684 fans | Vote

#309 : Reprendre, c'est voler


Peyton, Brooke et Haley sont réveillées au petit matin par la police. La gérante du magasin où Brooke travaille a porté plainte pour vol. Haley n'arrivant pas à joindre Nathan, elle appelle Lucas qui laisse Brooke en cellule.
Nathan et Chris vont jouer au poker pour récupérer ce que Chris a perdu.
Dan est élu maire de Tree Hill. Lucas va voir Deb et lui dit qu'il sait qu'elle a essayé de tuer Dan.

Popularité


4.44 - 9 votes

Titre VO
How a Resurrection Really Feels

Titre VF
Reprendre, c'est voler

Première diffusion
07.12.2005

Première diffusion en France
13.05.2006

Vidéos

Réconciliation d'Haley et Nathan (VO)

Réconciliation d'Haley et Nathan (VO)

  

Photos promo

Peyton se voit en ange de la mort

Peyton se voit en ange de la mort

Chris retrouve qu'un billet

Chris retrouve qu'un billet

Nathan et Chris à une table de poker

Nathan et Chris à une table de poker

Brooke va voir Lucas pour s'excuser

Brooke va voir Lucas pour s'excuser

Dan et Karen face à face pour devenir maire

Dan et Karen face à face pour devenir maire

Chris supplie Nathan

Chris supplie Nathan

Lucas a fait sortir Haley et Peyton de prison

Lucas a fait sortir Haley et Peyton de prison

Peyton, Brooke et Peyton se retrouvent en prison

Peyton, Brooke et Peyton se retrouvent en prison

Peyton se voit en ange de la mort

Peyton se voit en ange de la mort

Brooke et Lucas s'embrassent

Brooke et Lucas s'embrassent

Chris repart de Tree Hill

Chris repart de Tree Hill

Haley retrouve Nathan

Haley retrouve Nathan

Dan devient maire

Dan devient maire

Lucas montre quelque chose à Debbie

Lucas montre quelque chose à Debbie

Nathan ramène Chris

Nathan ramène Chris

Brooke et ses créations

Brooke et ses créations

Plus de détails

Réalisation : Greg Prange

Scénario : Mark Schwahn

On frappe chez Haley et Brooke, Haley répond c'est la police avec la patronne du magasin, et Haley porte un haut de Brooke et les policiers l'arrêtent, les 3 filles se retrouvent en prison.
Chris dit à Nathan qu'il a besoin de son aide car il a perdu l'argent pour payer la maison de disque pour Haley en jouant au poker.
Haley a appelé Lucas et Brooke a peur qu'il découvre les lettres qu'elle a écrit pour lui et Peyton en déduit que c'est une bonne chose en fait.
Dan regarde une cassette d'enregistrement d'un magasin et il met pause et dit qu'enfin il sait qui a essayé de le tuer. Les filles peuvent sortir mais Lucas a demander à la policière de garder Brooke 10 minutes de plus pour qu'il puisse s'en aller, Peyton et Haley trouve ça stupide. Le voyage pour Nathan avec Chris n'est pas super, et en plus Chris lui avoue que son père l'a payé pour séduire Haley. Dan montre la cassette à Karen et on voit que ça la gene, et il lui demande de retirer sa candidature sinon il blessera cette personne. Brooke passe voir Lucas elle s'excuse mais les choses sont loin de s'arranger et elle part en pleurs. Haley découvre que c'est Chris qui l'a embrassé lors de la fête d'halloween. Haley convaint Brooke de faire sa propre collection et de plus ça l'aidera à penser à autre chose. Peyton à la visite de son "subconscient" une vraie garce, Brooke l'interrompt car elle veut un logo pour sa collection et elle prend le dessin où Peyton, Brooke et Lucas visent le coeur avec le chiffre 3. Sur un bateau, Nathan et Chris perdent au poker, pour jouer une dernière fois Chris met en jeu la voiture de Nathan. La collection de Brooke s'appelle "Clothes over bros" et le logo est le coeur en flamme. Karen appelle quelqu'un et elle lui demande si il a essayé de tuer Dan. Nathan et Chris ont recuperés leur argent mais les gens qui jouent avec eux trouvent ça louche et ils commencent tous à se battre et Chris et Nathan essayent de s'enfuir, puis Nathan lui dit qu'ils doivent sauter du bateau mais Chris ne sait pas nager mais Nathan le pousse car les autres arrivent. Les gars sortent de l'eau mais ils fait noir et ne savent pas où ils sont, Chris regarde si sa guitare va bien (car Nathan l'avait jeter en même temps qu'il ait jeter Chris ) mais il découvre qu'il a perdu l'argent qu'il avait mis dans ses poches, puis Nathan part et Chris le suit. Le meeting entre Karen et Dan commence, Karen ne se dégonfle pas et fais son discours, c'est au tour de Dan il ne montre pas la cassette mais Dan dit qu'il n'est pas parfait mais qu'il essaye d'être une bonne personne, un bon mari et un bon père, et qu'il fera la même chose s'ils l'élisent Maire. Peyton et Haley adorent la collection de Brooke. Chris et Nathan sont toujours entrain de marcher, Chris lui donne les clés de sa voiture, puis Chris lui avoue qu'il a embrassé Haley le soir d'halloween, Nathan le frappe, puis Chris lui dit qu'il essayer de l'aider, Nathan le frappe encore , puis Chris lui dit d'arreter de le frapper, Nathan lui dit d'arreter d'embrasser sa femme, puis Chris dit qu'il arretera quand Nathan recommencera à embrasser Haley, Nathan le refrappe , puis Nathan lui demande ce qui ne va pas avec lui, puis Nathan lui dit que Haley a mis tous son coeur pour faire toutes ses chansons et que Chris a tout gaché, Nathan s'en va.
Haley avoue à Brooke qu'en fait c'est Chris qui l'a embrassé le soir d'halloween.
Chris sort de la maison de disque et donne le cd de Haley à Nathan, Nathan lui demande comment il l'a fait, Chris lui avoue qu'il sait convaincre mais sans faire expres l'étui de sa guitare s'ouvre et Nathan voit qu'il n'y a plus de guitare, Chris lui dit qu'il leur a donné sa guitare en échange, et ensuite Chris s'en va (pour de bon).
Le subconcient de Peyton lui demande ou est le bracelet. Dan est élu Maire, et Karen avoue qu'il est inquiet pour la personne qui a essayé de tuer Dan. Deb regarde son mari applaudit par tout le monde, Lucas arrive et lui dit que sa mère est inquiete pour elle, puis Lucas lui donne le papier "for everything you've done" et il y a des flashs de Deb dans la concession lors du feu, et Lucas l'a vu que c'était elle, et lui dit que Dan ne peut pas le prouver et qu'il est peut etre encore temps de fuir. Peyton est en train de chercher le bracelet, et sa subconcience lui lui dit que Ellie est en train de mourir.
Deb est en voiture, elle appelle quelqu'un et lui dit que Lucas est au courant. Haley passe voir Nathan, il la remercie d'etre venu, il lui dit qu'il a ecouter sa chanson et que c'est vraiment géniale, il lui avoue que sa mère est parti et que son père est Maire, il luia avoue qu'il a appeler pour savoir si elle serait la, puis elle lui dit qu'il peut l'appeler quand il veut elle sera toujours là, puis elle lui demande si il l'a embrassé le soir d'halloween, il dit "oui" puis l'embrasse, mais elle lui dit qu'elle sait que ce n'était pas lui car ce baiser etait meilleur, elle commence à partir mais il lui demande de rester avec lui cette nuit, elle accepte.
Brooke regarde la photo de elle et Lucas, puis elle va chez lui , elle lui donne un carton avec ses 82 lettres toutes adressées à lui, elle lui avoue qu'elle avait peur qu'il lui brise encore le coeur car il lui a tellement fait mal, mais que maintenant ca change rien vu ce qu'elle a fait, mais elle voulais qu'il sache comment elle a passer son été, à le vouloir, elle s'en va, il la rattrape, s'excuse puis lui pardonne, elle lui dit qu'elle l'aime, lui aussi et ils s'embrassent.
Peyton à trouver l'adresse d'Ellie. Brooke et Lucas sont sur le lit en train de s'embrasser. Nathan et Haley aussi, Nathan enleve son t-shirt et Haley voit qu'il a son alliance autour du cou, elle sourit et l'attrape, et ils s'embrassent.

REPRENDRE, C’EST VOLER   

[Pas de générique] 

[Ext. au cimetière- matin] 

(Peyton pose une rose sur la tombe de sa mère adoptive) 

ANGE DE LA MORT (PEYTON) : (sourire triomphant) Il va falloir agrandir la tombe… 

(Peyton est apeurée)

A.d.l.M : Ton autre mère va bientôt la rejoindre.  

[Int. chambre de Peyton – matin]

 (Peyton se réveille en sursaut)  

[Int. Appartement Davis et Scott – Chambre de Brooke et Haley- matin] 

(On frappe à la porte, se sont des policiers et la vendeuse du magasin de vêtements de Brooke) 

HALEY : (portant un T-shirt conçu par Brooke) C’est pourquoi ? 

VENDEUSE : C’est l’un de nos T-shirts ! 

POLICIER : Parfait, je vous arrête pour recel de marchandise volée mademoiselle.  

HALEY : Quoi ? Ca ne va pas ?! J’ai juste mis ce T-shirt pour dormir ! 

(Le policier lui passe les menottes) 

HALEY : Brooke !!!  

[Int.  Prison de Tree Hill- Dans une cellule - matin] 

BROOKE : Si j’avais un avocat je le poursuivrais ! 

HALEY : Quand je pense que j’ai été arrêté et mise en prison parce que je portais un T-shirt ! 

BROOKE : Je t’avais dit de faire ta lessive. 

HALEY : (énervée) Si je suis là c’est parce que je portais un truc que tu as volé ! 

BROOKE : (moqueuse) Une vraie hors la loi ! On en a envoyé aux travaux forcés  pour moins que ça. 

HALEY : Mais enfin Brooke, c’est sérieux, se sera marqué sur mon dossier scolaire ! Tu mériterais que je te botte le train espèce sale… 

PEYTON : Allez ça suffit, calme toi ! 

(Elle attrape Haley par la main et l’entraîne à l’autre bout de la cellule, une prisonnière leur fait signe de s’éloigner) 

PEYTON : Pardon… 

(Elles se déplacent à un autre endroit.) 

PEYTON : Ecoutez, j’ai dit à l’inspecteur que le magasin avait volé les créations de Brooke. Il suffit qu’on paie les vêtements et ils nous relâcheront. 

BROOKE (sarcastique, soupire) 

PEYTON : Bon alors qu’est ce qu’on fait ? 

HALEY : Peut- être qu’on devrait appeler nos parents… 

BROOKE : Les miens sont en Californie. 

HALEY : Les miens sont je ne sais où dans un camping car. 

PEYTON : Moi j’en ai un sur l’océan, l’autre dans une tombe et la dernière euh… 

(Haley prend le téléphone) 

STANDARD : Standard, bonjour. 

HALEY : Ce serait pour un appel en PCV. 

STANDARD : Qui voulez- vous joindre ? 

HALEY : Nathan Scott.

[Int. Studio – matin] 

NATHAN : (au téléphone) Comment ça t’as besoin d’argent? Attends tu te moques de moi ou quoi ? J’te donnerais pas un sou de plus ! Et d’abord pourquoi t’es pas au studio ?! 

CHRIS : (au téléphone, tapant contre la  vitre du studio) Si je suis là mais je préférais t’annoncer ça au téléphone. J’te rejoins si t’es à peu près calme… 

(Nathan soupire et raccroche)   

CHRIS : (raccroche) je t’explique la situation…Bon c’est vrai que tu m’as déjà prêté de l’argent, l’ennui c’est que j’ai perdu l’argent, j’ai joué au poker. 

NATHAN : Ah! C’était pour le studio ! Les enregistrements ! Je t’avais donné 2000$ ! 

CHRIS : Oui, je crois qu’ je peux les récupérer mais comme le gars vit à 120 kilomètres, il faut qu’ tu m’emmènes.  

NATHAN : Ca va pas non?! 

CHRIS : Ah! Mais j’ te comprends mais réfléchis 2 secondes… Tant que le studio n’aura pas été payé il refusera de nous donner la maquette ! 

(Nathan soupire et détourne les yeux) 

CHRIS : Pense à la chanson d’Haley, il suffit que tu m’emmène et je récupèrerais le fric…C’est promis ! 

NATHAN : (énervé) J’t’ emmènerais à condition qu’ tu la boucles ! 

CHRIS : Yeah ! J’adore les virées en voiture ! Allez tape-moi dans la main quoi ! 

(Nathan sort et Chris le suit) 

 [Int. Prison de Tree Hill- Dans une cellule - matin]

 (Brooke tourne en rond)  

HALEY : (au téléphone) Brooke a caché son portefeuille dans une boîte sous le lit… Ouais… et s’il te plais essaie de faire vite. 

BROOKE : Génial Nathan va nous sortir de là !  

HALEY : Euh… En fait j’ai pas réussi à appeler Nathan alors j’ai appelé Lucas… 

BROOKE : (énervé) Haley ! Si il fouille dans cette boîte il va trouver les lettres que je lui ai écrite cet été !  

PEYTON : Et alors… C’est ce qui pourra t’arriver de mieux Brooke. 

BROOKE : C’est ce qui pourrait m’arriver de pire !  

PEYTON : (secouant la tête) Qui vivra verra (Brooke se tourne)  

[ Int. Bureau de Dan Scott] 

(Dan regarde les vidéos des caméras de surveillance d’un supermarché)  

DAN : (appuie sur Pause) Eh ben voila, c’est toi qui a essayé de me tuer…   

[Int. Prison de Tree Hill- Dans une cellule - matin]

GARDIENNE : Allez les filles sortez de là ! 

(Elles se lèvent, Peyton et Haley sortent mais la gardienne bloque Brooke) 

GARDIENNE : Pas toi Calamity Jane !  

BROOKE : Mais pourquoi ?!  

GARDIENNE : Tu demanderas ça au jeune homme ; il n’a payé que pour les cautions des autres. 

(Elle referme la porte) 

BROOKE : Eh ! Attendez !  

[Int. Prison de Tree Hill- Hall - matin] 

(Peyton et Haley arrivent dans le hall)  

LUCAS : Est-ce que ça va ? 

HALEY : T’as pas payé la caution de Brooke ?! 

LUCAS : Bien sûr que si ! Mais je leur ai dit d’attendre 10 minutes avant de la relâcher. 

PEYTON : Mais pourquoi t’as fais ça ?! 

