684 fans | Vote

#313 : La nuit est à nous



Le temps n'est pas au beau fixe à Tree Hill. Haley se rend chez Nathan malgré l'orage, Brooke et Lucas ont une violente dispute sous la pluie, Keith et Karen passent la soirée ensemble tandis que Micro et Rachel se rapprochent un peu plus. Dan, quant à lui, profite du noir pour rendre une petite visite clandestine à son frère.

Popularité


4.67 - 9 votes

Titre VO
The Wind That Blew My Heart Away

Titre VF
La nuit est à nous

Première diffusion
01.02.2006

Première diffusion en France
27.05.2006

Vidéos

Dispute Brucas 1/2

Dispute Brucas 1/2

  

Dispute Brucas 2/2

Dispute Brucas 2/2

  

Grande discussion près de la cheminée

Grande discussion près de la cheminée

  

Soirée de folie pour tous !!

Soirée de folie pour tous !!

  

Trailer 313

Trailer 313

  

Nathan et Haley se remémorent des souvenirs

Nathan et Haley se remémorent des souvenirs

  

Plus de détails

Réalisation : David Jackson

Scénario : Stacy Rukeyser

 

Un violent orage s’abat sur Tree Hill, Lucas arrive chez Brooke trempé et lui demande une serviette pour se sécher. Elle lui demande la lettre qu'il lui a écrite mais il répond qu'il ne lui donnera la lettre que quand elle lui aura dit où est l’armoire à linge pour se sécher. Lucas prend la serviette et dit à Brooke qu’il sait qu’il a mit la barre très haut avec l’autre lettre et Brooke lui répond qu’elle est en train de la lire. Soudain l’alarme incendie se met en route, Lucas s’occupe de sortir le plat que Brooke avait préparé pour eux et qui est tout bûlé. On voit Brooke qui est soudain mal à l'aise à cause d'une phrase dans la lettre.
Peyton arrive chez elle et voit Ellie dans la salle de bain en train de pleurer et lui demande ce qui se passe. Ellie lui répond qu’il est temps de partir, que l’album est terminé et qu’elle doit rentrer chez elle. Peyton lui demande pourquoi elle devrait partir ce soir alors qu’il est tard et qu’il y a un orage dehors et lui demande pourquoi elle est aussi pressée de partir. Ellie répond qu’il y a des choses qu’elle ne peut faire que chez elle, Peyton lui demande si c’est un au revoir et Ellie dit que pour l’instant , oui.
On se retrouve chez Rachel qui est sur son portable quand Micro arrive dans la chambre pour regarder un film en sa compagnie. Rachel lui propose de boire un coup, il accepte et prend une photo avec son portable et Rachel lui demande pourquoi il fait ça. Micro répond que c’est pour avoir une preuve qu’il est bien été dans sa chambre parce que personne ne voudra le croire et Rachel lui dit qu’il vont en prendre une meilleure!
Au Karen’s Café, Karen et Keith s’occupe des fuites du plafond et Karen regrette d’avoir laissé Haley et Lucas construire leur parcours de golf, elle dit à Keith qu’elle a eu des nouvelle de Lucas et que celui-ci est chez Brooke et qu’il viendra quand le temps sera plus clément et qu’au pire il reviendra au petit matin, Keith se dit surpris qu’elle lui ait dit de passer la nuit avec Brooke et qu’en raison de ça, c’est la maman rêvée de chaque ado et ils s’embrassent !
Haley débarque chez Nathan pour lui expliquer qu’elle a décidé d’aller étudier à Duke, celui-ci lui l’invite à enter et lui dit qu’elle ne peut pas aller étudier à Duke, que son niveau est trop élevé. Haley s’énerve et va pour partir quand Nathan lui dit qu’elle ne peut pas aller à Duke puisqu’il va à Stamford et une coupure de courant surgit ! Micro lui tente d’en profiter pour embrasser Rachel mais sa tentative ne fonctionne pas. Il s’en excuse et lui explique pourquoi il a essayé: il pensait que comme elle l’avait invité pour regarder un film et qu’ensuite elle avait éteint la lumière ça voulait dire que… mais Rachel lui signale que c’est une coupure de courant !
Brooke cherche une lampe de poche et Lucas propose d’appeler Peyton pour savoir comment elle va puisque celui-ci pense que Ellie est partie. Brooke le tape avec la lampe de poche, mais Lucas ne comprend pas ce qui se passe et Brooke lui dit qu’il est un crétin. Dan regarde à travers sa fenêtre et un de ses hommes vient lui annoncer que toute la ville est dans le noir et que le courant ne sera pas rétabli avant plusieurs heures. Ellie décide de rester avec Peyton en raison de la coupure de courant ! Haley et Nathan mangent des céréales et ils oublient leur problème pour un petit moment ! Dan lui entre par effraction dans l’appartement de Keith et tombe sur une photo et se rappelle le soir d’un orage ou Keith est venu rassurer Dan et en prenant le cadre il découvre une clé de coffre.Micro s’excuse d’avoir tenté d’embrasser Rachel et celle-ci lui propose de lui donner des conseils pour les filles: elle lui conseille d’être mon gentil. Mais Micro n’y arrive pas et Rachel lui dit qu’il est sexy quand il est gêné ! Lucas revient de dehors et annonce à Brooke qu’il ne pas peut pas faire de feu puisque tous le bois est humide et lui dit qu’il faudrait trouver quelques chose à brûler et Brooke répond qu’il n'a qu’à brûler la lettre qu’il lui a écrite ! Elle ajoute qu’il n'a qu’à commencer  par la dernière ligne "  tu es mon éternelle " et Lucas lui dit qu’il la trouve très bien cette phrase, et Brooke lui dit que elle aussi elle l’a trouvée très bien l’été dernier dans une lettre pour Peyton ! Lucas la rejoint sous la pluie et lui dit que c’est ridicule, qu’il ne se souvient même pas d’avoir écrit ça pour Peyton ! Lucas lui dit que c’était une erreur et Brooke lui demande si il a fait l’erreur pour elle ou pour Peyton, Lucas lui rétorque qu’elle n’avait pas à fouiller dans son placard et qu’il sait qu’elle est vulnérable mais Brooke s’en va de nouveau et Lucas s’énerve et lui dit que c’est une psychopathe !
Ellie regarde les album de Peyton et elles parlent de la musique et quelles sont les musiques tristes et les plus joyeuses !
Haley et Nathan passe un bon moment ensemble et ils se remémorent des souvenirs...
 Karen revient vers Keith et montre le premier dollar qu’elle avait gagné dans ce café mais le billet est fichu et Karen et Keith se rappellent ce qu’ils se sont dit ce jour là et ils s’embrassent ! 
Retour sous la pluie avec Brooke et Lucas qui lui dit qu’il regrette qu’elle n’est pas psychopathe mais juste un peu perturbée peut-être et celle-ci lui dit qu’elle ne trouve pas ça marrant. Lucas lui pense qu’elle veut saboter ce qu’il y a entre eux en utilisant n’importe quelles raisons parce qu’elle ne veut pas être blessée comme la dernière fois et donc ne veut pas prendre de risques ! Brooke lui dit que c’est exactement les mêmes mots mais Lucas lui dit qu’il n’a jamais envoyé cette lettre à Peyton. Brooke lui demande pourquoi il a choisi elle et pas Peyton et Lucas lui sort toutes les raisons et lui dit qu’il n'a fait que deux déclarations dans toute sa vie et que ces deux fois, elle était devant lui et que si elle veut savoir pourquoi elle et pas Peyton il peut citer des raisons toute la nuit... et ils vont tous les deux attraper une pneumonie. Et ils s’embrassent !

 

Photo HypnoSeries



Micro demande à Rachel pourquoi elle l’a invité et celle-ci lui répond que c’était pour regarder un film et passer du temps avec lui mais surtout pas pour rendre Brooke jalouse, si elle voulait faire ça, elle n’aurait pas besoin de Micro !
Peyton demande à Ellie si elle est venue chez elle seulement pour affaires et celle-ci répond que non et Peyton lui demande alors de lui parler de son cancer et Ellie lui répond que ce n’est rien et qu’elle doit montrer ses sentiments sinon elle va passer à coté de plein de choses !
Haley et Nathan continuent de se rémunérer des souvenirs et ils en viennent à parler de la tournée de Haley et cette dernière dit à Nathan qu’elle regrette cette partie de sa vie puisque Nathan n’était pas fier d ‘elle et celui-ci lui annonce qu’il a quelque chose à lui montrer et il sort aller chercher une boîte qui est dans a voiture ! Haley lui dit qu’il est fou et Nathan lui répond qu’il était triste mais fier d’elle et lui montre tous les articles de journaux à propos d’elle et ils s’embrassent tendrement sur la voiture sous la pluie. On voit ensuite Karen et Keith, et Brooke et Lucas en train de faire l’amour. retour sur Haley et Nathan, et Peyton et Ellie dans la voiture en train de rouler et de profiter de la vie (sur la musique de Tyler Hilton " Missing You ") !
Micro explique à Rachel qu’il ne changera pas et qu’un jour, une fille le prendra pour ce qu’il est et qu’il n’aura pas besoin de changer son comportement pour lui plaire  et Rachel lui propose de l’embrasser mais celui-ci refuse et le courant revient et lui dit que si un jour elle veut vraiment l’embrasser un matin, il sera là ! Au Karen’s Café, Karen et Keith font l’amour à leur tour  !
Dan de retour à la mairie cherche le coffre correspondant à la clé trouvée chez son frère. Peyton et Ellie sont rentrées et Peyton lui dit qu’elle ne veut pas qu’elle s’en aille ! Haley n’arrive pas à dormir et Nathan lui dit qu’elle peut dormir tranquille puisqu’il sera là au réveil à ses cotés !P
eyton se réveille et dit au revoir à Ellie qui s’en va et celle-ci lui demande de la prévenir une fois qu’elle aura reçu les disques ! Quant à Haley, elle se réveille et voit Natahn qui fait sécher les articles et il lui dit qu’il veut qu’elle garde des souvenirs de cette tournée ! Micro et Rachel se retrouve au lycée et Rachel fait exprès de mettre son bras autour du cou de Micro pour rendre jalouse Brooke qui les regarde ! Ellie écoute de la musique et on la voit aller de moins en moins bien et en même temps on voit la fabrication des disques et Peyton les reçoit Elle va alors chez Ellie et la découvre morte ! Au lycée Brooke vient la consoler et dit à Lucas de l’accompagner pour la réconforter ! Haley et Nathan décident d’envoyer une lettre de candidature aux deux universités ! Dan lui va dans une salle des coffres où est le coffre de Keith et récupère dedans son livre de compte volé par Lucas ! L’épisode se termine par Peyton qui va vider les cendres de sa mère au lieu du concert dont elle lui a parlé lors de la nuit de l’orage et lui demande de saluer sa mère !

Photo HypnoSeries
Résumés des épisodes précédents.

Générique 

Il pleut sur Tree Hill, l’orage gronde Chez Brooke et Haley, Lucas rentre, mouillé.

Lucas : Ah ! Il tombe des cordes ! T’aurais une serviette ?
Brooke, en tablier : Ah, je veux ma lettre avant. (Lucas sort une lettre et lui donne.) Dans le placard, sers-toi. (Elle va lire la lettre sur le canapé, heureuse.)
Lucas : J’espère que je ne vais pas trop te décevoir, je sais que j’ai mis la barre assez haute avec les deux premières lettres.
Brooke, Chut, je lis. (Elle lit). (D’une voix attendrie) Oh, Lucas. (D’une voix sensuelle). Oh, Lucas ! (Soudain, son visage se fige).
Lucas : Qu’est ce qu’il y a ? 

Une alarme sonne. Il y a le feu dans le four.
 

Lucas :
Je m’en occupe. 

Lucas court au four pendant que Brooke le regarde, visiblement déçue et en colère.
 

Chez Peyton, elle rentre.
 

Peyton :
Ah j’espère qu’il reste du chocolat chaud.  

Elle voit Ellie pleurer dans la salle d’eau, puis les valises sur le lit.
 

Peyton :
Tu t’en vas ?
Ellie : Il est temps, on a finit le disque, il faut que j’y aille.
Peyton : Il est tard et il y a un énorme orage, tu devrais attendre.
Ellie : Il y a des choses que je ne peux faire que chez moi.
Peyton : Alors, tu vas me laisser ?
Ellie :
Pour l’instant. 

Peyton hoche la tête visiblement triste
 

Chez Rachel, elle est sur le lit avec son téléphone quand on entend une voix l’appeler.
 

Micro :
Rachel ? Salut !
Rachel :
Tu as bravé l’orage pour moi ?
Micro : J’ai bravé l’orage pour toi … et pour ce film. Tes parents te laissent inviter des garçons dans ta chambre ?
Rachel : Tant qu’ils sont moins de trois, et qu’on ne boit pas de trop ! Mais je dépasse quelque fois les limites. Tu veux une bière ?
Micro : Non merci je ne bois pas d’alcool. Enfin, rarement.
Rachel : Un soda ?
Micro : Merci. 

Pendant qu’elle sert dans son mini bar, Micro prend une photo d’elle et de lui, en cachette. 
 

Rachel :
Qu’est ce que tu fais ?
Micro : Désolé. Je veux seulement pouvoir prouver que je suis venu ici, dans ta chambre. Personne ne voudra me croire.
Rachel : T’es trop chou, allez viens, on va prendre une bonne photo. 

Ils s’allongent sur le lit et prennent une photo.
 

Au Karen’s café, Karen et Keith remplacent des bassines remplies d’eau qui tombent du plafond.
 

