684 fans | Vote

#220 : L'autre vie


 
Après son accident de course, Nathan rêve que Dan n'avait pas épousé Deb mais Karen. Dans ce rêve les rôles des deux frères sont inversés. Nathan demande à Haley de ne pas revenir à Tree Hill.

Popularité


3.88 - 8 votes

Titre VO
Lifetime Piling Up

Titre VF
L'autre vie

Première diffusion
10.05.2005

Première diffusion en France
14.11.2005

Vidéos

Réveil

Réveil

  

Brooke et Nathan sous la douche

Brooke et Nathan sous la douche

  

Photos promo

Lucas et Karen dans la peau de Nathan et Debbie

Lucas et Karen dans la peau de Nathan et Debbie

Lucas et Nathan se battent

Lucas et Nathan se battent

Nathan croise Dan

Nathan croise Dan

Nathan regarde Haley

Nathan regarde Haley

Karen auprès de Keith

Karen auprès de Keith

Nathan offre quelque chose à Haley

Nathan offre quelque chose à Haley

Dan et Lucas, complices

Dan et Lucas, complices

Brooke arrive dans la douche de Nathan

Brooke arrive dans la douche de Nathan

Haley téléphone à Nathan

Haley téléphone à Nathan

Karen pleure sur l'épaule de Whitey

Karen pleure sur l'épaule de Whitey

Lucas auprès de Nathan

Lucas auprès de Nathan

Nathan sur le rivercourt

Nathan sur le rivercourt

Haley (Bethany Joy Lenz)

Haley (Bethany Joy Lenz)

Lucas et Nathan s'affrontent sur le teerrain

Lucas et Nathan s'affrontent sur le teerrain

Nathan rencontre Peyton

Nathan rencontre Peyton

Peyton dessine

Peyton dessine

Plus de détails

Réalisation : Les Butler

Scénario : Mark B. Perry

L’épisode débute dans un bloc opératoire avec Nathan qui est allongé, inconscient. On l’entend en voix off qui récite une citation de Douglass Adams. « Il avait l’impression que sa vie entière était une espèce de rêve et il se demandait parfois qui était le rêveur et si ce qu’il imaginait lui plaisait. » Un bip sonore nous fait basculer dans la chambre de Lucas qui se réveille. Le premier geste le matin : les écouteurs sur les oreilles. Lucas descend dans la cuisine où Dan prend de l’aspirine. Il lui demande s’il a mal au crâne et l’appelle Papa ! Dan lui propose de s’entraîner après les cours. Lucas accepte. La femme de Dan entre dans la cuisine, elle est au téléphone. On s’aperçoit alors qu’il s’agit de Karen ! Lucas est distant et froid avec sa mère. Karen est débordée de travail et ne sait pas l’heure à laquelle elle rentrera. Visiblement, elle a ouvert un multitude de café et compte bien en ouvrir d’autres. Lucas trouve alors une bouteille d’alcool vide et félicite son père en lui disant qu’il a bien travaillé la veille. Lucas s’en va.

On retrouve Nathan entouré de Skills, Micro et cie au terrain extérieur. On se rend compte qu’il s’agit d’un rêve dans lequel Nathan et Lucas ont échangé leur vie. Nathan a été présélectionné pour un stage de basket. Il semble septique quant à ses chances d’être accepté mais ses amis sont là pour lui rappeler qu’il est agaçant à jouer les faux modestes.

Une voiture décapotable rouge arrive à toute vitesse sur la route. C’est Lucas qui la conduit alors que Peyton est assise à côté. Ils se disputent parce que Lucas ne passe pas assez de temps avec Peyton et un peu trop avec l’équipe. énervé, il manque de renverser Nathan qui traversait la route mais heureusement, Peyton l’avait vu. Les échanges entre les deux frères sont très froids et tendus. Une fois Nathan partit, Peyton l’engueule et lui réplique qu’il aurait pu être à sa place si Dan avait épousé Deb. Lucas redémarre et on voit qu’il a acheté la voiture chez Keith Scott.

Keith est entrain de vendre une voiture quand Dan arrive en retard. Keith l’engueule et le rabaisse et lui dit que s’il avait épouser Deb, il aurait pu monter sa propre boite. Keith lui donne une mission : faire en sorte qu’une cliente achète la voiture qu’elle est entrain de regarder.

Deb est au café quand Nathan arrive avec le courrier. Deb a l’intention de s’inscrire à la fac mais elle a beaucoup de dettes. On apprend que Deb et ses parents sont fâchés parce que celle-ci a refusé d’avorter. Elle ajoute que l’argent ne rend pas forcement heureux et donne Dan, Karen et Lucas en exemple. Haley arrive en retard mais elle ne se fait pas remonter les bretelles par la patronne. Haley et Nathan se cherchent comme toujours mais leur discussion laisse entrevoir une certaine complicité. Deb apprend que son fils est présélectionné et qu’il joue les modestes. Haley s’en va retrouver la vaisselle sale tandis que Deb rêve tout haut et dit à son fils qu’un jour il épousera Haley.

Nathan et toute sa clique arrive sur le terrain de basket mais celui-ci est envahi par les Raven’s qui n’ont plus de terrain. Lucas apprend que son frère est lui aussi présélectionné. Il lui dit alors d’arrêter de rêver car ils ne prendront sûrement pas « le bâtard qui joue dehors » mais plutôt un joueur qui fait parti d’une équipe invaincue. Nathan ne répond rien et les Raven’s quittent le terrain.

Nathan est entrain de courir sous les yeux de Brooke qui l’observe à son insu. Alors qu’il prend sa douche dans les vestiaires, Brooke le rejoint en serviette. Nathan est quelque peu surpris et mal à l’aise surtout quand celle-ci fait tomber sa serviette. Nathan part précipitamment. Brooke le suit et passe devant Dan en l’appelant Coach.

Lucas est entrain de faire de la muscu quand Dan arrive. Lucas lui apprend que Nathan s’est présenté lui aussi et qu’il a été présélectionné.

Dan va voir Withey et lui dit qu’il est fou de vouloir envoyer Nathan au stage. Dan fait tout pour que Withey change d’avis mais il semble bien déterminé à donner à chacun toutes ses chances.

Nathan et Haley sont au bord du fleuve entrain de discuter de Brooke. Haley le voit mal avec la pire traînée de tout le lycée. Nathan trouve un bracelet dans un paquet de céréales. Haley quant à elle avait eu un faux tatouage avec un numéro (le 23 peut-être ?). Nathan lui offre le bracelet.

La nuit est tombée et Nathan est devant son bureau entrain de bosser quand on frappe à la porte. C’est Withey qui lui rend visite. Il lui demande pourquoi il a postulé au stage. Il lui répond que c’est par amour du jeu et parce que son pedigree l’a toujours empêché de faire ce qu’il voulait. Withey lui propose un match contre Lucas près du fleuve. Il aimerait qu’il le batte.

Dan regarde un des matches qu’il a joué et gagné. Lucas arrive et lui dit que tout ça tourne à l’obsession. Dan lui dit qu’il veut que son fils réussisse là où lui a échoué.

Keith et Karen viennent de faire l’amour mais celle-ci doit rentrer pour ne pas éveiller les soupçons. Karen veut un père pour Lucas.

Lucas est encore debout quand sa mère rentre. Il lui fait comprendre qu’il est au courant pour Keith et elle.

Haley et Nathan discutent du match pendant un cours. Haley veut que Nathan joue pour battre Lucas. Elle lui dit qu’il faut savoir prendre des risques dans la vie pour réussir et réaliser ses rêves. Il lui demande de quoi elle rêve. Haley lui répond qu’elle aimerait devenir chanteuse. Tim propose à Lucas de draguer Haley, de l’éloigner de Nathan et de lui briser le cœur. Lucas a une meilleure idée, il ne faut pas que Nathan vienne au rendez-vous. Peyton a compris ce que projetait son petit copain ou en tout cas elle a de gros doute.

Peyton va voir Haley pour lui parler. Elle lui dit que Lucas a prévu de s’en prendre à Nathan le soir même avant leur duel.

Nathan s’entraîne au terrain quand Dan arrive pour faire connaissance au bout de 17 ans mais Nathan n’est pas dupe. Dan lui propose 500$ pour abandonner le stage mais Nathan refuse.

Nathan arrive au bar de sa mère, tout le monde l’applaudit. Ils sont tous là pour fêter sa victoire un peu en avance. Il apprend à sa mère que Dan est passé le voir et ce pourquoi il est venu. Deb lui redonne du courage. Haley va le voir et le met en garde contre Lucas. Nathan s’en va et se fait choper dans une ruelle sombre. L’équipe de basket l’emmène aux marais. Lucas le menace et jette son portable à l’eau.

Lucas rejoint Peyton chez elle. Elle rompt avec lui et se rend compte de ce qu’il a fait.

Au terrain, tout le monde s’impatiente en voyant que Nathan n’est pas là. Pendant ce temps là, Peyton est allée aux marais et ramène Nathan à l’heure pour le match. Elle lui dit qu’il n’y a rien de pire que d’empêcher quelqu’un de réaliser ses rêves. Nathan demande à ce que le match soit transformé en duel. Le premier arrivé à 11 points remporte le duel. Lucas mène la barque mais Nathan remonte vite. Ils sont à égalité. Nathan dit que le prochain est pour sa mère et il marque. Karen dit que ce n’est qu’un jeu mais Dan semble très, très déçu. Lucas va voir Nathan et lui dit « ça va aller tu vas voir. Reviens nous vite petit frère. » Nathan est complètement désorienté. Il l’est encore plus quand Haley lui dit qu’elle l’aime plus que tout au monde et qu’elle lui rend le bracelet. Nathan ferme sa main et quand il la rouvre, il y trouve l’alliance d’Haley. Il l’appelle mais le terrain est vide, il est seul. Il continu de l’appeler mais il n’obtient aucune réponse. On le retrouve dans un lit d’hôpital, il appelle Haley dans son sommeil. Lucas le réveil et le rassure et lui dit qu’il lui a manqué. Nathan lui raconte son rêve. Lucas dit à son frère qu’il a téléphoné à Haley parce qu’elle l’aime. Au moment où Lucas allait enfin savoir si Nathan s’était volontairement planté, Deb entre dans la chambre. Nathan dit à sa mère qu’il l’aime. Deb lui dit qu’elle va faire un cure de désintoxication pour qu’elle aille mieux. Nathan demande à sa mère si elle a déjà pensé à ce qu’aurait été leur vie si Dan avait épousé Karen. Mais avant qu’il ne donne d’explication à sa mère, son père entre et lui dit qu’il est content de le voir en forme puis il sort.

Brooke a trié tous les morceaux de papiers que Lucas lui a amené. Elle se demande pourquoi Dan a détruit des factures.

Karen s’effondre dans les bras de Withey parce qu’elle n’arrive pas à joindre Keith.

Deb rentre dans l’institution, Dan lui dit qu’il sera là à sa sortie.

Peyton, Brooke et Lucas sont assis autour de Nathan mais ils doivent s’en aller. Une fois seul, Nathan appelle Haley et lui dit de ne pas revenir, qu’il ne veut pas qu’elle revienne.

[Vu sur Nathan en salle d’opération endormi … ]

NATHAN (voix-off) : Douglas Adams a écrit : " Il avait l’impression que toute sa vie entière était une espèce de rêve et il se demandait parfois qui était le rêveur et si ce qu’il rêvait lui plaisait…


(le réveil sonne, Lucas l’éteint, sors de son lit et mets son MP3 à ses oreilles.)


[Dans la cuisine des Scott – matin ]


(Dan est assis, il met deux aspirines dans son verre, Lucas arrive)


LUCAS : tu as mal au crâne, Papa ?

DAN : tu es rentré tard, c’était bien ?

LUCAS : j’étais avec l’équipe, on a un peu traîné.

DAN : ce soir après tes cours, on pourrait s’entraîner, faire de la muscu.

LUCAS : ouais, si tu veux.

VOIX DE KAREN : …tous nos points de ventes devraient proposer des plats bios (on la voit avec son kit mains libre se servir un café) oui c’est ça, on en reparle quand j’arrive, dans dix minutes ( à Dan ) bonjour Chéri.

DAN : bonjour ma petite femme, tu t’en vas de bonne heure.

KAREN : j’ai un réunion (elle embrasse Lucas sur la joue) Bonjour Lucas. (Lucas l’ignore totalement)

DAN : tu dînes à la maison ce soir ?

KAREN : je te téléphonerai, je suis en retard, je vais visiter un nouveau local (elle embrasse Dan)

DAN : combien veux-tu ouvrir de café ?

KAREN : une petite douzaine. (elle s’en va.).

(Lucas trouve une bouteille de vin vide)

LUCAS : tu as bien travaillé hier soir (il s’en va).

DAN :euh…


[A River Court]


(on voit Nathan de dos portant un sweat " Deb’s Den ")


MICRO : voilà enfin la star du basket-ball de rue Nathan Lee qui vient de passer les sélections pour le prestigieux stage d’entraînement, High Flyers (Nathan sert la main de tout le monde)

SKILLS : et comme d’habitude, il est en retard.

NATHAN : il fallait que je passe à la poste (il sort une enveloppe de sa poche)

FERGIE : c’est pour le stage de basket, ils t’ont pris ?

NATHAN : j’en sais rien , je ne l’ai pas ouverte.

DUDE (lui prenant l’enveloppe des mains) : donnes-moi ça !

NATHAN : c’est un délit.