LUCAS : J’ trouve qu’elle le mérite… La relation non exclusive, l’humiliation au bal masqué et le jeu de l’Homme de Rêve auquel elle ne m’a pas choisi, j’ai fait tout ce qu’elle m’a demandé depuis son retour et j’ai gagné quoi ? La joie de la trouver au lit avec Chris Keller ! 

HALEY : Mais attends 1 minute, j’ comprends qu’ tu lui en veuilles mais t’en vas pas comme ça, laisse lui au moins une chance de s’expliquer pendant que tu la raccompagnes. 

LUCAS : Non ! Bon on y va ou pas ? 

HALEY : Moi il faut que je file au studio, j’ai pas le temps de…

PEYTON : Ok, je vais l’attendre ici. (À Lucas) Tu veux laisser un message à Brooke ?  

LUCAS : Ouais…Dis lui de dire bonjour à Chris…  

[Int. Voiture de Nathan – quelque part sur la route- après- midi] 

CHRIS : Oh ! J’m’ ennuie, j’ vais mettre de la musique ! 

(Nathan est énervé, Chris met la cassette dans l’autoradio) 

NATHAN : Non ! Non !  Elle ressortira plus ! 

CHRIS : J’espère bien, on peut pas faire une virée en voiture sans musique ! 

(Nathan pile brusquement)  

NATHAN : On est pas là pour rigoler ! Alors écoute moi bien, on y va, on récupère l’argent et si t’as de la chance j’ te laisserais ton visage intact. 

CHRIS : ça va… Bah bonjour l’ambiance alors…j’espère qu’ t’es bon au poker ! 

NATHAN : Pourquoi ? 

CHRIS : Parce que pour récupérer le fric il va bien falloir qu’on joue. 

(Nathan pile de nouveau plus brusquement, Chris se cogne au pare-brise se qui éjecte la cassette) 

CHRIS : (se frotte la tête) Tiens j’ai réparé ton autoradio 

NATHAN : On avait passé un accord et tu l’as pas respecté ! Tu devais récupérer l’argent, payer le studio, et aider Haley ! 

CHRIS : Je fais ce que je peux ! Regarde, il faut au moins 100 $ pour jouer et j’ai ramené les 500$ qui me restais, c’est notre seul chance de récupérer cette maquette.  

[Int. Résidence Roe – Chambre de Lucas- après midi]

(Lucas est assis sur son lit avec son portable dans la main)  

LUCAS : Brooke Davis, effacer la fiche, fiche effacée. 

(Il soupire) 

(On frappe à la porte, Brooke entre) 

BROOKE : Salut, comment ça va ?... (Elle referme la porte) Bon je vois, je sais pas quoi te dire Lucas, à part que je suis désolée… 

LUCAS : (sarcastique) Pourquoi ? T’as pas à t’excuser on était pas ensemble… 

BROOKE : Arrête… 

LUCAS : C’était une relation non – exclusive après tout alors t’avais le droit de coucher avec Chris…même si j’ai honte pour toi. 

BROOKE : Je suis vraiment désolée…je suis pas fière de ce que j’ai fait… Et je m’en veux que tu ais dû voir ça… Mais comment peux- tu te permettre de me juger ?... Toi non plus tu n’es pas blanc comme neige…Tu as embrassé Peyton quand on était ensemble. 

LUCAS : Moi je l’ai seulement embrassée… 

BROOKE : Et puis tu as couché avec Nikki. 

LUCAS : Il n’y avait rien entre nous à l’époque. C’est tout ce que je peux te dire. 

BROOKE : Il faut qu’on en parle, t’es tellement important à mes yeux… 

LUCAS : T’as une drôle de façon de le montrer. 

BROOKE : Je sais pas pourquoi j’ai fait ça… J’avais bu et j’étais jalouse parce que je savais que tu passais la soirée avec Rachel… Et je pense que j’avais peur qu’il se passe à nouveau quelque chose entre nous. 

LUCAS : Rassure-toi ça ne risque plus d’arriver. 

BROOKE : Je savais que tu m’en voudrais mais je ne m’attendais pas à ce que tu sois aussi cruel. C’est encore pire que c’ que j’avais imaginé…

LUCAS : (avec une voix féroce) Tant mieux ! Salut ! 

(Il se retourne pour ne plus la voir) 

(Brooke soupire et s’en va) 

[Int. Studio d’enregistrement – après midi] 

(Haley joue du piano et un des maquettistes est au téléphone avec le magasin de costumes) 

MAQUETTISTE : Un coup de fil pour Chris il ne vient pas aujourd’hui ? 

HALEY : Il devrait être là depuis 1 heure. 

MAQUETTISTE : Vous voulez que je prenne un message ? Hum… Soyez pas pressés, à moi aussi il me doit de l’argent et sûrement plus que pour la location d’un costume de… Batman. 

(Haley s’arrête de jouer)  

FLASH BACK : Au bal masqué, lorsque Haley embrasse quelqu’un déguisé en Batman, on le voit ensuite s’éloigner dans la nuit. 

(Retour sur Haley qui est choquée…)  

[Ext. Un Port- après midi] 

[Coupure.] 

[Int. Casino flottant – après midi] 

NATHAN : Un casino flottant ? Tu te prends pour Tom Sawyer ? Et puis t’as quoi là dedans ? Un fusil pour braquer la caisse ? 

CHRIS : Non ça c’est le plan B  

(Nathan est interloqué) 

CHRIS : Eh! J’ rigole ! J’ai une Gibson de 67 j’allais pas la laisser dans ton tas de ferraille ! En plus j’ai l’air trop cool avec ça. Allez on y va. Euh un détail, le gars contre qui j’ai perdu, Marty, attention moi il me fait peur. 

NATHAN : C’est super on va jouer au poker avec un psychopathe…  

CHRIS : Tiens regarde Nathan, ils sont tous là… Lui c’est Dexter, (Il désigne un homme habillé en cow- boy) voici la belle Emmanuelle, (On voit une femme mais en fait c’est un travesti  J ) deux amis policiers, et en face, Marty (Il s’agit en fait d’un nain). 

NATHAN : (sceptique) C’est lui Marty ?  

MARTY : Oui pourquoi ? Qui tu es toi ? 

NATHAN : Euh… 

CHRIS : C’est Nathan un grand joueur de poker. 

MARTY : Un gros joueur de poker j’espère que c’est pas encore une plaisanterie sur ma taille… 

CHRIS : Non, non, non t’énerves pas, on veut seulement jouer au poker c’est tout. 

MARTY : Il faut avoir les moyens, t’as de quoi payer Keller ? Ou t’es encore un peu court…  

(Tous les joueurs ricanent) 

(Chris pose l’argent au centre de la table) 

MARTY : Chris Keller dit le distributeur de billets, si ça t’amuses… 

[Int. Appartement Davis et Scott – salon de Brooke et Haley- après midi] 

(Brooke regarde un feuilleton espagnol (on ne comprend absolument rien) où un couple se déchire) (Haley rentre dans la pièce) 

HALEY : Qu’est ce que tu regardes ?  

BROOKE : J’en sais rien mais ils ont l’air malheureux. 

HALEY : Tu es allé voir Lucas ? 

BROOKE : Hein, hein… 

HALEY : (complaisante) Pauvre chérie… Comment on en ait arrivé là ? 

(Brooke éteint) 

BROOKE : Facile, j’ai couché avec Chris et tu es partie en tournée avec lui. 

HALEY : C’est pas ce que je voulais dire… même si t’as raison… Mais depuis quand les garçons sont essentiels à notre bonheur ? 

BROOKE : Moi j’avais 9 ans… 

HALEY : Et bien ça a assez duré… Il faut qu’ tu te reprennes. Concentre- toi sur tes créations par exemple… 

BROOKE : J’ai tout perdu… 

HALEY : Arrête ils ne t’ont pris que quelques T-shirts il te reste ton talent, tu peux en refaire plein. 

BROOKE : C’est vrai qu’ j’ai commencé des robes… 

HALEY : Alors finis- les ! J’ai une idée, on va te faire un site Internet et on vendra tes vêtements en ligne.  

BROOKE : (sceptique) Tu veux m’aider ? 

HALEY : Ouais avec plaisir… Mais il faut d’abord que tu te prennes en main. 

BROOKE : (tend son poing à Haley) Les copines d’abord ? 

HALEY : (tape le poing de Haley avec le sien) Les copines d’abord ! 

(Brooke ri)  

[Int. chambre de Peyton – après midi] 

PEYTON : C’est pas vrai ! J’en ai ras le bol ! 

A.d.l.M : De quoi ? 

(A.d.l.M mange une glace) 

PEYTON : de toi, tu me harcèles ! C’est déjà pénible quand je dors mais alors là j’ suis réveillée ! 

A.d.l.M : T’en es vraiment sûre ? En plus, la honte ne dort jamais… 

PEYTON : La honte… Oh… Alors tu es ma conscience et tu viens me rappeler à l’ordre. 

A.d.l.M : Non, non, j’ suis pas ta conscience, j’ suis juste une petite voix dans ta tête sauf que j’étais un peu à l’étroit alors j’ suis sortie. 

PEYTON : Quitte à parler toute seule autant y aller à fond… Tiens salut moi ça va ? Qu’est ce que tu fais là ? 

A.d.l.M : J’mange une glace et je serais bête de me gêner d’ailleurs… 

(Peyton la regarde sans comprendre) 

A.d.l.M : en plus quand je mange, c’est toi qui grossis. Ah ! 

(Peyton est furieuse) 

A.d.l.M : Tiens j’ai fini ton dessin… 

PEYTON : (lit) « Tout le monde pleure un jour », c’est vraiment nul. 

A.d.l.M : Mais comme j’ fais partie de toi c’est toi la responsable.

(Sourire satisfait) 

PEYTON : Tu commences sérieusement à me gonfler !  

A.d.l.M : Non, t’as toujours pas compris… tu te gonfles toi-même en fait. Tu veux me faire taire ? C’est facile regarde  

(Elle s’éloigne et se retourne vers Peyton) 

A.d.l.M : Au placard les idées noires ! C’est drôle non ? 

PEYTON : Tu dis enfin quelque chose qui m’intéresse… Qu’est ce que je peux dire ou faire pour que tu me laisses tranquille ? 

A.d.l.M : C’est facile, retrouve ton bracelet. 

[Coupure.] 

[Int. chambre de Peyton – après midi] 

(Peyton se réveille en sursaut) 

(Brooke entre dans sa chambre) 

BROOKE : Salut Miss Sawyer ! Désolée tu dormais ? 

PEYTON : (toujours sur son lit) Oui, je crois… Il faut qu’ je retrouve le bracelet d’ Ellie. 

BROOKE : Quoi ? 

PEYTON : Rien… Qu’est ce que tu veux?  

BROOKE : J’ai besoin de dessins pour ma nouvelle collection. 

PEYTON : T’as trouvé un accord avec le magasin de fringues ? 

BROOKE : Non. Je lance ma propre affaire ; C’est Haley qui m’en a donné l’idée. Au lieu d’embrasser les garçons, je vais embrasser une nouvelle vocation : créer de belles fringues. Même si c’est toujours pour séduire les garçons… Enfin, l’important c’est que ça me plaise et que je me prenne en main. C’est dessins sont parfaits ; Fini ta sieste et passe ce soir chez moi, j’ te montrerais mes œuvres. 

(Brooke sort de la pièce ; Peyton bouge ses couvertures se redresse et soupire.)  

[Int. Casino flottant – après midi] 

CHRIS : (pointant Marty du doigt) Tu bluffes !  

MARTY : T’as qu’à payer pour voir… 

CHRIS : Je vais faire mieux que ça, je relance Marty ; Tapis ! 

NATHAN : C’est pas une bonne idée Chris, tu vas… 

CHRIS : J’ te dis qu’il bluffe ! 

(Marty pose ses cartes) 

MARTY : Full aux rois par les dames, c’est pas beau ça ? 

(Chris pose son jeu, il n’a qu’une paire de 3) 

(Marty se tape dans les mains et ricane) 

NATHAN : Une paire de 3 ?! T’as parié tout ce qu’on avait sur une paire de 3 ! T’es vraiment nul au poker ! 

(Chris est dégoûté) 

MARRY : Ouais t’es comme un puit en plein désert, t’es complètement à sec et t’as rien à faire là. 

(Chris attrape les clés de la voiture de Nathan) 

CHRIS : On a une voiture, elle vaut au moins 2000$. 

NATHAN : T’es fou ou quoi ?! 

MARTY : 50$ pas un de plus ! 

CHRIS : Vendu ! 

NATHAN : C’est hors de question ! Ca suffit Chris on s’en va ! 

CHRIS : (énervé) Tu veux qu’Haley ait sa maquette ou pas ? 

(Nathan soupire) 

MARTY : Ils sont mignons, je vous donne 50$ et un préservatif, allez vous amuser dans une chambre ! Nous on joue au poker. 

(Les autres joueurs ricanent) 

(Chris lance un regard à Nathan pour l’inciter à continuer, Nathan désapprouve de la tête)  

[Int. Appartement Davis et Scott – Chambre de Brooke et Haley- soir] 

(Brooke découpe le cœur en flamme d’un des dessins de Peyton) 

[Coupure.] 

[Int. Résidence Roe – Chambre de Lucas- soir] 

(Lucas regarde le papier qu’il a trouvé à la concession le soir de l’incendie, sur lequel on lit « Tu l’a bien mérité ». il réfléchit et soupire)  

[Coupure.] [Int. Casino flottant – soir]

 (Plan sur des billets  et une distribution de cartes) 

[Coupure.] 

[Int. Appartement Davis et Scott – Chambre de Brooke et Haley- soir] 

(Brooke coud des étiquettes sur ses créations) 

[Coupure.] 

[Int. Casino flottant – soir] 

(Vue sur des billets et des cartes qui s’entassent)

[Coupure.] 

[Int. Karen’s Café – soir] 

KAREN (au téléphone) : C’est moi, j’ai une question à te poser, as-tu essayé de tuer Dan ? Parce que, il faut que je sache la vérité. 

[Int. Casino flottant – soir]

(Nathan ramasse les billets) 

MARTY : Tu n’arrêtes pas de gagner, ça ne peut pas être de la chance. 

NATHAN : Sois pas mauvais joueur, se serait petit… 

CHRIS : ouh… 

DEXTER : Marty a raison, depuis 2h à chaque fois qu’ tu distribues c’est lui qui gagne. 

NATHAN : Pas à chaque fois ! 

MARTY : (énervé) Je sais très bien ce que je dis ! 

CHRIS : Hey, Marty t’as une preuve de ce que t’avances ? 