Keith :
C’est terrible.
Karen : Je n’aurais pas du laisser Lucas et Haley construire un minigolf sur le toit de l’immeuble. En parlant de Lucas, je lui ai téléphoné, il avait prévu de dîner chez Brooke. Je lui ai dit de rester chez elle jusqu’à ce que l’orage soit terminé. Au pire il ne rentrera demain matin.
Keith :
Tu lui ordonnes de dormir chez sa copine ? Tu es le genre de mère dont rêves tous les ados.
Karen : en rigolant : arrête ! Tu te fais des idées.
Keith : Y a de quoi. Un célibataire, une jolie fille, ils ont déjà vécu des choses.
Karen : Peut-être qu’il ne se passera rien.
Keith : Moi, j’espère que si. 

Ils s’embrassent.
 

Chez Nathan, Haley court sous la pluie et frappe.
 

Nathan :
Haley ? Qu’est ce que tu fais là, je croyais que les routes étaient fermées à cause de l’orage ?
Haley : Oui je sais, mais il fallait que je te parle. Je vais aller étudier à Duke.
Nathan : Wow. Il vaut mieux qu’on parle à l’intérieur.
Haley : Alors voilà, je me suis renseignée et Duke est l’une des meilleurs facs du pays pour les jeunes basketteurs, leur coach s’appelle Krzyzewski. Bref, une  légende.
Nathan : Coach Krzyzewki ?
Haley : Krzyzewki, bizarre comme nom.
Nathan : Tout le monde l’appelle coach K.
Haley : Et toi aussi je veux que tu puisses l’appeler comme ça l’an prochain. Duke est l’université qu’il te faut et je pense que je m’y plairais aussi, surtout si je suis avec toi.
Nathan : Non Haley, tu n’iras pas à Duke. Je n’ai pas envie que tu fasses ça.
Haley : Attends, tu n’as pas envie que je m’inscrive là-bas ? Désolée, j’ai du mal à comprendre, l’autre soir après le match, tu m’as dis que tu m’aimais et moi bêtement, j’ai pensé que tes sentiments dureraient plus que quelques heures. Mais j’ai eu tort. Encore une fois. J’ai oublié à quel point tu adores m’envoyer une bonne gifle en pleine figure dès que j’ai le malheur de baisser ma garde.
Nathan : Haley …
Haley : L’autre jour, tu m’as juste fait une scène juste après notre première nuit ensemble depuis des lustres, mais moi aussi ça me manque figure-toi. Mais je ne t’ai pas encore pardonné d’avoir pensé que j’ai voulu te piéger. Ca te fait rire ?
Nathan : Ca serait nul que tu ailles à Duke, parce que moi je vais à Stanford.

La lumière s’éteint. 

Haley : Tu crois que c’est bon signe ça ? 

Chez Rachel
 

Rachel :
Micro ? Tu as essayé de m’embrasser ?
Micro : Peut-être.
Rachel : Waouh, c’est surprenant. Je ne m’y attendais pas du tout.
Micro : Je suis désolé, mais tu m’invites à regarder un film dans ta chambre, tu m’offres une bière et ensuite tu éteins la lumière. J’ai cru que c’était un signal.
Rachel : C’est une panne de courant Micro.
Micro : Oh, désolé. Oh, je suis ridicule.  

Chez Brooke, 
 

Lucas :
Ne pleure pas, c’est juste une panne.
Brooke : Je pleure pas, je cherche une lampe de poche ! Oh, ca m’énerve ça, pour une fois que j’ai besoin de ma poupée veilleuse, je la trouve pas.
Lucas : On devrait peut-être appeler Peyton. Je suis pas sur qu’Ellie soit encore en ville et ça m’inquiète qu’elle se retrouve toute seule si y a plus de lumière.
Brooke : Ouais, pauvre Peyton. Ah, enfin.  (Elle le tape avec la lumière.)  
Lucas: Aie ! Mais t’es folle ! Pourquoi est-ce que tu me frappes ?
Brooke : Parce que tu l’as mérité ! Lucas ne comprend pas. 

A la mairie, Dan regarde par la fenêtre quand quelqu’un l’interpelle
 

Homme :
Mr. Le Maire, j’ai contacté la compagnie d’électricité. Ils risquent de mettre plusieurs heures à réparer.
Dan : Et toute la ville est dans le noir ?
Homme : Oui.
Dan : Parfait. 

Chez Peyton
 

Ellie :
Ah une panne générale. (Ellie allume une bougie). Est-ce que c’est toi qui as fait ça pour m’empêcher de partir ? Tu es bien le genre de fille à qui on ne peut pas dire non.
Peyton : Bah oui qu’est ce que tu crois ?
Ellie : Et au cas où les lumières ne se rallumeraient pas dans les minutes qui suivent, est-ce que tu serais capable de te débrouiller ?
Peyton : Oh, facile, attends, euh (elle cherche quelque chose dans son placard). Regarde ce que mon père m’a offert pour mes treize ans. Après ça, il m’a demandé mon avis pour mes cadeaux. J’ai jamais eu l’occasion de  l’utiliser. 

Elle essaie de l’allumer.
 

Ellie :
Il y a combien de temps que tu n’as pas changé les piles de ce truc ?
Peyton : Euh … je devais avoir treize ans.
Ellie : T’as gagné  Je vais rester mais rien qu’une nuit. 

L’orage gronde fort, elle rigole.
 

Chez Nathan, il fouille dans les palcards
 

Nathan :
Alors, on a du riz soufflé enrichis en minéraux, des céréales vitaminés et le plus beau : des flocons d’avoine avec un supplément de fibre d’avoines On peut se goinfrer, c’est plein de bonnes choses.
Haley rigole : Quand j’étais petite, j’en dévorais des bols entiers, allongées devant la télé le samedi matin.
Nathan : Je suis sur que ça t’arrive encore.
Haley : On a à peine 19 ans, et il faudrait déjà qu’on soit adultes ? On est trop jeune pour assumer tant de pression et de responsabilités.
Nathan : Cette panne est peut-être effectivement un signe, c’est le moment de se retrouver tous les deux et de discuter des décisions que l’on va devoir prendre.
Haley : On est vraiment obligé ?
Nathan : Non, mais on est coincé chez moi dans le noir alors autant en profiter non ?
Haley : Dis comme ça, c’est tentant. 

Dans une maison de Tree Hill, une fenêtre est cassée par un cambrioleur … qui n’est d’autre que Dan.
 

Dan :
C’est gentil chez toi, Keith. T’es vraiment doué pour la déco. 

Chez Rachel,  

Micro :
Je te présente mes excuses Rachel, j’aurais pas du essayer de t’embrasser. J’ai pensé que tu m’avais invité ici pour ça mais c’était idiot, je te demande pardon.
Rachel : Arrête un peu de t’excuser Micro.
Micro : Pardon, euh désolé.
Rachel : C’est rien. Calme-toi.
Micro : Je suis nerveux parce que c’est pas tous les jours que je me retrouve dans la chambre d’une fille ni avec une fille tout court.
Rachel : Pourtant il y a eu Erika March.
Micro : Tu parles, elle a fini par me quitter.
Rachel : Tu sais ce qui ne va pas ? Tu n’as pas assez confiance en toi, tu dois prendre de l’assurance. C’est simple, crois en toi, et assume tes actes. Tu as le droit de vouloir m’embrasser.
Micro : Merci.
Rachel : Non. Tu es trop sympathique. T’arriveras à rien comme ça. Si tu veux séduire une fille, dis-lui que tu ne veux pas d’elle. Par exemple, choisis l’un de ses défauts et fais-lui rémarquer méchamment.
Micro : Je ne pourrais jamais faire ça !
Rachel : Si, tu vas voir. On va s’entrainer et regarde moi et dis moi un truc très méchant.
Micro : Bon d’accord. Ton cou, il est plutôt long …. Mais c’est jolie, c’est même très jolie. Je ne veux pas être méchant avec toi ni avec aucune fille. Je trouve ça pas bête.
Rachel : Donc tu me trouves bête ?
Micro : Non, ce que je veux dire …
Rachel : Quand tu me parles comme ça, ça te rend très sexy mon petit Micro. 

Micro ne sait plus quoi dire.
 

Chez Brooke, Lucas rentre
 

Brooke :
Et le bois ?
Lucas :
Je l’ai laissé où il est, il est trop mouillé pour qu’on puisse faire du feu. Quant à la lampe torche, elle ne marche plus depuis que l’un de nous deux a perdu la tête et frappé l’autre avec. Brooke … Qu’est-ce qui t’as pris de faire ça ?
Brooke :
Essaie de deviner !
Lucas : Bah, c’est parce que ton dîner à brûler, c’est ça ?
Brooke : Ah oui c’est ça ! Je suis effondré parce que j’ai complètement raté la bonne petite tarte que je t’avais préparé.
Lucas : Si ça peut te réconforté, je vais nous faire du feu, il faut juste que je trouve quelque chose à brûler.
Brooke, en prenant la lettre : Bah tiens commence donc par ça !
Lucas : Tu veux que je brûle ma lettre ?
Brooke : Mais tu comprends rien du tout ce soir.
Lucas : Je ne vois pas ce qui t’as vexé là-dedans.
Brooke : Ah non ? Et bah je vais te le dire, moi tiens. Lis moi la dernière phrase, vas-y !
Lucas : Pourquoi ça t’as pas plu que je te dise « tu es mon éternel » ? Je trouve ça très beau moi.
Brooke : Oh oui c’est magnifique. C’était déjà magnifique quand j’ai lu cette phrase pour la première fois dans une autre lettre que tu as écrite à Peyton. 

Elle sort dehors, sous la pluie. Lucas la suit.
  

Lucas :
Brooke, arrête ! C’est ridicule !
Brooke : Ah tu trouves ? J’ai trouvé cette lettre dans ta boite à souvenir spécial Peyton. Ma chère Peyton, Blablablablabla, tu es mon éternel, signé Lucas.
Lucas : Je ne me souviens même pas d’avoir écris ça !
Brooke : Et pourtant tu l’as fais ! L’éternité, c’est plus ce que c’était !
Lucas : Brooke, je te demande pardon ! J’ai fais une bêtise.
Brooke : Quand ça ? Quand tu me l’as écris à moi ou à Peyton ?
Lucas : Tu n’avais qu’à pas fouiller dans mon placard !
Brooke : Ah parce que tu crois que tu vas t’en tirer comme ça ?
Lucas : Je sais que c’est un sujet sensible, tu m’as écris des lettres …
Brooke :
Ca n’a rien à voir ! Le problème, c’est que t’es un goujat qui recycle ces lettres d’amour !
Lucas : Et toi, tu es une folle à lier ! 

Elle tourne les talons et s’en va, il la suit
 

Chez Peyton
 

Ellie,
en rigolant : J’ai toujours adoré cet album. C’est chouette que les jeunes écoutent encore Led Zeppelin.
Peyton : Pas tous. Moi, je suis fan.
Ellie : Ten years gone. Je connais peu de chanson qui soit aussi triste.
Peyton : Elle est pas triste, disons qu’elle est émouvante.
Ellie : Cite-moi une chanson triste alors.
Peyton : Celebrations. Kool and the Gang.
Ellie : Celebrations ?
Peyton : Je l’ai entendu à l’hôpital, le jour où ma mère est morte.
Ellie : Je suis vraiment désolée, Peyton.
Peyton : C’est rien. Par contre, la chanson la plus joyeuse du monde, je pense que c’est Joyeux Anniversaire parce qu’on mange du gâteau à la fin. Et toi ?
Ellie : Here comes a Regular. The replacements.
Peyton : Oh, c’est drôle. Je l’aurais classé parmi les plus tristes.
Ellie : Parce que tu ne l’as pas entendu dans de bonnes circonstances. En dernière année de lycée, je suis allée à un énorme festival de musique en plein air près de Winston Salem. Ca se passait au milieu d’un grand champ magnifique qui s’appelait  the Medows. Quand la nuit est tombée, on a vu arriver un terrible orage. Le tonnerre, les éclairs. Aucun groupe ne pouvait jouer évidemment. Imagine 30 000 personnes avec de la boue jusqu’au genou au milieu d’un champ en train de prier pour que la pluie s’arrête. Mais elle a continué, y avait plus de courant, on entendait que le bruit du vent et de la pluie. Et soudain, sur milieu de la scène plongée dans le noir, Paul Westerberg s’est avancé tout seul avec une guitare acoustique et il a joué Here comes a Regular. Alors les 30 000 personnes se sont tus d’un seul coup pour écouter le son de cette guitare et cette voix qui montait sous la pluie. Oh, j’en avais des frisions. J’étais dehors, dans le noir, sous l’orage, entouré de mes meilleurs amis. Ca a été un des moments les plus forts de mon existence.
Peyton : T’as vraiment de la chance. Je serais prête à donner tout ce que j’ai pour avoir vu un monument comme lui.
Ellie : Attends il faut que je te raconte ce qui s’est passé ensuite. Paul a fini sa chanson, il nous a remerciés, il a vomi et il est tombé du haut de la scène. 

