCAS: Hey-

(Nathan throws-up off-screen. The sounds are disgusting. Lucas frowns at the mess and looks away.)

CUT TO:



[EXT. THE CHURCH – ROAD – DAY]

(A taxi with a sign on top that reads: ‘DW not I, SPONSORED BY TREE HILL HIGH SCHOOL STUDENT COUNCIL’ is parked at the side of the road. Brooke is standing there.)

BROOKE: (o.s) ‘DW not I’ at your service(!) (Laughs)

LUCAS: OK, watch your head. (Lucas puts Nathan into the back of the taxi while Brooke watches.)

(Lucas shuts the door.)

BROOKE: OK, this is perfect; and I don’t mean what happened today, just for ‘DW not I’, it’s so great that Nathan got smashed(!) (She’s giddy at her new service.)

(Lucas laughs and walks to the driver who just happens to be a Tree Hill High student.)

LUCAS: (Exhaling) Just make sure he gets inside, OK? (Gives him some money.)

STUDENT: Thanks.

(Lucas walks back to Brooke who waves at the car.)

CUT TO:



[EXT. THE CHURCH – FRONT ENTRANCE – DAY]

(Karen rushes forward.)

KAREN: (Relieved) Oh, thank god you’re back(!)

ANDY: Yeah, we have a problem. (He’s holding an envelope.)

KAREN: I know, Nathan’s a mess and we have to start-

ANDY: (Rushing on.) I’ve found Emily Chambers.

KAREN: What(!)?

(Andy opens the envelope and takes out some papers.)

ANDY: Emily Chambers is Jules.

(There’s a photocopy of her drivers licence. Her birth date shown makes her 30, not 26 like Keith believes.)

(The camera pans up to show Jules getting out of the back of a limo and walking forward.)

(Birdseye view of Karen and Andy’s shocked faces. The camera zooms in on them.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. THE CHURCH – BACKROOM – DAY]

(Karen opens the door and enters, stern expression obvious.)

KAREN: (Forcefully calm.) You all set?

(Jules turns to her, smiling.)

JULES: Yeah, just gotta get my veil. She bends down and picks it up.

KAREN: Sure, let me help you with that, (Pause) Emily.

(Jules looks up like a deer caught in headlights. She stands up straight.)

JULES: Did Lucas tell you?

KAREN: (Scoffs disbelievingly.) …He knows that you’re having an affair with Dan?(!)

JULES: (Frowning) I’m not having an affair with Dan.

KAREN: Oh, really? (Walks forward slowly.) then tell me, why would Dan put you up in an apartment and pay all your bills… and seemingly control every detail of your life unless…? (Understanding)

(Jules looks away in anguish.)

KAREN: Oh my god(!) It’s Keith. (Jules looks down.) He’s paying you to get back at Keith(!)

JULES: (Closes her eyes painfully.) He was.

KAREN: (Distressed) You’re a whore(!)

JULES: No. I was in trouble. The wedding was never part of the plan. It changed. I told Dan I wanted out. I fell in love with Keith for real.

KAREN: How could you do that to Keith? After everything that he has been through(!)

JULES: You mean after everything you’ve put him through?

(Karen lunges and slaps Jules hard on her face. Jules turns back slowly.)

KAREN: (Voice throbbing with anger.) How dare you(!)

JULES: How dare you. (Pause) You didn’t want him. Now that he’s actually found someone who loves him back,… you wanna take that away from him, too?

KAREN: (Her voice is calm but there are tears in her eyes.) I want him to know… who you really are.

(Karen just stares Jules down. There’s a knock on the door and it opens to Deb.)

DEB: Moment of truth(!) (Smiles and shuts the door.)

(Jules looks at the door, panicked. She looks back down at Karen.)

JULES: He’s happy, Karen. (Pause) Can’t you just let him be happy?

(Karen considers but doesn’t answer.)

CUT TO:



[INT. CHURCH – MAIN ROOM – DAY]

(Shot of Jake, Peyton and Brooke sitting on the bench seats. Brooke leans into Peyton.)

BROOKE: (Mumbling) Was it awesome? Just give me a hint.

(Peyton looks at Brooke, unable to believe that she could be so one tracked.)

PEYTON: Brooke(!) (She doesn’t elaborate.)