MARTY : Je vais t’en une donner tout de suite, si ton petit copain à, ne serait-ce qu’une paire dans son jeu on considérera qu’ t’es un tricheur. 

CHRIS : T’es complètement parano, allez on se casse ! 

(Les policiers se lèvent) 

NATHAN : Au début c’est toi qui gagnais, seulement la chance a tourné. 

MARTY : C’est louche. 

CROUPIER : Un problème messieurs ? 

MARTY : Non aucun 

CHRIS : Aucun, tout… tout va bien.

(Marty retourne la carte de Nathan, c’est un valet) 

MARTY : Sauf si cette carte est un valet… 

(Le croupier retourne la carte, il s’agit bien d’un valet) 

CHRIS : On se calme Marty, j’ai pas envie de frapper un … 

MARTY : Un quoi ? Qu’est ce que t’allais dire ? 

(Chris frappe Marty, qui tombe sur Dexter ; Nathan commence à frapper d’autres joueurs) 

CHRIS : (prenant l’argent) Ca c’est a nous ! 

(Il frappe les policiers avec son étui à guitare) 

CHRIS : Allez on se casse ! 

(Ils renversent les tables en courant vers la sortie) 

[Coupure.] 

[Ext. Pont du casino flottant- nuit] 

MARTY : Arrêtez les ! 

(Tous les joueurs les poursuivent sur le pont) 

NATHAN : Faut sauter du bateau ! 

CHRIS : Impossible, Chris Keller ne sait pas nager ! 

NATHAN : On a pas le choix ! 

CHRIS : Je te dis que je sais pas nager alors si on saute je vais me noyer ! 

NATHAN : T’as le fric ? 

CHRIS : Ouais dans ma poche. 

NATHAN : Alors on y va ! (Il jette la guitare par-dessus le bord) 

CHRIS : Ma guitare ! 

NATHAN : Allez saute ! 

(Tout deux sautent du pont et atterrissent au pied du bateau, dans la rivière)  

[Ext. Sur la berge de la rivière- nuit] 

(Chris court précipitamment hors de l’eau, il tente de reprendre sa respiration, ouvre son étui à guitare, l’en sors, la vide de son eau, et en joue, le son est normal)  

CHRIS : (riant) Ouf cool, elle marche encore ! 

NATHAN : (énervé) Tu plaisantes ou quoi ? Mon téléphone est foutu, on est perdu et toi tu penses qu’à ta guitare ! T’aurais pu me dire merci de t’avoir sauvé non ?!  

CHRIS : Chris Keller faisait la nage du p’tit chien et il flottait ! 

NATHAN : Chris Keller coulait comme une pierre !  

(Il peste et jette son portable) 

NATHAN : Donne moi le fric ! 

(Chris sort de sa poche un billet trempé et regarde Nathan avec un air gêné) 

CHRIS : Euh, je pense qu’il est resté dans la rivière…

(Il ri jaune) 

NATHAN : J’aurais dû te laisser couler !

(Il part) 

CHRIS : Attends moi ! Je ne veux pas rester tout seul ici ! 

(Il prend sa guitare et suit Nathan qui le pousse par terre) 

CHRIS : Non mais oh ! 

[Int. Bureau de vote, mairie – nuit] 

LUCAS : Ca va ? 

KAREN : Euh oui, je suis tendue c’est tout. Les bureaux de votes viennent d’ouvrir… Et dans 5 minutes je dois faire mon dernier discours. 

LUCAS : Maman, Dan m’a dit qu’il pense que quelqu’un a voulu le tuer. 

KAREN : Les experts ont dit que l’incendie était accidentel ! 

LUCAS : Les experts se trompent peut-être ! Réfléchit, il pourrait trouver des preuves ! Tu prends un très gros risque en le défiant aux élections ; Je sais pas, est- ce que tu devrais pas abandonner ? 

(Karen le regarde avec un air déterminée et un peu en colère qu’il lui dise ça) 

(Deb arrive avec un bouquet de fleurs qu'elle tend à Karen) 

DEB : C’est l’heure du discours Karen, je sais que ce soir je dois soutenir Dan ; mais je suis de tout cœur avec toi. Et bonne chance !  

(Elle part) 

(Karen regarde le bouquet) 

KAREN : C’est Andy. 

(Lucas sourit)  

[Int. Salle de conférence, mairie – nuit] 

(Il y a pleins de journaliste dans la salle, Karen entre et se dirige vers l’estrade) 

DAN : (à Karen) : Tu dis ce que tu veux tant que ça commence par je renonce… 

(Karen monte sur l’estrade sous les applaudissements de ses électeurs) 

KAREN : Merci à tous. Il y a 3 minutes mon fils est venu me demander à quel point ces élections comptaient à mes yeux, je lui ai répondu qu’elles avaient énormément d’importance. Mais il y a quelque chose d’encore plus important, c’est la confiance que l’on a en la bonne volonté d’autrui et le soutien que l’on apporte à son prochain. Parce que lorsque l’on pense connaître une personne il est de notre devoir de la défendre, jusqu’à ce qu’il soit prouvé de manière indubitable qu’elle ne méritait pas cette confiance. Mais quelque fois il faut renoncer ;(sourire satisfait de Dan) rassurez vous je ne parle pas de ma candidature, ce à quoi je renonce aujourd’hui c’est à l’espoir de voir un jour monsieur Dan Scott se comporter comme un homme honnête. Je sais qu’il est prêt à tout pour écraser et humilier ses adversaires. 

(Plan sur Dan, embarrassé) 

KAREN : Vous avez regardé nos spots télévisés et vous avez vu le vrai Dan Scott, il ne vous reste plus qu’à agir en conséquence en votant Karen Roe. 

(Elle sourit et quitte l’estrade sous les applaudissements, Dan monte à son tour) 

DAN : Mon adversaire se donne le droit de me juger, je suppose que vous avez tous vu la vidéo en question. Et j’aimerais vous dire que cette vidéo est en fait un montage, une grossière manipulation. 

(Vue sur Lucas puis Karen qui rient jaune) 

DAN : J’aimerais vraiment vous dire ça, mais ce serait un mensonge, cette vidéo montre ce qu’il y a de pire en moi, et je n’en suis pas fier ; c’est pourquoi j’en appelle à votre compréhension à tous, je vous demande pardon. Je regrette cette colère et je vous demande une seconde chance. 

(Vue sur ses fiches sur lesquelles on peut lire : « Pause pour sangloter ») 

DAN : (pause) Toutes mes excuses… Je crois que si on reconnaît ses torts on peut s’améliorer, j’ai de nombreux défauts, mais je suis lucide, je ne suis pas parfait et je m’efforce d’être un bon mari et un bon père mais comme tout le monde j’ai mes faiblesses. En votant pour moi, vous ne votez pas pour un homme infaillible, mais pour un être humain comme vous qui ne prétendra jamais pouvoir vous juger ! J’aime notre ville de Tree Hill ! Je pense que je peux être un bon maire et je ferai tout ce que je peux pour vous le prouver. 

(Applaudissements) 

(Sourire de Dan) 

DAN : Merci…  

[Int. Appartement Davis et Scott – Cuisine, salle à manger de Brooke et Haley- soir] 

(Peyton et Haley sont affalées dans le canapé) 

PEYTON : Dépêche-toi Brooke, ça fait une demie heure qu’on attend ! 

HALEY : Y’en a marre ! 

(Brooke arrive dans la cuisine avec une chaîne Hi-fi et une boîte ronde) 

BROOKE : Soyez pas trop dures, ce sont des prototypes mais ce sont les premiers de ma nouvelle collection : « Les Copines d’Abord ». 

(Elle sort de la boîte un débardeur, avec le logo) 

HALEY : Ouh ! 

PEYTON : Bravo c’est génial ! 

(Brooke leur envoie le débardeur et sort d’autres modèles de la boîte) 

BROOKE : Le petit T-shirt moulant avec le logo… Nous avons le petit gilet en éponge… 

HALEY : Oh ça j’adore ! 

BROOKE : Et le t-shirt spécial concerts que toutes les Peyton Sawyer du monde vont s’arracher. 

(Elle leur envoie les vêtements) 

PEYTON : Je ne sais pas quoi dire, c’est incroyable ! 

BROOKE : Je sais, mais comme tous les créateurs j’ai aussi une collection haute couture ; attention prêtes les filles, c’est parti !

(Elle allume la musique) 

(Bevin apparaît avec une robe légère verte et blanche) 

HALEY : C’est pas vrai ! 

PEYTON : T’as fait ça toute seule ? 

BROOKE : J’ai fait ça toute seule ! Et regardez celle là… 

(Une autre pom-pom girl arrive avec une robe noire moulante, une ceinture en cuir et des bottes) 

PEYTON : Elle est faites pour moi !  

(Une autre pom-pom girl porte une robe noire volante simple) 

HALEY : Ouah ! Ca j’adore aussi ! 

(Encore une autre pom-pom dans une robe rouge très décolletée, et moulante) 

HALEY : Oh de mieux en mieux, alors ça c’est trop sexy ! 

BROOKE : C’est celle que je préfère aussi ! Et elles sont toutes disponibles sur mon site ! 

(Applaudissements) 

HALEY : Félicitations ! 

BROOKE : Merci, merci ; C’est gentil ! 

[Ext. Dans une forêt- nuit] 

CHRIS : Marche pas aussi vite ! J’suis pas un athlète comme toi, moi ! 

NATHAN : Ah non ? Et ben fallait y réfléchir avant de jouer ma voiture au poker ! 

CHRIS : On va la récupérer ta voiture, tiens regarde j’ai pris tes clés juste après avoir frappé Marty. Et puis c’est pas tout, on a encore 500$ dans les poches, alors on s’en sort pas trop mal ! 

NATHAN : Tu rigoles ?! Tu m’avais juré qu’ tu t’occuperais de mon argent…J’aurais dû me douter qu’ tu mentirais, comme d’habitude ! 

CHRIS : Je déteste mentir Nathan ! 

NATHAN : Alors prouve-le moi ! 

CHRIS : Tu l’auras voulu ; j’ai embrassé Haley au bal masqué. 

(Nathan lui met son poing dans la figure) 

CHRIS : Mais enfin j’essayais seulement de t’aider… 

NATHAN : Quoi ! 

(Nathan lui redonne un coup de poing cette fois il tombe par terre) 

CHRIS : Tu vois ! C’est pour ça que je mens tout le temps ! Arrête de me frapper c’est une manie !? 

NATHAN : Arrête d’embrasser ma femme ! 

CHRIS : T’as qu’à l’embrasser toi-même alors ! 

(Nathan le refrappe) 

CHRIS : Aouh !!! 

NATHAN : Ah c’est pas vrai, mais t’es carrément malade ou quoi ! 

CHRIS : Le soir où tu m’as demandé d’aider Haley il y avait ce bal masqué ; j’ai voulu te faire enrager en mettant le même costume que toi, alors j’ai payé le gars du magasin pour savoir en quoi tu serais déguisé. Et quand j’ai vu que tu ne te remettais pas avec Haley, j’ l’ai embrassé pour qu’elle croit que… 

(Nathan le menace encore) 

CHRIS : Je sais que c’était pas très malin, mais c’est pour toi que je l’ai fait, pas pour moi. 

NATHAN : Uh ! 

CHRIS : Alors on est quitte ? 

NATHAN : Quitte ? T’as embrassé ma femme, t’as perdu tout mon argent au poker, tu m’as forcé à t’accompagner, et tu m’as fait me battre contre un nain et un travesti !!! 

CHRIS : Hey oh attends… Tu crois que Emmanuelle serait un homme ? 

NATHAN : T’es aveugle ou quoi ? T’as pas vu la pomme d’Adam qu’elle avait ? 

CHRIS : Oups… 

NATHAN : Et le pire dans tout ça, c’est que c’est Haley qui souffre le plus… Elle a mis tout son cœur dans sa nouvelle chanson et toi t’as tout gâché ! Bravo ! T’as de quoi être fier… 

(Il part) 

(Chris est dépité)  

[Int. Appartement Davis et Scott – Chambre de Brooke et Haley- nuit] 

BROOKE : Plutôt cool non ? 

HALEY : Ouais, mais si ta marque c’est « Les Copines d’Abord », pourquoi tes initiales ne sont pas le C et le A sur tes hauts ? 

BROOKE : (riant) J’ai le droit d’avoir mes initiales sur mes fringues ! 

HALEY : T’as raison suit ton instinct, ça t’as plutôt réussi jusque là. 

BROOKE : Ouais mais tu m’as beaucoup aidé.  

HALEY : Non je suis une hypocrite… 

BROOKE : Quoi ? Pourquoi ? 

HALEY : Parce que je t’ai dit de faire passer tes envies avant les garçons mais j’ai passé la journée à penser à Nathan. 

BROOKE : Pourquoi qu’est ce qu’il s’est passé ? 

HALEY : Je t’ai raconté que le soir de la fête costumée il m’avait embrassé ? 

BROOKE : Ouais. 

HALEY : C’était peut-être pas Nathan, il est possible que ça ait été Chris. 

BROOKE : Chris Keller ? Ca m’étonnerait ! Whaoo comment tu as embrassé Chris sans te rendre compte que c’était pas Nathan ?! 

HALEY : J’en sais rien, j’ devais avoir tellement envie que se soit lui, je me suis voilée la face. Je me fait peut-être des idées, si ça se trouve Nathan essaie juste d’être gentil en attendant le divorce… 

BROOKE : Non, il tient encore à toi, j’en suis sûre ; mais je comprends qu’ ça t’obsède, j’ suis pareille. J’adore mes créations, mais Lucas a vraiment laissé un vide dans mon cœur. Alors j’essaie de le combler avec des vestes magnifiques à des prix raisonnables. 

HALEY : (dans un sourire) Pourtant ils sont chouettes…  

[Ext. Dans une rue, en ville – nuit] 

NATHAN : Alors ? 

CHRIS : On a de la chance ! Regarde !  

(Il lui lance la maquette) 

NATHAN : C’est la chanson ? 

CHRIS : Ouais, y’ a tout, les masters et la démo ; il manque pas une note ! 

NATHAN : Mais on avait pas de quoi payer le studio. 

CHRIS : On ne peut rien refuser à Chris Keller (il hausse les épaules) j’ crois que… J’ crois que j’ vais mettre les voiles.

(Nathan acquiesce) 

CHRIS : On s’ reverra sans doute pas de sitôt alors… (Il hésite) non rien… 

(Il se baisse pour ramasser sa guitare, l’étui s’ouvre, il est vide) 

NATHAN : T’as vendu ta guitare !? 