Peyton rigole
 

Chez Nathan, Haley finit son bol
 

Haley :
Pourquoi est-ce que tu souris ? C’est parce que j’en ai pris deux fois ?
Nathan : Non, c’est parce qu’il y a une image qui m’est revenue.
Haley : Qu’est-ce que c’était ?
Nathan : Ta coiffure. A notre premier cours, tu étais coiffé comme ça.
Haley : Tu te rappelles comment j’étais coiffé la première fois que je t’ai donné un cours ?
Nathan : Bien sur que oui.
Haley : T’as beaucoup de souvenir comme celui-là ?
Nathan : Je me souviens de l’affreux poncho que tu portais.
Haley : Moi, je me souviens que quand on a emménagé ensemble, tu as insisté pour que je le laisse dans un carton !  Sérieusement, je te rappelle quoi d’autres ?
Nathan : Et bien, quand je vois ce jean, je repense au soir où on s’est endormi sur un banc dans le parc. Et ses chaussures, tu les portais le jour où on a attendu cinq longues heures au service de l’état civil pour avoir tes papiers avec nos deux noms de famille.
Haley : Et ma chemise ?
Nathan : Je te revois sur le canapé un matin, tu t’étais levé tôt, tu jouais une chanson des Beatles à la guitare. Tu étais tellement belle dans la lumière tu soleil.
Haley : Blackbird, c’est ça le morceau que je jouais ce matin là.
Nathan : On a énormément de bons souvenirs. 

Au Karen’s café
 

Karen :
J’ai oublié de mettre ça à l’abri de l’eau. C’est le premier dollar que j’ai gagné dans ce café. Maintenant il est fichu.
Keith : C’était juste un dollar.
Karen : Tu ne te souviens pas quel client me l’a donné ?
Keith : Bien sur que si. C’est avec ce dollar que j’ai payé le premier café que tu as servi le matin de l’ouverture.
Karen : J’avais Lucas dans un bras et le plateau dans l’autre. Mes parents disaient que j’étais folle. Tout le reste de la ville d’ailleurs. Il y a que toi qui m’encourageais. Je n’oublierais jamais ce que tu as dis.
Keith : N’écoute pas les gens qui pensent que c’est trop difficile. Ca l’est sans doute pour eux mais toi, tu es différente.
Karen : C’est incroyable, tu te rappelles chaque mot ?
Keith : Normal, j’avais passé la moitié de la nuit à réfléchir à ce que je disais. J’ai le droit à un baiser à la place d’un café ? Ils s’embrassent 

Chez Keith, Dan fouille. Il casse une photo d’eux deux, enfants. Ce qui ramène des souvenirs en Dan, un soir d’orage quand il était enfant…
 

Flash back
 

Dan :
Keith ! J’ai peur ! Keith ! Keith ! Keith !
Keith : Chut. Danny, c’est seulement un orage, t’as pas à t’inquiéter.
Dan : J’ai peur tout seul.
Keith : Tiens, garde cette photo, comme ça je serais toujours avec toi et t’auras jamais rien à craindre. Promis, allez maintenant il faut dormir. 

Fin flash back
 

Derrière la photo, sa cache une clé.
 

Dans une rue, Brooke et Lucas
 

Lucas :
Je suis désolé de t’avoir traité de folle, Brooke, t’es juste un peu perturbé.
Brooke : Non, mais tu te crois drôle ?
Lucas :
Ce que je crois, c’est que t’es en train d’essayer de saboter notre relation. Tu cherches des excuses pour pas m’aimer et être sur que je ne te referais plus souffrir.
Brooke : Tu m’as écris la même phrase qu’à elle, tu te rends compte ? La même phrase !
Lucas : Mais j’ai jamais envoyé cette lettre à Peyton.
Brooke : Et alors ? Moi je t’ai jamais envoyé les miennes et pourtant j’en pensé tous les mots. J’aimerai comprendre pourquoi c’est moi que tu veux ! Ca pourrait être Peyton.
Lucas : Peyton est une fille superbe, je peux pas le nier. C’est mon amie et c’est aussi ta meilleure amie.
Brooke : Et bah je t’autorise à dire du mal d’elle quand même !
Lucas : Oh Brooke ! En réalité, je tiens beaucoupà  Peyton.
Brooke : Alors quelle est la différence ?
Lucas : La différence ? La différence, c’est que toi je t’aime Brooke. C’est toi que je veux et pas Peyton.
Brooke : Mais pourquoi ? Il faut que je sache pourquoi !
Lucas : Parce que tu fronces un peu les sourcils quand tu veux m’attendrir, parce que tu cites Camus alors que je t’ai jamais vu lire un livre, et parce que tes parents te manquent même si t’es trop têtue pour l’admettre. Et enfin, parce que je n’ai fait que deux déclarations d’amour comme cela de toute ma vie et à chaque fois, c’était devant toi. Voilà pourquoi c’est toi que je veux et personne d’autre. On est complètement trempé, on risque d’attraper une pneumonie mais si t’as besoin d’entendre pourquoi je t’aime, je peux continuer toute la nuit.
Brooke : Ca va aller pour l’instant. 

Ils s’embrassent sous la pluie.
 

Chez Rachel, Micro s’amuse avec une bougie
 

Micro :
Eh Rachel, j’ai une question à te poser. Tu vas encore dire que j’ai pas assez confiance en moi mais … j’aimerais bien savoir pourquoi tu m’as invité dans ta chambre ce soir.
Rachel : On devait regarder un film ensemble.
Micro : Ce que je voudrais comprendre, c’est ce qui t’intéresses en moi, qu’est ce que tu me trouves ?
Rachel : T’es bien trop modeste ! Regarde-toi, on te l’a peut être jamais dit mais tu dois être le garçon le plus honnête et gentil du lycée.
Micro : Sois honnête toi aussi. Tu ne serais pas en train d’essayer de rendre Brooke jalouse ?
Rachel, en rigolant : Sans vouloir te vexer Micro, si je veux la rendre jalouse, j’ai pas besoin de toi.
Micro : Encore une fois, je suis ridicule. Dommage, voir les deux plus belles filles du lycée, se battre pour être mes amies s’était valorisant.
Rachel : Si tu me fais confiance, je pourrais te donner quelques petits conseils et t’aider à rentrer dans le club très fermé des garçons dont toutes les reines du lycée sont folles.
Micro : Mais il faudra que je sois méchant.
Rachel : Un petit peu.
Micro : Je suis pas comme ça Rachel, et je ne veux pas le devenir. Alors peut-être que je ne sortirais jamais avec les filles les plus belles du lycée, mais je sais qu’un de ces jours, je vais rencontrer une fille qui m’aimera vraiment. Elle ne ressemblera peut-être pas à un top modèle, mais elle me plairait et je serais le lui dire, on sera sincère et je n’aurais pas besoin de jouer les méchants pour la séduire. Je lui dirais qu’elle pourra toujours compter sur moi, quoiqu’il arrive, et ça lui suffira. Tant pis si ce n’est pas une reine du lycée. Ca sera la fille de mes rêves.  

Chez Peyton, elle et Ellie sont sur le lit
 

Ellie :
Est-ce que ca va ?
Peyton : Non, pas trop. A quoi on joue là ? Ca fait plus de trois semaines que t’es là et on fait que parler de musique et de notre cd, mais c’est tout. T’es pas venu ici seulement pour travailler.
Ellie : Bien sur que non voyons.
Peyton, avec une voix triste : Pour une fois, je voudrais que tu me parles de ton cancer.
Ellie : Ca va aller.
Peyton : Non ! Non, je sais que ça va pas aller. Arrête de faire comme si c’était pas grave. Ne me dis pas que t’as pas peur parce que moi j’ai peur pour toi.
Ellie : Tu n’as pas à avoir peur. Tous les morceaux ont un coda, un dernier mouvement. Que la musique diminue lentement ou qu’elle s’arrête d’un coup, il y a une fin à chaque chanson, et pourtant ça ne t’empêche pas de profiter de la musique.
Peyton : Mais ça ne veut pas dire que je n’ai pas envie qu’elle continue.
Ellie : T’inquiètes pas chérie. Tu as vécu plus d’évènements difficiles au cours de tes 17 ans que la plupart des gens dans toute leur existence. Et tu as réussi à supporter bien des choses. Maintenant, il va falloir que tu commences à vivre.
Peyton : Je crois pas que je pourrais supporter un nouveau choc.
Ellie : Moi je suis persuadée du contraire. Mais méfies-toi, quand on se réfugie dans ses dessins ou dans sa tristesse, on passe à côté de plein de choses. Et je vais te confier un secret, il n’y a aucune raison d’avoir peur ce qu’on ressent parce que la vie, c’est ça aussi. Allez, viens avec moi. Debout !
Peyton : Où est-ce qu’on va ?
Ellie : On va profiter de la vie. 

Elles partent.
 

Chez Nathan, Ils sont installés devant la cheminée, par terre, la tête d’Haley sur le torse de Nathan.
 

Haley :
Je passe une soirée superbe grâce à tous ses souvenirs. Tu as une mémoire d’éléphant ! Le seul ennui, c’est que je vais devoir me surveiller maintenant que je sais que tous nos moments restent gravés dans ta tête. Mais, sérieusement, Nathan, on avait dit qu’on profiterait de cette nuit pour discuter un peu de notre couple et de notre avenir.
Nathan : Oh ! J’ai cru que j’allais réussir à te faire oublier tous tes soucis.
Haley : J’ai pas envie de gâcher notre soirée mais c’est une bonne occasion de régler certains problèmes non ?
Nathan : Ouais, mais c’est peut-être en passant une soirée agréable ensemble qu’on les réglera. Voir plusieurs soirées agréables sans discussion sérieuse ni remise en question.
Haley : Peut-être mais …
Nathan : Je sais, c’est pas comme ça que tu fonctionnes.
Haley : Je suis sincèrement désolé, tout ça, ça me travaille et j’ai besoin qu’on en parle.
Nathan : Je t’écoute.
Haley : D’abord, pourquoi as-tu fait venir Chris ?
Nathan : Je te l’ai dit, je savais que tu étais bloqué et que t’avais besoin d’aide pour composer, la musique tient une grande place dans ta vie.
Haley : Je sais mais pourquoi lui ? Il y a plein d’autres musiciens qui auraient pu m’aider, tu n’étais pas obligé de prendre ce risque.
Nathan : Je voulais à la fois t’aider et te donner une preuve de confiance et passez la jalousie que je ressentais au début. Quand j’ai fais le stage au camp de basket, j’ai compris que j’aurais pas du te demander de choisir entre moi et ta tournée, c’était stupide. C’est vrai on est plus dans les années 50, t’as le droit de combiner ta vie privée et ta carrière.
Haley : Mais c’est pas ce que j’ai fait Nathan. J’ai choisis de partir sans t’en parler ni te demander de m’accompagner. Nathan, ça me fait de la peine de repenser à tout ça. Je ne suis pas fier d’avoir fait cette tournée parce que tu n’étais pas fier de moi.
Nathan : C’est vraiment ce que tu crois, que je n’étais pas fier de toi. J’ai quelque chose à te montrer, c’est dans la voiture. (Il se lève)
Haley : Non, tu ne vas pas sortir maintenant ? 

Elle le suit et ils sortent sous la pluie. Nathan va dans sa voiture.
 

Haley :
Nathan qu‘est ce que tu fais mais t’es fou ou quoi ? (Il ouvre une boite et tout s’envole). Oh non ! Mais qu’est ce que c’est ?  (Elle ramasse un bout de papier et le lit le morceau de journal). Haley James Scott, un nouveau talent.
Nathan : J’étais malheureux, mais j’étais quand même fier de toi, très fier. 

Elle l’embrasse. 
 

Nathan :
Attends faut les ramasser, tout est tremper.
Haley : On s’en fiche chéri, tu n’en as plus besoin. Tu m’as moi. 

Elle rigole, ils s’embrassent. Il la pose sur le capot de la voiture et s’embrassent. Comme Karen et Keith dans le café. Lucas et Brooke font l’amour tendrement, Haley et Nathan partagent un moment de passion. Alors qu’Ellie et Pyeton roulent en voiture sous la pluie.
 

Peyton :
On est folles !
Ellie : Non, on est en vie ! 

Elles rigolent
 

Chez Rachel
 

Rachel :
Tu m’as impressionné Micro. C’est vraiment très beau ce que tu viens de dire.
Micro : Et en plus, c’est sincère. Ca aurait été beaucoup mieux que je parte après avoir dit ça mais j’ai vu assez de reportages sur les orages pour savoir qu’il ne faut pas sortir avant qu’on est rétabli le courant.
Rachel : Alors, t’es condamné à passer la nuit ici. J’ai suffisamment parlé, et toi tu as autre chose à dire ?
Micro : Non, ca va aller.
Rachel : Bon, si on s’embrassait ? 

Micro rigole

Micro : Tu te fiches de moi.
Rachel : Non, pas du tout. C’est un passe-temps agréable. Ca te tente ?
Micro : Bien sur que ça me tente. (Ils s’approchent). Mais je vais pas le faire.
Rachel : Excellent. Tu as retenu la leçon, il faut jouer l’indifférence.
Micro : Non Rachel, c’est pas pour ça que je ne veux pas t’embrasser. Tout est facile dans le noir mais bientôt la lumière va se rallumer et là, il faudra que la vie reprenne son cours habituel, comme avant. Embrasser quelqu’un, ca ne compte pas pour toi, c’est juste un passe-temps agréable. Ce n’est pas comme ça que je vois les choses. Si je t’embrasse, demain matin j’aurais envie de recommencer … j’aurais envie de t’embrasser tout le temps, dehors, au lycée … et je crois pas que c’est ce que tu veux. Par contre si un jour ça change, si c’est toi qui te réveilles un matin et que tu as envie de m’embrasser, compte sur moi, je serais là. (La lumière se rallume.) C’est surement un signal.
Rachel : Attends Micro !
Micro : T’inquiètes pas. A un de ces jours. 

Il s’en va, laissant Rachel seule.
 

Au Karen’s café, la lumière se rallume sous les grognements de Karen et Keith, allongés sur le canapé après l’amour.
 

Karen :
J’avais fait ce gâteau pour demain. Je n’aurais pas de dessert à servir aux clients.
Keith : Dommage pour eux. (Il l’embrasse sur le front).
Karen : Je t’aime Keith. 