(Dude ouvre l’enveloppe)

SKILLS : t’as qu’à appeler la police. ( à Dude) Allez, dépêches-toi, lis.

DUDE : Nathan est présélectionné.

MICRO : eh c’est super !

NATHAN : attends, ce n’est que la présélection. C’est pas comme si que j’étais accepté.

DUDE : tu as déjà de quoi être fier. (il lui rend la lettre)

NATHAN : ouais je veux pas m’emballer pour rien, ça m’étonnerai qu’ils prennent un joueur qui n’a jamais fait parti d’une équipe.

MICRO : ils ont vu la cassette vidéo que je leur ai envoyé, ils vont te prendre.

SKILLS : Nathan, je suis ton meilleur pote alors je vais être franc avec toi, tu es pénible à jouer les modestes, je crois que tu as besoin d’une bonne leçon.

NATHAN : on forme les équipes ! (ils se mettent à jouer)


[dans la rue]

(Lucas au volant de sa voiture roulant vite, Peyton est assise à ses côtés).


LUCAS : on va boire un coup avec les copains ce soir ?

PEYTON : ah ,ça c’est une idée originale.

LUCAS : c’est normal que je passe du temps avec mon équipe.

PEYTON : tu peux aussi en passer avec ta copine.

(Lucas éteint l’auto-radio)

PEYTON (le rallumant) : je n’avais pas fini de l’écouter.

LUCAS : ça va ! Si tu veux pas nous voir ce soir, reste dans ton trou avec ta musique pourrie et ton ordi et tu n’as qu’a faire un streap-tease devant ta webcam. ( Lucas ne regardant pas devant lui….)

PEYTON : Lucas attention ! ! ! ( Lucas freine, Nathan traverse la route sans regarder et s’arrête net devant la voiture)

NATHAN : ton père ne t’as pas appris à conduire.

LUCAS : si, c’est l’avantage d’en avoir un. Allez, casses-toi pauvre guignol ( Lucas lui fait peur en avançant un peu sa voiture).

PEYTON (tout bas à Nathan) : ne fais pas attention. ( Nathan finit par s’en aller.) Pourquoi tu es si méchant avec lui ? Tu aurai très bien pu te retrouve à sa place. Il aurait suffit que ton père épouse sa mère.

LUCAS : tu dis n’importe quoi, Beauté. (il redémarre la voiture.)


[GENERIQUE]

 

[A la concession de Keith - jour]


(Keith montre une voiture à un client)


KEITH : elle est magnifique, elle a une ligne rétro qui va à merveille avec l’intérieur cuir et les jantes chromées, c’est vraiment une voiture exceptionnelle. Et je pourrais vous parler de notre garantie pièces et main d’œuvre mais ce n’est pas ce qui compte, il n’y a qu ‘une chose qui compte, c’est le genre de caisse qui fait craquer les filles. ( Dan entre dans la concession) Allez donc vous asseoir dans mon bureau pour réfléchir à l’intérieur cuir. ( le client s’exécute, Keith à Dan) tu as vu l’heure (Dan enfile sa veste) j’ai honte d’avoir un frère aussi fainéant.

DAN : désolé, je suis passé au magasin de sport choisir les shorts.

KEITH : comme si Whitey allait te laisser prendre une décision.

DAN : pourquoi tu me rabaisses tout le temps ?

KEITH : c’est moi le patron, tu n’avais qu’à épouser Déborah, avec l’argent de ses parents, tu aurais pu monter ta boîte.

DAN : je n’aime pas trop parler du passé.

KEITH : le présent n’est pas plus glorieux. Tu vois la nana qui regarde la décapotable ? Elle veut l’acheter. Taches de pas faire de bêtise.

DAN : fais-moi confiance. Ah, j’ai entraînement ce soir, je peux finir tôt ?

KEITH : entraînement ? ouais, tu parles, dans un bar. (il rigole et s’en va.)


[Au café de Deb - jour]


UN CLIENT : je vous offre une bière madame Lee ?

DEB : Otis, tu sais que je ne bois jamais d’alcool alors pourquoi tu insiste.

OTIS : j’ai le droit de tenter ma chance.

(Nathan arrive.)

DEB : tiens, bonjour Chéri.

NATHAN : salut Man’, je t’ai ramené le courrier, il n’y a que des factures, une lettre d’Oncle Cooper et ça (il lui tend une brochure) tu comptes t’inscrire à la fac ?

DEB : peut-être, si il y un cour où on apprend à payer ses dettes.

NATHAN : avant c’était plus facile, tes parents t’aidaient.

DEB : je ne regrette pas de leurs avoir tenu tête. Si j’avais cédé, tu ne serai pas là. Et l’argent, ça ne rend pas forcement heureux. La preuve, regardes Dan, Karen et Lucas.

NATHAN : si tu avais des serveuse canons, tu aurais plus de clients. Elles pourraient danser sur le bar.

OTIS : bonne idée.

NATHAN : bah tu vois.

(Haley arrive.)

HALEY : désolée du retard, vous parliez de moi, le car de l’école est tombé en panne.

NATHAN : vous êtes aller où ?

HALEY : Monsieur Hirshfield nous a emmené au planétarium, je t’en ai parlé mais tu ne m’as pas écouté.

NATHAN : désolé, très chère. Et tu es sortie avec ce chapeau ridicule ?

HALEY : comment ça se fait qu’on soit toujours amis.

(Deb regarde une lettre)

DEB (à Nathan ) : c’est une lettre du camp d’entraînement de basket.

NATHAN : je suis présélectionné mais ça ne veut rien dire.

DEB : ah, Nathan arrête, tu es trop modeste, je sui fière de toi .

HALEY : ouais, moi aussi. Félicitations. Bon, on fêtera ça plus tard, pour l’instant, la vaisselle sale m’appelle, t’es le meilleur, ne change rien. (elle s’en va.)

DEB : je suis sure q’un jour, tu finiras par l ‘épouser.

NATHAN : maman, on est amis depuis qu’on est tous petits.

DEB : c’est une base solide.

NATHAN : tu rêves maman.


[A Rivert Cour - le soir]

(Nathan et ses copains arrivent au terrain pour jouer)

SKILS : mais si, regardes ses chevilles, il peut à peine lacer ses baskets.

NATHAN : arrêtes.

SKILLS : non mais c’est vrai.

(Lucas et son équipe sont là en train de jouer.)

NATHAN : vous vous trompez de terrain. (Lucas approche)

LUCAS : Whitey a fermé la salle et il faut bien qu’on s’entraîne.

SKILLS : vous êtes sur notre terrain là.

TIM : il y a ton nom dessus peut-être.

LUCAS : Tim, n’essaie pas de faire de l’esprit. Je m’entraîne pour le stage d High Flyers. Tu dois même pas savoir ce que c’est toi. Tu n’es qu’un amateur.

MICRO : c’est ce que tu crois. Nathan aussi est présélectionné.

NATHAN : arrêtez.

LUCAS (riant) : c’est beau de rêver. Tu ne le sais peut-être pas mais ils prennent qu’un joueur par ville. Ils choisiront qui d’après toi ? Le capitaine de l’équipe qui n’a pas perdu un match ou le bâtard qui joue dehors.


[le lendemain, dans la rue]


(Nathan court et passe sur un pont, en bas, Brooke l’observe.)


(Nathan se douche dans les vestiaires, Brooke arrive en serviette.)


BROOKE : je savais que tu étais costaud (Nathan surpris remet sa serviette.) mais je n’avais pas tout vu.

NATHAN : euh…je crois que tu te trompes de vestiaire.

BROOKE : pourtant il y a bien marqué garçon. (elle enlève sa serviette.) Je m’appelle Brooke, mais je parie que tu le savais déjà.

NATHAN : euh ouais euh il faut que j’y ailles (Nathan s’en va, Dan est là)

BROOKE : bonjour Coach.


[dans la salle de muscu - jour]


(Lucas s’entraîne à la barre, Dan arrive et lui prend la barre)


DAN : allez, tu y aies presque, pousses.

LUCAS : j’aurai réussi tout seul.

DAN : ouais. Combien tu soulèves ?

LUCAS : 70 kilos.

DAN : pas mal pour une nana. On va charger un peu, il faut se donner à fond pour impressionner le jury de High Flyers.

LUCAS : ce que toi à l’époque tu n’as pas su faire.

DAN : j’essai de t’aider fiston. Je ne veux pas que tu fasses les mêmes erreurs que moi.

LUCAS : tu sais que ton autre fils s’est présenté aussi.

DAN : ne l’appelle pas comme ça, en plus, il n’a aucune chance.

LUCAS : il a été présélectionné. Ca veut dire que son dossier a été approuvé par Whitey.

[dans le bureau de Whitey - jour]


(Dan arrive.)


DAN : vous êtes fou de vouloir envoyer le fils de Déborah au stage de basket.

WHITEY : c’est ton fils à toi aussi Dani. Et au fait, bonjour.

DAN : ce gamin essaie seulement de se venger de Lucas.

WHITEY : la cassette qu’il a envoyé a tellement impressionné le jury de High Flyers qu’ils l’ont présélectionné moi je n’ai que signé les papiers. Je veux offrir les mêmes chances à tous les joueurs.

DAN : en fait c’est à moi que vous en voulez (il s’en va. )

WHITEY : Dani (Dan se retourne) Ca va peut-être te surprendre mais tu n’es pas le centre du monde.

DAN : Nathan n’a jamais joué en équipe Whitey, c’est un basketteur de rue.

WHITEY : oui. Et un bon apparemment. Tu lui aura au moins transmis ça.

DAN : pourquoi vous faites ça ?

WHITEY : par esprit d’équité, tu ne peux pas comprendre ce que ça veut dire. Mais si Lucas est vraiment le plus doué, tu n’as aucune raison d’avoir peur, à nous de tout faire pour que le meilleur gagne (Dan s’en va.) Hey Dani (il s’arrête) évite de claquer la porte en sortant. ( il s’en va, Whitey rit.)

 

[sur les docks près de la rivière - jour]


(vue au loin sur Nathan et Haley assis à une petite table en bois, ils mangent des crackers.)


HALEY : et elle était toute nue ?

NATHAN : comme un bébé qui vient de naître avec un peu plus de forme.

HALEY : comment tu as réagi ?

NATHAN : je suis sorti en courant.

HALEY : toi avec Brooke Davis, la pire traînée du lycée. C’est dur à imaginer.

NATHAN : pas tant que ça. Tous les garçons du lycée l’imaginent nu.

HALEY ( lui donnant une tape) : arrêtes !

NATHAN (sortant le cadeau des crackers) : alors, qu’est-ce que j’ai gagné.

HALEY : un bracelet, tu as de la chance toi, moi j’ai eu un faux tatouage avec un numéro.

NATHAN : hum je te l’offre, tiens. Ca ira très bien avec ton horrible truc à fleurs.

HALEY : c’est ma mère qui l’a cousus alors ne le critiques pas.

NATHAN : tu me cherches.

HALEY : non c’est toi. (il lui met le bracelet.)

NATHAN : tu pourras pas dire que je ne te fais pas de cadeau.


[dans la chambre de Nathan- le soir]


(Nathan est à son bureau , il fait ses devoirs. On frappe à la porte, il va ouvrir, c’est Whitey.)


NATHAN : le fils de Dan que vous cherchez, c’est l’autre.

WHITEY : je voudrais te dire deux mots Nathan.

(le coach entre)

WHITEY : je ne savais pas que tu étais aussi bon avant de voir ta cassette. Tu pourrais améliorer ta technique mais tu as de bonnes bases.

NATHAN : si vous êtes venus me demander de rejoindre l’équipe, c’est pas la peine.

WHITEY (en riant) : je ne suis pas aussi bête que tu ne le crois mon garçon. Je ne te ferai pas jouer avec ce petit ? de Lucas surtout avec ton imbécile de père qui me sert de coach assistant. Non, je n’affligerai même pas ça à ton pire ennemi. Dis-moi, pourquoi as-tu postulé à High Flyers ?

NATHAN : par amour du jeu et aussi parce que mon pedigree m’as toujours empêché de faire ce que je voulais. Ce stage pourrai me permettre de jouer à la fac, là-bas au moins, je ne serai dans l’ombre de personne. Je sais bien que je suis doué mais je veux prouver que je le suis assez.

WHITEY : Nathan, je vais être franc avec toi , tes chances d’être choisi pour le stage sont faibles, je n’ai le droit de recommander qu’un seul joueur pour tout le lycée, jusqu’à présent, Lucas n’avais pas de concurrent mais la vidéo m’a impressionné.

NATHAN : alors recommandez-moi.

WHITEY : c’est loin d’être aussi simple. Avant, il faut que je sois sur que tu puisses jouer en équipe, passer, défendre, intercepter.

NATHAN : je ne jouerai pas dans le gymnase du lycée.

WHITEY : on peut jouer près du fleuve.

NATHAN : vous voulez que je défi Lucas ?

WHITEY : en fait, j’aimerai que tu le battes, ce serait bien.


[ dans la maison des Scott]


(voix TV : " …les Ravens sont menés d’un point à quelques secondes de la fin, passe à Dan Scott qui traverse le terrain, 5 secondes à jouer, Scott lance, il tente un tir… "  Dan est dans son canapé " …panier ! Scott a marqué, il vient encore de… " )


LUCAS : tu veux que je passe un vieux tube de ta jeunesse pour compléter le tableau.

DAN : j’ai le droit d’être nostalgique.

LUCAS : ça tourne à l’obsession, fais de beaux rêves.