BROOKE: I know we’re in a church. So blink once if it was good and twice if it was better than that. (Straightens up.)

(Peyton looks at Jake before turning to Brooke and blinking once, twice and then rapidly, blinking incessantly.)

BROOKE: (Giddily) Ooo, my god, I love weddings(!) (Claps her hands.)

(Jake looks at them curiously. Peyton and Brooke laugh nervously at him. Brooke waves. Jake whispers something inaudible to Peyton.)

(Keith, Lucas and Whitey enter from a side door and walk down. Brooke waves at Lucas. They stop at the front and turn to face the guests. Dan is sitting at the front on his own seeing as how his wife is a bridesmaid and his son is drunk. He nods at Keith.)

(Deb walks down from the end and bumps into Andy. She smiles at him and walks on. Karen walks down behind her.)

ANDY: You OK?

KAREN: I don’t know.

ANDY: What’d she say?

KAREN: It’s not Dan. She loves Keith.

ANDY: And you believe her?

(Karen pauses and looks down the aisle to Keith who is standing there, grinning.)

KAREN: (Sighs) I think I have to.

(Deb walks up with two bouquets of flowers.)

DEB: That’s our cue, gotta go. (Smiles and gives one bouquet to Karen.)

CUT TO:



[INT. THE CHURCH – BACKROOM – DAY]

(Jules stands in front of the mirror, ready to go down. She smoothes her dress down and adjusts her straps. The camera rotates to her face as she puts the veil over her head.)

CUT TO:



[INT. CHURCH – MAIN ROOM – DAY]

(Deb walks down the aisle alone, holding the bouquet and smiling.)

(Peyton whispers something to Jake and laughs. Brooke whispers something to Peyton.)

(Keith, Lucas and Whitey stand there, smiling.)

(Deb walks past and Karen enters, holding the same bouquet and walking down the aisle slowly. Deb walks past Keith and stands in her rightful place.)

KEITH: (To Lucas.) Your mom looks beautiful.

(Lucas smiles at him and looks back at his mother. Karen walks slowly, the worry still on the surface. Karen avoids his gaze as she stands beside Deb. Dan watches her. Karen smiles slightly.)

(The wedding march starts up and Keith faces forward. Dan smirks and stands when everyone else does but he doesn’t turn to the entrance like the guests do, he watches his brother. The music plays and everyone waits patiently. Karen is looking worriedly at the door.)

(The music keeps playing and Jules doesn’t appear. Karen looks at Keith but he’s facing the door, still waiting but his expression has changed to fear. He shuffles and people start to turn back around, muttering amongst themselves.)

(Keith looks at Lucas nervously. Karen looks at Keith and then at Dan. He’s smirking enough for everyone up front to see, but none of them are paying any attention to him. Keith frowns and Andy runs into the hall. He stops before walking up the aisle.)

ANDY: (Walks slowly.) (Hopelessly) I’m sorry. She left.

(There are gasps of shock and disbelief. Keith looks down. He doesn’t understand. Camera cuts to Dan who is still smirking.)

(Jake, Peyton and Brooke turn as one to look at Keith as do Karen and Deb.)

KEITH: (To Lucas.) Give me your keys(!)

LUCAS: Keith-

KEITH: Just give me your keys(!)

(Lucas hands the keys over. Keith walks down the aisle quickly.)

KAREN: Keith(!)

(He doesn’t stop. Karen gives her bouquet to Deb and follows Keith.)

KAREN: Keith!

(Lucas rushes after the pair as Dan stands and smirks the world to hell. He looks at Deb before looking away.)

CUT TO:



[EXT. THE CHURCH – PARKING LOT – DAY]

(Lucas runs out as Keith starts the car, Karen behind Lucas.)

LUCAS: KEITH!

(He gets to the car just as Keith drives off. Dan walks out behind the pair. Lucas and Karen watch the car. Lucas sees Dan and stalks up to him.)

LUCAS: You said you were done(!) That you’d leave them alone.

DAN: I didn’t do anything. I promise you Lucas; I wouldn’t jeopardise my relationship with you again.

LUCAS: You – sick – bastard(!)

KAREN: (Looks away.) I threatened to tell Keith.

(Lucas turns to look at his mother.)

KAREN: (Sorrowfully) (To Dan.) I found out about your arrangement and I went to Jules. (Sighs) And I threatened to tell the truth.