Ils s’embrassent
 

A la mairie, 
 

Dan :
Banques de donnés municipales, recherche : Keith Scott. Trois comptes en banques, coffre, je te tiens. 

Chez Peyton, elles s’essuient après leur voyage sous la pluie
 

Ellie :
Si jamais tu es malade, tu diras à ton père que c’est ma faute.
Peyton : Ce serait pas grave, on s’est bien amusé. Merci.  

Ellie lui peigne les cheveux
 

Ellie :
Est-ce que ça va ?
Peyton : Oui, oui. Je suis contente.
Ellie : Moi aussi. Très.
Peyton : Tu sais, j’ai réfléchi à ce que tu m’as dis : qu’il ne fallait pas avoir peur, qu’il fallait s’ouvrir, de ne jamais laisser passer sa chance, et profitez de la vie.
Ellie : Oui.
Peyton : L’an dernier, j’ai fait la connaissance de quelqu’un, c’était un garçon génial, et je l’aimais ! Mais il est parti et je me rends compte que c’était une erreur de pas le retenir. Mais c’est trop tard.
Ellie : Non. Il n’est jamais trop tard Peyton. C’est justement l’une des choses que j’ai apprises grâce à toi. (Elle prend Peyton dans ses bras).Je m’en veux d’avoir manqué ces 17 années. Mais je me souviendrais de ces trois années avec toi pour toujours.
Peyton : Moi aussi.
Ellie : Moi, je n’ai pas du tout peur pour toi. Je sais que la vie t’offrira tout ce que tu veux et que tu seras très heureuse. Tu es une grande artiste, une amie sincère, tu es la fille idéale. Tu es ma fille.
Peyton : J’ai entendu.  

Peyton pleure dans les bras d’Ellie.
 

Chez Nathan, lui et Haley sont dans le lit après l’amour
 

Nathan :
T’en fais pas.
Haley :
Pardon ?
Nathan : Je sais pas ce qui t’inquiètes mais je veux que t’arrêtes.
Haley : Comment tu savais que je m’inquiétais ? Tu n’as même pas ouvert les yeux.
Nathan : Parce que tu crois que j’ai besoin de te voir pour te comprendre ? A quoi tu penses ?
Haley : Je me disais que je ferais peut-être mieux de rentrer.
Nathan : Et pourquoi tu ferais ça ?
Haley : Parce que je supporterais pas de me réveiller à nouveau ici sans toi.
Nathan : T’inquiètes pas Haley, j’ai pas l’intention de m’en aller. Viens là. 

Il la prend dans ses bras.
 

Le lendemain, Peyton se réveille, Ellie est avec son sac
 

Peyton :
Les meilleures chansons ont une fin, pas vrai ?
Ellie : Appelle-moi quand tu auras le cd, je reviendrais te voir et on l’écoutera ensemble.
Peyton : D’accord.
Ellie : Je voulais te voir pour être sur que ta vie était belle et grâce à toi, j’ai compris que la mienne avait été formidable. 

Peyton se jette dans ses bras en pleurant
 

Peyton :
Ne me laisse pas toute seule.
Ellie, les larmes aux yeux : Chérie, ne dis pas ça, tu vas me briser le cœur. Je te promets qu’on se reverra un jour Peyton. Je te le promets. Elle l’embrasse sur le front et s’en va. 

Haley se réveille seule dans le lit mais voit Nathan accrochait ses articles de journaux sur un fil.
 

Haley :
Nathan…
Nathan : Haley, je sais que cette tournée était importante à tes yeux. Et je veux que tu en gardes des souvenirs, je veux dire de bons souvenirs. 

Elle vient l’embrasser.
 

Haley :
Tu es un ange. Qu’est ce qu’on fait pour l’université ?
Nathan : On a qu’à envoyer des demandes aux deux. On verra bien ce que ça donne 

Au lycée, Rachel accoste Micro
 

Rachel :
Salut toi ! Ca fait trois jours que je t’ai pas vu.
Micro : Je sais, j’ai été occupé. Comment ca va ?
Rachel : Bien. Mais je voulais être sur qu’il n’y avait pas de problème entre nous après ce qui s’est passé chez moi.
Micro : T’inquiètes c’est courant que des filles se jettent sur moi, des pom-pom-girls, des mannequins. J’ai l’habitude, je t’en veux pas d’avoir voulu m’embrasser. D’ailleurs, j’ai une heure de libre dans la soirée, si tu veux …
Rachel :
Arrête Micro !
Micro : J’ai réfléchi à ce que tu m’as dis l’autre soir comme quoi il fallait parfois être dur avec les filles, alors … on a l’impression que t’as un gros popotin avec ce pantalon.
Rachel : Arrête !
Micro : Excuse-moi Rachel, je voulais essayer ! Mais c’est pas mon truc, en plus tu as des fesses parfaites, enfin c’est pas que je te reluque. Mais oh pardon !
Rachel : Hey ! Règle n°1, ne jamais s’excuser. Je croyais pourtant te l’avoir dit ?
Micro : C’est vrai, désolé ! 

Brooke le voit discuter, ce que voit Rachel et elle met la main sur l’épaule de Micro
 

Chez Ellie, elle allume des bougies, mets de la musique. Elle se laisse mourir. Au même moment, les cds sont gravés. Elle s’assoit par terre, les cds sont empaquetés et mis en carton. Ellie regarde une photo d’elle et de Peyton bébé qu’elle laisse dans sa veste en cuir puis s’allonge sur son lit. La bougie s’éteint. Peyton reçoit les cds chez elle. Elle roule vers chez Ellie, heureuse. Elle frappe chez elle, rentre …
 

Peyton :
Ellie ? J’ai reçu nos disques, ils sont terribles ! Ellie ? 

Elle s’avance et la voit morte, elle laisse tomber le carton de cd et se met à pleurer.
 

Au lycée, Lucas et Brooke arrivent. Brooke se précipite vers Peyton qui pleure dans ses bras. Brooke tend la main pour que Lucas vienne. Ils se prennent tous les trois dans les bras.

Nathan et Haley font leur demande d’université et coche la case « marié ».

A la banque, Dan ouvre le coffre de Keith
 

Dan :
C’est assez personne, je préfère rester seul.
Femme : Oh oui, bien sur, toutes mes excuses. Je vous attends dans l’entrée Mr. Le Maire. 

Dan trouve le carnet noir où il y a ses fraudes. 
 

Flash back : Lucas trouve le carnet dans le plafond de l’entreprise de Dan. 
 

Dan sourit.

Peyton roule en voiture pour aller à Winston Salem. Elle y repend les cendres d’Ellie. 

Peyton :
Tu dirais bonjour à ma mère … maman. 

Fin

FADE IN:

LUCAS: (v.o) Previously on One Tree Hill.



[INT. TREE HILL HIGH – CORRIDOR – DAY]

(Haley catches up with Nathan who has just entered the school.)

HALEY: Nathan?

(He looks at her.)

HALEY: Did you pay Chris to help me with my music?

CUT TO:



[INT. ELLIE’S HOUSE – CLOSET – DAY]

(Peyton is standing next to Ellie’s collection of music.)

PEYTON: If you are gonna help me with… Haley’s record-

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – FRONT DOOR – DAY]

(Ellie stands at Peyton’s doorstep, smiling.)

PEYTON: (v.o) -well, you could,…-

CUT TO:



[INT. ELLIE’S HOUSE – CLOSET – DAY]

PEYTON: -maybe move into the house with me.

CUT TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – DINING AREA – DAY]

(Karen and Keith are kneeling, trying to clean up her mess.)

KEITH: You’re even prettier than I remembered.

(Shot of Karen smiling.)

CUT TO:



[EXT. ROE RESIDENCE – FRONT PORCH – EVENING]

(Karen and Keith are standing on the porch, kissing.)

COP1: Keith Scott?

(Keith looks at the cavalry.)

COP1: (pointing and approaching) Put your hands behind your head.

(Keith complies.)

COP1: You’re under arrest for the-

(Karen glares at Dan who’s standing there, watching happily.)

COP1: -attempted murder of Dan Scott.

(Zoom in on Dan’s sadistic face as he grins and nods.)

CUT TO:



[INT. NEW BRUNSWICK COUNTY JAIL – ROOM – DAY]

(Dan and the detective stand in a room where they can watch Keith through the window.)

DETECTIVE: The arrest was a favour (pause) but without anything solid, I can’t hold him.

CUT TO:



[EXT. TREE HILL HIGH – BENCHES – DAY]

(Haley stands over Nathan.)

HALEY: Two thousand, seven hundred and ninety-eight miles. That’s how far apart our dream schools are.

CUT TO:



[INT. THE GYM – EVENING]

(Nathan and Haley are talking after the game.)

NATHAN: If I tell you not to go to Stanford, I’m telling you not to follow your dreams. If I tell you to go, I’m saying I don’t wanna be with you.

CUT TO:



[INT. TREE HILL HIGH – CORRIDOR – DAY]

(Rachel has pulled Mouth away from the waiting area for the guidance counselor.)

RACHEL: I need your help.

(She pulls Mouth away.)

CUT TO:



[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – LIVING ROOM – EVENING]

(Brooke is standing at a mannequin, making another dress as she addresses Mouth.)

BROOKE: She’s using you!

MOUTH: (shrugs) How?

BROOKE: I know that if she’s being nice to you, it is for a reason and not a good one.

(Mouth looks at her, hurt.)

CUT TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – DINING AREA – DAY]

(Ellie has confronted Lucas at the café.)

ELLIE: I have cancer.

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Ellie and Peyton are lying across Peyton’s bed on their stomachs.)

PEYTON: I want you to be here when the album comes out.

ELLIE: (touches her head) I will be here, Peyton.

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – LUCAS’ BEDROOM – DAY]

(Brooke picks up Lucas’ stuff which she has accidentally dropped whilst talking to him.)

BROOKE: (v.o) It’s OK that you’re into Peyton.

(Brooke looks through Lucas’ collection of things he got from Peyton, and what he wrote to Peyton, when they were together.)

BROOKE: (v.o) I found the things in your closet.

CUT TO:



[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – BROOKE AND HALEY’S BEDROOM – EVENING]

(Brooke and Lucas are sitting on the floor, at the foot of her bed.)

LUCAS: I hurt you pretty bad.

(Brooke smiles tightly and nods.)

CUT TO:



[EXT. TREE HILL – MAILBOX – DAY]

(Lucas stands at the mailbox.)

LUCAS: (v.o) I’m not gonna do it again.

(Lucas looks down at the letter he has written for Brooke. He grins and posts it.)

FADE TO BLACK:
END OF PREVIOUSLY ON:
OPENING CREDITS ROLL:



FADE IN:

[EXT. TREE HILL – STREETS – EVENING]

(There’s a close-up of the wet ground. The lamppost is seen reflected in it. It’s raining. The shot cuts to the sky where lightening streaks across. A car drives past fast. Lightening lights the sky in another part of Tree Hill.)

FADE TO:



[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – FRONT DOOR – EVENING]

(Lucas rushes into the apartment, soaked.)

LUCAS: It’s crazy outside(!)

(He groans and shakes his head.)

LUCAS: You got a towel?

(Brooke bounces into the shot, wearing a pink and red apron.)

BROOKE: Uh, do you have my next letter?

(She holds her hands out expectantly with a smile. He takes it out but holds it out of reach. He waits.)

BROOKE: (pointing) Linen closet.

(He touches her face and she grabs the letter, moving off-screen, to the couch. Lucas makes his way to the closet.)

LUCAS: Well, I hope I don’t disappoint you – I know I set the bar (grabs the towel) pretty high… with the first two.

BROOKE: Shush! I’m reading here.

(Lucas dries himself as Brooke reads silently.)

BROOKE: (fondly after reading a bit) Awww, Lucas(!)

(She reads some more and raises and eyebrow.)

BROOKE: (grinning at him) Naughty.

(He laughs. She reads the end and her smile fades.)

LUCAS: Is it OK? (unzips his jacket)

(The fire alarm sounds and stops her from having to reply. Lucas turns to see where the sound is coming from. He looks at the oven which is smoking.)

LUCAS: (groans as he runs to it.) Hold that thought!

(Brooke gapes wordlessly as Lucas opens the door and grabs the oven gloves. Brooke turns back to the letter, annoyed.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Peyton runs into her room, drenched.)

PEYTON: (grinning) You better not have finished all the hot chocolate(!)

(She stops and looks as Ellie stands at Peyton’s bathroom mirror, wiping her eyes. Peyton looks away, suddenly worried. Ellie turns away from the mirror and walks back into Peyton’s bedroom.)

(Peyton is standing at the bed which is holding Ellie’s loaded suitcase.)

PEYTON: (confused) What’s going on?

ELLIE: (looks at her with red eyes) … It’s time. Record’s done; (nods) I gotta go.

PEYTON: (looks away for a beat) It’s late, Ellie. There’s a storm, you know? What’re you rushing off to? (smiles tightly)

ELLIE: (struggles to find the words) There’s just some things that I can’t do here. (nods again)

PEYTON: So this is goodbye?

ELLIE: (smiles sadly and shrugs) For now.

(They look at each other until Peyton can’t take it anymore and looks away.)

FADE TO:



[INT. GATINA RESIDENCE – RACHEL’S BEDROOM – EVENING]

(Rachel is lying on her stomach on the bed, listening to ‘The State’ by Limbeck, on her phone. A message pops up saying that Bevin’s calling. She doesn’t answer it.)

MOUTH: Hello?

(Rachel’s gaze jumps to the doorway. Mouth walks into view.)

MOUTH: Hello?

(Rachel takes her earphones off.)