(Dan se lève)

DAN : ne soit pas aussi dur avec moi fiston, quand je te regarde, je me vois moi il y a 20 ans avec le brillant avenir qu’on me promettait. Si je te pousse autant, c’est parce que je veux que tu réussisses là où moi j’ai échoué. Mais méfies-toi, tu as un rivale qui pourrait te faire tout perdre.

LUCAS : ton autre fils tu veux dire.

DAN : je suis son père génétique mais je me fiche royalement de lui, il n’y a que toi qui compte. J’ai regardé sa cassette vidéo, je me trompais en disant que tu n’avais rien à craindre, il va falloir que tu te donnes à fond pour le battre.

LUCAS : t’inquiètes pas, vas. Le peu de réputation qu’il te reste ne sera pas ternis . Tu as des problèmes plus grave, Papa .
( Lucas s’en va, Dan regarde la tv où on le voit au bal de promo avec Karen " …repassez dont nous voir dans 10 ans, on pourra vous présenter nos enfants et nous montrer notre grande maison, vous verrez comme on sera heureux… " Dan éteint la cassette.)

 

[dans la chambre de Keith]


( Keith et Karen sont au lit…)


KAREN : il est déjà minuit ?

KEITH : avec moi, tu ne vois pas le temps passer.

KAREN (sortant du lit) : il faut que je rentre.

KEITH : non.

KAREN : j’ai des réunions tous les soirs ces jours-ci. (elle se rhabille) Dan va trouver ça louche.

KEITH : je suis sur que cet imbécile n’a pas le moindre soupçon. Reste dormir ici.

KAREN : tu sais bien que je ne peux pas.

KEITH : tu pourrais si tu le quittais.

(Karen s’approche de lui.)

KAREN : je veux un père pour Lucas.

KEITH : il s’en serait mieux sorti si il en avait jamais eu. Il devient aussi infect que Dan.

KAREN : Keith !

KEITH : allez, je blaguais. Tu sais bien que je traiterai Lucas comme un fils.

( Karen se lève)

KAREN : il ressemble plus à toi qu’à Dan.


[maison des Scott]


(Karen rentre, Lucas est dans la cuisine.)

KAREN : tu es encore debout ? Tu as vu l’heure ?

LUCAS : c’est bien à toi de dire ça .

KAREN : ma réunion a fini tard.

LUCAS : ben voyons. (il s’en va)

KAREN : attends. Pourquoi on ne boirait pas un chocolat en discutant comme avant ?

LUCAS : tu te sens seule le soir maman ? Téléphone donc à Oncle Keith, il répondra sûrement lui.


[le lendemain en cours de sciences]


LE PROF : …comme vous le savez tous, il existe trois grands types de galaxie…

HALEY (tout bas) : il faut absolument que tu joues ce match.

NATHAN : Haley, c’est contre Lucas.

HALEY : et alors, tu vas pas t’écraser devant ce type.

NATHAN : ouais, c’est facile à dire.

HALEY : il faut savoir prendre des risques pour réussir dans la vie et réaliser ses rêves.

NATHAN : et toi alors, tu rêves de quoi ?

HALEY : de chocolat.

NATHAN : non sérieusement.

HALEY : c’est vrai, je te jure. Je ne l’ai jamais avoué à personne mais mon rêve ce serait de devenir chanteuse.

NATHAN : chanteuse.

HALEY : ouais, j’écrirais des chansons, je partirais en tournée, je sortirai quelques albums. Qu’est-ce qui te fais rire ?

NATHAN : c’est un beau rêve mais je t’ai entendu chanter.

HALEY : c’est facile de se moquer, j’ai peut-être pas d’oreilles mais j’ai quand même le droit de rêver.

NATHAN : ouais tu as raison, chacun ses rêves


(derrière Nathan et Haley, Tim est assis à côté de Lucas)


TIM : tu dragues la petite intello, tu lui fais tourner la tête et tu l’éloignes de ce pauvre minable ensuite tu la plaques et tu lui brises le cœur.

LUCAS : je n’ai jamais rien entendu d’aussi bête.

TIM : tu rigoles, c’est un plan géniale.

LUCAS : oh, j’ai une meilleure idée. C’est ce soir qu’on joue et si il ne se pointe pas, il ne gagnera pas.

TIM : on lui fait la peau ? (Lucas lui dit quelque chose à l’oreille) Ca s’est méga délire.

LUCAS : il y a des fois où tu me fais honte.



[A la bibliothèque]


( Haley range ses affaire, Peyton arrive).


PEYTON : euh, tu donnes des cours c’est ça ?

HALEY : tu veux y inscrire ton idiot de copain ?

PEYTON : il en aurait besoin, euh, je voudrais te parler, tu es ami avec le frère de Lucas ?

HALEY : euh son demi-frère Nathan.

PEYTON : c’est ton petit ami ?

HALEY : non c’est mon ami. Tout le monde a l’esprit mal tourné ici. Enfin je te préviens, il n’aime pas les pom-pom girls alors oublies-le.

PEYTON : ça y est, tu as fini ? A moi de parler alors. Je suis venue te dire que Lucas a prévu de s’en prendre à Nathan ce soir avant leur duel.

HALEY : il va faire quoi ?

PEYTON : je n’en sais pas plus désolée mais Lucas est prêt à tout pour participer à ce stage, Nathan ferait mieux de se méfier. Ca valait le coup de m’écouter deux secondes, non ? (elle s ‘en va)


[A River Court]


(Nathan et des paniers, une voiture arrive, c’est Dan)


DAN : j’avais envie de faire connaissance.

NATHAN : au bout de 17 ans, ouais, tu parles.

DAN : c’est grâce à mes gênes que tu es là.

NATHAN : si ça vous amuse de penser ça.

DAN : j’ai une offre à te faire : 500 dollars si tu renonce au stage de basket

NATHAN : votre femme vous a donné votre argent de poche ? ( Nathan lance le ballon dans le panier, Dan le rattrape et fait un petit jonglage avec.)

DAN : tu pense vraiment que tu as une chance de gagner contre Lucas ? Tu te fais des idées tout comme ta mère quand elle a emménagé à Tree Hill.

NATHAN : vous savez quoi ? J’étais même pas sur de vouloir faire ce duel mais vous me donnez envie de me battre (il reprend son ballon) je vais gagner ce match.

DAN : finalement, on se ressemble (il s’en va).


[au café de Deb – le soir]


(elle arrive au comptoir avec des billets)


DEB : alors, ça nous fera 8 dollars pour les bières, 20 dollars de pourboires ? !

LE CLIENT : oui, je les met sur la victoire de ton fils.

DEB : ah, encore mieux.

(Nathan entre dans le café, les clients l’applaudissent)

DEB : coucou chéri.

NATHAN : qu’est-ce qui se passe ?

DEB : on commence à fêter ta victoire un peu en avance. (Nathan s’approche du comptoir.) Ce n’était pas une bonne idée ?

NATHAN : si. Ce qu’il y a c’est que …Dan est passé me voir, il voulait me payer pour que j’abandonne.

DEB : oh Chéri, ne fais pas attention à ce type, tu es très doué, je ne te le dis peut-être pas assez souvent mais je suis extrêmement fière de toi et je le serai encore plus quand tu battras ce petit crétin à plats de coutures.

NATHAN : ouais, j’en ferai qu ‘une bouché.(il part un peu plus loin dans le bar)

HALEY : où étais-tu ? Je t’ai au moins appelé 20 fois sur ton portable ? !

NATHAN : eh ben je suis là, ma batterie était vide et pourquoi tu paniques ?

HALEY : parce qu’on m’a dit que Lucas voulait s’en prendre à toi.

NATHAN : qu’il essaie, il ne me fait pas peur.

HALEY : mais soit prudent s’il te plait.

NATHAN : ne t’inquiètes pas, il ne m’arrivera rien. C’est promis. (il s’en va.)


[dans la rue – le soir]


(Nathan marche pour aller au duel, soudain, une voiture s’arrête, des garçons de l’équipe de basket sortent du véhicule)


TIM : et Nathan !

(ils l’embarquent dans la voiture)

NATHAN : mais qu’est- ce que vous faites ?


(la voiture démarre)


[près d’un marais]


(la voiture arrive, Nathan, un sac sur la tête, se fait descendre de la voiture par deux joueurs)


NATHAN : mais vous êtes malades !

(ils le jette dans le marais pleins de boue, Nathan se relève, Lucas arrive.)

LUCAS : oups. Je t’avais prévenu mais il semblerait que toi et moi nous avons un point commun : nous sommes tenaces.

NATHAN : il semblerait c’est vrai

LUCAS : pardon ?

NATHAN : non rien.

LUCAS : écoutes, je m’entraîne depuis deux ans pour faire ce stage, je ne laisserai personne prendre ma place surtout pas toi, Nathan. Mais je vais être gentil avec toi, si tu déclares forfait, il ne t’arrivera rien.

TIM : si on lui piquait ses fringues les gars ?

LUCAS : Tim, tu ne tournes pas rond ou quoi ? Tu proposes ça à chaque fois qu’on kidnappe un mec.

TIM : ben quoi, il aurait plus de mal à rentrer chez lui.

LUCAS : j’ai une meilleure idée. (il s’approche de Nathan et fouille dans la poche de son pantalon)

NATHAN : ça t’excite. ( Lucas sort son portable et le jette.)

LUCAS : si tu nous balances, tu es mort, est-ce que c’est clair ? On se casse.


[dans le chambre de Peyton]

(Peyton est assise sur sa chaise, elle dessine, Lucas arrive.)


LUCAS : tu es prête ?

PEYTON : non. Je reste ici.

LUCAS : allez beauté, on a dit qu’on ferait des efforts pour que tout redevienne comme avant.

PEYTON (se levant) :ça suffit, je ne veux plus faire d’effort et je ne veux pas que tout redevienne comme avant, c’était déjà nul avant on n’a jamais été heureux ensemble Lucas et je t’ai déjà dit de ne pas m’appeler beauté.

LUCAS : c’est Nathan le problème ?

PEYTON : mais non ! le problème c’est toi ! Je commence à voir qui tu es vraiment et je m’en veux de ne pas avoir ouvert les yeux avant mais mieux vaut tard que jamais. (Peyton remarque une trace de bout sur le manteau de Lucas) Tu t’en ai pris à Nathan c’est ça ? Vous l’avez emmené dans les marais comme les autres.

LUCAS : pourquoi il t’intéresse à ce point ? Il te branche c’est ça ? Je reviendrai plus tard, peut-être que tu seras un petit peu moins hystérique.

PEYTON : je ne veux plus te voir.

LUCAS : Peyton…

PEYTON : je suis sérieuse Lucas. C’est fini.

LUCAS : tu le regretteras. Salut beauté. (il s’en va.)


[A River Court- Soir]


(il y a du monde, Lucas s’entraîne, la bande à Nathan arrive : Skills, Fergie et Dude. )


SKILLS : Nathan n’est pas là ?

LUCAS : il a peut-être eu la trouille.

FERGIE : D’un clown comme toi ça m’étonnerai.

LUCAS : pardon ?


(Deb arrive sur le terrain.)


DEB : où est Nathan ?

FERGIE : c’est ce qu’on essaie de savoir.


(Skills regarde Tim)


SKILLS : pourquoi tu as un œil au beurre noir petit ? C’est ton chéri qui a été trop brutal.


(Tim pousse Skills qui lui met son poing dans la figure. Début de bataille générale. Dan arrive est remet tout le monde en place. Whitey arrive à son tour)


WHITEY : arrêtez ! vous êtes fous ou quoi ? ! Gardez votre énergie pour le match au lieu de vous battre. Reculez !

DEB : j’espère que mon fils va bien…où es-tu Nathan.


[sur le bord de la route- soir]


(Nathan marche en essayant d’enlever la corde nouée autour de ses mains, une voiture s’arrête, c’est Peyton.)


PEYTON : montes.

NATHAN : comment tu m’as trouvé ?

PEYTON : tu crois que tu es le premier à qui il fait le coup ?

NATHAN : il est charmant ton copain.

PEYTON : je l’ai quitté depuis une demi heure.

NATHAN : c’est pour le faire enragé que tu m’aides ?

PEYTON : en partie et tu es quelqu’un de bien on dirait. Tout le monde mérite d’avoir sa chance. Il n’y a rien de pire que d’empêcher quelqu’un de réaliser ses rêves. (Nathan la regarde) Quoi ?

NATHAN : non rien. J’ai l’impression de te connaître, c’est bizarre.

PEYTON : je ne crois pas aux vies antérieures. Pour moi, on n’a qu’une seule vie, à nous de ne pas la gaspiller. Allez grimpe, c’est ta seule chance d’arriver à l’heure à ton espèce de petit duel. (Nathan monte, Peyton démarre.)


[A River Court- soir]


(Lucas fait toujours des paniers, Haley arrive, Micro et le reste de l’ équipe sont assis.)


MICRO : c’est la consternation, Mesdames et Messieurs, Nathan Lee à l’air d’avoir déclaré forfait.

(Haley se tient devant Lucas)

HALEY : pas si vite Micro. ( à Lucas) tu lui as fait quoi ?

LUCAS : j’y suis pour rien si ton petit copain a eu peur, beauté (il lui caresse le menton)

HALEY : Peyton a dit que tu voulais l’empêcher de jouer ce match.


(on entend une voiture arriver, tous le monde se retourne, c’est Peyton et Nathan. Nathan descend de la voiture, Deb et Haley vont vers lui.)