CHRIS : Bah oui, elle était imbibée d’eau de toute façon. 

NATHAN : Mais c’était ce que t’avais de plus précieux…  

(Chris soupire et regarde le sol) 

NATHAN : Alors salut, maintenant on est quitte. 

(Nathan lui sourit et lui tend la main, Chris la serre) 

CHRIS : Mais j’ai pas fait ça pour essayer de me racheter, tu diras à Haley que sa chanson est un vrai tube… Quoi que, si tu fais ça elle risque de repartir en tournée. 

(Il ri et part) 

NATHAN : Chris ! 

(Chris se retourne) 

NATHAN : Où est- ce que tu vas ?  

CHRIS : Vers de nouvelles aventures ! 

(Il regarde au loin et repart) 

(Nathan souri et regarde la maquette)

 [Int. Chambre de Peyton- nuit] 

(Peyton la lumière) 

A.d.l.M : Alors tu l’a retrouvé ? 

PEYTON : C’est pas vrai ! 

(Elle rallume la lumière) 

PEYTON : J’espère que si tu me files une crise cardiaque, tu me feras le plaisir de mourir aussi ! 

A.d.l.M : Des insultes, t’as rien de mieux a me dire ? 

PEYTON : Oh non je refuse de parler avec toi! 

A.d.l.M : Ah oui? C’est nouveau, d’habitude c’est toi ce que tu fais sans arrêt, tu passes ton temps à discuter toute seule… « Est- ce qu’on me trouve assez belle ? », « Est-ce qu’on ne me trouve pas trop idiote », « Est-ce que Jake voulais juste coucher avec moi ? », « S’il rompt avec Brooke est-ce que Lucas me reviendra ? » 

PEYTON : Non, là je t’arrête tout de suite, Lucas est devenu un ami, et Jake m’aimait. 

A.d.l.M : Si tu le dis petite pom-pom girl, ça doit être vrai… pauvre Peyton, ouin ! Ouin ! Personne ne l’aime, tout le monde lui veut du mal, sa maman est morte, Ellie lui a menti, et Jake l’a laissé tomber, bouh… (Elle ri) 

PEYTON : Tue s détestable, tu sais? 

A.d.l.M : C’est pas moi qui ai chassé Ellie. Tout le monde part un jour, dis plutôt que c’est toi qui les fais fuir, où est passé le bracelet Peyton ? 

(Peyton ne sais que dire)  

[Int. Karen’s Café – nuit] 

(Karen et Lucas regarde les informations)

JOURNALISTE : Dan Scott devrait garder sa courte avance et donc gagner les élections sur le fil, à vous la parole Bill. 

(Karen éteint la télévision) 

LUCAS : C’est pas définitif… 

KAREN : J’ai peur que tout soit joué, Dan Scott sera notre nouveau maire. 

LUCAS : T’as fait de ton mieux maman, soit pas triste. 

KAREN : Je ne suis pas triste, je suis inquiète ; même si l’incendie était bien un accident, si Dan croit le contraire, il fera tout pour trouver un responsable, et j’ai peur pour celui ou celle qu’il désignera... Dan va se venger…  

[Int. Mairie de Tree Hill- nuit] 

HOMME : Applaudissons celui qui sera le nouveau maire de Tree Hill, Dan Scott ! 

(Dan parade sous les applaudissements) 

DAN : Merci, merci à tous ! C’est un grand jour pour moi. 

(Vue sur l’escalier, Lucas rejoint Deb) 

LUCAS : C’est le méchant qui gagne hein ? C’est à se demander si il y’ a une justice… 

DEB : Salut Lucas, ça va ta mère ? 

LUCAS : Elle s’inquiète pour vous, mais sans le savoir. 

DEB : Pourquoi ça ? 

(Il lui tend le papier trouvé dans l’incendie de la concession, elle le lit)

DEB : « Tu l’as bien mérité », mais qu’est ce que ça veut dire ? 

LUCAS : Vous le savez. 

[Coupure- Flash back] 

(Le papier intact posé sur le bureau de Dan, la bouteille de whisky se brise, dan suffoque.) 

[Coupure- Présent] 

LUCAS : Cette carte est la seule preuve qu’il reste… 

[Coupure- Flash back] 

(Deb arrive à la concession.) 

[Coupure- Présent] 

LUCAS : Je pense que c’est la dernière chose qui vous relie à l’accident… 

[Coupure- Flash back] 

(Deb allume le briquet et le jette par terre) 

[Coupure- Présent] 

DAN : Mes amis je viens d’apprendre que les résultats seraient annoncés dans quelques minutes et que j’étais votre nouveau maire ! 

(Il souri) 

(Vue sur l’escalier) 

LUCAS : Il sait que ce n’était pas un accident… 

[Coupure- Flash back] 

(Dan étouffe, il dessert le nœud de sa cravate.) 

[Coupure- Présent] 

LUCAS : … Mais il n’a aucune preuve… 

[Coupure- Flash back] 

(Dan s’évanouit) 

[Coupure- Présent] 

DAN : On m’a cru vaincu ! 

[Coupure- Flash back] 

(L’incendie se propage.) 

[Coupure- Présent] 

DAN : On m’a même cru mort ! 

[Coupure- Flash back] 

(Deb remet se capuche, et sors de la concession) 

[Coupure- Présent] 

LUCAS : La liberté peut enfin être à votre portée. 

[Coupure- Flash back] 

(Vue sur les flammes qui enveloppe une photo de Dan, Dab et Nathan) 

[Coupure- Présent] 

DAN : Mais mes adversaires devraient le savoir ! Dan Scott les enterrera tous ! 

[Coupure- Flash back] 

(Explosion de la concession, vue sur Lucas qui arrive et se protège des flammes, on voit Dan inconscient.) 

[Coupure- Présent] 

(La foule acclame Dan, qui se tourne vers Deb) 

[Coupure- Flash back] 

(Deb retourne à sa voiture, Lucas la voit ; elle claque sa portière et enlève sa capuche, ce qui découvre son visage). 

[Coupure- Présent] 

DAN : Mais je n’ai pas remporté cette victoire seul ; je voudrais que la femme qui m’a toujours soutenu partage ce moment avec moi, je crois qu’elle l’a bien mérité. 

(Dan tend une main vers l’escalier, mais il n’y a plus personne.) 

DAN : Vous savez ce qu’on dit, au sommet on est toujours seul. (Il ri) Merci à tous, merci encore ! 

 [Int. Appartement de Nathan- nuit] 

(Nathan met le Cd de Haley et l’écoute ; il trouve un mot plié en deux sur table de nuit, et il repart)  

[Int. Chambre de Peyton- nuit] 

(Peyton cherche le bracelet de Ellie dans ces étagères de CD, et comme elle ne le trouve pas, elle s’énerve) 

PEYTON : Je sais pas où il est ! 

A.d.l.M : Pourquoi crois-tu qu’Ellie est venue nous voir ? Elle a un cancer, elle a des regrets, elle fait un dernier bilan… 

PEYTON : Elle est en rémission ! 

A.d.l.M : Tu sais qu’ c’est faux ! Elle est condamnée ! 

PEYTON : Non arrête ! 

A.d.l.M : Où est le bracelet Peyton ? 

PEYTON : J’en sais rien je l’ai perdu !

(Elle continue de chercher dans ses tiroirs, elle s’énerve et fini par craquer et pleurer.) 

A.d.l.M : Sa dernière volonté avant de mourir était de te connaître… Et toi, tu lui as refusé.

(plan sur Peyton , en larmes)

[Int. Voiture de Deb, quelque part sur la route- nuit] 

DEB : (au téléphone) C’est moi, Lucas est au courant.  

[Int. Mairie de Tree Hill- nuit] 

(Dan savoure sa victoire, mais son expression change, il perd son sourire car il se rend compte qu’il est tout seul au pouvoir, sans personne proche pour le soutenir.) 

[Int. Appartement de Nathan- nuit] 

(Haley entre) 

HALEY : Bonsoir… 

NATHAN : Haley, c’est gentil d’être venue. 

HALEY : C’est gentil de m’avoir appelé, qu’est ce qu’il y’a ? 

NATHAN : Ta chanson est super, félicitations ; Chris me l’a fait écouter. C’est une longue histoire mais elle est vraiment géniale et je tenais à te le dire. 

HALEY : Ah, okay… 

NATHAN : (hésitant) Ma mère est partie pour toujours…enfin je crois ; et mon père est devenu maire de la ville, alors cette journée e reste un petit peu en travers de la gorge… 

HALEY : Oh Nathan je suis désolée… 

NATHAN : À une époque je me serai résigné à traverser ça tout seul, mais depuis que je te connais, j’ai l’impression de trouver enfin la personne sur qui je pouvais compter… Si je t’ai téléphoné ce soir, c’était pour voir si j’ ressentais toujours ça pour toi… 

HALEY : Tu sais que tu pourras toujours compter sur moi, je t’interdis d’en douter  

(Elle ri, Nathan semble embarrassé) 

HALEY : Je voulais te poser une question bizarre, le soir du bal costumé, est-ce que toi et moi, on s’est embrassés ? 

(Nathan a un court temps d’hésitation) 

NATHAN : Bien sûr que oui… 

(Elle souri, et il se penche vers elle pour l’embrasser, Haley se recule après le baiser et ri…) 

HALEY : C’était Chris, son baiser était loin d’être aussi bien ; mais c’est gentil d’avoir menti pour me faire plaisir. 

(Elle lui caresse le menton et la joue. Nathan est gêné.) 

HALEY : Mais c’est pour ça qu’ je t’aime… (Elle se relève) Téléphone quand tu veux… 

(Elle lui fait une bise, et se dirige vers la porte.) 

NATHAN : Haley ? 

HALEY : Oui ? 

NATHAN : Tu ne voudrais pas rester ? 

HALEY : (soupire d’aise) J’avais tellement envie d’entendre ça… 

(Elle ferme la porte)  

[Ext. Sur une route- nuit] 

(On aperçoit Chris de dos, il part.)  

[Int. Appartement Davis et Scott – Chambre de Brooke et Haley- nuit] 

(Brooke pleure, elle regarde le tableau « Occupation des vacances d’été » sur lequel il n’y a plus que la photo de Lucas et elle qui s’embrasse, elle la décroche et réfléchit.) 

 [Int. Résidence Roe – Chambre de Lucas- nuit] 

(Brooke frappe à la porte, Lucas ouvre. Brooke apparaît dans l’embrasure de la porte en pleurs avec la caisse de lettres dans les mains.) 

BROOKE : Il y’a 82 lettres là dedans, elles te sont toutes adressées, mais… j’ai eu peur de te les envoyer… 

LUCAS : Brooke… 

BROOKE : J’ai eu peur de me faire briser le cœur, une deuxième fois, j’ai eu tellement de mal à me remettre, j’ voulais pas risquer de souffrir à nouveau, j’avais pas le courage d’affronter les sentiments qu’ j’ai pour toi… Je sais que ça n’a plus d’importance après c’ que j’ai fait, mais je voulais que tu le saches… voila à quoi j’ai passé tout mon été…à penser à toi… Et j'... j’ai jamais eu le courage de l’admettre. 

(Brooke se détourne et part… Après une courte hésitation, Lucas pose la caisse et lui court après.) 

LUCAS : Brooke ! J’te demande pardon, quant à ce qui s’est passé avec Chris, on s’en fiche… 

BROOKE : Arrête ! C’est impardonnable et je le sais très bien ! 

LUCAS : Je suis pas d’accord avec toi ! La preuve j’ te pardonne… 

BROOKE : Mais je t’ai trahi… 

LUCAS : C’est du passé tout ça… Si moi je l’accepte il faut que tu en fasses autant… Je suis l’homme de ta vie Brooke Davis, et je sais que je t’ai fait du mal la dernière fois qu’on était ensemble et… 

BROOKE : (en larmes) Je t’aime Lucas… 

LUCAS : (souri et est très ému) Moi aussi je t’aime… (Il lui repousse une mèche de cheveux et lui pose la main sur la joue)… ma jolie… 

(Brooke soupire)

(Ils se rapprochent, Lucas pose ses mains sur le visage de Brooke et ils s’embrassent)  

[Int. Chambre de Peyton- nuit] 

(Peyton est devant son ordinateur, à l’écran s’affiche l’adresse Ellie.) 

PEYTON : Je t’ai trouvé Ellie… (À l’A.d.l.M) J’espère que t’es contente ! 

(L’ange de la Mort est adossé sur le bord de son embrasure de porte.) 

A.d.l.M : Non, mais toi oui… Tu vas pouvoir te réveiller. 

(Vue sur l’écran d’ordinateur, puis sur l’article qu’Ellie avait rédigé pour Peyton) 

[Int. Résidence Roe – Chambre de Lucas- nuit] 

(Brooke et Lucas s’embrassent sur le lit de Lucas, il pose sa main sur la joue de Brooke)  

[Int. Appartement de Nathan- nuit] 

(Haley et Nathan s’embrassent sur le lit de Nathan, il enlève son T-shirt et on voit son alliance sur une chaîne autour de son cou, Haley tire dessus pour attirer Nathan à elle et l’embrasse.)

By Lolgirl44

FADE IN:

LUCAS: (v.o) Previously on One Tree Hill.



[EXT. GRAVEYARD – ANNA SAYWER’S GRAVE – DAY]

(Close-up of Anna’s gravestone. Peyton lays a rose on the ground beneath it. The camera pans up to her sad face. She stands up slowly and we see two Peyton’s in the shot; Peyton in her red jacket and another one standing behind, dressed as the angel of death again. She’s wearing a smirk.)

ANGEL OF DEATH (AOD) PEYTON: Better make room.

(Peyton whirls around and faces herself.)

AOD PEYTON: (beat) Your other mom should be dead soon.

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(There’s a knock on the door and Peyton jerks awake with a gasp. The knocking continues. It turns into bangs.)

CUT TO:



[EXT. DAVIS SCOTT APARTMENT – FRONT DOOR – DAY]

(Haley opens the door tiredly.)

HALEY: (confused) Hi, can I help you?

(Cut to the people in the doorway. The manager from Suburban Filth and two cops stand there.)

MANAGER: That’s one of our shirts.

(Cut back to Haley who’s wearing a blue tank top with ‘TEAM FILTH’ scrawled across the front. She looks down at the shirt.)

COP: Young lady, you’re under arrest for the possession of stolen property. (walks into the apartment)

HALEY: What?!

COP: Yes.

(He turns Haley around so that he can cuff her.)

HALEY: No, no, no! I just needed something to sleep in! Brooke- (suddenly realises) BROOOOKE!!