RACHEL: (grinning) You braved the storm for me?

(Mouth groans and looks down.)

MOUTH: I braved the storm for you and (holds up the DVD he has) ‘Say Anything’.

(Rachel grins and sets her phone aside.)

MOUTH: Uh, your parents don’t mind you having a boy in your room?

RACHEL: Under three boys is fine. Under three beers too.

(She gets off her bad and walks to her fridge.)

RACHEL: Although, I tend to beak both those rules from time to time.

(Mouth smiles. She opens the fridge and takes out beer.)

RACHEL: Want one?

MOUTH: No, thanks. I don’t really drink. (pause) Much. (laughs)

RACHEL: Suit yourself. (holds out a can of Sunkist)

MOUTH: Yeah.

(She walks over and hands it to him.)

MOUTH: Thanks.

(He takes his phone out, turns around so they are both in the shot, and takes a picture. She turns her head and sees what he’s doing.)

RACHEL: What’re you doing?

(He looks at her, completely embarrassed.)

MOUTH: Sorry, I… I just wanna be able to prove I was really here.

(She smiles and listens.)

MOUTH: You know, like,… in your bedroom. (laughs at himself)

(Rachel laughs too.)

RACHEL: You’re so cute. (beckons him forward) Come on.

(He walks to her)

RACHEL: Let’s make it a good one.

(They lean back on the bed and Mouth takes the picture.)

FADE TO:



[INT, KAREN’S CAFÉ – DINING AREA – EVENING]

(A blue bowl sits in the middle of the floor, catching the water that’s leaking from the roof. Keith picks it up and looks up at the incessantly dripping ceiling. Karen rushes over with another bowl.)

KEITH: This is so bad.

KAREN: Yeah, (takes the bowl from Keith) I never shoulda let Lucas and Haley build that golf course on the rooftop.

(She walks away with the bowl.)

KAREN: Oh, speaking of, (looks back) I got a hold of Lucas – he’s having dinner at Brooke’s! (speaks loudly in order to be heard) So I told him to stay put until the worst of the storm passes. (laughing) Even if it’s not until morning.

(She tips the water down the sink. Keith walks into the kitchen, grinning)

KEITH: You told Lucas to spend the night with Brooke? You’re like… every teenage boy’s dream mom.

(She sighs and smiles as she walks to him.)

KAREN: It’s not like that.

KEITH: Oh, yes it is. (pause) Single guy; single girl; (pause) lots’a history.

KAREN: Nothing’s gonna happen.

KEITH: We’ll see about that.

(They kiss.)

FADE TO:



[EXT. SCOTT RESIDENCE (EST) – EVENING]

(Haley runs across the front of the house, her umbrella up. She’s not wearing a coat. She stops at the front door and knocks rapidly on it before banging.)

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – FRONT DOOR – EVENING]

(Nathan opens the door.)

NATHAN: Haley, what’re you doing here? Aren’t the roads all closed? It’s, like, martial law, or something.

(Haley wipes her face.)

HALEY: I know, I know, but I had to talk to you. I decided to go to Duke!

(She grins and waits for him expectantly. Thunder strikes again.)

NATHAN: Whoa, OK, why do you come inside?

HALEY: (enters) OK.

(He shuts the door.)

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – LIVING ROOM – EVENING]

(Nathan and Haley can be seen at the front door, through the doorway of the living room.)

HALEY: OK, (they walk to the living room) so I’ve been doing some research and (takes her scarf off) Duke has an amazing basketball programme. I mean, their coach, this guy, uh,… Coach Ker-Kretazuski is like, a legend(!)

(Nathan looks at her, grinning.)

NATHAN: Coach Krzyzewski?

HALEY: (confused) Kersha-yeah, what?

NATHAN: People call him Coach K.

HALEY: (nods and stands) And so should you. I mean, you should have this opportunity. (sighs) Duke’s a really great school and I think I could be really happy there. Especially if I was with you.

NATHAN: Well, you can’t go to Duke, Hales. (smiles) And I don’t want you to.

(He moves aside as Haley stands there, too hurt to move.)

HALEY: Y-… (nods hard) you don’t want me to. Right.

(Nathan turns the TV off and she finally turns to him.)

HALEY: (hurt) Right, what was I thinking? Because you told me that you love me after (stomps to her jacket) that basketball game and, silly me, I just thought that feeling would last for longer than, I don’t know, one night!

(Nathan grins at her as she shoves her arms into her jacket.)

HALEY: But, then again, I forgot; you’re the guy who loves to rip the rug out from underneath me, just when I feel like we’re getting some sort of stable ground(!)

(She picks up her scarf and stomps back to the door.)

NATHAN: Haley.

HALEY: (turns back) And then you freak out after we have sex for the first time in god knows how long! And, by the way, I know exactly how long it was and, frankly, I’m still pissed off at you about that whole birth control thing(!)

(Nathan refrains from saying anything. He just smiles widely.)

HALEY: (puzzled) What?

NATHAN: Haley, you can’t go to Duke… because I’m going to Stanford.

(The last lightening shorts out the electrics and the lights go out.)

HALEY: (after a few beats) Good sign or bad?

(The lightening continues to light up the sky.)

CUT TO:



[EXT. TREE HILL (EST) – EVENING]

(Lightening rushes across the sky again.)

CUT TO:



[INT. GATINA RESIDENCE – RACHEL’S BEDROOM – EVENING]

(Mouth is leaning at Rachel frozen. He has obviously stopped in the process of trying to kiss her.)

RACHEL: Mouth(!)

(She holds her phone up and the light from it lights up his face.)

RACHEL: Did you just try to kiss me?

MOUTH: … Sorta.

RACHEL: (moves the phone back so it lights up her own face too) Wow, (laughs) ballsy. So, is that why they call you Mouth?

MOUTH: No, but,… you’re the one who invited me over to watch a movie. (pointedly) In your bedroom. (pause) Then you offer me a beer and turn out the lights.

RACHEL: (beat) It’s a blackout, Mouth.

MOUTH: Oh. (sighs) Sorry.

(Rachel laughs and Mouth collapses onto her bed, defeatedly.)

MOUTH: Oh, don’t laugh. (covers his face with his hands)

(She laughs again.)

CUT TO:



[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – KITCHEN – EVENING]

(Brooke is frantically rummaging through the drawers. Lucas puts his hands on her waist and leans over her from behind.)

LUCAS: Don’t cry, it’s just a blackout.

BROOKE: (annoyed) I am not crying, I am looking for a flashlight!

(Lucas walks to the windows and looks out.)

BROOKE: God, this has gotta be the worst nightmare! Where is my Powerpuff Girls nightlight when I need it.

LUCAS: (turns back) We should probably call Peyton.

(Brooke pauses in her rummaging. Lucas shrugs.)

LUCAS: I mean, I’m not sure if Ellie’s around, and if the lights are out everywhere, I’m kinda worried about her being alone.

BROOKE: (to herself audibly) Yeah, (bends down and open the cupboard under the sink) I’m sure you are.

(Brooke finds the flashlight.)

BROOKE: Oh(!)

(She takes it out from the cupboard and turns it on.)

BROOKE: Finally.

(She taps it lightly against her palm, stands up straight and whacks Lucas with it.)

LUCAS: Ow.

(It goes out. She glares at him.)

LUCAS: (pissed) What the hell’d you hit me for?

BROOKE: (whispers viciously in his ear) Because you’re an ass(!)

(She walks past him. He looks over his shoulder at her.)

FADE TO:



[EXT. COUNCIL OFFICES – WINDOW – EVENING]

(Dan stands at the window, looking out at the downpour. An assistant comes up behind him.)

ASSISTANT: Mr Mayor, I have contacted the department of power,… but it’s gonna take at least a couple of hours to fix.

(Dan hasn’t moved. He continues to look out of the window.)

DAN: And the entire city is dark?

ASSISTANT: Yes, sir.

DAN: (coldly) Perfect.

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Shot of the window as the rain continues.)

ELLIE: (o.s) Wow, a blackout!

(She strikes a match and holds it up.)

ELLIE: (standing by the window) Looks like you got some pull with the woman upstairs.

(Peyton laughs and looks at the ceiling. Ellie lights another candle with the match.)

ELLIE: I guess you really don’t (shakes the match out) want me to leave, huh?

PEYTON: I told you.

(Peyton smiles at her as Ellie carries the lit candle to the other side of the room.)

ELLIE: Well, assuming the lights don’t pop back on in a minute or two,… (lights another candle with the one she’s holding) are you in any way prepared to deal with this?

PEYTON: Oh, (gets off the bed) totally.

(She rushes past Ellie.)

PEYTON: Hold on.

(She climbs to the top shelf of her closet.)

PEYTON: My dad got me this for my thirteenth birthday. (pulls things off the shelf) Right about the time he stopped knowing what a girl would want.

(She pulls out a huge torch and climbs down.)

PEYTON: Just been waiting for an excuse to use it.

(She flicks a switch and it doesn’t come on. She smacks it and nothing happens.)

ELLIE: And when was the last time you changed the batteries?

(Peyton pauses a beat, grinning.)

PEYTON: … When I was thirteen.

(Ellie smiles and shakes her head. She looks up as thunder rumbles again.)

ELLIE: OK. I’ll stay. But just this last night. (smiles)

(Peyton smiles back but it disappears when thunder cracks again. She laughs and Ellie looks back at the ceiling.)

FADE TO:



[EXT. SCOTT RESIDENCE (EST) – BACK DOOR – EVENING]

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – KITCHEN – EVENING]

(Nathan stands at the open cupboard.)

NATHAN: Alright, we got Dip-n-Dots, no G.

(Haley is standing at the counter, grinning as she squirts out syrup.)

NATHAN: Snack-pack puddin’, no G. And my personal favourite, (pulls out a plastic tub) Cap’ain Crunch, no T.

(Haley laughs. Nathan shuts the cupboard door and walks to her with the lamp.)

NATHAN: Basically, foods missing consonants.

(She laughs again. He puts the tub on the table and sits down.)

HALEY: You know, I used to love snarfing down Cap’ain Crunch; watching Saturday morning cartoons when I was a kid.

NATHAN: What, was that, like, a year ago?

(She laughs and licks her finger.)

HALEY: How can I be so young… and feel so old. It’s like I-I never thought that I would have this many big questions on my plate (grabs a spoon) by now.

NATHAN: Maybe this blackout is a sign.

(She looks up at him.)

NATHAN: How that we need to deal with everything; the future and all the decisions we have to make.

HALEY: Do we have to? (laughs)

NATHAN: No, but, until the lights come back on, it’s just you, me and the darkness, Hales.

HALEY: Hmm. Sounds kinda nice. (smiles pointedly at him)

(He grabs his own spoon and turns to his food.)

CUT TO:



[INT. KEITH’S APARTMENT – WINDOW – EVENING]

(There’s a close-up of the panes of glass as Dan breaks them with a torch. He breaks every bit of glass off before entering the apartment. He shines his torch around at the messy apartment.)

DAN: (to himself) Keith, wow… I’ve gotta get the name of your decorator.

CUT TO:



[INT. GATINA RESIDENCE – RACHEL’S BEDROOM – EVENING]

(Rachel strikes a match and lights the candles that are on her chest of drawers. Mouth is sitting on the end of her bed.)

MOUTH: I’m so sorry, Rachel. I-I… I mean about kissing you. I just… I thought maybe you’d invited me over here to… well… I’m just sorry.

(Rachel grins.)

RACHEL: Stop apologising, Mouth.

MOUTH: Sure, sorry. (looks down)

(Rachel shakes the match out.)

RACHEL: Just take a breath. (turns back to face him)

MOUTH: (does) I don’t really have a lot of experience when it comes to girls and bedrooms. (pause) Or… girls at all, really.

RACHEL: What about… Erica Marsh?

MOUTH: (quickly) Exactly. Look how well that turned out.

(He scoffs and shakes his head.)

RACHEL: OK, (climbs back onto her bed) you have got to be more confident, Mouth. More sure of yourself.

(Mouth turns to her.)

RACHEL: Like, um,… yeah, I tried to kiss you,… what’re you gonna do about it?

MOUTH: (not getting it) Really?

RACHEL: (shakes her head) And not so nice.

(Mouth looks away disappointedly. She smiles.)

RACHEL: You tell a girl she’s nothing; (pause) she’ll come running. You gotta pick out a little flaw and then blow it out of proportion.

MOUTH: (shakes his head) I don’t know.

RACHEL: (pats him) Come on, come on. Give it a shot; lay it on me. (squints at him) Say something… really mean.

MOUTH: Well,… your neck looks… kind of… long.

(Rachel frowns at him.)

MOUTH: (quickly and earnestly) But pretty, really pretty.

(Rachel sighs. Mouth does too.)

MOUTH: I don’t wanna be mean to you, Rachel. Or any girl. It’s stupid.

RACHEL: Are you calling me stupid?

MOUTH: No, I just think-

(She puts a finger to his lips to shut him up and it works.)

RACHEL: (grinning) Coz if you are, (pause) you are getting sexier by the minute.

(She moves her fingers away and Mouth is too speechless to say anything.)

FADE TO:



[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – KITCHEN – EVENING]

(Brooke is at the counter, doing nothing. The front door is open and Lucas enters, once again drenched. He shuts the door.)

BROOKE: (glaring with her back turned) Well?

LUCAS: (walks to her) Well, I’d start a fire but all the wood’s soaked, I’d… turn on a flashlight but, you know, since it’s broken, coz you lost your mind and clobbered me with it, (shakes his head and drops his arms defeatedly) I mean, what got into you, anyway?

(She sits down next to her. They face each other.)

BROOKE: (astounded) What got into me?