DEB : ah Nathan enfin, ça va ?

NATHAN : ouais t’inquiètes pas. (il salut ses amis en passant. Le coach arrive.)

NATHAN : il n’est pas trop tard ?

(le coach lui lance le ballon)

WHITEY : c’était moins une. (en regardant Lucas et Nathan) allez, on commence ! Quatre contre quatre, c’est parti !

NATHAN : non. Un contre un. Moi contre Lucas. Ca a toujours était comme ça, pourquoi on ferait autrement.

LUCAS : tu as aucune chance.

WHITEY : le premier à onze remporte le duel, on n’y va. (tous le monde se recule du terrain, Nathan passe le ballon à Lucas)

NATHAN : à toi le ballon

LUCAS : je vais te mettre en pièce (il shoot et met un panier)


Le duel commence : premier point pour Lucas, les pom-pom girls sont là pour le soutenir. Panier ensuite pour Nathan puis pour Lucas toujours applaudit par leurs amis et famille respectifs. Les paniers se succèdent.


MICRO : ce match est aussi serré que mon nœud de cravate. Le score : 10 à 9 pour Nathan Lee (Lucas met un coup de coude à Nathan.) faute de Scott sur Lee ! Le coup de coude était intentionnel .

NATHAN : il n’y avait pas faute, le panier compte.

MICRO : Lee accorde le panier à Scott. 10 à 10, le prochain joueur qui marque emporte le duel.

LUCAS : il ne parle jamais de toi tu sais. Tu n’existe même pas à ses yeux.

NATHAN : si tu crois que nos vies auraient été différentes si il avait épousé ma mère, tu es le roi des idiots.

LUCAS : c’est toi l’idiot. Et tu vas le prouver en manquant ce dernier shoot.

NATHAN : on va voir. (ils se mettent en place) celui-là est pour ma mère (Nathan drible et met le panier, tout le monde saute de joie et félicite Nathan, Deb la première, Lucas est très déçu, Peyton savoure sa victoire secrètement)


WHITEY ( à Dan et Karen) : finalement, c’est Nathan qui ira jouer au camp de High Flyers.

KAREN (à dan avant de partir) : ce n’est qu’un jeu après tout. (Lucas regarde son père déçu, Dan s’en va. Lucas s’avance vers Nathan, il lui sert la main, Nathan est surpris.)


LUCAS : bien joué, tu mérite de faire ce stage.

NATHAN : merci.

LUCAS : ça va aller, tu vas voir (il lui met une tape sur l’épaule) reviens nous vite petit frère. (Lucas s’en va.)

NATHAN : Pardon ?

(Haley arrive)

HALEY : je t’aime plus que tout au monde, Nathan. Je crois que je peux te rendre ça (elle lui met le bracelet qui lui a donné dans le creux de la main) Ne dis pas que je ne te fais pas de cadeau. (elle s’en va. Nathan ouvre sa main, ce n’est pas le bracelet qu’il trouve mais son alliance. Quand il relève la tête, il n’y a plus personne à River Court.)

NATHAN : Haley ? (il regarde une seconde fois dans sa main et l’alliance y est toujours.) Haley ? Haley !


[dans une chambre à l’hôpital]


(Nathan crie dans son sommeil)


NATHAN : Haley ! Haley !

(Lucas se lève de son fauteuil et va près de lui)

LUCAS : Nathan ? Nathan c’est moi.

(Nathan ouvre les yeux) ça va aller je suis là. T’inquiètes pas. (Nathan reprend ses esprits) Tu m’as manqué petit frère.

LUCAS : ça va?

NATHAN : j’ai l ‘impression de m’être écrasé contre un mur.

LUCAS : le médecin a dit que tu sortirais vite. (silence) Je peux savoir ce qu’il t’a pris ? C’est l’esprit de compétition ou : j’ai eu un accident il faut que tu en ai un plus grave.

NATHAN : non. Et en parlant de compétition entre nous, j’ai cru que j’avais été envoyé au paradis.

LUCAS : c’est vrai.

NATHAN : ouais. Mais dans mon paradis à moi, Dan avait épousé ta mère et pas la mienne et Haley ne savait pas chanter. C’est triste que ce ne soit qu’un rêve surtout que je te battais en un contre un.

LUCAS : c’était un rêve complètement idiot alors. Ecoutes, je sais que tu ne voulais pas que j’appelle Haley mais je l’ai fait. C’est ta femme, elle t’aime Nathan, il fallait que je la prévienne. (silence) Nathan, il y a une chose que j’aimerai savoir, après ton accident, on n’a pas vu de trace de freinage sur le circuit.

NATHAN : tu veux savoir si je me suis volontairement planté ?


(Deb arrive)


DEB : Nathan ? Oh ! tu es réveillé.

LUCAS (se levant du fauteuil et le laissant à Deb) : je vais vous laisser tous les deux. (il s’en va, Deb s’assoit)

DEB : Nathan…

NATHAN : je t’aime Maman . Je suis sincère, ces deniers temps, j ‘ai vraiment été en dessous de tout avec toi, avec tout le monde. Tu me pardonnes ?

DEB : tu étais malheureux (elle pleure)

NATHAN : ce n’est pas une excuse, je sais que tu veux seulement mon bonheur (il lui tend la main, elle la prend, elle s’assoit sur le lit près de lui)

DEB : j’ai échoué, je n’ai pas été une bonne mère mais je te promet que ça va changer.

NATHAN : qu’est-ce que tu comptes faire ?

DEB : il faut vraiment que je devienne plus forte, on en a besoin tous les deux alors le temps que tu récupères, je vais me soigner aussi, c’est promis chéri.

NATHAN : quoique tu fasses, je te soutiens à 100%. Est-ce que ça t’arrives de te demander à quoi ressemblerait nos vies si Dan avait épousé Karen et qu’il nous avait laissé tranquille ?

DEB : c’est une question qui me hante. Pourquoi ?
 
(Dan ouvre la porte) Content de te voir en forme, tiens le coup fiston (il ressort)


[on voit Brooke recoller des morceaux de papiers]


BROOKE (voix-off) : pourquoi Dan détruit des factures ?


[vue sur Karen en pleure au téléphone à l’hôpital, Whitey arrive, il s’assoit près d’elle]


WHITEY : toujours pas de nouvelles de Keith ?

KAREN : non. Et son répondeur est plein. Pourtant, il faudrait le prévenir de ce qui est arrivé à Nathan mais je ne peux même pas lui laisser un message. (elle s’effondre dans le bras du coach.) Où est-il Whitey ?

WHITEY : si seulement je le savais.

 

[Vue sur Dan qui dépose Deb en cure.]


DAN : rassures-toi chéri, je serai là à ta sortie.


(elle le regarde quelques instants et entre)


[dans la chambre de l’hôpital]


(Lucas, Brooke et Peyton sont autour de Nathan, une infirmière entre)


INFIRMIERE : désolée jeunes gens les heures de visite sont terminées.

LUCAS : tu n’as besoin de rien ?

NATHAN : non je te remercie. (Lucas se lève ,Peyton l’embrasse sur le front, Brooke l’embrasse sur la joue) du calme, je sais que vous êtes toute folles de moi…

BROOKE : dans tes rêves mon grand

(ils s’en vont e lui font signe de la porte, l’infirmière arrive à son tour est éteint la lumière.)


(Nathan dans le noir attrape le téléphone)


[vue sur l ‘aéroport ]


(au loin, Haley traînant une valise roulante. Son portable sonne, elle répond)


HALEY : allô

NATHAN : c’est moi.

HALEY : oh enfin , comment ça va ?


[vue sur Nathan]


NATHAN : je serais bientôt sur pied.

HALEY : tant mieux


[vue sur Haley]


HALEY : je suis à l’aéroport, je serai à la maison demain.


[vue sur Nathan]


NATHAN : non, non, c’est une erreur, je ne veux pas que tu rentres.


[vue sur Haley]


HALEY : arrêtes Nathan, il faut que je m ‘occupe de toi.

NATHAN : tu n’as aucune obligation envers moi.


[vue sur Nathan]


NATHAN : concentres-toi sur ta carrière, tu as tes rêves et j ‘ai les miens. Si jamais on ne les réalise pas, on le regrettera pour toujours et chacun fera payer ses frustrations à l’autre.


[vue sur Haley]


HALEY : je t’assure que jamais je ne ferai…

NATHAN : on n’est jamais sur de rien..


[vue sur Nathan]

NATHAN : …on ne sais même pas ce que l’avenir nous réserve


[vue sur Haley]

NATHAN : les décisions qu’on prend aujourd’hui auront des conséquences sur tout le reste de notre vie

[vue sur Nathan]


NATHAN : alors, ne rentres pas à la maison


[vue sur Haley]


HALEY : Nathan écoutes….

NATHAN : Haley, je ne veux pas que tu rentres


[vue sur Nathan qui raccroche le téléphone]


[vue sur Haley à l’aéroport qui regarde son portable avec incompréhension et qui est planté au milieu d’une foule en mouvement.]

 

FIN

Luinel

[INT. TREE HILL HOSPITAL – OPERATING THEATRE – DAY]

(Camera pans up to Nathan in the operating theatre, picking up where they left off.)

NATHAN: (v.o) Douglas Adams once wrote: ‘He felt that his whole life was some kind of dream,…

(The nurse pulls his coverings up.)

NATHAN: (v.o) and he sometimes wondered whose it was,…

(The camera zooms in on him.)

NATHAN: (v.o) and whether they were enjoying it.

(There are beeps in the background which signify Nathan’s heart rate.)

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – LUCAS’ BEDROOM – DAY]

(Its 6:59 am, Lucas alarm clock beeps and he reaches over, turning it off.)

(He sighs and sits up, putting his earphones on and turning his music on. He exits his bedroom and shuts the door.)

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – KITCHEN – DAY]

(Pills are tipped into a glass of yellowish water. The camera pans up to show Dan. He’s looking at the glass, transfixed.)

LUCAS: (Appearing) Breakfast of champions, Dad?

DAN: (Smiling) You were out late. You have fun?

LUCAS: Ah,… you know, I was… out with the guys.

DAN: (Expectantly) I thought maybe we could work out after school; do some weights.

LUCAS: Yeah, whatever.

KAREN: (o.s) We should be offering organic entrees in all our locations.

(Shot of her as she walks to the sink, talking on the phone.)

(Lucas’ eyes harden and he puts his earphone back in.)

KAREN: We’ll talk about this when I get in. (Pause) Yeah, I’ll see ya in ten.

(She looks at Lucas.)

KAREN: Good morning, honey.

DAN: Morning, wife. You’re outta here early.

KAREN: Meetings all day.

(She kisses Lucas on the cheek.)

KAREN: Good morning, Lucas.

(He takes his earphone out but doesn’t even turn to her. She looks at Dan.)

DAN: (Changing the subject hopefully.) Will you be home for dinner?

KAREN: I’ll call ya. I better go. (Smiles and walks up to him.)

(He kisses her on the cheek.)

KAREN: Got my eye set on a new location.

DAN: (To Lucas.) How many café’s can one person own?

KAREN: (Turns to look at them.) Even dozen should do it.

(She leaves and Dan looks at Lucas. Lucas picks up an empty bottle of alcohol from the bin.)

LUCAS: (Looks at it before showing Dan.) Late night for you too, huh dad?

(Drops the bottle back in the bin and walks away. Dan smiles demurely. He tries to say something to Lucas but can’t find the words.)

CUT TO:



[EXT. RIVERCOURT – DAY]

(Nathan, wearing a hoody with ‘Deb’s Den’ on the back, bounces his basketball on the tarmac as he heads to his friends.)

SKILLS: (o.s) Oh, man, I’m telling you, I’m telling you, I’m telling you.

MOUTH: (Watches Nathan as smiles before talking into his mic.) Finally taking the court – ladies and gentlemen – is the Rivercourt’s own Nathan Lee,-

(Nathan pulls his hood down and sighs.)

MOUTH: -star player and recent applicant to the prestigious High Flyers basketball camp.

(Nathan greets all of his friends.)

SKILLS: Oh, you forgot, uh,… ladies usual.

(Fergie laughs.)

NATHAN: Had to stop by the post office. (Pulls out an envelope from his pocket and shows it to them.)

FERGIE: High Flyers, baby. What’s the word?

NATHAN: I dunno; I haven’t opened it yet.

JUNK: (Snatching the envelope.) Dude, what is wrong with you?

NATHAN: (Laughs) That’s a felony.

(Junk opens it, not caring.)

SKILLS: Yeah, whatever, turn us in. (Junk finally gets the letter out.) Come on, what-what’s it say?

(They all read it.)

FERGIE: (Pointing to the letter.) Say’s he’s a finalist.

(Nathan exhales and his panicked expression fades.)

MOUTH: Nathan, that’s awesome(!)

NATHAN: Alright, I’m just a finalist(! ) It’s not the same thing as me actually getting into the camp.

JUNK: (Giving the letter back.) Uh-huh, act like you don’t want it.

NATHAN: (Takes the letter.) What I don’t want is to get my hopes up. There’s no way they’re gonna pick some guy that’s never played organised basketball.

MOUTH: They’ll pick a guy who played like you did on my videotape.

SKILLS: Nate, uh, I’m your best friend, right? So I feel like I can tell you this; uh,… stop being so damn modest and come out here so we can keep you humble. (Nathan smiles.)

(They laugh.)

NATHAN: Shoot for teams, huh?

SKILLS: Exactly.

(Nathan bounces the ball. Fergie bounces his to Skills who catches it. Nathan shoots and it goes straight through the hoop.)