(Lucas can’t believe it. Dan can’t believe how well his plan came together and we see the beginning of another world class smirk form. Dan walks to Karen.)

DAN: Nice work, Cupid. (Nods) This one’s on you.

(He looks at her then turns and leaves. She looks down dejectedly then back up at Lucas. He takes his speech out of his pocket and looks at it. Without a word, he crumples it, bins it and walks away.)

(The camera pans into the bin where Lucas’ miraculously not-crumpled speech is lying.)

LUCAS: (v.o) Remember tonight, for it is the beginning of always.

FADE TO:



[EXT. THE BEACH – TREES – DUSK]

(Nathan, sober, has lit a bonfire and stands over it.)

LUCAS: (v.o) A promise. Like a reward for persisting through life so long alone.

(Nathan throws the broken bits of the Wedding Wall into the fire. He throws the last piece in and pulls out the Polaroid’s of him and Haley.)

(The camera pans to the right.)

FADE TO:



[INT. JULES’ HOUSE – FRONT DOOR – DUSK]

(Keith opens the door to Jules’ house and rushes in.)

KEITH: Jules?! (He walks into the middle of the room and looks around.) Jules?!

(Jules’ wedding gown is lying there. Keith walks up to it and looks at it desolately.)

LUCAS: (v.o) The belief (Keith’s head drops.) in each other and the possibility of love.

FADE TO:



[INT. JULE’S CAR – DUSK]

(Jules sits in her car and cries.)

LUCAS: (v.o) A decision, to ignore or simply rise above the pain of the past.

(She is still wearing her engagement ring.)

FADE TO:



[INT. THE CHURCH – FRONT SEATING – DUSK]

(The camera pans slowly around Karen who sits there, staring.)

LUCAS:  (v.o)  The covenant, which at once binds two souls and yet severs prior ties.

(Andy walks to her and sits in the seat behind her. He sighs.)

KAREN:  What have we done?

ANDY:  (Reaches out to touch her but stops short.)  Karen-

KAREN:  I’m sorry,  (Pause)  I need to see Keith.

(Andy doesn’t argue as she stands and walks out of the church. He feels bad about what he’s done. He shakes his head.)

CUT TO:

 

[INT. THE CHURCH – SEATING AREA – EVENING]

(Close-up of a bottle of Champaign as it’s opened and poured into a glass.)

LUCAS:  (v.o)  The celebration, of the chance taken, and the challenge that lies ahead.

(Dan can be heard laughing as he walks towards the cake. He puts the bottle down but holds onto the Champaign glass. He takes a taste of the cake.)

DAN:  Hmm…

(He walks around behind the two little Keith and Jules statues on top of the cake. Taking his finger out of his mouth, he knocks the Keith statue down.)

DAN:  One down,…

(There’s a blurry shot from his point of view. The frame focuses and Deb comes into view. She stops and looks at Dan, taking keys out of her bag.)

DAN:  …one to go.

(Drinks some more. He looks at his wife. She smiles, nods and leaves the room. The camera pans to the exit and the ice statue of the swans gets in the way of a proper view. Dan laughs evilly.)

FADE TO:

 

[EXT. SAWYER RESIDENCE – FRONT WALK – EVENING]

(The camera pans down from Peyton’s house to show Peyton looking into her car.)

LUCAS:  (v.o)  For two will always be stronger than one.

JAKE:  Hey, baby.  (Gets out of the car with Jenny.)

LUCAS:  (v.o)  Like a team, braced against the tempest’s of the world.

JAKE:  Can you say ‘dada’? Can you say dada?

PEYTON:  (To Jenny)  Hey, Jenny, who’s that? Who’s that?(!)  (Points at Jake.)

JENNY:  Mama.  (Grins)

(Peyton looks forward, open-mouthed, to somebody standing just off her porch.)

PEYTON:  (Panicked)  Nikki(!)

(Jenny coos and Jake worries.)

(Nikki walks forward, a malicious look in her face – surprisingly without the eyeliner. She smirks much like Dan.)

FADE TO:

 

[EXT. THE BEACH – TREES – EVENING]

(Nathan puts one Polaroid into the flames and looks at another one. The one Deb put in his and Haley’s wedding picture frame.)

LUCAS:  (v.o)  And love… will always be the guiding force in our lives.