(pause)

LUCAS: Yeah, I’m sorry your dinner got ruined.

(Brooke scoffs harshly.)

BROOKE: Right, (nods) the dinner I was making for you with my stupid apron (tosses fruit) and my stupid pie!

(She puts her hands to her face.)

LUCAS: (standing) OK, I’ll start a fire. I just have to find something else to burn.

BROOKE: Great, (picks up his letter) why don’t you start with this?

LUCAS: (nods) You want me to burn my letter?

BROOKE: (coldly) You really are clueless, aren’t you?

LUCAS: Look, I put a lot of heart into that letter.

BROOKE: OK, read it, (opens it up) just… just skip to the last line. (shoves it at him) Go ahead.

(Lucas takes it and reads it.)

LUCAS: (laughs) What’s wrong with the last line: ‘you’re mine forever’. (drops the letter onto the counter) It sounds pretty damn good to me.

BROOKE: Yeah, it sounds great. It sounded even better when I read it the first time, last spring, (stands) in another letter you wrote – to Peyton!

(She snatches her coat off the back of her chair and stomps to the front door. Lucas looks down.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[EXT. TREE HILL – STREETS – EVENING]

(Bird’s-eye view of Brooke fighting her way through the storm as she rushes down the street. Lucas is pursuing her.)

LUCAS: STOP! THIS IS RIDICULOUS!

BROOKE: (continues) RIDICULOUS? I FOUND THAT LETTER IN YOUR SAD-BOX TO PEYTON, WHATEVER, IN YOUR CLOSET! DEAR PEYTON, BLAH BLAH BLAH, YOU’RE MINE FOREVER, LOVE LUCAS!

LUCAS: I DON’T EVEN REMEMBER WRITING THAT!

BROOKE: (faces him and walks backwards) WELL YOU DID! LOOKS LIKE FOREVER JUST GOT A LOT SHORTER!

LUCAS: BROOKE, (takes hold of her arm) I AM SORRY!

(She shakes his arm off.)

LUCAS: IT WAS A MISTAKE!

BROOKE: (stops and faces him) WHICH TIME; WHEN YOU WROTE IT TO ME OR PEYTON?!

LUCAS: YOU KNOW, YOU WERE THE ONE WHO WAS SNOOPING THROUGH MY CLOSET!

BROOKE: (frustrated) SO NOT THE POINT!

LUCAS: (holds her arms) LOOK, I KNOW YOU FEEL VULNERABLE ABOUT WHAT YOU WROTE TO ME IN YOUR LETTERS-

(She shakes him off roughly again.)

BROOKE: (angry) THAT IS NOT WHY I’M UPSET RIGHT NOW! AND FYI, I AM NOT YOUR RECYCLING BIN!

(She stomps away again.)

LUCAS: (yelling even louder) NO, YOU’RE PSYCHOTIC!

(He waits a beat before running after her.)

FADE TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Peyton’s on her bed, looking at one of her records. Ellie smiles and pulls one out from Peyton’s collection.)

ELLIE: Ha, this is a great album. It’s good to know that kids still listen to Led Zeplin.

(She walks to Peyton.)

PEYTON: Well,… this kid does.

ELLIE: Ten years gone, it’s one of the saddest songs ever.

PEYTON: Yeah, but in like,… an awesome way.

ELLIE: (smiles) What’s your saddest song ever?

PEYTON: (pause) (smiles) Celebration,… Kool and the Gang.

(Ellie has her arms folded and absorbs for a beat.)

ELLIE: Celebration?

PEYTON: (nods) It was playing in the hospital when my mom died.

(Ellie nods understandingly.)

ELLIE: I’m sorry, Peyton.

PEYTON: (shrugs her off and shakes her head) No, it’s,… (laughs) anyway, um,… happier song would be,… Happy Birthday. I’m partial to any song that ends with cake. What about you?

ELLIE: (smiles fondly) Hmmm,… Here Comes a Regular. (pause) The Replacements.

PEYTON: Huh(!) (pause) Not exactly an up-tempo number.

ELLIE: Yeah, but there’s a great story behind it(!)

(Peyton’s eyebrows rise as she waits.)

ELLIE: Right before graduation, I went with some friends to this big outdoor music festival in Winston-Salem. (pause) It was in the middle of a field called The Meadow.

(Peyton smiles and listens.)

ELLIE: (walks to the window) Night comes,… this terrible thunderstorm rolls in. (looks out of the window) Thunder, lightening.

(She looks sharply at Peyton.)

ELLIE: None of the bands could play. (laughing) Thirty thousand people, mud up to our knees… waiting it out. (pause) Praying for the storm to break. (shakes her head) But it never did. (looks at Peyton) Power’s lost,… there’s nothing but the sound of the rain. (pause) Then, out of the blackness,… Paul Westerberg steps into center stage with an acoustic guitar.

(Peyton looks down and grins.)

ELLIE: And plays ‘Here Comes a Regular’. Thirty thousand people fall silent to hear that one… acoustic guitar. (pause) And the one voice that accompanied it.

(Peyton shakes her head as she pictures it. Ellie sighs as she remembers.)

ELLIE: (laughs) It was transcendent… standing there,… in the darkness, listening to that song with my best friends. (pause) I think that was the moment in my life where I felt most alive.

PEYTON: (shakes her head) That’s amazing. I would kill to have seen Westerberg in his prime.

ELLIE: Well, he finished in typical fashion; (pause) the song ended,… he smiled, he threw up.

(Peyton laughs.)

ELLIE: And then fell off the stage.

(Peyton laughs louder.)

FADE TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – KITCHEN – EVENING]

(Haley and Nathan are sitting at the counter. She drinks from her bowl and Nathan looks at her.)

HALEY: (beat) What, yes, I had a second bowl, I was hungry! (smile widely and laughs)

NATHAN: (shakes his head) No, it’s not that. I was just remembering.

HALEY: Remembering what?

NATHAN: Your hair.

(Her smile doesn’t waver but she’s still confused.)

NATHAN: You wore it that way the first day you tutored me.

HALEY: (turns to him) You remember how I wore my hair the first day I tutored you?

NATHAN: Of course.

HALEY: What else do you remember?

NATHAN: I remember the ugly-ass poncho that you wore.

HALEY: (exasperated) Oh my god, yes, you’ve made you feelings for that particular item of clothing very clear! (laughs)

(He laughs and she smacks him lightly on the arm.)

HALEY: Come on, tell me really.

(She puts her legs across his lap.)

NATHAN: Well, um,… (looks at her legs) let’s see; these jeans-

HALEY: Um-hm.

NATHAN: You wore them the day we fell asleep in the park together. And, uh, these shoes, you wore these the day we got stuck at the DMV for five hours- (laughs)

HALEY: Oh, god(!)

NATHAN: -while we waited for your new licence with my last name on it.

(She smiles up at him.)

HALEY: What about my shirt?

NATHAN: (smiles faintly) You wore that shirt one morning when you sat in the living room, and you were playing that Beatles song on your guitar. (pause) The sun just framed your face so perfectly.

HALEY: (pause) Blackbird. (smiles) That was the name of the Beatles song I played.

(Nathan smiles and shrugs.)

NATHAN: I remember more than you think.

(Haley smiles happily.)

FADE TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – KITCHEN – EVENING]

(Karen walks in, holding a lantern high and looking at a frame she is holding.)

KAREN: I can’t believe I didn’t notice this(!)

(She walks to Keith who is standing at the counter.)

KAREN: This is the first dollar I ever earned in this café. (sadly) And now it’s ruined.

KEITH: (shrugs) Well, it’s just a dollar.

(She looks at him.)

KAREN: (smiling) Don’t you remember who gave it to me?

KEITH: Of course I do. (walks around) I bought the first cup of coffee on the morning you opened.

KAREN: (smiling) I had Lucas on one hip… a tray on the other. (laughs and looks up at him) My parents though I was crazy. As did the rest of the town. (pause) Except for you.

(They look at each other for a beat.)

KAREN: I’ll never forget what you said.

KEITH: (thinks and remembers) Anyone who thinks this is more than you can handle… is less than the kinda person you need in your life.

KAREN: (impressed) I can’t believe you remembered that.

KEITH: Oh, please, I stayed up all the night before trying to figure out what I was gonna say. (pause) How bout a kiss instead of a coffee?

(She nods and they kiss.)

FADE TO:



[INT. KEITH’S APARTMENT – LIVING ROOM – EVENING]

(Dan is walking around with his torch, looking at everything. He walks over something and hears glass break. Stooping, he picks up a framed picture of himself and Keith as children. He shakes the broken glass out of the frame and brings it closer so that he can look at it.)

YOUNG DAN: (v.o) Keith, Keith,-

FLASHBACK TO:



[INT. OLDER SCOTT RESIDENCE – DAN’S BEDROOM – EVENING]

(Dan, as a child, is sitting up in bed, terrified of the storm and yelling for his brother.)

YOUNG DAN: -Keith! Keith! Keeeeith!

(Keith walks to the doorway.)

YOUNG KEITH: Danny, shush!

(Keith climbs onto Dan’s bed.)

YOUNG KEITH: It’s just a storm, Danny. It’ll pass over soon.

YOUNG DAN: I’m scared.

(Keith thinks before reaching over and taking hold of the picture on Dan’s bedside table.)

YOUNG KEITH: (gives it to him) Here. Hold on to this.

(Dan takes it.)

YOUNG KEITH: This way, I’ll always be with you. It’ll keep you safe. I promise.

(Keith messes up Dan’s hair.)

YOUNG KEITH: (getting off the bed) Now go to sleep.

(Dan holds onto the picture and gets back into bed.)

END OF FLASHBACK:
FADE TO:



[INT. KEITH’S APARTMENT – LIVING ROOM – EVENING]

(Dan is still holding that same photo in its now broken frame. He takes the picture away and sees a key taped behind it, to the back of the frame. He pulls the key out and drops what remains of the frame.)

FADE TO:



[EXT. TREE HILL – STREETS – EVENING]

(Lucas is still pursuing Brooke who is adamant to get as far away from him as possible.)

LUCAS: Brooke, I’m sorry I said that. You’re not psychotic. I mean, a little disturbed, maybe.

(She stops and turns to him.)

BROOKE: You think this is funny?!

LUCAS: Know what I think? Is I think you’re trying to sabotage us. Find any reason you can end it. So that you don’t have to worry about getting hurt again.

BROOKE: But the same words, Lucas? The exact same words?!

LUCAS: (shakes his head) I never sent that letter to Peyton.

BROOKE: And I never sent my letters to you either but they still meant something(!) (pause) Just tell me, why me this time. Why not Peyton?

LUCAS: I can’t say anything bad about Peyton. She’s my friend, and she’s your best friend!

BROOKE: That’s OK, you can say bad things about her.

LUCAS: (shakes his head) Oh, Brooke.

(He looks back at her, still shaking his head.)

LUCAS: The truth is, I care about Peyton.

BROOKE: Then what is the difference?

LUCAS: The difference… the difference is I love you, Brooke.

(Her anger ebbs away.)

LUCAS: I wanna be with you, not Peyton.

BROOKE: (sadly) But why? I need to know why.

LUCAS: Because you… kink your eyebrow when you’re trying to be cute; because you quote Keimoo, even though I’ve never actually seen you read!

(She smiles slightly.)

LUCAS: And because… you miss your parents but you’ll never ever admit that. And because… I’ve given exactly two of these embarrassing speeches in my entire life… and they’ve both been with you.

(She doesn’t answer.)

LUCAS: I mean that’s… gotta mean something, right?

(Brooke doesn’t say anything but she’s softening.)

LUCAS: And because we’re both… gonna get pneumonia… (looks at her directly) but if you need to hear why I love you,… I can go on all night.

BROOKE: (finally showing she’s cold and nodding) You did pretty good.

(She steps up to him and kisses him.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. GATINA RESIDENCE – RACHEL’S BEDROOM – EVENING]

(Mouth is at Rachel’s table, playing with a candle.)

MOUTH: Hey, Rachel, can I ask you a question?

(He turns around to look at her. She’s on the other side of her room.)

MOUTH: I get all that stuff about being confident, but… I’m still trying to figure out why you invited me over here in the first place.

RACHEL: I thought we were gonna watch a movie.

MOUTH: Well, I know but… our friendship; why me?

(Rachel gets onto her bed and grins.)

RACHEL: Are you kidding me? You are more honest and comfortable about who you are then most of the other guys in school.

MOUTH: Is it that? (pause) Or is it because you thought it would make Brooke jealous?

RACHEL: (smiles to herself and looks down) No offence, Mouth, but… I don’t need you to make Brooke jealous.

MOUTH: (grinning) Great, I don’t even get that.

(Rachel looks away sadly.)

MOUTH: There’s something kinda cool about feeling like the pawn between two hot girls.

RACHEL: (smiles) Look, um,… let me help you; give you the benefit of my expertise. I can teach you how to become one of the guys the elite girls drool over.

MOUTH: By being mean to them?

RACHEL: (shrugs) Sometimes.

(He sighs and looks away for a beat.)

MOUTH: But I’m not that guy, Rachel. (pause) And I don’t wanna be. So, maybe the elite girls just aren’t for me, then. But, one of these days, I’m gonna meet a girl who really loves me. (pause) And maybe she won’t be what you call hot but I’ll think she’s beautiful (she smiles) and I’ll tell her so. I won’t be mean to her because I won’t have to play games with her… I’ll just be the guy that she can always count on and… that’ll be enough.

(Rachel smiles a little more.)

MOUTH: And she’ll be… elite to me.

FADE TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Peyton and Ellie are on Peyton’s bed, just sitting there.)

ELLIE: You OK?