SKILLS: Oh, OK, OK. (Skills takes his position.)

CUT TO:



[EXT. THE STREETS – LUCAS’ CAR – DAY]

(Lucas comes racing down the road with Peyton sitting in the passenger seat.)

LUCAS: So, you wanna hang with the guys tonight?

PEYTON: (Bored) Oh, gee, there’s a unique idea.

LUCAS: Come on, Peyt, what, I can’t bond with the team?

PEYTON: What about bonding with your girlfriend?

(Lucas sneers and turns away, shaking his head. Stops her CD.)

PEYTON: I was listening to that(!) (Turns in back on.)

LUCAS: Fine! You don’t wanna hang out with us?! (Peyton looks away in exasperation.) Why don’t you just sit in your room; listen to your loser rock… and do live sex shows on your webcam for all I care!

(Peyton turns to look at the road and her eyes widen.)

PEYTON: (Pointing) Lucas, LOOK OUT!

(Lucas grabs the wheel and presses the brake, hard. The car skids to a stop, inches from Nathan who is listening to music and bouncing his basketball.)

(Nathan stops, shaken, and turns to look at them. He pulls his hood off and takes an earphone out of his ear. Lucas revs the engine threateningly.)

NATHAN: Daddy teach you how to drive?

(Peyton looks between the pair, worriedly.)

LUCAS: (Smirking) Yeah, he sends his love. Now get outta my way, loser(!)

(Nathan doesn’t move. Lucas inches the car forward; just touching Nathan. Nathan looks down at the bumper; Lucas smirks and does it again.)

(Nathan looks up at Peyton.)

PEYTON: (Mouthing) ‘I’m sorry’.

(He puts his hood and earphone back on and walks away.)

PEYTON: (Turning to Lucas.) Why do you have to treat him like that? (Lucas looks at her, eyebrow raised.) Could’ve easily been you, you know? If your dad had married his mom instead of yours.

LUCAS: (Sneering) Yeah, like that was ever gonna happen.

(He shifts the gear down, presses on the gas and they speed off.)

(Shot of the sign on the back of the car that reads: ‘I Got Mine At Keith Scott Motors’.)

FADE TO BLACK:
END OF TEASER:
OPENING CREDITS ROLL:



FADE IN:

[INT. KEITH SCOTT MOTORS – MAIN – DAY]

(Camera pans across the sign inside the building and a cardboard cut-out of Keith; grinning toothily and pointing.)

KEITH: (Selling to a customer.) You see, it’s this… retro style and the, uh, leather interior package; makes this one-one powerful sexy machine. (Pause) And when you factor in the Keith Scott service guarantee and that elusive thing that we call the, uh, (Grins) the cool factor; this car is definitely gonna get you laid.

(The customer considers and then grins, nodding.)

(Dan enters the shop, late and out of breath. He checks his watch.)

KEITH: (Spotting Dan.) (To the customer.) Uh, do me a favour; have a seat in my office and think about that leather interior, huh?

(The customer walks in that direction and Keith turns his attention to Dan. He’s struggling to get his jacket on.)

KEITH: Oh, let me guess: Doug ate your work ethic.

DAN: Nah, I had to go by the uniform place; sign off the new Ravens logo.

KEITH: (Snarkily) Yeah(!) Like Whitey’s actually gonna let you make a decision.

DAN: Come one, Keith, it’s early, don’t start.

KEITH: I’m the boss here. Maybe you shoulda married Deb; you mighta gotten her parent’s money, things’d be different.

DAN: Can we just leave the past in the past?

KEITH: Yeah, that’s what you’re best at, isn’t it? (Looks out of the window and indicates it.) See that lady out there eyeing the convertible?

(Dan turns to see a woman looking into a black convertible.)

KEITH: She’s ready to deal. (Dan turns back.) Try not to screw it up, huh?

DAN: I’m on it, Keith. (Heads for the exit.) Oh, hey, I gotta cut out early for basketball practice, OK?

KEITH: Just about the time the bars open up, (Smirks evilly.) right boozy?

(Dan doesn’t answer or react.)

KEITH: Huh? (Sniggers cruelly.)

(Keith walks away and Dan exits.)

CUT TO:



[INT. DEB’S DEN – COUNTER – DAY]

(Deb is leaning on the counter, writing.)

OTIS: (o.s) How bout I buy you a cold beer, Miss. Lee.

(Deb looks to the side and smiles.)

OTIS: Huh? (He drinks from his own beer.)

DEB: (Amused) Otis, you’ve been offering for ten years; you know I don’t drink.

(Walks across to him with a cup.)

OTIS: Doesn’t hurt to try, does it?

(Deb smiles and nods. The door rings and Nathan enters the den, holding his letter.)

DEB: Hey, sweetie(!)

NATHAN: What’s up, mom. I got the mail; some, uh, bills, a letter from uncle Cooper and, uh,… (Drops an application to college, on the counter.) this.

(He sits at the counter. Deb takes the leaflet and looks at it.)

NATHAN: Thinking about taking some classes?

DEB: If they offer a course in making ends meet.

(Nathan looks at the leaflet.)

NATHAN: You ever regret it? Your folks cutting you off.

DEB: (Looking him in the eye, seriously.) Not for one second, Nate. (Puts her hand on his.) Otherwise, I wouldn’t have you.

(Nathan smiles and nods.)

DEB: Besides, money buys you nothing but misery. (Looks through the mail.) I mean,… look at Dan and Karen and Lucas.

(She takes the letter out and looks at it. Nathan smirks knowingly.)

NATHAN: Well, you know, you could up the traffic in here by hiring some… hot girls to dance in the bar.

OTIS: (Pointing at Nathan.) There you go. Yeah.

NATHAN: Just saying. (Smiles)

(Deb mumbles nonsense and smiles.)

HALEY: Speaking of hot girls (Haley enters with her Snoopy hat.) sorry I’m late. (Smiles at Deb.) School bus driver ran out of gas.

NATHAN: Where were you today?

HALEY: I told you, Mr. Hirshfield took us to the planetarium. If you ever listen to me, maybe you’d know that.

NATHAN: OK, alright. I just can’t believe you went out in public with that hat.

(Deb turns to Haley and Haley glares kindly at Nathan.)

HALEY: Remind me why I’m friends with you again.

(Deb opens the High Flyers letter.)

DEB: Nathan, this is from that basketball camp.

NATHAN: Yeah, I’m a finalist. (Looking modest.) It’s no big deal.

DEB: Well, it’s a huge deal, honey, I’m really really proud of you(!)

(Nathan smiles.)

HALEY: Yeah, me too!

(Nathan looks up at her.)

HALEY: (Looking at the letter.) Congratulations. Well, we’ll have to celebrate later. Right now, (Flings the dishtowel over one shoulder.) dirty dishes are beckoning. (Sternly) You rock, don’t let it go to your head.

(She leaves and Nathan smiles, heartened.)

DEB: You know, you two are gonna end up married some day.

NATHAN: Stop it(!) We’ve known each other forever; we’re just friends.

DEB: Good place to start. (Takes a drink from her cup.)

NATHAN: (Pause) Keep dreaming.

CUT TO:



[EXT. THE RIVERCOURT – EVENING]

(The camera focuses on the court as many feet walk across it.)

SKILLS: Nah, for real, man, I’m serous, dule here really got bigger.

NATHAN: Skills(!)

(Junk, Fergie, Mouth and Skills laugh.)

SKILLS: Nah, I’m serious(!)

(Their smiles freeze on their faces as they come up to the Ravens basketball tem on their court, using their hoop. Lucas and the gang are all there.)

NATHAN: You guys must be lost.

(Lucas looks at Nathan while the others keep playing. Tim turns with Lucas as he scoffs girlishly.)

LUCAS: (Advancing) Well, Whitey closed up the gym; We gotta have somewhere to run.

(The rest of the team back Lucas up.)

SKILLS: Well, you ain’t bout to do it up here.

TIM: (Scoffs) Oh contraire-

LUCAS: (Exasperatedly) Tim, just say ‘yes we are’. See, I’m in training for High Flyers. (Tilts his head.) You wouldn’t know anything about that now, would you? Street trash.

MOUTH: (Glaring) You wanna bet?

(Nathan looks at Mouth.)

JUNK: Nate’s a finalist, too.

NATHAN: Guys.

SKILLS: It’s true

LUCAS: (Laughs amusedly.) Pipe dream, much? (Tim continues to laugh.) Coz they only take… (Walks up to him.) one player from each high school. Now who d’ya think they’re gonna pick, huh? Star shooting guard… of the undefeated Ravens… or the Rivercourt bastard.

(Lucas snatches Nathan’s ball from his hands. He glares before turning and bouncing the ball away. He jumps and dunks the ball through the hoop, grabbing the ring for a beat before letting go and hitting the ground with both feet, landing with ease. He turns to smirk at Nathan and the team back away to follow him off the court.)

(Shot of Nathan.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[EXT. STREETS – DAY]

(Nathan runs along a bridge, headphones in his ears as he listens to music and works out.)

(The camera pans down to show Brooke, standing beside her car as she watches him with her arms crossed.)

(Cut back to Nathan as he finishes crossing the bridge.)

(Brooke smiles conspiratorially.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – BOYS SHOWERS – DAY]

(Nathan is alone in the shower room, having a wash, his back to the camera. Brooke enters, dressed only in a towel. She looks around before walking around the partition and silently approaching Nathan. She looks him up and down and grins.)

BROOKE: So I guess the rumours are true; (Nathan starts and grabs the nearest towel; trying to cover himself.) Mr. Size 14.

(He looks at her embarrassedly.)

NATHAN: Wh-a(!) Uh,… I think… you’re in the wrong locker room.

BROOKE: (Mock confused.) Well,… (Turns and holds one side of the towel out.) the… sign says ‘Boys’… (Deliberately drops the towel.) doesn’t it?

(Nathan looks away as she exposes herself.)

NATHAN: Ohhhhkayyy, Whoa(!)

BROOKE: (Not nearly embarrassed.) Oops(!)

(Nathan doesn’t meet her eyes, red in the face.)

BROOKE: I’m Brooke; but I bet you already knew that.

NATHAN: Yeah, I-I gotta go(!)

(He rushes out of there as fast as he can without slipping.)

(Dan is standing there, having witnessed the entire thing. Brooke walks to the exit and, without missing a beat, smiles innocently at him.)

BROOKE: Hi, Coach Scott(!)

(Dan follows her exit with a curious look.)

FADE TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – GYM – DAY]

(Lucas is pushing weights and groaning slightly with the effort. Dan comes up behind him.)

DAN: Ah-ah, I got you. Come on. (Lucas struggles to push the weights up.) Push!

(Lucas finally gets it done and sits up, pissed.)

LUCAS: God, I had it, dad(!)

DAN: (Laughing) Right(!) What’re you slinging?

LUCAS: Bout 160.

DAN: Wow, didn’t know I had a daughter. Let’s kick it up. We’re gonna have to start 200 a day if we’re gonna impress the High Flyers scout.

(He adds some more weights.)

LUCAS: Why, coz you couldn’t, back in the day?

DAN: I’m trying to help you. I don’t want you to make the same mistakes that I did.

LUCAS: What do you know about your other son applying for High Flyers?

DAN: Don’t call him that. Don’t worry, he’ll never make it.

(Lucas looks off and scoffs.)

LUCAS: Well, he made finalist. Which means Whitey must have signed off on his application.

(Lucas gets up and leaves while Dan glares.)

CUT TO:



[INT. TREE HILLH HIGH SCHOOL – WHITEY’S OFFICE – DAY]

(Dan stomps into the office.)

DAN: You’re not seriously considering Deb’s son for High Flyers spot.

WHITEY: Well he’s your son too, Danny. (Picks up some papers.) And good morning to you. (Smiling)

DAN: That kid’s just trying to sabotage Lucas’ shot(!)

WHITEY: (Smile drops.) That ‘kid’ sent in a tape that impressed the scouts so much that they made him a finalist. All I did was sign the papers. I’m an equal opportunity instigator. (Grins)

DAN: You did this just to get me. (Turns to the exit.)

WHITEY: Danny(!) Maybe it didn’t make the nightly news but this is not about you. (Dan turns to him.)

DAN: Nathan’s never played for a real team. He’s a street-ball player, Whitey(!)

WHITEY: (Angry) And apparently, a pretty damn good one! Least he got something from you.

DAN: (Shakes his head.) What’re you up to?

WHITEY: Just fairness. I wouldn’t expect you to understand that. (Pause) But if Lucas is the better player, he’s got nothing to worry about. (Grins evilly.) Till then, let the best man win.

(Dan turns back to the exit.)

WHITEY: Oh, and, uh, (Dan stops.) be sure and let the door hit you in the ass on the way out.

(Whitey laughs as Dan shuts the door behind him. The camera pans to a framed picture of Dan and Whitey. Whitey’s holding the trophy in front of Dan’s face so it can barely be seen.)

CUT TO:



[EXT. THE MARKET STREET DOCK – THE RIVER – DAY]

(Camera pans down from the trees to the small table and benches that Nathan and Haley are sitting at. They are eating Crackerjacks.)

HALEY: She was totally naked?

NATHAN: As the day she was born.

(Haley groans and looks away.)

NATHAN: Only a lot more… curvy.

HALEY: Well what happened then?

NATHAN: (Shrugs piteously.) I got the hell outta there(!)

HALEY: (Amused) You and Brooke Davis. (High voice.) Captain of the ‘CheerSluts’(!) That is hard to picture.