END OF TEASER:
CUT TO:



[INT. NEW BRUNSWICK COUNTY JAIL – JAIL CELL – DAY]

(A guard slams the door shut. Brooke, Haley and Peyton are seen through the bars.)

BROOKE: (shakes head) This is so Broke Down Palace.

HALEY: I can’t believe I got arrested for wearing a stupid tank top!

BROOKE: Well I told you you shoulda done your laundry.

HALEY: (lowers her legs and faces Brooke) I got arrested for wearing one of your stupid tank tops; that you stole!

BROOKE: Well, sheesh! (to Peyton) I guess we know who the cell-block tough’s gonna be.

HALEY: Brooke! This isn’t funny, this is going on my permanent record on my college transcript and I am (raises her hand) this close to beating your ass right now.

(Peyton grabs Haley and pulls her away, off the bench.)

PEYTON: OK, alright, calm down.

(Peyton drags her to a part of the cell where another woman is sitting.)

WOMAN: (warningly) Uh-uh!

PEYTON: (lets go of Haley and they move away) Sorry.

(They walk to the other end of the cell.)

PEYTON: Look, I talked to them, I told them that the store ripped off Brooke’s designs so… all we have to do is pay them back for the clothes and we can go… so.

(Brooke smiles and makes a face.)

PEYTON: Whaddaya wanna do?

HALEY: Well we should call somebody, like, our parents.

BROOKE: Mine are in California. (rolls her eyes)

HALEY: Mine are in an RV, somewhere. (sighs and paces)

PEYTON: Mine’s out to sea… or… dead or… vanished.

(Haley picks up the receiver.)

OPERATOR: (through the phone) Operator.

HALEY: Hi, collect call, please.

(Brooke and Peyton watch her expectantly.)

OPERATOR: (through the phone) Party’s name?

HALEY: Nathan Scott.

CUT TO:



[INT. RECORDING STUDIO – VIEWING ROOM – DAY]

(Nathan is talking on the phone.)

NATHAN: Whaddaya mean you need money? (frowns and listens) You know what, you’re gonna rot in jail then… coz you’re not getting another dime outta me. (pause) Aren’t you supposed to be in the studio right now?

(Chris leans over and knocks on the window.)

CHRIS: (talks into his phone) I am.

(Nathan turns to him.)

CHRIS: I just figured it’d be better if I told you on the phone.

(He holds his hands up.)

CHRIS: Now, just relax, I’m coming in.

(Nathan glares and shuts his phone. Chris walks in and does the same.)

CHRIS: OK, here’s the deal; you gave me the money, I had the money… then I lost the money… playing poker.

NATHAN: (turns away and groans) Forget jail, call the morgue! I gave you two-thousand dollars!

CHRIS: I can get it back. I talked to the guy I lost it to. I just need a ride. It’s about… eighty miles from here.

NATHAN: No way.

CHRIS: OK, I figured you’d say that too and I guess it’s cool… it’s just that without the money, the studio won’t release Haley’s masters.

(Nathan closes his eyes and sighs.)

CHRIS: That’s the not-so-cool part. But listen, you give me a ride; I’ll get the money back. I promise.

NATHAN: (sighs) Eighty miles… you don’t speak.

(Chris grins widely.)

NATHAN: Let’s go.

CHRIS: Sweet! (raises his hand and follows Nathan to the door) Road trip, Nate. (pause) Right, road trip?

CUT TO:



[INT. NEW BRUNSWICK COUNTY JAIL – JAIL CELL – DAY]

(Peyton is sitting, Brooke is pacing and Haley’s still on the phone.)

HALEY: OK, thank you, oh, and Brooke keeps some extra cash under her bed in the drawer. (pause) OK, hurry, please! Thank you.

(She hangs up. Brooke grins.)

BROOKE: Great! So Nathan’s coming.

HALEY: Um, yeah, I-I couldn’t get a hold of Nathan. I had to… call Lucas. (smiles and sits beside Peyton)

BROOKE: Haley, if he goes in that drawer, he’s gonna find all the letters I wrote him last summer!

PEYTON: (tired) Good.

(Brooke glares.)

PEYTON: It could be the best thing for you.

BROOKE: It could be the worst thing for me!

PEYTON: (shrugs and grins) One or the other.

(Brooke sighs and turns away.)

CUT TO:



[INT. SCOTT RESIDENCE – LIVING ROOM – DAY]

(Close-up of a stack of tapes. The camera pans down to the TV where one of the tapes is being played. It is of an off-licence counter as people buy alcohol. The tape fast-forwards and the camera pans to show Dan standing at the TV. He pauses the tape and stares. The camera zooms in on him slowly.)

DAN: (to himself) Well, well. So that’s who tried to kill me.

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. NEW BRUNSWICK COUNTY JAIL – JAIL CELL – DAY]

(The guard opens the door again.)

GUARD: OK, girls, lets go(!)

(Haley and Peyton exit. As Brooke tries to, the guard slams her arm between the exit, stopping Brooke.)

GUARD: Not you, Martha Stewart.

BROOKE: What? Why?

GUARD: The kid with the cash; (shuts the door again) only paid for the other two.

(She locks the door and walks away.)

BROOKE: Wait!

CUT TO:



[EXT. NEW BRUNSWICK COUNTY JAIL – ENTRANCE – DAY]

(Lucas walks forward when Haley and Peyton exit.)

LUCAS: You guys alright?

HALEY: (looking behind distractedly) Yeah, um, Lucas, did you not pay for Brooke?

LUCAS: I paid for her; I just had them wait an extra ten minutes before they let her go.

(Both girls gape at him.)

PEYTON: (follows him) So, you’re just screwing with her?

LUCAS: And you don’t think she’s screwed with me?! Non-exclusive dating, the costume for the masquerade party… that Fantasy Boy Draft (makes air quotes) misunderstanding. Look, I’ve done everything she’s asked me to do since she got back and what do I get? Oo, front row seat to her and Keller in bed together.

HALEY: Well, (sighs) Luke, wait, just stop! OK? (he turns to her) It’s not like you don’t have a right to be upset but… at least wait five minutes and talk to her and then give her a ride home.

LUCAS: Can’t do. Are you guys coming?

HALEY: I-I gotta be at the studio right now and I can’t wait for her.

PEYTON: It’s OK. I’ll wait for her.

HALEY: (grateful) OK, thank you. (shoots Lucas a nasty side-eye as she walks past)

PEYTON: Lucas, what am I supposed to tell Brooke?

LUCAS: (pause) Tell her to call Chris Keller.

CUT TO:



[EXT. NATHAN’S CAR – THE ROAD – DAY]

(Chris and Nathan are sitting there in silence.)

CHRIS: Dude, we seriously need some tunes.

(Chris pushes the tape in.)

NATHAN: No, don’t!

(Too late. The tape’s already playing and the same song that played when Nathan and Lucas took the trip to Charlotte plays.)

NATHAN: (groans) It’s jammed!

CHRIS: (uncaring) Oh, come on, man, what’s a road trip without some road tunes!

(Nathan brakes hard and the car squeals to a stop. He turns the radio off.)

NATHAN: Listen to me; this is not a road trip. This is a business trip to fix your screw-up. Now we get the money, we get Haley’s song and if you’re lucky… I don’t rearrange your face.

CHRIS: (sourly) Fine.

(Nathan puts the car into gear again.)

CHRIS: (groaning) Jeez(!) (turns the radio back on and the song continues)

(Nathan continues to drive in silence.)

CHRIS: By the way, how’s your poker game?

NATHAN: Why?

CHRIS: Just, that’s how we’re gonna get the money back. (pause) Playing poker.

(Nathan waits a beat before braking again, harder. The car stops, Chris flies forward and then backward.)

CHRIS: Oh, ow!

(The tape flies out of the deck.)

CHRIS: (distracted) Hey, I fixed it.

NATHAN: All you had to do was keep your word and you couldn’t do it; take the money, pay the studio and help Haley!

CHRIS: I am trying to help! (shows some money) Its a hundred dollar buy-in, I got about five-hundred bucks.

(Nathan sighs and shakes his head.)

CHRIS: OK, it either this or you can say goodbye to Haley’s demo.

(They wait for a moment. Nathan angrily shoves the car into gear and starts driving again.)

NATHAN: (confused) I though you said you lost all the money.

CHRIS: Oh, I did. (nods) This is the money your dad paid me last week to seduce Haley.

(Nathan hits the brakes again. Chris flies forward and backward harshly.)

CHRIS: OW! Man, my head! I wasn’t gonna do it!

CUT TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – MAYORAL OFFICE – DAY]

(Close-up of the TV as Dan’s face shows up on it.)

MAN: (v.o) Dan Scott would have you believe that he’s the ‘family first’ candidate for Tree Hill mayor.

(The clip of Dan shoving Nathan against the locker plays.)

MAN: It’s a good thing his son can’t vote.

(The add cuts to a picture of Karen shaking someone off-screen’s hand.)

MAN: Karen Roe, the smart choice.

(Karen walks into the room whilst putting her earring on.)

MAN: The caring choice.

(She stops when she sees Dan watching the ad. She walks to him.)

DAN: You must be pleased with yourself.

(Cut back to the TV as Karen shakes more hands. It finally fades to a picture of herself.)

MAN: Brought to you by the people of Karen Roe.

DAN: I guess I should thank you. I mean this… little commercial of yours; this could bring me a whole new batch of viewers – wife beaters, S&M freaks.

KAREN: Who’re you kidding? You’re in trouble and you know it.

(Dan smirks and waves a tape at her.)

DAN: I wouldn’t be so sure.

(He walks towards the TV.)

DAN: This afternoon, when the polls open and we give our final speeches, you’re gonna concede.

KAREN: Really? Or what?

DAN: Or I’m gonna show the public who tried to kill me.

(He bends down and inserts the tape into the VCR. He walks to her and plays the tape.)

DAN: Notice the time and date stamp. Day of the fire, a few hours before.

(He fast-forwards.)

DAN: And wait for it, this is the good part.

(Karen’s eyes widen and Dan smirks.)

DAN: Gentlemen, we have a winner.

(Karen is shocked as Dan continues.)

DAN: I believe that’s the same brand of booze used to poison me. (pause) And I believe that’s someone you care about buying it – someone with motive.

(Karen doesn’t say anything. Dan stops the tape and walks back to the TV.)

DAN: Ah, the tangled web we weave.

(He ejects the tape and takes it back. Dan walks back to her.)

DAN: Oh, when you concede today,… make sure you say nice things about me.

(Karen remains motionless as Dan exits.)

CUT TO:



[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – BROOKE AND HALEY’S BEDROOM – DAY]

(Brooke runs into her bedroom and throws the covers of her bed up.)

BROOKE: (frantic) Oh, please be there, come on.

(She pulls the drawer opens and takes the box out.)

BROOKE: (sighs in relief) Oh, thank god(!)

(She flips through them to make sure that they’re all still there. She finds what she’s looking for and sighs in relief again, thinking.)

CUT TO:



[INT. ROE RESIDENCE – LUCAS’ BEDROOM – DAY]

(Close-up of Lucas’ phone. He’s brought up Brooke’s contact and presses the button to delete it. It asks him whether he wants to and he clicks yes. He shuts the phone. There’s a knock on the door and he looks at it.)

(It opens and Brooke walks it uncertainly.)

BROOKE: Hi.

(Lucas looks away.)

BROOKE: How are you?

(He doesn’t answer.)

BROOKE: … Right, OK.

(She closes the door behind her and walks in.)

BROOKE: I don’t know what to say other than I’m so sorry.

LUCAS: (standing) You have nothing to apologise for. We weren’t together.

BROOKE: Luke-

LUCAS: I just didn’t know non-exclusive meant; hell,… I’m gonna sleep with Chris Keller. (laughs) Pretty skanky move, Brooke.

BROOKE: (pause) I am sorry. I am sorry that I did it and I am sorry that you had to see it.

(His expression says that he doesn’t believe her.)

BROOKE: But you are looking at me, right now, like I am so much worse than you and you were with Peyton while we were dating!

LUCAS: I didn’t sleep with Peyton.

BROOKE: (hurt) No, but you slept with Nikki.

LUCAS: (shrugs) I didn’t have feelings for you then. I guess that’s my answer.

BROOKE: (tearfully) No, it’s not, Lucas. I care about you so much!

LUCAS: Well, you have a hell of a way of showing it. (crosses arms)

BROOKE: I don’t know why I did it, OK? I, um,… I mean, yeah, I-I was drinking and I was jealous that you were with Rachel but I think… it was really just because I was really afraid to get close to you again.

LUCAS: (coldly) Well, you don’t have to worry about that now.

(Brooke gapes.)

LUCAS: Do you?

BROOKE: I didn’t expect you to be kind about this but seeing you this way… it’s even worse than I thought it would be.

LUCAS: … Good.

(He turns his back to her. Brooke waits for a few seconds before turning and leaving his bedroom.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. RECORDING STUDIO – RECORDING ROOM – DAY]

(Haley is at a piano, playing. The phone rings and a guy walks in, holding it.)

GUY: Haley, there’s a call for Chris. Is he coming in today?

HALEY: (keeps playing) Uh, he’s supposed to be here right now.

GUY: (waits a beat before speaking to the person on the phone) Yeah, can I take a message for Chris?

(The guy listens.)

GUY: Uh-huh. (pause) Yeah, well you’re gonna have to get in line coz he owes me money too. And trust me, I guarantee it’s a lot more than he owes you for some… batman costume rental.

(Haley jerks and stops playing.)

FLASHBACK TO:



[INT. TRIC – BACKROOM – EVENING]

(Haley kisses the person in the batman costume before he walks out. She looks on in wonder.)

END OF FLASHBACK:
CUT TO:



[INT. RECORDING STUDIO – RECORDING ROOM – DAY]

(Haley looks down nervously as she realises what it means.)

CUT TO:



[EXT. RIVERBOAT (EST) – THE RIVER – DAY]

(Shot of the boat lit with lights.)

NATHAN: (v.o) Great, riverboat gambling. Nice move, Tom Sawyer.

CUT TO:



[INT. THE RIVERBOAT – CASINO – DAY]

(Nathan looks down at the guitar case Chris is carrying.)

NATHAN: Let me guess, you got a gun in there or we’re gonna rob the place.

CHRIS: Actually, that was plan B.

(Nathan just looks at him.)

CHRIS: Dude, this is a 1967 Gibson double. I wasn’t gonna leave it in that junk of a car of yours. (pause) Plus, I look cool carrying a guitar. Let’s go.

(They walk forward.)

CHRIS: Oh, uh, the guy I lost the money to – Marty – well,… he kinda scares me.