(Nathan is close to dumping them in the fire when Deb walks up to him. She’s sad but smiling.)

NATHAN:  (Seeing his mother.)  (Sighs)  What’re you doing here?

DEB:  Making sure you find the kind of happiness… I can barely remember.

(Nathan looks at her, confused. She holds out money to him.)

DEB:  Go get Haley. She’s your wife.

(Deb smiles encouragingly. Nathan looks about to cry. He ponders and then reaches for the money. He hesitates for a beat before walking away. Deb stands near the bonfire and hugs herself.)

FADE TO:

 

[INT. THE CHURCH – SEATING AREA – EVENING]

(Brooke is sitting at a table, having just got off the phone.)

LUCAS:  (v.o)  For tonight is mere formality… only an announcement to the world for feelings long held.

(Lucas walks up to Brooke as she looks at her phone.)

LUCAS:  (v.o)  Promises made long ago-

(Lucas sits down on a chair, next to her.)

LUCAS:  (v.o)  -in the sacred space of our hearts.

LUCAS:  (Looking at Brooke’s face.)  What, more bad news?

BROOKE:  My dad got that job.

LUCAS:  Brooke, that’s great(!)

BROOKE:  It’s in California(!)  (Pause)  We’re moving next week.

(She doesn’t know what to say. Lucas rubs her back.)

BROOKE:  (Close to tears.)  I don’t wanna go.

(She starts to cry and Lucas holds her hand.

LUCAS:  What’re we gonna do?

(Brooke looks away and cries. Lucas pulls her forward and she rests her head on his shoulder. She continues to cry as he holds her.)


END

Kikavu ?

Au total, 150 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

logan12 
10.05.2019 vers 10h

Seira 
19.02.2019 vers 16h

ficoujyca 
15.02.2019 vers 22h

Morganegb 
10.02.2019 vers 19h

Terilynn 
06.01.2019 vers 15h

laurora34 
22.11.2018 vers 14h

Vu sur BetaSeries

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 3 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Ne manque pas...

Découvre le hors-série de notre magazine HypnoMag, consacré à la série Roswell qui fête ses 20 ans !
HypnoMag | Hors-série 20 ans Roswell

Tentez de gagner une HypnoCard Collector Roswell grâce à notre jeu HypnoChance !
Tirage au sort le 15/10 | Collector Roswell !

HypnoPlume 2019: Participez!
On vous attend! | Teaser YouTube

Activité récente
Actualités
Mrs Morgan !

Mrs Morgan !
Hilarie Burton s'est mariée le 5 octobre 2019 à son compagnon Jeffrey Dean Morgan (The Walking Dead)...

Calendrier Octobre

Calendrier Octobre
Le calendrier d'Octobre est disponible ! Et c'est avec Hilarie Burton que vous passerez ce mois ! le...

Calendrier Septembre

Calendrier Septembre
Le calendrier de septembre est disponible ! Et c'est avec James Lafferty que vous passerez ce mois...

Calendriers de l'été

Calendriers de l'été
Les calendriers de l'été sont disponibles ! Pour commencer en juillet c'est avec Chad Michael Murray...

Matt Barr pose pour A Book Of Magazine

Matt Barr pose pour A Book Of Magazine
Au générique de la nouvelle série d'aventures de CBS, Blood Treasure, Matt Barr (Psycho Derek dans...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
Téléchargement
HypnoRooms

cinto, Hier à 18:03

vous avez des questions? posez-les à Henry VIII au sondage chez The Tudors. Merci pour votre vote. Et voyez la pdm, assez drôle!

cinto, Hier à 18:04

Changez le titre de la série Ma sorcière Bien Aimée en votant au sondage. Merci à ceux qui ont déja voté et à ceux qui vont le faire!

quimper, Hier à 20:45

Les quartiers Sherlock et Rizzoli & Isles proposent de nouvelles PDM. N'hésitez pas à passer

pretty31, Hier à 21:26

Les jeux d'Halloween vous attendent sur HypnoClap, et quelques chapeaux de sorcières sont encore disponibles pour "Un bonbon ou une cards ?"

pretty31, Hier à 21:26

qui vous permettra peut être de gagner ... Une HypnoCard ^^

Viens chatter !

Change tes préférences pour afficher la barre HypnoChat sur les pages du site