NATHAN: (Nods as he looks into the Crackerjack box.) Yeah, I’d say ‘hard’ is the right word.

HALEY: Eeew(!) (Smacks him on the arm.)

(They laugh. He pulls out the gift from the box.)

NATHAN: OK, what’s this?

(Rips it open and pulls out the purple bracelet; the same from last season.)

HALEY: Oh, score, a bracelet. Last time I got some fake tattoo with a random number.

NATHAN: Well, here.

(He stretches out the bracelet so that she can put her hand through it.)

NATHAN: It matches that, uh, thing you call a shirt.

HALEY: (Pointing to her poncho.) My mother made this for me, and shut up(!)

NATHAN: You shut up.

HALEY: You shut up.

(She smacks him on the hand and puts her other one through the bracelet.)

NATHAN: (Pointing) Don’t say I never gave you anything. (Smiles)

(Haley smiles and eats another Crackerjack.)

CUT TO:



[INT. LEE RESIDENCE – NATHAN’S BEDROOM – EVENING]

(Nathan is sitting in his bedroom, working, when there’s a light knock on his door. He looks for a beat before standing and walking to the door. It opens to Whitey.)

NATHAN: I think you… have the wrong son’s house.

WHITEY: …I need to talk to you about your game.

(Cut to Whitey putting a picture of Nathan and Deb back onto the shelf. Turns and sighs.)

WHITEY: I didn’t know you were that good a player till I saw that tape. You’re a little rough round the edges but you got the makings.

NATHAN: (Leaning on his desk.) If this is about me joining the team, you can forget it.

WHITEY: (Laughs) Son, I’m a lot smarter than you give me credit for. (Pause) Asking you to play alongside Lucas, when that, uh, ass-crack (Nathan smiles agreeably.) of a father of yours is my assistant coach; I wouldn’t wish that on my worst enemy.

(Nathan nods. Whitey sits in Nathan’s bed.)

WHITEY: Tell me, why did you apply to the High Flyers?

NATHAN: Coz I love the game. (Pause) Coz all the messed up… history in this town has kept me from being able to play. (Shrugs) This camp might give me a shot at playing college; where I don’t have to… live in anybody else’s shadow.

(Whitey looks down.)

NATHAN: I know I’m good, I just wanna prove that I’m good enough(!)

WHITEY: Nathan, I’m gonna level with you: you getting into that camp is a long shot.

(Nathan’s hopes die.)

WHITEY: I can only pick one athlete from this school… normally, Lucas’d be a shoe-in… (Sighs and looks back up.) but I was impressed by your tape.

NATHAN: (Shrugs) Then… pick me.

WHITEY: (Torn) It’s not that easy. (Stands) I have to be sure you can hold your own with a real team: passing, defence,… running picks.

NATHAN: (Shakes his head.) Well, I can’t play in that gym, Coach.

WHITEY: (Laughs) Well, then play at the Rivercourt.

NATHAN: (Smiling) You want me to play against Lucas?

WHITEY: (Seriously) Technically, I want you to beat him(!) (Smiles) That’s up to you.

(Nathan smiles as he assesses Whitey.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. SCOTT RESIDENCE – LIVING ROOM – EVENING]

(The sound of a basketball match is heard in the background as the camera pans across pictures of Karen and Dan to a picture of Lucas in a ‘Clarence 41’ shirt.)

(Shot fades to Dan watching the TV of his long past glory days and smiling.)

LUCAS: (o.s) Want me to cue Springsteen’s glory days?

(Shot cuts back and shows Lucas standing over Dan’s shoulder.)

LUCAS: Take the picture?

DAN: So, I’m nostalgic.

LUCAS: (Lifts an eyebrow slightly.) That’s one word for it. Sweet dreams, dad. (Leaves the room.)

DAN: Hey, cut me some slack, son. (Stands) I look at you and I see… I see myself twenty years ago. It reminds me of all that promise. (Lucas looks at him.) If I ride you, (Pause) it’s because I wanna see you feel all the triumph that I never had. But I’m telling you, this ‘kid’ is a risk to all that.

LUCAS: Oh, you mean you other son?

DAN: Only biologically. He means nothing to me, and you mean everything.

(Lucas laughs and looks away.)

DAN: I saw his tape today, and I was wrong when I said that he’s no threat to you. So you’re gonna have to do whatever it takes to beat him.

LUCAS: Don’t sweat it, dad. (Looks at him.) I’ll protect what’s left of your good name.

(He looks at the TV. The tape that Dan has of his and Karen’s prom night is playing. Karen speaks about how they will be married and live in a big house.)

LUCAS: You got bigger problems anyway.

(Lucas smirks and exits.)

(Cut to the TV.)

PROM KAREN: Come visit us in ten years and… I bet you can meet the kids and… get a tour of our big house… and see how happy we are.

(Dan turns away and looks down before turning the TV off.)

FADE TO:



[INT. KEITH’S APARMTENT – BEDROOM – EVENING]

(Karen and Keith are in bed, doing what most naked people do in bed.)

(She reaches over to the clock and turns it so that she can see the time.)

KAREN: What time is it?(!) God, I gotta go(!)

(She sits up and takes the covers with her.)

KEITH: Oh, no(!)

KAREN: Oh, I’ve already worked late a lot these past few weeks.

(She puts her shirt on and sighs.)

KEITH: Dan is not gonna be suspicious, trust me. (Leans against the headboard.)

(Karen walks to the rest of her clothes and looks back at him, sighing.)

KEITH: Why don’t you stay the night?

KAREN: (Looks at him.) You know I can’t do that.

KEITH: Well, you could if you leave him.

(She turns to him and smiles. She gets back onto the bed and they look at each other.)

KAREN: Who would protect Lucas?

KEITH: From what? Becoming a jack-hole like his father? I think it’s a little late for that.

KAREN: (Sternly) Keith(!)

KEITH: OK, I-I’m sorry. (They exchange looks.) You know, I would raise Lucas like he was my own.

(Karen looks at him for a beat before getting off the bed.)

KAREN: (To herself.) Sometimes I think he is.

(Keith leans up on one elbow as he watches her leave.)

FADE TO:



[EXT. SCOTT RESIDENCE (EST) – EVENING]

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – KITCHEN – EVENING]

(Karen enters the kitchen to find Lucas there.)

KAREN: Lucas, you’re up late.

LUCAS: (Distant) Makes two of us.

KAREN: Meetings, you know.

LUCAS: (Smirking) Yeah, I know. (Walks past her, drinking from a bottle of water.)

KAREN: Hey, wait(!)

(He turns to her, glaring.)

KAREN: I thought I’d make some coco. We could sit and talk like we used to.

LUCAS: You want a late night chat, mom? Why don’t you just try calling Uncle Keith? I’m sure he’ll come running.

(The hurt is evident in his eyes as he leaves. Karen doesn’t know what to say to him.)

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH SCHOOL – SCIENCE – DAY]

(Shot of a slide of the stars.)

MR HIRSHFIELD: (o.s) As you see, class, galaxies come in three main-

(Camera pans to Nathan and Haley.)

HALEY: Of course you’re gonna do it, you’ve gotta play this game(!)

NATHAN: Haley, (Struggles) it’s Lucas.

HALEY: So, you can’t let him stop you from chasing after your dream(!)

NATHAN: (Sighs) That’s easy for you to say.

HALEY: Dude, nothing is ever gonna happen for you if you don’t put yourself out there(!) (Amused) You gotta shoot for the stars(!)

(They laugh.)

NATHAN: What about you? What’re you’re dreams?

HALEY: (Instantly) Chocolate.

NATHAN: Seriously?

HALEY: Yea, chocolate. (She laughs.) Um,… well, I never told anybody this… but, I kinda wanna be a singer.

NATHAN: A singer?

HALEY: Yeah, you know, like, tour the country and play concerts and wear really cool clothes and then release an album.

(Nathan turns away, laughing.)

HALEY: Oh, you think that’s funny?

NATHAN: No,… I just,… Haley, I’ve heard you sing.

HALEY: (Gasps and slaps him.) Shut up(!) Just because I’m tone-deaf doesn’t mean I can’t dream, OK?

NATHAN: No, yeah, you’re right. You’re right, I guess it doesn’t.

(Haley laughs. Nathan looks at her and sighs, smiling warmly.)

(The camera pans back to Lucas and Tim who are sitting at the back of the class.)

TIM: I got it. Seduce the tutor girl. You know, like, get inside her head and… steal her away from him.

(Lucas frowns and sighs.)

TIM: Then dump her; crush her heart.

LUCAS: Tim, that’s the dumbest idea ever.

TIM: (Looks back at Nathan and Haley.) What’re you talking about? It’s genius(!)

LUCAS: (Sighs) You wanna hear genius? Tonight’s the game.

(The camera cuts back to them.)

LUCAS: He can’t win if he doesn’t show up.

TIM: You’re gonna kill him?(!)

(Lucas sighs and closes his eyes, begging for a little intelligence. He leans over and whispers in Tim’s ear. Tim grins giddily.)

TIM: You got mad things, yo. (Hold out his fist for Lucas to knock.)

LUCAS: (Studies him stoically.) …Tim, just say it’s a good plan.

(Lucas ignores the fist. Tim turns away and sighs. Lucas glances back at Peyton who’s studying him, completely aware that he’s up to something.)

(The class has ended and Haley is packing up her things. She puts her book into her bag. Peyton approaches her.)

PEYTON: Um,… (Smiling) you’re a tutor, right?

HALEY: (Smiling) You’re a jackasses girlfriend, right? (Stands up.)

PEYTON: Guess we’re both right. Uh… look, I’m Peyton… and… I know you’re friends with Lucas’ brother.

HALEY: Half-brother, his name’s Nathan.

PEYTON: He’s, like, you’re boyfriend or-

HALEY: (Annoyed) He’s, like, my friend(!) Why do you people always assume that? God(!) (Looks down and then up again.) Look, let me just save you some time, OK, Goldilocks, he’s really not into cheerleaders(!)

PEYTON: (Not backing down.) OK, first: retract the claws(!)

(Haley stops and looks up.)

PEYTON: Second: Lucas is planning on doing something to Nathan tonight. Before the game.

HALEY: What’s he gonna do?

PEYTON: I don’t have any specifics… but, he will do anything to get to that stupid basketball camp. So you might wanna warn Nathan.

(Haley, disheartened, looks down.)

PEYTON: Just thought you’d like to know. (Exits the classroom.)

(Haley blinks.)

FADE TO:



[EXT. THE RIVERCOURT – DAY]

(Shot of the hoop and sky. Nathan suddenly appears as he dunks the ball and grabs the hoop. Pan down to Nathan bouncing and throwing the ball again.)

(Dan’s there. He gets out of the car and shuts the door. Nathan, not knowing, takes the ball and walks back, bouncing it again.)

DAN: I thought it was time to break the ice.

NATHAN: (Turns to him, ball still in hand, and scoffs.) After seventeen years? (Inclines his head and throws the ball again.) Nice try.

(Dan watches him and grins.)

DAN: That’s my DNA, you know?

NATHAN: If that’s what you need to believe.

DAN: Let’s get right to it. (Pause) I’ll give you five-hundred bucks to withdraw your application.

NATHAN: (Amused) Well, I’d give you this weeks allowance…

(He throws the ball. It goes in and Dan catches it and does a silly little move.)

DAN: You really think you’ve got a chance to win this thing? You’re kidding yourself. Just like your mother was kidding herself when she moved to Tree Hill.

NATHAN: (Shakes his head, angry.) You know what? I wasn’t even sure if I was gonna go through with this game… but now I am gonna play. (Takes the ball back.) And I’m gonna win.

(Dan grins, impressed.)

DAN: I guess you are my son after all.

(Dan smiles and nods as he walks away. Nathan throws the ball and it goes through the hoop again.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. DEB’S DEN – BAR – EVENING]

(Deb walks around behind the bar.)

DEB: OK, it’s, uh, (Counts the money handed over by a customer.) eight bucks for the beers, ooo, twenty dollar tip(!)

MAN: Hey, the twenty’s on the Rivercourt team.

DEB: (Stops short of putting the money in her top.) Ah, good man. (Smiles at him.)

(There’s a lot of cheering as Nathan enters the bar. Nathan looks to his mother for an explanation.)

DEB: (Waving) Hey, honey(!)

NATHAN: (Shouting to be heard.) What’s going on?

DEB: We’re starting the victory party a little early.

(She looks up as Nathan walks to her.)

DEB: What, bad idea?

NATHAN: No, it’s just, um,… (Looks at her.) Dan came to visit me. He offered me cash to drop out.

DEB: (Smiling to herself.) Oh, honey, (Puts her hand on his.) Shut him out(!) You’re good. I don’t know if I tell you this enough, but I,… (Shakes her head.) am so proud of you. (Nathan smiles.) Even more so when you kick that kid’s butt tonight.

NATHAN: Yeah. That’s the plan.

(Nathan leaves and Deb thinks. She grabs the empty glass off the bar.)

GUY: (As Nathan passes.) Good luck, Nathan.

(Haley walks out of the back, relieved.)

HALEY: Thank god(!) Where have you been and why aren’t you answering your phone?

NATHAN: Right here and I’m… recharging the batteries. Why, what’s going on?

HALEY: Because Lucas is gonna try something tonight, OK?

(Nathan looks away before facing her again, resolute.)

NATHAN: Let him. I’m not scared of him.

HALEY: Will you just be careful, please?