NATHAN: Poker playing psycho named Marty, that’s perfect.

CHRIS: Well, well, gang’s all here. Nate, this is Dexter-

(Cut to a guy in sunglasses, a Stetson and long blond hair.)

CHRIS: This is Emmanuelle-

(Emmanuelle nods, heavily made up.)

CHRIS: These are the cops-

(The cops nod.)

CHRIS: Hey guys. And this is… (nervously) Marty.

NATHAN: (surprised) You’re Marty?

(Cut to a shot of a little person.)

MARTY: Yeah, that’s right. (pause) Who the hell are you?

CHRIS: Oh, this is Nate. Big poker player.

MARTY: Whaddaya mean ‘big’? Is that supposed to be some kinda joke?

CHRIS: (caught off-guard) No, no. I just mean he… he-hey, can we play or what, right? (laughs nervously)

MARTY: I don’t know, can you? You got your buy-in, Keller, or are you a little, uh,… (looks at his pants) short?

(Marty laughs. Emmanuelle smiles and everyone else joins in. Chris dumps a hundred onto the table.)

MARTY: Chris Keller, the human ATM.

(Chris takes his seat. Nathan is sitting next to Dexter.)

MARTY: It’s your loss. (grins)

CUT TO:



[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – LIVING ROOM – DAY]

(Shot of the TV as a soap airs. It’s in a different language. Haley walks into the apartment and shuts the door.)

HALEY: (puzzled) What are you watching? (laughs and dumps her bag)

BROOKE: (shrugs) I don’t know but it seems sad.

(She’s lying across the couch, watching.)

HALEY: Did you talk to Lucas.

(Brooke nods.)

HALEY: (leans in close) Sorry. (sighs) Oh, where’d we go so wrong?

BROOKE: Well, (turns the TV off) I slept with Chris Keller and you went on tour with him.

HALEY: No, I mean… OK, yeah. But,… when did we start letting boys dictate our happiness?

BROOKE: I was nine.

(Haley laughs.)

HALEY: Well, I-I don’t care, it has to stop. You’ve got too much talent with your fashion line.

BROOKE: Not anymore.

HALEY: Oh, so what, so they stole a couple of designs, they didn’t steal your talent! (smiles) I’m sure you’ve got more.

BROOKE: (shrugs) Coupl’a unfinished dressed.

HALEY: So finish em. (pause) Listen, we’ll, um,… we’ll put together a website and… we’ll sell them ourselves.

BROOKE: (smiles) And you’d help me?

HALEY: (kindly) Yeah, I’d help you. (nods) You have to help yourself first though, missy.

(Brooke considers, smiles and holds her fist out to Haley.)

BROOKE: Clothes over bros?

(Haley laughs and knocks fists with her.)

HALEY: (nods) Clothes over bros.

(Brooke smiles and thinks to herself.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Pan up Peyton’s bed. She is asleep on it. She shifts slightly, opens her eyes and sighs.)

PEYTON: OK, this is crap. (props up on one arm)

(Angel of Death Peyton is at Peyton’s desk, eating ice-cream.)

AOD PEYTON: What’s that?

PEYTON: You, being here. It’s one thing for you to haunt my dreams but I’m awake now. (sits up)

AOD PEYTON: (amused) You sure about that? (sets the bowl aside) Besides, (waves her off) guilt never sleeps.

PEYTON: Guilt? Oh. Oh, OK, so that’s it, you’re what, my subconscious?

AOD PEYTON: No, no. (looks up from the picture she’s drawing) I’m just like… the little voice inside your head. (pause) Only, I’m not so much on the inside now. (grins)

PEYTON: Fine. I’m talking to myself. I’ll play along; hey, what’re you doing here?

AOD PEYTON: (smiling) Hmmm, I’m having a snack see, it’s pretty great actually; (Peyton nods) I eat and you get fat! (laughs fakely)

(Peyton’s smile drops.)

AOD PEYTON: Oh, hey, I fixed this for you.

(AOD Peyton picks up the picture and walks over to show Peyton. Peyton stands and looks at it. It’s her picture of the traffic lights with the caption: PEOPLE ALWAYS LEAVE, only it doesn’t say that anymore.)

PEYTON: (snatches it) People always grieve? (turns it around to show her) you spelt it wrong. (smirks)

(AOD Peyton has spelt it GREAVE.)

AOD PEYTON: Well, if I spelt it wrong then so did you.

PEYTON: Who knew my subconscious could be such a bitch!

AOD PEYTON: No, no, we’re a bitch. Try to keep up, OK? (pause) Oh, hey, check it out.

(AOD Peyton walks to Peyton’s closet and stands in the doorway, hands against the doorframe.)

AOD PEYTON: Closet full of anxiety! Get it?

PEYTON: Look, ghost of Christmas Goth, what do I have to do or say to get rid of you?

AOD PEYTON: That’s easy; where’s your bracelet?

(A door shuts off-screen.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – DAY]

(Peyton’s asleep in bed.)

BROOKE: (o.s) P. Sawyer!

(Peyton jerks awake.)

BROOKE: (walking into the room) Oh, sorry, were you sleeping?

PEYTON: I think so. (searches around her bed) I guess I lost Ellie’s cancer bracelet.

BROOKE: (turns to her) Hmm?

PEYTON: (shakes her head) Nothing, what’s up?

(Brooke flicks through Peyton’s drawings.)

BROOKE: I need some art work for my new fashion line.

PEYTON: You mean the fashion line that Suburban Filth owns?

BROOKE: No, I mean my new fashion line. Haley helped me see the light. Instead of making out, I should be making clothes.

(Peyton nods, kindly.)

BROOKE: Although clothes make you look hot and then boys wanna make out with you. (beat) Not the point; I’m moving on and I’m doing my own thing(!)

(She shrugs and looks down at the pictures.)

BROOKE: These are perfect, so sleep it up, come over tonight coz my stuff is gonna rock your socks.

(Brooke walks out and Peyton resumes searching for the bracelet. She stops and sighs.)

CUT TO:



[INT. RIVERBOAT – CASINO – DAY]

(Chris smirks.)

CHRIS: (to Marty) You’re bluffing.

MARTY: Then call me and find out.

CHRIS: I’ll do more than that; I’ll raise you, Marty. (pushes more money towards the middle) All in.

NATHAN: Dude, maybe you shouldn’t do that.

CHRIS: Dude, he’s bluffing.

(Marty sighs, nods and turns his cards over. He’s holding three red kings and two black queens.)

MARTY: (eyes Chris) Read em and weep.

(Chris’ smile has vanished.)

MARTY: (giddy) It’s practically an orgy!

(Chris flips his over and shows a red nine, three and seven and a black four and three. Marty laughs and claps.)

NATHAN: A pair of threes?! You lost everything on a pair of threes?! (angrily) You suck at this, Chris.

MARTY: Keller, you look like a toilet at the airport; broke and full of crap.

(Chris lunges and grabs Nathan’s keys.)

CHRIS: How bout these? (waves them in the air) This car’s worth at least two grand.

(Smacks it on the table.)

NATHAN: (reaches for the keys) Hold on.

(Marty snatches them away first.)

MARTY: I’ll give you fifty bucks for it.

CHRIS: Done.

NATHAN: (outraged) No way in hell. Dude, let’s just get outta here.

CHRIS: You wanna get Haley’s tape back or what?

(Nathan sighs and stops complaining.)

MARTY: I’ll tell ya what; here’s fifty bucks, (puts a note on the table) and a condom. (puts it on the table too)

(Chris leans back.)

MARTY: You two can get a room. We’re playing poker.

(The rest of the players laugh and put their money on the table. Chris gives Nathan a very discreet nod. Nathan shakes his head very slightly.)

FADE TO:



[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – COUNTER – EVENING]

(Brooke is cutting out the flaming heart in Peyton’s picture.)

FADE TO:



[INT. ROE RESIDENCE – LUCAS’ BEDROOM – EVENING]

(Close-up of the charred piece of paper with the words ‘For everything you’ve done’ typed across it. Lucas looks up, thinking.)

FADE TO:



[INT. RIVERBOAT – CASINO – EVENING]

(Close-up of the table with the money and cards on it. Another card falls across the money.)

FADE TO:



[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – BROOKE AND HALEY’S BEDROOM – EVENING]

(Brooke stitches the Clothes over Bro’s sign onto one of her dresses. She pulls the thread tight and smiles.)

FADE TO:



[INT. RIVERBOAT – CASINO – EVENING]

(There are a series of fades as more money and cards are thrown onto the table.)

KAREN: (v.o) Hi,-

FADE TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – DINING AREA – EVENING]

(The café is deserted except for Karen who is on the phone.)

KAREN: -it’s me. I, uh,… I need to ask you something. (pause) Did you try to kill Dan?

(She waits and listens.)

KAREN: Because, I, uh,… I need to know the truth.

(Karen’s face remains sad as she listens to whoever is on the other end.)

CUT TO:



[INT. RIVERBOAT – CASINO – EVENING]

(Nathan gathers all of the money he’s won.)

MARTY: (glaring) Been on a hell of a roll, kid. (shakes his head) Nobody’s that lucky.

NATHAN: (grinning) What’s the matter, Marty? Short temper?

CHRIS: Oooo.

DEXTER: No, something’s messed up.

CHRIS: Yeah, your teeth.

(Nobody laughs at that.)

MARTY: He’s right. For the last two hours, every time you deal, he (points to Nathan) wins!

NATHAN: No, not every time.

(Marty bangs the table angrily.)

MARTY: BUT FOR THE LAST TWO HOURS!

CHRIS: Whoa, a-what’re you saying, Marty?

MARTY: What I’m trying to say is this; if we turn over those cards and he has a pair of anything… your ass is as good as dead.

CHRIS: Man, you know what, this is crap. Nathan, let’s go.

(Chris stands and so does one of the cops. Chris stops short.)

NATHAN: Alright, hold on, hold on. I’ve lost a lot tonight.

MARTY: Not lately.

(A guy walks up to the table.)

GUY: We got a problem here?

MARTY: No problem.

CHRIS: Yeah, no problem here. (smiles nervously)

(Marty turns one card over and it’s a jack of spades.)

MARTY: (points) So long as that card’s not a jack.

(The guy turns the card over to show that it’s a jack of clubs. Chris reaches down to stop him but is too late.)

CHRIS: OK, look, Marty, I don’t wanna hit you because you’re- (mimes small)

MARTY: YOU GOT SOMETHING TO SAY, YOU SAY IT, KELLER!

CHRIS: (groans) Ah, hell. (swings and punches Marty)

(A fight breaks out. Nathan punches some random guy. Chris shoves the cops and grabs the money. He swings his guitar case around and knocks the cop out.)

CHRIS: (to Nathan) RUNNING!

(Nathan complies and they run out of the casino, knocking tables and chairs as they go. They burst out of the door, run up the stairs to the top of the boat. Dexter, the cops and Marty follow. Nathan and Chris come up to the end of the boat.)

NATHAN: Dude, we gotta jump!

CHRIS: No way, man, Chris Keller can’t swim.

NATHAN: It’s either jumps or die!

(Marty runs for them.)

CHRIS: (drops the guitar case) You’re not hearing me, I can’t swim!!

NATHAN: Do you have the money?

CHRIS: (distracted) Yeah, I got it right here but-

NATHAN: OK, good. (grabs Chris’ guitar case and hauls it overboard)

CHRIS: (outraged) WHAT THE HELL!!

NATHAN: GO!!

(Chris and Nathan jump overboard.)

FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[EXT. THE RIVER – EVENING]

(Nathan and Chris trudge out of the river – Chris holding his guitar case. He sits on the bank, opens the case and takes his guitar out.)

CHRIS: (coughs) Oh!!

(Nathan checks his phone but it’s waterlogged. Chris breathes heavily and empties the guitar of water. He plays it and it sounds fine.)

CHRIS: (laughs relieved) Oh right, not bad.

NATHAN: (annoyed) Are you serious?! My cell phone’s shot, we’re in the middle of nowhere and you check your guitar?! How ‘bout a thank you for not letting you drown?

CHRIS: Whoa, Chris Keller was dog paddling just fine(!)

NATHAN: Chris Keller was sinking just fine. (throws his phone into the river and stands) Give me the money.

CHRIS: (replaces the guitar) Uh, (holds up a sodden note) oh, I must have lost it all in the river. (smiles at Nathan)

NATHAN: I shoulda let you drown. (turns and walks away, leaving Chris alone)

(Chris hurries and stands.)

CHRIS: Wait up, man,… (follows) it’s spooky out here.

(Chris runs up and walks with Nathan. Nathan looks at him for a beat before shoving him hard. Chris falls sideways.)

CUT TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – ELECTIONS – EVENING]

(Karen stands outside the room, nervous. Lucas walks up to her.)

LUCAS: You OK?

(Karen turns to him.)

KAREN: Oh, just a little nervous. You know, polls are open in, uh, (checks her watch) in a few minutes. I give my final address.

LUCAS: Mom, Dan just told me he thinks someone tried to kill him.

KAREN: (stubbornly) The fire was ruled an accident.

(Lucas sighs and looks away.)

LUCAS: But what if it wasn’t? You know, and what if he does have proof?

(Karen’s eyes are unfocussed as she thinks.)

LUCAS: Is winning this election worth the risk… ? You know, maybe you should… concede, mom.

(Karen looks at him, bewildered.)

DEB: (walks up) Final statements, Karen.

(She’s holding a bouquet of flowers. Karen turns to her. Deb holds them out.)

DEB: These came for you.

(Lucas looks down and crosses his arms.)

DEB: And you know I have to stand by Dan tonight I-I just… (sighs) good luck.

(Deb walks away. Karen reads the card accompanying the flowers.)

KAREN: They’re from Andy.

(Lucas smiles.)

(Cut to the hall where Dan is standing on the stage. Karen walks up.)

DAN: (quietly to Karen) Whatever you say, be sure not to stumble on the word concede.

(Karen gives him a side-eye before walking to her place on the stage. She waves before stepping onto the podium and the various microphones.)

KAREN: Thank you. (pause as cameras flash) A few minutes ago, my son asked me how important this election was to me… and my answer to him is that it’s very important.

(Lucas smiles and nods.)

KAREN: But what’s more important – believing in your fellow man; having faith in a persons character; trusting that a person is who we think they are and… defending that trust until we’re given proof beyond a reasonable doubt that we should no longer do so. (pause) With that said,… I wish to concede.

(Dan grins delightedly.)

KAREN: But not the election. I wish to concede that when I decided to run for mayor, I underestimated my opponent… and the depths to which he will go to hurt and to humiliate others.

(Dan’s smile has vanished.)