PEYTON: (shakes her head dismally) Not really. What’re we doing? You know, you’ve been here three weeks, Ellie, and all we’ve talked about is music and… the CD and business. But it’s not just a business arrangement, is it?

ELLIE: (smiles just as sadly) Of course not.

(Peyton struggles for a few seconds before standing up straighter and looking at Ellie. She’s close to tears.)

PEYTON: I need you to talk to me about you cancer(!)

(Ellie looks away and sighs. She looks back at Peyton and smiles.)

ELLIE: It’s OK.

PEYTON: (crying) No! No, it’s not OK! (pause) How can you just act like nothing’s wrong? Aren’t you afraid? Because I’m afraid for you.

(Ellie sits up and turns to her.)

ELLIE: Don’t be afraid, Peyton.

(Peyton sighs and looks down, shaking her head.)

ELLIE: Every song has a CODA; a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends, but is that any reason not to enjoy the music?

PEYTON: (sobbing) It doesn’t mean I can’t want it to not end.

ELLIE: (smiles and touches Peyton’s face) Look at you. You’ve had more life changing events in the… first seventeen years of your life than I’d wish on anyone. You’ve got the surviving part down.

(Peyton sighs and looks away again. Ellie forces her to look at her.)

ELLIE: I want you to focus more on the living.

PEYTON: (breathes deeply) Sometimes, surviving’s about all the living I can handle.

ELLIE: I don’t buy that for one second. (pause) And if you keep this up – hiding in your art, and your sadness,… you’re really gonna miss out. Because the truth is,… there is nothing to be afraid of. (pause) It’s just life.

(Peyton sighs again. Ellie takes hold of her arm.)

ELLIE: Come on.

(Peyton looks at her, puzzled.)

ELLIE: (laughs) Come on.

PEYTON: Where are we going?

ELLIE: We are going in to life.

FADE TO:



[EXT. SCOTT RESIDENCE (EST) – BACK DOOR – EVENING]

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – LIVING ROOM – EVENING]

(Nathan is lying on the floor in the living room and Haley has her head on his stomach.)

HALEY: (smiling) I really like that you’re telling me all these stories about… how much you remember. (laughs) It’s kinda scary though, and now I have to be like, super cute, twenty-four, seven or I could be imbedded in you memory for all of eternity.

(Nathan laughs)

HALEY: But, I have to say… I kinda feel like we’re cheating; we’re not even really talking about other big issues.

NATHAN: (groans) Oh, I was this (holds a finger and thumb a centimetre apart) close to getting away with it, wasn’t I?

(She slaps him playfully and laughs.)

HALEY: I don’t wanna ruin our evening. I just don’t wanna miss an opportunity to, like, actually work things out.

NATHAN: Well, how do you know a fun night together isn’t exactly what we need to work things out? Or, maybe a few fun nights, all in a row, no trouble in-between.

HALEY: Yeah, bu-um-

NATHAN: I know. It’s not in your nature.

(She laughs again.)

HALEY: It’s not really, and I’m sorry. I just,… I can’t help it, I have so many questions.

(She sits up and lies on her stomach. Nathan shifts around to face her.)

HALEY: (sighs) OK, (pause) why did you call Chris?

NATHAN: I told you, I asked Chris to come back and help you with your music because you love it. I mean, it’s a huge part of who you are.

HALEY: I know, but,… Nathan,… Chris? There are a million other people you could’ve called. Why open that door again?

(Nathan sighs and doesn’t speak for a few seconds.)

NATHAN: Look, I called Chris because I screwed up… and I wanted to try and fix it. (pause) Going to High Flyers made me realise how wrong I was to make you choose between me and the tour. I mean, wh-… what is this, the nineteen fifties?

(Haley laughs to herself.)

NATHAN: It didn’t have to be either or, you know?

HALEY: (soberly) But it was, wasn’t it? (pause) I mean, if I didn’t ask you to come with me. (pause) Nathan,… (sighs) when I look back on the tour, I’m… I’m not, like, proud of it coz I know that you weren’t proud of me.

(Nathan frowns as he digests her words.)

NATHAN: Is that what you think? (pause) That I wasn’t proud of you?

(Her silence is enough of an assent.)

NATHAN: Let me show you something. (gets up) It’s in my car.

(Haley sits up hurriedly.)

HALEY: Nathan, it’s crazy out there!

(She grabs her jacket and follows him.)

CUT TO:



[EXT. SCOTT RESIDENCE – FRONT DOOR – EVENING]

(The front door opens and Nathan runs out. He’s not wearing a coat or a jacket. He runs to the car and opens the door which isn’t locked. Haley walks out of the front door.)

HALEY: (yelling over the rain) Nathan, what’re you doing!

(She runs down the steps after him. Nathan pulls a box out of the back seat. The lid flies off in the heavy winds. She tries to catch it but it sails past her. Clippings fly out of the box and Nathan tries to grab them. Haley helps him.)

HALEY: What is that?

(She runs to the car and picks up more. She opens it out and reads the title: ‘News From the Road’ and the subheading: ‘Haley James Scott: A Breath of Fresh Air’. She looks up at him in wonder. He has kept every article he could find about her and the tour.)

NATHAN: I was hurt, Haley,… but I was still proud of you. (pause) Every day.

(She kisses him.)

NATHAN: (pulling away) Wait, wait, it’s all getting ruined.

HALEY: No, you don’t need all that stuff. You’ve got me.

(She laughs and they kiss again. He lifts her up and she laughs. He lowers her onto the bonnet of the car and continues to kiss her.)

FADE TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – COUNTER – EVENING]

(Karen and Keith are standing behind the counter, kissing.)

FADE TO:



[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – BROOKE AND HALEY’S BEDROOM – EVENING]

(Brooke and Lucas are under the covers, making out.)

FADE TO:



[EXT. SCOTT RESIDENCE – DRIVEWAY – EVENING]

(Nathan and Haley are still on the car, kissing.)

FADE TO:



[EXT. TREE HILL – PEYTON’S CAR – EVENING]

(Peyton and Ellie are sitting in Peyton’s car, laughing. Ellie is driving.)

PEYTON: THIS IS CRAZY!

ELLIE: This is alive!

(Peyton laughs and they continue to drive with the top down on her convertible.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. GATINA RESIDENCE – RACHEL’S ROOM – EVENING]

(Rachel sits next to Mouth on the chair.)

RACHEL: You really surprised me, Mouth. (nods) That speech was pretty impressive.

MOUTH: … Just being honest. (pause) The last part would’ve worked better as an exit-line but… I’ve watched enough hurricane coverage on CNN to know: you’re supposed to stay put until you get the all-clear.

RACHEL: (nods) Then, I guess we’re stuck with each other. (turns to him more) And I’m pretty much all talked out. You got anything else to say?

MOUTH: Not really.

RACHEL: Well,… we could kiss.

(Mouth laughs. She looks at him seriously.)

MOUTH: Stop. (shakes his head)

RACHEL: I’m serious. It’d pass the time. Whaddaya say?

MOUTH: (beat) (leans closer) We could do that.

(Rachel leans in a lot closer to him. Mouth pulls away and shakes his head.)

MOUTH: But I’m not going to.

(She freezes for a moment or two.)

RACHEL: Good. (pulls back) You’re learning. (smiles) Play hard-to-get.

MOUTH: (gets up) No, it’s not that. It’s just,… (turns to her) It’s easier in the dark. (pause) … But pretty soon, the lights are gonna come back on and… we’ll go back to being who we really are. Right?

(Rachel avoids his eyes.)

MOUTH: I mean, kissing might be… I don’t know, whatever, to you… but to me, it’ll mean something. And I’ll wake up tomorrow, wanting to do it again… and again, and… pretty much all the time. (pause) Somehow, I don’t think you’ll feel the same.

(Rachel still doesn’t say anything. Mouth sits on her bed, facing her.)

MOUTH: On the day that changes, (pause) on the day you wake up and have to call me; (smiles) then I’ll kiss you.

(The lights spark and come back on.)

MOUTH: Guess that’s my queue.

(He stands up and reaches for his coat.)

RACHEL: (miserably) Mouth, wait.

MOUTH: It’s cool. I’ll see you later.

(He looks back once as he walks out of the door.)

FADE TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – DINING AREA – EVENING]

(The candles are the only things visible in the completely dark café. The lights come back on and Karen is found on the couch with Keith. Their clothes are littered all over the floor.)

KAREN: Oh! (puts a hand to her eyes)

KEITH: Mmm.

KAREN: Uh, you know that lemon meringue was tomorrow’s featured dessert? (laughs)

KEITH: Hmm, well, not anymore.

(She smiles up at him and he kisses the top of her head. She turns and faces him.)

KAREN: I love you, Keith.

(He kisses her.)

FADE TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – MAYOR’S OFFICE – EVENING]

(Dan is on the computer assessing files from the ‘public records’ in ‘The City of Tree Hill Municipal Database’. He types in ‘Keith Scott’ into the search box. He looks at the result and finds that Keith has a safety deposit box. He grins.)

DAN: Gotcha.

(The lightening continues to flash outside.)

FAD TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Peyton walks out of the bathroom in a robe while towel-drying her hair. Ellie walks out of Peyton’s bathroom in her own bathrobe and holding a hairbrush.)

ELLIE: So, if you catch a cold,…

(Peyton sits and looks back at Ellie.)

ELLIE: you can tell your father it’s all on me.

(Peyton laughs as Ellie stops behind her. She brushes Peyton’s hair.)

PEYTON: It’ll be worth it. Tonight was amazing.

(Ellie nods.)

PEYTON: Thank you.

(They are silent for a moment. Peyton turns her head fully around and wipes the corner of her eye with her fingers. Ellie looks at her.)

ELLIE: Are you OK?

PEYTON: (sighs sadly) Yeah.

(She doesn’t sound very convincing.)

PEYTON: Yeah. (tearfully) This is nice.

(Ellie smiles and nods.)

ELLIE: Yeah. (pause) It is.

PEYTON: You know, um,… I was thinking about… the stuff you said about living life and… jumping at opportunity; not being afraid.

(Ellie finishes brushing Peyton’s hair and moves around.)

ELLIE: Yeah?

PEYTON: And… (Ellie sits) there was this guy – there… there is this guy. A guy that… I loved. (laughs) And… I let him go and now I’m starting to think that was a big mistake. (nods) But it’s too late.

ELLIE: No. (smiles and shakes her head) It’s never too late, Peyton. That’s the one thing I learned from meeting you.

(Peyton leans on Ellie, resting her head on her shoulder. Ellie rubs Peyton’s arm and sighs. Peyton cries.)

ELLIE: I’m so sorry I missed those seventeen years. (pause) But I wouldn’t give back these three weeks for the world.

PEYTON: (sighs and whispers) Yeah, me either.

ELLIE: (shrugs) And the Peyton that I’ve come to know,… deserves to get whatever she wants.

(Peyton sighs again.)

ELLIE: She deserves to be happy – as an artist;… as a friend;… as a daughter;… (looks at her out of the corner of her eye) as my daughter.

PEYTON: (smiles drowsily) I heard that.

(Ellie laughs and touches Peyton’s head. A tear rolls down Peyton’s cheek. They sit there, holding each other.)

FADE TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – NATHAN’S BEDROOM – DAY]

(Haley and Nathan are in bed. Haley is lying on her back, an arm over her head and eyes open. She’s thinking. Nathan shows all pretences of sleep.)

NATHAN: (smiles) Stop it.

(His eyes are closed and he isn’t even facing her.)

HALEY: (turns her head to him) What?

NATHAN: Whatever you were worrying about. Just stop.

HALEY: (impressed) How do you know I’m worried? You didn’t even open your eyes.

NATHAN: (smiles) You think I need to see you with my eyes to know what’s going on with you? What’s on your mind?

(Haley looks straight up and sighs.)

HALEY: I was just… wondering if maybe I should go home.

(Now Nathan does turn his head and look at her.)

NATHAN: And why would you do that?

HALEY: Coz I don’t wanna wake up and have you not be here again.

NATHAN: I’ll be here.

(She turns her head to him.)

NATHAN: (smiles) I’m not going anywhere.

(She cracks a small smile.)

NATHAN: Come here.

(He holds his arms up and Haley moves in to lie on his chest. They sigh and he kisses the top of her head.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Close-up of Peyton who is lying on her bed, asleep. She opens her eyes as she hears a zip being pulled. Realising what the sound means, she doesn’t turn around. Finally doing so, she sees Ellie hoisting a bag onto her shoulder.)

PEYTON: (smiling bravely) Every great song ends sometime, right?

(Peyton pushes the covers off and gets out of bed. Ellie stands there and smiles.)
ELLIE:  Call me when you get the CD.
 
(Peyton moves and sits on the edge of her bed, nodding and looking down sadly.)
 
ELLIE:  I’ll come see ya. We can listen to it together.
 
PEYTON:  (tearfully)  Sure.
 
ELLIE:  You know, I came back here to make sure you had a good life.
 
(Peyton sighs and looks down.)
 
ELLIE:  And you made sure I had a great one.
 
(Peyton looks at her for a beat before standing and hugging her whilst crying.)
 
PEYTON:  I don’t want you to go(!)
 
ELLIE:  (looks forward and sighs)  Oh, sweetie,  (tears in her eyes)  those words are gonna break my heart.
 
(They hug hard. Ellie smiles and rubs Peyton’s back. They let go and Ellie holds Peyton’s head lightly.)
 
ELLIE:  We will see each other again some day.
 
(Peyton nods.)
 
ELLIE:  (smiling)  I promise.
 