NATHAN: I’m gonna be fine, alright? I promise.

(He smiles and walks past her. Haley squints, still worried.)

CUT TO:



[EXT. DEB’S DEN – THE ROAD – EVENING]

(Nathan exits the building and walks alone, head down and hands in pockets. A car is heard zooming before it stops behind him and the doors open. Guys from the basketball team jump out.)

TIM: Yo, Nate!

(They charge at him and grab him from behind.)

NATHAN: What the-! Get off of me!

(They put a sack over his head. Nathan manages to elbow Tim in the face and he goes down; not surprisingly.)

TIM: Let’s go(!) (Shuts the door and gets into the driver’s seat.)

(They drive off.)

FADE TO:



[EXT. SWAMP – EVENING]

(The car stops at the swamp and they pull Nathan out. His hands are tied behind his back and the sack is taken off.)

NATHAN: (Seeing where they’ve bought him.) Oh, come on(!)

(He struggles but they continue to drag him forward. He’s dropped into it.)

(Lucas and Tim appear, smirking.)

LUCAS: Oops(!)

(Nathan gets to his feet as the pair advance on him. He struggles as he walks up to them, staring them in the face.)

LUCAS: I warned you. It seems you and me have something in common.

(Nathan looks up at him.)

LUCAS: (Smirking) We don’t quit.

NATHAN: You and I, moron.

LUCAS: (Raises an eyebrow and leans forward.) What?

(Nathan sighs and shakes his head dismissively.)

LUCAS: Look, (Pause) I have been working towards this camp since junior high… and nobody’s gonna screw it up for me. Especially not you. So I’m gonna be nice and let you walk away from this game.

TIM: (Grinning) We should take his clothes.

(The two guys holding Nathan look confused and Nathan just frowns at Tim.)

LUCAS: (Sighing) Tim, what is wrong with you? You pitch that every time we kidnap a guy.

TIM: I mean, i-i-it’ll make it harder for him to get home.

LUCAS: (Beat) And so will this; (Walks forward.)

(The guys continue to hold Nathan as Lucas walks up and puts his hand into Nathan’s pocket.)

NATHAN: (Eyebrow raised.) Getting your jollies?

(Lucas smirks and takes Nathan’s phone out of his pocket, throwing it into the water. Nathan turns back, pissed, but there’s nothing that he can do; he’s held tight.)

LUCAS: You tell anybody about this,… and you’re dead.

(Nathan glares.)

LUCAS: Let’s go.

(They leave Nathan there, hands tied and stranded, with no phone and no car. He struggles to get his hands free.)

FADE TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Close-up of pictures of many many eyes on Peyton’s wall. The camera pans down to show Peyton’s drawing. It’s of a closed door and a welcome mat which says ‘P. SAWYER’ and has a sketch of herself on the mat.)

(Lucas enters the room. Peyton looks at him before turning away.)

LUCAS: You ready?

PEYTON: Nope. I’m not going. (Continues drawing.)

LUCAS: Oh, come on, Peyt, I thought we were gonna work on… you know, getting back to normal.

PEYTON: (Scoffs and gets up.) OK, trust me when I say that normal is the last thing I want with us because – in case you haven’t noticed – normal sucks with us, Lucas. And I hate it when you call me ‘Peyt’.

LUCAS: (Smirking) Is this about Nathan?

PEYTON: No(!) It’s about you(!) I’m starting to see who you really are and I may be late to that party but… better late than never.

(She spots a stain on his jacket.)

PEYTON: You did something to Nathan, didn’t you? (Lucas looks at it.) What, your stupid kidnapping thing?

LUCAS: I thought you said this wasn’t about him. Hm?

(Peyton looks away.)

LUCAS: You know, I’ll just come back when you’re not so… PMS. (Walks away.)

PEYTON: Don’t bother(!)

LUCAS: Peyton- (Turns back.)

PEYTON: Luke, I mean it(!) We’re done. (Looks him straight in the eyes.)

LUCAS: …Your loss. (Pause) Peyt. (Exits)

(Focus on Peyton.)

FADE TO:



[EXT. THE RIVERCOURT – EVENING]

(Shot of the hoop. The camera pans down to show all of the gathered people. Lucas is throwing practice shots at the hoop. Junk, Fergie and Skills enter the court and look at Lucas.)

SKILLS: Hey, where’s Nate, man?

LUCAS: (Turing to them.) Maybe he chickened out(!)

(Tim laughs.)

FERGIE: Maybe you’re a dick(!)

LUCAS: What?

DEB: (Concerned) Where’s Nathan?

JUNK: That’s what we’re trying to find out.

(Deb looks around. Lucas looks at her, smirking.)

SKILLS: Hey, how’d you get that shiner on your eye, dawg? (Cut to Tim.) What, you and your boyfriend here like it kinda rough?

(Tim laughs and looks down before shoving Skills. Skills backs up a bit before swinging back and punching Tim in the face.)

LUCAS: Hey! (Comes between the pair.)

(Dan appears and holds the pair apart. People struggle all over the court, trying to start something.)

WHITEY: Break it up, break it up. Come on, what’re you trying to do? Get thrown outta the game before it starts? (Pushes Tim.) Get over there.

(Lucas backs up. Whitey passes glares all around.)

(Karen is there, standing beside Dan.)

DEB: (To Karen and Dan.) My son better be alright.

(Karen looks at Dan accusingly as Deb turns away.)

DEB: (To herself.) Where are you, Nathan?

FADE TO:



[EXT. THE SAWMP – EVENING]

(Nathan is walking down the road when Peyton drives up to him. She pulls up next to him and he looks at her.)

PEYTON: (Unlocking the door.) Get in.

NATHAN: How’d you find me?

PEYTON: (Amused) You think you’re the first guy he’s done this to?

NATHAN: I can see why you stay with the guy.

PEYTON: Actually, I broke up with him tonight.

NATHAN: So you’re helping me just to piss him off?

PEYTON: That, and you seem like a decent guy. Plus, I think everybody deserves a shot. If you really want something bad enough no one has the right to stand in your way.

(Nathan looks away.)

PEYTON: What?

NATHAN: Nothing, I just… I got that weird… déjà vu thing.

PEYTON: I don’t believe in past lives. I think we’ve got one life, one chance and what we do with it is up to us.

(Nathan smiles.)

PEYTON: So get it. I’m your only hope of making it to the stupid game on time.

(Nathan concedes and opens the door, getting in. They drive off.)

FADE TO:



[EXT. THE RIVERCOURT – EVENING]

(People are hanging around, still waiting for Nathan. Lucas is still taking shots at the hoop. Haley walks up from behind.)

MOUTH: Well, ladies and gentlemen, the game’s looking like a forfeit, with Nathan Lee a no-show-

HALEY: Not so fast, Mouth.

(Lucas walks past and she confronts him.)

HALEY: What’d you do?(!)

LUCAS: What, it’s not my fault your boyfriend finally grew a brain. (Touches her chin.) Sweetie.

HALEY: Peyton said that you were gonna try something. H-

(People start converging in the opposite direction. Haley turns to look. A car is heard. Deb turns too and Peyton’s car pulls up.)

(Lucas eyes it and Nathan gets out. Haley and Deb walk to him.)

DEB: Are you alright?

NATHAN: Yeah. (Kisses her on the cheek.) I’m fine, mom. (To Haley.) Hey.

HALEY: Hey.

(Nathan greets a few other people and Peyton shuts her car door, walking forward. She looks at Lucas sternly. He turns and walks onto the court.)

(Whitey approaches, looking at his watch, ball in hand.)

NATHAN: Am I too late?

WHITEY: (Throws the ball at him.) Almost. (Nathan catches it.) Get this game started.

(Lucas walks up, not in the least bit pleased.)

WHITEY: Four on four. Let’s hustle(!)

NATHAN: No(!) (Whitey stops and turns back.) Me against him. (Points to Lucas.) It’s the way it’s always been, right?

(Lucas doesn’t argue.)

NATHAN: Why should tonight be any different?

LUCAS: (Smirks) Your funeral.

WHITEY: Game to eleven by one. (Looks at the pair.) LET’S GO! (Claps and walks off the court.)

(Nathan throws the ball at Lucas.)

NATHAN: Shoot for ball.

LUCAS: (Scowling) Fine by me. (Throws the ball and is goes through the hoop.)

(Lucas holds his arms out as the crowd cheers. Nathan bounces the ball and passes it back to Lucas. He walks to him and Lucas tosses it back. Nathan walks up, holds the ball out and gets ready.)

(There’s a moments pause before Lucas makes a move, dodges and jumps, throwing the ball. Nathan jumps too but it sails high and goes through the hoop.)

(The cheerleaders cheer, decked out in gear though there’s no need for it. Dan claps and Karen smiles.)

(Bouncing the ball, Nathan takes Lucas’ previous position and moves about slightly, trying to put Lucas off.)

(Lucas crouches and waits for Nathan’s move. He bounces the ball, spins, and jumps, letting go of the ball. It flies and goes through the hoop.)

(The crowd cheers and Haley whoops whilst clapping.)

(Lucas runs with the ball and dunks it, too quick for Nathan.)

(Nathan runs jumps and gets a basket.)

(Deb smiles happily, silently praying for her son.)

(Nathan tries to block Lucas’ attempt but it’s in vain as the ball eventually goes in.)

(Nathan jumps and shoots but it hits the edge, missing the basket.)

(Cut to Whitey who is scowling for all he’s worth. He looks away.)

(Fade to the game. Lucas jumps and hits it. The crowd cheers every time either one makes it. He gets another one and another in a series of fades. Nathan’s hands aren’t enough to stop him.)

(Lucas passes him the ball. Nathan runs and jumps, getting the ball in three times with a series of fades.)

(Lucas shoots and scores as does Nathan.)

MOUTH: (o.s) So, rank my last two girlfriends and you’ll have the score folks; it’s ten-nine, Nathan Lee.

(Nathan blocks Lucas all the way down the court. Lucas deliberately turns and elbows Nathan in the face. Nathan almost goes down with the force of it. Deb stands, anguished.)

MOUTH: Oh, and that’s a foul by Scott.

(Lucas gets another basket while Nathan’s down.)

MOUTH: That’s gotta hurt.

(Bevin’s eyes are wide and Brooke gapes at the indecency of it. Lucas takes the ball and watches Nathan. Peyton glares. Haley waits, worried.)

(Nathan spits out and Lucas approaches him.)

NATHAN: (Touches his mouth to make sure that he’s OK.) No foul,… the basket counts.

(Lucas nods smarmily and advances.)

MOUTH: And Lee calls it good(!) It’s ten-ten, game point. Next basket wins.

(Whitey shakes his head and looks away. He can’t watch. Karen looks at Dan. Peyton watches tensely.)

(Lucas tosses the ball.)

LUCAS: (Leaning forward.) You know, he’s never mentioned you once; (Gives him the ball.) not in all these years.

(Nathan looks at him as if he’s crazy.)

NATHAN: And you really think things would have been different if he’d married my mom? If you do, you’re a fool.

LUCAS: (Tense-jawed) You’re the fool,… and after you miss this basket, a loser too.

NATHAN: (Exhales) Whatever(!) This is for my mom.

(Nathan crouches, dodges right, then left, moves forward – Lucas keeping track the entire time – before turning and hitting the fade away. The shot moves into slow-motion as he jumps and gets the basket. Lucas can’t stop him. Nathan hangs onto the basket as he realises that he’s won.)

(Nathan’s feet hit the ground. Mouth, Deb and Haley scream with the rest of the crowd as they jump up delightedly and cheer for their lives.)

(The cheerleaders look on, stunned.)

(Lucas gapes as he looks around, unsure of what happened.)

(A crowd of people converge on Nathan and grab him in a many-armed hug. Nathan hugs his mother. He slaps hands with many people.)

(Peyton smiles happily.)

WHITEY: (To Dan and Karen.) Looks like Nathan’s going to High Flyers after all.

(Whitey smirks and walks away. Karen and Dan don’t say a word.)

KAREN: (Off Dan’s look.) It’s just a game, Dan. (Walks away.)

(Lucas looks at his father but Dan shakes his head and walks off. Lucas approaches Nathan and holds his hand out. Nathan looks down at his hand cautiously before shaking it.)

LUCAS: Good game. You deserve to go to that camp.

NATHAN: (Confused) Thanks.

LUCAS: You’re gonna be OK. Just… (Smiles and bumps him on the shoulder.) come back to us soon. (Backs up and walks away.)

NATHAN: (Still confused.) What’s that-?

HALEY: (Walks up to him.) They haven’t invented words for how much I love you. (Smiles)

(Nathan smiles happily.)

HALEY: Doesn’t look like I’ll be needed this anymore. (Holds out her hand.)

(She drops the bracelet into his hand. He closes it and looks up at her.)

HALEY: Don’t say I never gave you anything.

(She smiles and backs away too; leaving him there alone.)

(Nathan frowns and looks down at his hand. Close-up as he opens it to reveal, not the bracelet but Haley’s wedding ring. He looks back up and everybody’s gone. He is completely alone.)

NATHAN: (Looking around.) Haley?! (Looks down at the ring and then up again.) HALEY?! HALEY!?

(Birdseye view of Nathan as the camera slowly zooms out.)

NATHAN: (v.o) HALEY!?

WHITE FLASH TO:



[INT. TREE HILL HOSPITAL – NATHAN’S ROOM – EVENING]

(Camera pans down to Nathan who’s in the bed with a tube in his nose.)

NATHAN: (Still dreaming.) Haley? Haley?!