KAREN: You have seen the commercials… you have seen the real Dan Scott. Now do the right thing… and vote for Karen Roe.

(The crowd claps; so do Lucas and Deb. Dan steps up to the podium. He holds up a hand and the clapping stops.)

DAN: My opponent’s decided to write me off… based on a recent video that I’m sure you’ve all seen. (pause) Well, I’d like to tell you that that video is a fabrication – a fake.

(Lucas looks away, disgusted.)

DAN: I’d like to tell you that… but I’m afraid that would be a lie. It’s an accurate depiction of a man at his worst… and I’m not proud of it. And so, today, I ask for understanding; for forgiveness. (nods) For a second chance.

(He flips to the next flashcard and at the top there is PAUSE TO CHOKE UP written in bold capitals.)

DAN: (avoids the camera as he fakes choking up) I’m sorry. (pause) They say identification is the first step to recovery. I stand before you, a man who woke up. I am not perfect. I’m just a guy trying to be a good husband, and a father who sometimes comes up short… and if you elect me, you’ll be electing a work in progress… but you’ll also be electing a man who’ll never put himself above any of you! Or above the town that I love. (smiles) I woke up to be your mayor… and I promise never to sleep on the job again.

(The crowd claps. Deb looks at him expressionlessly, Karen doesn’t move. Dan grins and nods.)

DAN: Thank you.

CUT TO:



[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – LIVING ROOM – EVENING]

(Haley and Peyton are sitting on the couch, laughing.)

PEYTON: Brooke, come on, just show us what you have so far!

HALEY: Come on.

(Brooke walks in with a box and a CD player.)

BROOKE: OK, so these are just prototypes… but, I introduce you to my new line; (holds a top up which has Peyton’s heart embroidered on the front) Clothes over Bro’s.

HALEY: Ooo.

PEYTON: Brooke, that’s awesome!

BROOKE: Thanks, but there’s more. (tosses the top at them) We’ve got the flaming heart ring-t.

(She holds up a red t-shirt.)

BROOKE: We have… C over B sweats.

(Holds up a light blue sweatshirt. Peyton likes that one.)

HALEY: I like that.

BROOKE: And the tutor girl, P. Sawyer inspired, Clothes over Bro’s concert jerseys.

(Throws it at them too.)

HALEY: These are awesome, Brooke. These rock.

BROOKE: I know. But, every designer needs her couture line, (throws some more tops) so I am now introducing you to Clothes over Bro’s; upscale.

(She plays the CD in the player and Haley and Peyton exchange confused looks. Bevin walks out of the bedroom, wearing a dress.)

PEYTON: Whoa!

HALEY: Oh my gosh! Brooke!

(Bevin spins.)

PEYTON: You made that?

BROOKE: Um-hm.

HALEY: Brooke!

BROOKE: I made that.

HALEY: Brooke, that’s gorgeous.

(Another girl walks in wearing dark form-fitting clothes.)

BROOKE: It’s so cute, right?

(She spins.)

PEYTON: Oh, see, that’s more me.

(Another girl walks in with a black dress.)

HALEY: (longingly) Ohh… that’s so pretty.

(Another girl walks in wearing a deep red dress.)

PEYTON: Oooh, oh my(!) That dress equals danger!

(Brooke nods.)

BROOKE: Trouble.

(Haley and Bevin laugh. Brooke turns the music off.)

BROOKE: And they’re all available at Clothes over Bro’s dot com.

(There a beat before they start clapping.)

PEYTON: Good work, dude.

HALEY: Yay!

(Brooke smiles and curtsies delightedly.)

CUT TO:



[EXT. WOODS – EVENING]

(Chris and Nathan are still walking through the woods in the middle of nowhere. Nathan’s trying his best to lose Chris.)

CHRIS: Come on, man, slow down.

(Nathan looks back briefly.)

CHRIS: I’m not in shape like you – I’m weak.

NATHAN: Dude, we’re eighty miles from home and you gambled my damn car away.

CHRIS: (reaches into his pocket) No, not exactly. (pulls Nathan’s car keys out) Actually, I grabbed your keys right before Marty punched me in the crotch.

(Nathan takes them back and pockets them.)

CHRIS: In other news – um, I actually have about five hundred dollars left on me so… basically, we broke even.

NATHAN: (annoyed) What, you call this breaking even? I thought we were actually winning!

(They stop.)

NATHAN: I shoulda known, you can’t be honest.

CHRIS: (hurt) I can be honest.

NATHAN: No, you can’t.

CHRIS: … I kissed Haley. (pause) At the masquerade party.

(Nathan punches him hard. Chris backs up in pain.)

CHRIS: Ow. (Nathan looks down at him) Whoa, man, I was trying to help you!

NATHAN: Wh- (punches him again)

CHRIS: Argh! (straightens) See, this is why I’m never honest. And stop hitting me.

NATHAN: STOP KISSING MY WIFE!

CHRIS: I will, when you start kissing her.

(Nathan punches him again and Chris goes down this time. Nathan groans in anger.)

NATHAN: What the hell is wrong with you?

CHRIS: (on the floor) Listen, the night you called me to come to town was the night of the masquerade party. I thought it’d be funny if we both went in the same costume; so I bribed the guy at the costume shop to tell me what you rented. (stands) But then I got there… and I saw you and Haley weren’t getting along… so I thought if I just kissed her, (Nathan advances, Chris backs up) and OK, it was stupid, alright? (pause) But I did it for you; I didn’t do it for me.

(Nathan steps back.)

CHRIS: So, we even?

NATHAN: Even? (scoffs) You kissed my wife, you lost all my money, (Chris turns away) you lied to me about a poker game and you got me attacked by a munchkin and a transvestite.

CHRIS: Whoa, whoa, (pause) you think Emmanuelle’s a dude?

NATHAN: Emmanuelle has an Adam’s apple.

CHRIS: (shocked) Oops.

NATHAN: (disappointed) You wanna know the worst part? Haley’s the one that suffers the most. (shakes his head) She put her heart and soul into that song and you screwed her over. (pause) That’s nice work. You should be proud of that.

(Nathan walks past Chris, leaving him standing there miserably.)

FACE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:



FADE IN:

[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – LIVING ROOM – EVENING]

(Pan across to Brooke who is leaning against the sofa, looking at her top. Haley is sitting beside her.)

BROOKE: Pretty great, huh?

HALEY: (looking at a top too) Yeah. Hey, I don’t think you need the apostrophe though, in Bro’s. It’s not really very grammatically correct.

BROOKE: (smiles and pulls the top back) It’s my fashion line and I’m keeping the apostrophe.

HALEY: OK, well, good for you. You did it all yourself anyway.

BROOKE: Not really, you got me there.

HALEY: (scoffs) Yeah, I kinda feel like a big fraud.

BROOKE: What!? Why?

HALEY: Because I told you to put yourself before boys and I secretly spent the whole day thinking about Nathan.

BROOKE: Why, did something happen? (grins cheekily)

HALEY: (sighs) You know I told you that… Nathan kissed me at the masquerade party?

BROOKE: Yeah.

HALEY: It might not have been Nathan. (pause) I think it might have been Chris.

BROOKE: Cringle?

(Haley rolls her eyes.)

BROOKE: No, I didn’t think so. (pause) Wow… how could you kiss Chris Keller and then think that Chris was Nathan? I-

HALEY: Maybe I just wanted to believe that it was Nathan so bad that… (shakes her head) what if I was wrong, though?

(Brooke doesn’t know what to say.)

HALEY: He could just be trying to keep things pleasant until the divorce is final.

BROOKE: I do not believe that. (Haley does) I don’t!

(Only Haley’s eyes move.)

BROOKE: But it’s hard, isn’t it? I mean, I… I love my clothes… but there is an ache in my heart where Lucas used to be and… I don’t think covering it up with a… stylish and smartly priced sweat top’s gonna make it go away.

(Haley zips it up.)

HALEY: It is stylish, though.

(Brooke puts a hand on Haley’s shoulder and they smile sadly.)

CUT TO:



[EXT. MUSIC STUDIO – ENTRANCE – EVENING]

(Nathan is leaning against his car when Chris walks out of the studio.)

NATHAN: (walks to him) Well?

CHRIS: (throws a bundle at him) Whaddaya know, I got em.

(Nathan catches it carefully.)

NATHAN: (stunned as he looks through them) Get outta here(!)

CHRIS: No, that’s everything. That’s the masters, demo… bought and paid for.

NATHAN: You only had five hundred bucks.

CHRIS: (evasively) I got a way with people, I guess.

(Nathan frowns and looks down.)

CHRIS: (uncomfortable) Listen, I’m… gonna be taking off.

(Nathan nods.)

CHRIS: I may not see you for a while, so, uh,… (catches himself) whoa, whatever.

(He bends to pick up his guitar case. It opens and Nathan sees that it’s empty.)

NATHAN: (confused) You sold your guitar?

CHRIS: (covering as he snaps the case shut) The thing was waterlogged anyway.

NATHAN: You love that guitar.

(Chris stands and sighs, completely miserable.)

NATHAN: Well hey, (pause) I guess this makes us even. (holds a hand out)

(Chris shakes it.)

CHRIS: Maybe so, but that’s not why I did it. (Nathan waits) You tell Haley that song’s a hit. (smiles) Or maybe don’t, unless you wanna lose her again.

(Chris nods and walks away. Nathan lets him get a few steps before calling out to him.)

NATHAN: Hey?

(Chris stops and looks at him.)

NATHAN: Where’re you going?

CHRIS: (smiles) Chris Keller’s work here is done.

(Chris continues walking. Nathan looks down at the tapes.)

CUT TO:



[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]

(Peyton turns the lamp off and lies back in bed with a sigh.)

AOD PEYTON: (o.s) You find it yet?

PEYTON: (annoyed) DAMN IT!

(She turns the lamp back on and sits up in bed with a fake smile.)

PEYTON: Let me ask you something: if I have a heart attack, do you die too?!

AOD PEYTON: That’s… (nods) that’s really sweet.

PEYTON: OK, I’m not (turns away) arguing with you.

AOD PEYTON: Oh, come on, Peyton, (walks forward) that’s what we do, OK? We have these inner conversations daily. (mocks) Am I gonna look stupid? Am I pretty enough? (Peyton glares at her) Did Jake just wanna get in my pants? (pause) Should Lucas be with me instead of Brooke?

PEYTON: No, OK, you’re wrong; Lucas and I are just friends… and Jake loved me. (her smile falls)

AOD PEYTON: Whatever you say,… cheerleader. (smirks and advances) Poor me, whine, whine, mope, mope (puts her arms either side of Peyton on the bed and leans down) always the victim! My mum died; Jake left; Ellie lied, boo-hoo. (grins)

PEYTON: (tears in her eyes) You really are a bitch.

AOD PEYTON: I’m not the one that sent Ellie away.

(She straightens and looks at Peyton’s traffic light sketch.)

AOD PEYTON: People always leave… or Peyton always drives them away?

(Peyton’s mouth opens but no sound escapes.)

AOD PEYTON: Where’s the bracelet, Peyton?

(Peyton still doesn’t answer. She doesn’t know.)

CUT TO:



[INT. KAREN’S CAFÉ – DINING AREA – EVENING]

(Close-up of a reporter on TV.)

REPORTER: And it looks as though Dan Scott’s narrow lead will hold in one of the closest decisions we’ve ever seen. (smiles) Now back to you, Bill.

(Karen turns the TV off. Lucas is standing right behind her.)

LUCAS: (sighs) It’s still close, you never know.

KAREN: (nods) I’m afraid I do.

(They turn and walk to the counter.)

KAREN: Dan Scott’s the frickin mayor.

LUCAS: You did your best, mom. Don’t be sad.

(Karen sighs.)

KAREN: It’s not that, it’s Dan. (pause) And even though he might be wrong about the fire, if he thinks it’s intentional, he won’t stop until he finds someone to blame.

(Lucas listens intently.)

KAREN: I worry for that person, Lucas. (pause) I really do.

SPEAKER: (v.o) Ladies and gentlemen, the soon to be-

CUT TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – ELECTIONS – EVENING]

(Shot of Dan at the top of the stairs, grinning. Deb is standing a few feet away, looking on uncaringly. He grins and walks forward.)

SPEAKER: -mayor of Tree Hill, North Carolina, Dan Scott!

(Dan holds his arms up in victory as he descends. The crowd cheer and clap.)

DAN: Wow.

(He grins stupidly, points at a person and shakes his hand.)

DAN: (to the crowd) Hey, thank you, so much.

(The camera pans across to Deb who hasn’t moved an inch. She watches from her solitary place. Lucas comes up behind her, crosses his arms and leans against the wall.)

LUCAS: Make you wonder, huh?

(Deb turns her head to looks at him.)

LUCAS: Do the wicked never lose?

DEB: Hi, Lucas. (smiles tightly) How’s your mom doing?

LUCAS: … She’s worried about you. (pause) She just doesn’t know it. (looks at her)

DEB: (beat) Whaddaya mean?

(Lucas looks around, making sure nobody’s there, before handing her the charred slip of paper with: ‘For everything you’ve done’ written on it. Deb takes it and looks at it.)

DEB: (reading) ‘For everything you’ve done’? (pause) I-I don’t understand.

LUCAS: I think you do.

(He looks at her steadily and Deb panics.)

FLASHBACK TO:



[INT. DAN SCOTT MOTORS – DAN’S OFFICE – EVENING]

(There’s a flash of flames before the camera focuses on the paper again – before it burned. Close-up of Dan’s face as he realises he’s been poisoned. The telephone and alcohol fall to the floor.)

END OF FLASHBACK:
FLASH TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – ELECTIONS – EVENING]

(Deb is staring off as Lucas waits.)

LUCAS: That’s the last shred of evidence.

FLASHBACK TO:



[INT. DAN SCOTT MOTORS – DAN’S OFFICE – EVENING]

(Shot of legs as somebody walks into the office. Dan struggles at his desk.)

LUCAS: (v.o) As far as I know,… there’s nothing else to tie you to this, Deb.

(Dan looks up as the person stops.)

(Close-up of a hand as a lighter is flicked on.)

DAN: (v.o) Ladies and gentlemen, may I have your attention, please.

END OF FLASHBACK:
CUT TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – ELECTIONS – EVENING]

(Deb avoids eye contact with Lucas but her face shows that he’s got it right.)

DAN: I have just received word that in a matter of minutes, the votes will be in, and VICTORY WILL BE OURS!

(The crowd cheers again.)

LUCAS: He knows it wasn’t an accident.

(Deb’s eyes are red as she looks at him.)