(Peyton nods again and Ellie kisses her on top of her head. They hold hands before Ellie finally backs out of the room.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. SCOTT RESIDENCE – NATHAN’S BEDROOM – DAY]
 
(Haley is asleep in Nathan’s bed. The camera zooms out as she jerks and wakes up. She’s alone in it. She puts a hand on the pillow beside her before looking out over the foot of the bed. Nathan’s standing there with a makeshift washing line. He has hung up all of the articles featuring her, to dry… using clothes pegs. He shakes one of the articles.)
 
(Haley watches him and smiles affectionately.)
 
HALEY:  Nathan-
 
NATHAN:  Haley, I told you – the tour was a really big part of your life.  (smiles)
 
(He walks under it and back to her.)
 
NATHAN:  You deserve to have something to remember it by.
 
(She smiles.)
 
NATHAN:  Besides, all the bad memories.
 
(She groans, rushes across the bed and hugs him.)
 
HALEY:  Thank you.
 
(The let go.)
 
HALEY:  What’re we gonna do about college?  (sighs)
 
NATHAN:  We’ll apply to both.  (pause)  Then we’ll just wait and see.
 
(Haley smiles as she considers. He tucks an errant hair behind her ear.)
 
FADE TO:
 
 
 
[EXT. TREE HILL HIGH – CEMENT QUAD – DAY]
 
(Students walk across the quad.)
 
CUT TO:
 
 
 
[INT. TREE HILL HIGH – CORRIDOR – DAY]
 
(Mouth walks into the school and Rachel runs to catch up with him.)
 
RACHEL:  (grinning)  Hey, you!
 
(He looks back, sees her and smiles. They walk together.)
 
RACHEL:  I haven’t seen you in a couple of days.
 
MOUTH:  Yeah, I know, it’s been crazy. How’ve you been?
 
RACHEL:  (nods distractedly)  Uh, I just wanna make sure that…  (he opens his locker door)  things are cool. You know, after what happened at my house.
 
(He puts his things into his locker and gets other things out.)
 
MOUTH:  Listen, girls are always trying to kiss me – sometimes cheerleaders, mostly models. It happens.
 
(Rachel smiles as Mouth locks his locker.)
 
MOUTH:  It’s no big deal, I don’t blame you.  (smiles)  In fact, um,… I got an hour to kill later on so if you want…
 
RACHEL:  (embarrassed)  Stop it(!)
 
MOUTH:  You know, I’ve been thinking about what you said;… about being mean to girls and…  (she nods)  I want you to know… those sweatpants really make your butt look big.
 
RACHEL:  Mouth!  (touches the sweatpants self-consciously)
 
MOUTH:  (laughing as they walk together)  I’m sorry. I thought I’d give it a shot but who am I kidding? Your butt looks great. I mean, not that I noticed.  (shakes his head)  Sorry.
 
RACHEL:  Hey, rule number one; never apologise. Come on, I thought we talked about that.
 
MOUTH:  You’re right, I’m sorry.
 
(Rachel looks back and sees Brooke watching her with her eyes narrowed. Mouth laughs with Rachel, not having noticed Brooke. Rachel puts her hand on his shoulder and they walk off-screen. Brooke scoffs, shakes her head, and continues to walk.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. ELLIE’S HOUSE – LIVING ROOM – DAY]
 
(Close-up of candles and the record player. Ellie, looking distinctly unwell, plays ‘Here Comes a Regular’ on it. She grabs onto the doorframe for support and puts a hand to her head. She looks at the frame, exhausted.)
 
(The shot fades out to a long-shot of her as she repeatedly struggles against it.)
 
(Fade to a close-up of her pale face as she struggles to breathe.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. MANUFACTURING STUDIO – DAY]
 
(A machine works as it copies many CDs of the Friends With Benefit album.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. ELLIE’S HOUSE – LIVING ROOM – EVENING]
 
(Ellie, now in a bathrobe, lowers herself to the floor and leans against her records as she listens to her song. The shot pans past her.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. MANUFACTURING STUDIO – DAY]
 
(The finished albums move across the conveyor one by one. They are picked up by workers and boxed.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. ELLIE’S HOUSE – LIVING ROOM – DAY]
 
(Ellie looks at a picture in her hand and smiles. It’s a picture of herself and Peyton, taken the day Peyton was born. She smiles weakly and slips it back into the pocket she got it from. She takes a deep breath and lies down, haphazardly, on her bed.)
 
(A white candle which flickers out.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. SAWYER RESIDENCE – DINING ROOM – DAY]
 
(Peyton is holding all of her mail. She sifts through it before putting it aside and putting the box she’s holding on the table. She rips the tape off and opens the box. She smiles as she takes out one of her albums, flips it over and reads the back.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. PEYTON’S CAR – THE ROAD – DAY]
 
(Peyton is smiling widely as she drives. She looks into the back seat where the box of CDs is sitting, along with her bag.)
 
(She smiles more and continues to drive.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. ELLIE’S HOUSE – HALLWAY – DAY]
 
(Peyton knocks from the other side of the front door before peering in to the house. The door’s unlocked and she opens it.)
 
PEYTON:  Ellie?!  (shuts the door)  Hey, I got the CDs!  (pause)  They look awesome.
 
(She waits uncertainly before turning her head at the scratching she can hear.)
 
(Close-up of the record as it continues to go around. The song finished a long time ago.)
 
PEYTON:  (uncertainly)  Ellie?
 
(She walks into the room, dread on her face.)
 
(Ellie’s hand is visible as Peyton steps into the room and sees her mother lying on the bed. Peyton looks as if she’s about to throw up.)
 
(The box falls to the floor and the CDs scatter.)
 
(The shot cuts back to her face as she cries. She puts her hands to her mouth as she sobs hard before slowly collapsing to the floor, a hand to her face. She breaks down and mouths ‘Ellie’.)
 
FADE TO WHITE:
 
 
 
FADE IN:
 
[INT. TREE HILL HIGH – CORRIDOR – DAY]
 
(Brooke and Lucas walk down the corridor together. Peyton moves across the shot, to her locker. She turns the combination on the lock. Brooke lets go of Lucas’ hand and walks to Peyton.)
 
(Brooke touches Peyton lightly. Peyton turns to her and cries as she hugs her best friend hard. Brooke reaches back and calls to Lucas. He walks over. Peyton sees him and smiles desolately. They both hug Peyton.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. TREE HILL HIGH – TUTOR CENTER – DAY]
 
(Haley and Nathan are sitting together at a table, working. They are filling out their application forms to college. Haley puts a cross on ‘married’ when asked for her marital status. Nathan does the same when asked for his.)
 
(They look at each other and smile.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. BANK – SAFETY DEPOSIT BOX ROOM – DAY]
 
(Dan is led into the room by a member of staff. She inserts his key into the lock of his own safety deposit box.)
 
DAN:  (moving forward)  This is kinda personal, do you mind?
 
STAFF:  (understanding)  Oh, um,… of course. My apologies. Just let me know when you’re finished, Mr Mayor.
 
(She walks out. Dan waits until he’s sure she’s gone before pulling the key out and setting it on the table. He walks across the room to the other wall where there are more boxes.)
 
(He takes out Keith’s key and opens the door. He looks inside and pulls out the box. Setting it on the table, he lifts the lid and pulls out his ledger.)
 
FLASHBACK TO:
 
 
 
[INT. DAN SCOTT MOTORS – DAN’S OFFICE CEILING – DAY]
 
(The shot is in black and white as Lucas lifts one of the ceiling tiles of Dan’s office and looks into the space between ceiling and roof. He searches through a bag full of money and pulls out Dan’s ledger filled with all of the money Dan has illegally taken off the top of his earnings.)
 
END OF FLASHBACK:
FLASH TO:
 
 
 
[INT. BANK – SAFETY DEPOSIT BOX ROOM – DAY]
 
(Dan opens the ledger and flips through it. It’s the same one. He grins at what he’s found.)
 
FADE TO:
 
 
 
[EXT. TREE HILL – THE ROAD – DAY]
 
(Peyton’s car zooms past as she drives to Winston-Salem.)
 
FADE TO:
 
 
 
[EXT. WINSTON-SALEM – THE MEADOW – DAY]
 
(Peyton stops her car on the meadow and gets out. She’s holding an urn full of Ellie’s ashes. She looks around before picking a spot. She takes the lid off and put it into her pocket. Tipping it sideways, Peyton watches the ashes fly out.)
 
PEYTON:  ( pause)  (tearfully)  Say hi to my mom,…  (quietly)  mom.
 
(Peyton bends and sets the urn down in front of her before sitting down herself. She puts a hand to her head, defeatedly.)
 
(The shot pans up to the blue, cloudy sky.)


END

Kikavu ?

Au total, 177 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

labelette 
22.02.2024 vers 09h

Rebekkah12 
02.03.2023 vers 22h

whistled15 
30.04.2022 vers 11h

reinhart 
31.10.2021 vers 06h

pilato 
09.07.2021 vers 21h

Syliam31 
22.04.2021 vers 15h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

elyxir  (03.03.2024 à 08:59)

Brooke m'énerve également, je la trouve vraiment pénible... S'énerve pour si peu, c'est vraiment pas mature et si elle n'arrive pas du tout à tourner la page concernant Peyton, benh, elle arrête tout de suite. D'ailleurs pour le coup, la façon dont elle parle de Peyton, pas top.

Peyton et Ellie sont tellement touchantes, j'aime beaucoup leur relation, dommage qu'elle ait une date de péremption. Elles ont au moins pu échanger un peu sur le décès d'Ellie avant que ça n'arrive et Ellie a pu avoir, je pense, des paroles réconfortantes.

La scène de fin quand Peyton la trouve et quand ensuite elle disperse les cendres, brrr

Keith et Karen sont très mignons, dommage que Dan continue de vouloir autant se venger de son frère...

Micro et Rachel, j'ai trouvé que c'était assez mignons finalement, et très drôle quand ensuite ils retournent au lycée et qu'il tente de lui dire qu'elle a des grosses fesses.

Nathan et Haley, j'ai adoré... Ils n'auront pas réglé tous leurs problèmes mais ils auront quand même avancé ensemble et la scène sous la pluie est très touchante.

labelette  (22.02.2024 à 10:28)

Encore un bon épisode ! Ca fait plaisir de voir plein de bons épisodes à la suite après la déception de la saison 2.

Cet épisode est centré sur des duos : Brooke/Lucas, Rachel/Micro, Peyton/Ellie, Nathan/Haley, Keith/Karen + un solo : ce gros c***ard de Dan !

Brooke m'énerve toujours autant et je n'ai qu'une envie : ne plus la voir avec Lucas ! Je comprends qu'elle ait encore du ressentimment par rapport à ce qu'il s'est passé avec Peyton, mais Lucas est adorable et franchement elle ne lui facilite pas la vie. Elle est aussi insupportable à faire sa tête de jalouse en voyant Micro avec Rachel. Il ne lui appartient pas !

Micro est aussi un mec adorable (avec Lucas, ce sont mes chouchous masculins. Dans les filles, c'est Peyton et Haley). Ce qu'il dit à Rachel sur la manière dont il veut traiter les filles, c'est ce que tout le monde rêverait d'entendre. Et non des manipulations à la Brooke ;-)

J'aimais beaucoup la relation qui s'était créée entre Peyton et Ellie. Mais elle décède et Peyton se retrouve une fois de plus seule. Ca doit vraiment être dur pour elle. C'était super attendrissant de la voir aller disperser les centre d'Ellie sur le terrain où elle a assisté à un concert sous l'orage.

Natha/Haley, ils sont migrons... 

Dan continue à faire la pourriture, et en plus comme il est maire, il a accès à certaines données, notamment sur le coffre de Dan (je me demande d'ailleurs comment il peut avoir accès à ça, car c'est privé). Et bien évidemment il va l'ouvrir. Mais quelle ordure ce type, rien ne l'arrête jamais !

Contributeurs

Merci aux 5 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

cappie02 
loveseries 
Luinel 
rosee 
stephe 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Le nouveau numéro d'HypnoMag est disponible !
HypnoMag | Lire le nouveau numéro !

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente
Actualités
Drama Queens on Youtube !

Drama Queens on Youtube !
Le Podcast Drama Queens créé par Hilarie Burton, Sophia Bush et Bethany Joy Lenz, a désormais une...

Convention sur Les Frères Scott

Convention sur Les Frères Scott
Qui n'aurait pas envie de rencontrer Chad Michael Murray, Austin Nichols ou encore Jana Kramer ?...

Red Right Hand avec James Lafferty

Red Right Hand avec James Lafferty
L'interprète de Nathan, James Lafferty, est à l'affiche du film Red Right Hand avec Orlando Bloom....

Nouveau design dans la place

Nouveau design dans la place
Voici un nouveau design signé Locksley, merci à elle pour sa réalisation, autant de la bannière que...

Tim a enfin son heure de gloire !

Tim a enfin son heure de gloire !
En effet, Tim (interprété par Brett Claywell), fidèle ami de Nathan, bourreau des coeurs (dans ses...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

stella, 14.04.2024 à 20:51

Nouveau design tout sur le quartier Malcolm! Tout avis est la bienvenue

choup37, Avant-hier à 10:15

La chasse aux gobelins est en cours sur Doctor Who, venez (re)découvrir la série

choup37, Avant-hier à 10:15

Il manque 3 votes pour valider la nouvelle bannière Kaamelott... Clic clic clic

chrismaz66, Avant-hier à 11:46

Oui cliquez;-) et venez jouer à l'animation Kaamelott qui démarre là maintenant et ce jusqu'à la fin du mois ! Bonne chance à tous ^^

Supersympa, Hier à 14:31

Bonjour à tous ! Nouveau survivor sur le quartier Person of Interest ayant pour thème l'équipe de Washington (saison 5) de la Machine.

Viens chatter !