(Lucas gets up from his chair and leans over Nathan.)

LUCAS: Hey, Nate?

(Nathan sighs and opens his eyes.)

LUCAS: (Quietly) Nate. (Nathan looks at him.) Hey, it’s me. Don’t worry. (Nathan is distressed.) It’s OK, it’s me.

(Nathan looks at his hand.)

LUCAS: Hey,… (Nathan glances back.) welcome back little brother. (Obviously pleased.)

(Nathan doesn’t know what to say. Lucas smiles and shakes his head; pleased that his brother’s OK.)

(The camera zooms out slowly as neither one says anything.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. TREE HILL HOSPITAL – NATHAN’S ROOM – EVENING]

(Lucas is back in the chair.)

LUCAS: How’re you feeling?

NATHAN: Like I hit a brick wall.

(Lucas laughs and shakes his head.)

LUCAS: Well, the doc says you’re gonna be fine.

(Nathan sighs heavily.)

LUCAS: (Long pause.) You know, what was this anyway, huh? Some sort of messed up… anything Lucas can do, I can do better?

NATHAN: No… you wanna hear something really messed up though? (Finding it hard to breathe.) I thought I died, went to heaven.

LUCAS: (Nodding) No kidding.

NATHAN: Yeah. (Pause) Only,… heaven was a place where… Dan chose your mom… over mine.

(Lucas looks away and laughs.)

NATHAN: Then Haley was tone-deaf.

(Lucas nods.)

NATHAN: But that was only a dream. I did kick your ass on one-on-one, though.

LUCAS: Well, I guess it was a dream then, huh? (Laughs)

(Nathan tries to laugh but it hurts too much. Lucas’ smile falls as he thinks about how to phrase what he did.)

LUCAS: I know you… you asked me not to, but… I called Haley.

(Beat as Nathan looks at Lucas.)

LUCAS: She’s your wife, Nate. And she loves you. She needed to know.

(Lucas waits for a reply but Nathan gives nothing.)

LUCAS: Nate? (Nathan faces him.) I have to ask you something. (Long pause.) When you hit the wall… (Shakes his head.) there was no brake marks on the track.

(Nathan just looks at him dispassionately.)

NATHAN: You’re asking me if I did this on purpose?

(Lucas nods but there’s no time for a reply as the door opens and Deb enters.)

DEB: Nathan(!)

(Lucas turns to look at her.)

DEB: (Shuts the door.) Oh, thank god(!)

(Lucas is disappointed as he makes to stand up.)

LUCAS: I’ll let you two, uh… (Stands up.)

DEB: (Sighs as she takes Lucas’ seat.) Nathan, I-

NATHAN: (Cutting her off.) I love you, mom. (Nods)

(Lucas makes a hasty exit. Deb sighs happily.)

NATHAN: I mean that. And I-I know I’ve been a jerk lately; to you, to everybody else.

(Deb touches his arm.)

NATHAN: (Looking at her.) I’m sorry.

DEB: You’ve been hurting.

NATHAN: It doesn’t matter. (Pause) I know you’re just trying to be a good mother.

(He reaches out and holds his hand open for her. Deb takes his hand and smiles happily, tears in her eyes. She stands and sits on the edge of his bed.)

DEB: I haven’t been a good mother, Nathan. But that’s going to change now.

NATHAN: (Looks at her confused.) What’re you talking about?

DEB: …I need to be stronger for you… and for myself. (Pause) So, while you’re healing from this,… I’ll be healing too. I promise you.

NATHAN: (Smiles) Whatever it is,… I got your back.

(They smile at each other.)

NATHAN: Do you ever… wonder what life would be like… if Dan had married Karen… and just stayed out of our lives?

DEB: (Pause) All the time. (Inhales) Why?

(Again, Nathan doesn’t get to reply as the door opens and Dan enters. They look at him.)

DAN: Glad to see you’re awake, son.

(Deb turns away from him. The tears have fallen over. Nathan just scowls at his father. Dan exits the room and Deb looks down. Nathan smiles at her.)

(Shot of their hands before the camera pans left.)

FADE TO:



[INT. ROE RESIDENCE – BROOKE’S BEDROOM – EVENING]

(There is less shredded paper on the bed and Brooke is still hard at work, sorting out every tedious little piece. She has almost finished piecing together the invoice. She smoothes it out with her fingers and looks at it closely.)

BROOKE: (Sighs) A receipt for a car.

FADE TO:



[INT. TREE HILL HOSPITAL – SEATING AREA – EVENING]

(Karen is on the phone, clearly upset. She looks at it and shuts the phone slowly. Whitey sees her and takes the seat beside her.)

WHITEY: Were you able to get in touch with Keith?

KAREN: (Shakes her head.) His voicemail is full. (Choked up.) He… needs to know what’s happened to Nathan.

(Close-up of her distraught face.)

KAREN: But I… can’t even leave him a message.

(Whitey puts his arm around her and she leans her head on his shoulder.)

KAREN: (In tears.) Where is he, Whitey?(!)

WHITEY: (Almost whispering.) I wish I knew.

(Karen cries on his shoulder as the camera panes right.)

FADE TO:

[EXT. BRIARWOOD RECOVERY CENTER – FRONT ENTRANCE – EVENING]

(Deb walks up to the clinic. Dan is behind her, watching with an indecently bright gleam in his eye.)

(She turns back to look at him.)

DAN:  It’s OK, Deb. I’ll be here when you get out.

(Deb looks at him with as much pride as she can muster before pushing the door open and entering.)

(Shot of the sign which reads: ‘BRIARWOOD RECOVERY CENTER: PRIVATE’.)

FADE TO:

 

[INT. TREE HILL HOSPITAL – NATHAN’S ROOM – EVENING]

(Nathan is sitting – propped up – in the bed. Peyton and Brooke are on one side of the bed and Lucas is sitting at the other side, on the actual bed.)

NURSE:  (o.s)  Sorry guys,  (They turn to look at her.)  visiting hours are over.  (Smiles)

LUCAS:  (Turns back and smiles at Nathan.)  You need anything?

NATHAN:  No, I’m cool, man.

(Lucas pats him on the arm and stands. Peyton stands and kisses him on the head. Brooke kisses him on the cheek and smiles at him.)

NATHAN:  (Amused)  I know you both want me.

(Brooke and Peyton scoff at him.)

BROOKE:  Yeah(!) In your dreams(!)

(Peyton mouths ‘bye’ and they walk to the door. Brooke waves and exits, Peyton smiles and exits, Lucas waves and exits. Nathan smiles. The nurse turns the lights off and closes the door.)

(With the streetlights as the only source of illumination, Nathan reaches over for the phone; wincing as he irritates his injuries. He sets the phone on his lap and sighs before lifting the receiver.)

CUT TO:

 

[INT. AIRPORT – DEPARTURES – EVENING]

(A phone rings.)

HALEY:  (Answering her ringing phone.)  Hello?

(Haley is rushing to board a plane that will take her back to her husband.)

NATHAN:  (Through the phone.)  It’s me, Nathan.

HALEY:  (Obviously relieved.)  Thank god(!) What happened?  (Sets her bag down.)

CUT TO:

 

[INT. TREE HILL HOSPITAL – NATHAN’S ROOM – EVENING]

NATHAN:  I’m gonna be OK.

HALEY:  (Through the phone.)  Well, I’m glad.

CUT TO:

 

[INT. AIRPORT – DEPARTURES – EVENING]

HALEY:  I’m coming home tomorrow, OK?

NATHAN:  (Through the phone.)  Actually-

CUT TO:

 

[INT. TREE HILL HOSPITAL – NATHAN’S ROOM – EVENING]

NATHAN:  -no,  (Scoffs)  it’s not OK.  (Pause)  Don’t come home, Haley.

CUT TO:

 

[INT. AIRPORT – DEPARTURES – EVENING]

HALEY:  Nathan, I have to come home.

NATHAN:  (Through the phone.)  No, you don’t.

(Her smile falls.)

CUT TO:

 

[INT. TREE HILL HOSPITAL – NATHAN’S ROOM – EVENING]

NATHAN:  You have to go after your dream; just like I have to go after mine.  (Sighs)  Coz if we don’t, then,… we’re just gonna end up regretting it… then we’re gonna end up resenting each other.

CUT TO:

 

[INT. AIRPORT – DEPARTURES – EVENING]

HALEY:  (Shocked)  Nathan, I wouldn’t-

NATHAN:  (Through the phone.)  Yeah, but we don’t know that.

CUT TO:

 

[INT. TREE HILL HOSPITAL – NATHAN’S ROOM – EVENING]

NATHAN:  Nobody knows what’s gonna happen.

CUT TO:

 

[INT. AIRPORT – DEPARTURES – EVENING]

(Haley listens to him, hurt and astounded.)

NATHAN:  (Through the phone.)  (Sighs)  Whatever choice you make today,… is gonna affect the rest of your life.

(Haley can’t reply.)

CUT TO:

 

[INT. TREE HILL HOSPITAL – NATHAN’S ROOM – EVENING]

NATHAN:  So,… don’t come home, Haley.

CUT TO:

 

[INT. AIRPORT – DEPARTURES – EVENING]

HALEY:  Nathan, listen…

CUT TO:

 

[INT. TREE HILL HOSPITAL – NATHAN’S ROOM – EVENING]

(There’s hurt evident on his face.)

NATHAN:  Coz I don’t want you to.

CUT TO:

 

[INT. AIRPORT – DEPARTURES – EVENING]

(Haley’s eyes widen in shock, she can’t believe it.)

CUT TO:

 

[INT. TREE HILL HOSPITAL – NATHAN’S ROOM – EVENING]

(Nathan slowly hangs up the phone. He looks out of the window, desolate.)

FADE TO:

 

[INT. AIRPORT – DEPARTURES – EVENING]

(Haley takes the phone from her ear and looks at it as if hoping that it will give her answers. She gapes at it.)

(Fade to the camera zooming out as Haley stands there. Finally, she bends down and picks up her guitar case, running her hands through her hair.)


END

Kikavu ?

Au total, 178 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

labelette 
16.02.2024 vers 21h

Rebekkah12 
27.02.2023 vers 18h

whistled15 
30.04.2022 vers 11h

reinhart 
31.10.2021 vers 06h

pilato 
05.07.2021 vers 23h

Syliam31 
22.04.2021 vers 15h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

elyxir  (24.02.2024 à 18:30)

Je n'aime pas trop ce genre d'épisodes en général et celui-ci ne déroge pas à la règle, pour moi il y a peu d'intérêt, ça ne fait pas avancer l'histoire...

... Si ce n'est la fin de l'épisode quand Nathan dit à Haley de ne pas revenir.

Deb décide de se faire soigner, c'est plutôt cool également !

stella  (17.02.2024 à 10:28)

Oui dans cet épisode on découvre ce qu'aurait été la vie de ce petit monde si Dan avait choisi de rester avec Karen et non Deb. Au final, Lucas et Karen sont les plus "chanceux" dans la vraie histoire, ils auraient été malheureux sinon.

labelette  (16.02.2024 à 21:15)

D'habitude j'aime bien les épisodes avec un univers alternatif, mais celui-là je l'ai trouvé longuet. Il n'y avait rien de particulier, les rôles étaient juste inversés.

Il n'y a que la fin d'épisode, quand Nathan se réveille, qui est intéressante. Il dit à Haley ce qu'il aurait dû lui dire depuis longtemps, que chacun doit suivre ses rêves. Ça le parait tellement évident, sinon ils vont finir par s'en vouloir, même inconsciemment. Par contre lui dire de ne pas revenir... outch !

Contributeurs

Merci aux 5 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

cappie02 
elyxir 
gwalic 
loveseries 
Luinel 
Activité récente
Actualités
Drama Queens on Youtube !

Drama Queens on Youtube !
Le Podcast Drama Queens créé par Hilarie Burton, Sophia Bush et Bethany Joy Lenz, a désormais une...

Convention sur Les Frères Scott

Convention sur Les Frères Scott
Qui n'aurait pas envie de rencontrer Chad Michael Murray, Austin Nichols ou encore Jana Kramer ?...

Red Right Hand avec James Lafferty

Red Right Hand avec James Lafferty
L'interprète de Nathan, James Lafferty, est à l'affiche du film Red Right Hand avec Orlando Bloom....

Nouveau design dans la place

Nouveau design dans la place
Voici un nouveau design signé Locksley, merci à elle pour sa réalisation, autant de la bannière que...

Tim a enfin son heure de gloire !

Tim a enfin son heure de gloire !
En effet, Tim (interprété par Brett Claywell), fidèle ami de Nathan, bourreau des coeurs (dans ses...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

Locksley, 25.03.2024 à 20:10

Pas beaucoup de promo... Et si vous en profitiez pour commenter les news ou pour faire vivre les topics ? Bonne soirée sur la citadelle !

choup37, 26.03.2024 à 10:09

La bande-annonce de la nouvelle saison de Doctor Who est sortie! Nouvelle saison, nouveau docteur, nouvelle compagne, venez les découvrir

Sas1608, Avant-hier à 18:25

Pour les 20 ans de la série, le quartier de Desperate Housewives change de design ! Venez voir ça !

mnoandco, Hier à 19:49

Nouveau design sur Discovery of Witches, n'hésitez pas un faire un p'tit détour même sans connaître la série.

Sas1608, Aujourd'hui à 07:38

Nouveau design saison 20 sur le quartier de Grey's Anatomy. Venez donner vos avis . Bonne journée !

Viens chatter !