FLASHBACK TO:



[INT. DAN SCOTT MOTORS – DAN’S OFFICE – EVENING]

(Dan pulls at his tie as he chokes. The lighter is dropped onto the spilt alcohol and the flames race along.)

END OF FLASHBACK:
CUT TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – ELECTIONS – EVENING]

LUCAS: But he doesn’t have proof.

DAN: (o.s) They said we were beaten!

FLASHBACK TO:



[INT. DAN SCOTT MOTORS – DAN’S OFFICE – EVENING]

(Dan lies back in his chair and loses consciousness. The flames travel quickly up the cupboards.)

END OF FLASHBACK:
CUT TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – ELECTIONS – EVENING]

(Dan stands at the podium, all but ecstatic.)

DAN: They said we were dead!

CUT TO:



[INT. DAN SCOTT MOTORS – DAN’S OFFICE – EVENING]

(The person turns their back and walks out of the building, pulling the balaclava of as they go.)

END OF FLASHBACK:
HARD CUT TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – ELECTIONS – EVENING]

LUCAS: Maybe this can finally set you free.

(Deb doesn’t say a word.)

DAN: (v.o) But they should know by now;-

FLASHBACK TO:



[INT. DAN SCOTT MOTORS – DAN’S OFFICE – EVENING]

(Shot of a framed picture of Dan, Deb and Nathan burning.)

END OF FLASHBACK:
CUT TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – ELECTIONS – EVENING]

(Dan continues to give his speech.)

DAN: You can’t kill Dan Scott!

FLASHBACK TO:



[EXT. DAN SCOTT MOTORS – STREET – EVENING]

(The flame bursts through the windows and carries on up into the sky. Lucas gasps and backs away from it.)

END OF FLASHBACK:
CUT TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – ELECTIONS – EVENING]

(Dan grins and raises his arms again. The crowd cheers and Dan turns to look for Deb. She’s standing there, alone.)

FLASHBACK TO:



[EXT. DAN SCOTT MOTORS – PARKING LOT – EVENING]

(The camera follows as the person opens the car door and gets inside. Lucas moves around and watches. The door slams and Deb pulls off the balaclava. She sighs and leans her head back. The frame freezes.)

DAN: (v.o) I didn’t do this alone-

END OF FLASHBACK:
FADE TO:



[INT. COUNCIL BUILDING – ELECTIONS – EVENING]

(Dan stands at a podium and smiles.)

DAN: (nods) -and to that end, I’d like to bring out my beautiful and supportive wife, Deb, to enjoy the moment with me.

(He smiles and holds his arm out. He turns to look and his smile drops. The space where she stood is empty. He turns back around, empty handed.)

DAN: I guess it’s true what they say; it’s lonely at the top.  (grins annoyingly)
 
(The crowd yells and cheers as streamers and balloons fall from the ceiling.)
 
FADE TO BLACK:
COMMERCIAL SET:
 
 
 
FADE IN:
 
[SCOTT RESIDENCE – NATHAN’S BEDROOM – EVENING]
 
(Close-up of the CD player that hangs on Nathan’s wall as he puts Haley’s song – Halo in. The players shuts, the CD spins and begins playing.)
 
(Nathan steps back and listens. He walks to his chest of drawers and picks up a piece of card. He reads it and looks up, upset. He walks out of the shot.)
 
CUT TO:
 
 
 
[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]
 
(Peyton looks frantically through her CDs. She sighs wretchedly and turns around, leaning against them.)
 
PEYTON:  I can’t find it.
 
(AOD Peyton walks out of the bathroom and advances on her, accusingly.)
 
AOD PEYTON:  Why do you think Ellie came to see us, Peyton?
 
(Peyton refuses to look at her.)
 
AOD PEYTON:  She has cancer, she has regrets, She’s closing up shop(!)
 
PEYTON:  She’s in remission.
 
AOD PEYTON:  You know that’s a lie! She’s dieing!
 
PEYTON:  (in denial)  No, she’s not!
 
AOD PEYTON:  Where is the bracelet, Peyton?!
 
PEYTON:  (almost crying)  I LOST IT! OK?
 
(She bangs through the pencil drawers and still doesn’t find it. She stops, extremely close to tears. AOD Peyton walks up close behind her.)
 
AOD PEYTON:  The last thing she wanted in this world was to get to know you…  (leans in closer)  and you sent her away.
 
(Peyton sighs.)
 
FADE TO:
 
 
 
[EXT. EXITING TREE HILL – DEB’S CAR – EVENING]
 
(Deb pulls out her phone and dials. There’s one ring before the phone is picked up on the other end.)
 
DEB:  Hi, it’s me.  (pause)  Lucas knows.
 
(The shot zooms in.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. COUNCIL BUILDING – ELECTIONS – EVENING]
 
(Dan’s holding his arms up again as he wins the election. The balloons continue to fall and Dan claps. His smile slowly vanishes.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. SCOTT RESIDENCE – NATHAN’S BEDROOM – EVENING]
 
(Nathan is sitting on his bed. Haley walks in.)
 
HALEY:  Hi.
 
(She waves as she enters further.)
 
NATHAN:  Hey, thanks for coming.
 
HALEY:  Yeah, thanks for calling me.
 
(They’re walking on eggshells.)
 
HALEY:  (smiles and walks to him)  What’s wrong?
 
NATHAN:  (beat)  Your song is great, Haley.  (pause)  Chris played it from me. It’s a… it’s a long story but, uh,… it’s really great.  (smiles)  I just wanted you to know that.
 
HALEY:  Oh, OK.
 
(She’s still confused as to why he called.)
 
NATHAN:  My mom left… for good, I think.
 
(That shocks Haley and she walks closer to him.)
 
NATHAN:  Oh, and, apparently, my dad’s the mayor now.  (scoffs)  So,… yeah, today’s really sucked ass.
 
HALEY:  (compassionately)  Oh, Nathan,  (climbs onto the bed)  I’m so sorry.
 
(He shakes his head and they look at each other for a while.)
 
NATHAN:  You know, for most of my life, I would have gone through all this alone.  (smiles)  Then I met you, and I finally found someone I could depend on when life got like this… so I guess I called you… coz I wanted to know… if that was still there.
 
HALEY:  (heartfelt)  Nathan, you can always call me.  (pause)  Always and forever.  (grins)
 
(They sigh.)
 
HALEY:  I wanna ask you something, um,… the night of the masquerade party, d-did we… did you kiss me?
 
(Nathan doesn’t reply for a beat. He thinks.)
 
NATHAN:  (kindly)  Of course I did.
 
(Haley smiles, relieved and they kiss.)
 
HALEY:  (realising)  Oh, no you didn’t.
 
(Nathan laughs, bemused.)
 
HALEY:  That kiss wasn’t half as good as this one.  (laughs and touches his face)  But I love you for lying to me!
 
(They smile.)
 
HALEY:  (whispering)  Thanks for calling.
 
(She kisses him on the cheek, gets off the bed and walks to his door.)
 
NATHAN:  Haley!
 
(She stops and turns, smiling.)
 
HALEY:  (leaning on the doorframe)  Yeah?
 
NATHAN:  Stay with me tonight.
 
HALEY:  (smiles relived)  Oh, I was hoping you would say that.
 
(They grin and Haley closes the door.)
 
FADE TO:
 
 
 
[EXT. EXITING TREE HILL – THE ROAD – EVENING]
 
(Chris walks down the road, carrying his guitar case.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. DAVIS SCOTT APARTMENT – BROOKE AND HALEY’S BEDROOM – EVENING]
 
(Brooke stands in the room, not moving. She looks on, tears in her eyes. She takes down the last picture on the vacation wall; the one of her and Lucas. She looks at it.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. ROE RESIDENCE – LUCAS’ BEDROOM – EVENING]
 
(There’s a knock on Lucas’ door. The camera pans to it. Lucas opens his door and sees Brooke standing there. She’s holding the box of letters and walks just inside the door.)
 
BROOKE:  There are eighty-two letters in here… and they’re all addressed to you.
 
(Lucas takes the box and frowns at her.)
 
BROOKE:  I wrote them all this summer.  (choked)  One a day, but… I never sent them because I was afraid…
 
(Lucas looks down at them, not knowing what to say.)
 
LUCAS:  Brooke-
 
BROOKE:  I was afraid of getting my heart broken again.  (cries)  Like before.  (pause)  Coz you hurt me so bad and… I was afraid to be vulnerable and I was afraid of you and the way that you make me feel  (looks up)  and I know that doesn’t matter now, after what I did… but I just thought that you should know.
 
(She looks down and cries some more.)
 
BROOKE:  This is how I spent my summer, Luke;  (pause)  wanting you.
 
(Lucas has tears in his own eyes.)
 
BROOKE:  I was just too scared to admit it.
 
(She turns and walks away. Lucas waits for a moment before dumping the box on his bed and following her out.)
 
LUCAS:  Brooke!
 
(She stops and turns.)
 
LUCAS:  I’m sorry.
 
(There’s a pause as she looks at him, tearfully stunned.)
 
LUCAS:  What you did with Chris;  (pause)  It’s OK.
 
BROOKE:  It’s not. It can’t be. It’s too much to forgive!
 
LUCAS:  (is in visible emotional pain)  Well that’s too bad, because I forgive you.
 
BROOKE:  You can’t!
 
LUCAS:  I just did.  (smiles)  So you’re gonna just have to deal with it.
 
(Brooke is still crying.)
 
LUCAS:  I’m the guy for you, Brooke Davis… and I know I hurt you last time we were together but-
 
BROOKE:  I love you.  (laughs and sobs)
 
LUCAS:  (beat)  I love you too.
 
(Brooke smile and Lucas touches her face.)
 
LUCAS:  Pretty girl.
 
(She walks forward and they kiss. The shot zooms out on them.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. SAWYER RESIDENCE – PEYTON’S BEDROOM – EVENING]
 
(Peyton is on her computer, looking through EnterSearchFind411.com for Ellie’s name. It comes up with one address. Ellie lives at 408 Kenosha Club Road, River City, North Carolina.)
 
(Cut to Peyton sitting at the computer, smiling.)
 
PEYTON:  I found her.  (uncertainly)  Are you happy now?
 
(AOD Peyton walks into the room and leans on the doorway.)
 
AOD PEYTON:  No,… but you are.  (pause)  You can wake up now.
 
(Peyton doesn’t move, she just stares at the computer. AOD Peyton turns and walks away but fades out before she gets past the doorway. The camera pans up from the computer screen to the taped-together article that Ellie wrote. It now hangs on her wall.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. ROE RESIDENCE – LUCAS’ BEDROOM – EVENING]
 
(Lucas and Brooke are on Lucas’ bed, kissing. He puts a hand on her face.)
 
FADE TO:
 
 
 
[INT. SCOTT RESIDENCE – NATHAN’S BEDROOM – EVENING]
 
(Nathan and Haley are on Nathan’s bed, doing the same thing… only a little more. Nathan pulls away and takes his t-shirt off. He’s wearing his wedding ring around his neck. Haley sees it and smiles. She pulls him back down by the ring and kisses him again. They interlock fingers.) 
 

THE END

Kikavu ?

Au total, 178 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

labelette 
20.02.2024 vers 22h

Rebekkah12 
01.03.2023 vers 15h

whistled15 
30.04.2022 vers 11h

reinhart 
31.10.2021 vers 06h

pilato 
08.07.2021 vers 18h

Syliam31 
22.04.2021 vers 15h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

elyxir  (28.02.2024 à 21:33)

Nathan semble presque déçu que Chris s'en aille mais pas moi lol Les retrouvailles de Nathan et Haley, très mignonnes :)

Brooke et Lucas semblent s'être trouvés. 

Peyton de son côté à affaire à son double démoniaque qui lui dit clairement d'aller retrouver Ellie (pas très fan du concept néanmoins).

Dan élu maire, pas très étonnant, les américains ne savent pas voter, il y a bien eu Trump :P

stella  (21.02.2024 à 13:25)

La saison 3 fait aussi partie de mes préférées. La série était à son apogée ! La 2 est celle que j'aime le moins avec la 7.

Cet épisode était le winter final, on découvre des choses, des couples se redécouvrent. Ca donne les bases pour la suite.

Eh oui au final, je sais pas si je voudrais être une Scott. Il s'en passe des choses avec eux.

elyxir  (21.02.2024 à 11:28)

Idem, j'avais eu un peu plus de mal avec la S2 ;)

labelette  (21.02.2024 à 09:01)

Pour l'instant j'ai bien aimé les saisons 1 et 3, beaucoup moins la 2.

Et j'ai un peu de temps en ce moment, j'en profite !

elyxir  (21.02.2024 à 08:37)

Tu avances bien dis donc ! 

La saison 3 est ma préférée je pense, j'espère qu'elle te plaît autant qu'à moi ;) J'ai hâte de la redécouvrir !

labelette  (20.02.2024 à 22:26)

C'est l'épisode des réconciliations ! Nathan et Haley d'un côté, Brooke et Lucas de l'autre.

Dan est élu... et ce serait donc sa femme qui aurait tenté de le tuer ? Mais a priori pas seule. Avec Keith ? Lucas savait pour Deb car il l'avait vue. Sacrée famille !!

Contributeurs

Merci aux 8 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Aelis 
cappie02 
claire74 
elyxir 
labelette 
lolgirl44 
loulou 
loveseries 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Le nouveau numéro d'HypnoMag est disponible !
HypnoMag | Lire le nouveau numéro !

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente
Actualités
Drama Queens on Youtube !

Drama Queens on Youtube !
Le Podcast Drama Queens créé par Hilarie Burton, Sophia Bush et Bethany Joy Lenz, a désormais une...

Convention sur Les Frères Scott

Convention sur Les Frères Scott
Qui n'aurait pas envie de rencontrer Chad Michael Murray, Austin Nichols ou encore Jana Kramer ?...

Red Right Hand avec James Lafferty

Red Right Hand avec James Lafferty
L'interprète de Nathan, James Lafferty, est à l'affiche du film Red Right Hand avec Orlando Bloom....

Nouveau design dans la place

Nouveau design dans la place
Voici un nouveau design signé Locksley, merci à elle pour sa réalisation, autant de la bannière que...

Tim a enfin son heure de gloire !

Tim a enfin son heure de gloire !
En effet, Tim (interprété par Brett Claywell), fidèle ami de Nathan, bourreau des coeurs (dans ses...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

choup37, 19.04.2024 à 19:45

Maintenant j'en ai plus que deux, je joue aussi sur kaa

CastleBeck, Hier à 11:48

Il y a quelques thèmes et bannières toujours en attente de clics dans les préférences . Merci pour les quartiers concernés.

Viens chatter !